![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Heeft hij pech dat ze naast mekaar staan en niet gestapeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar jouw antwoord maakt niet deel uit van het antropisch principe, die link wordt gelegd door creationisten zoals jij. Dit staat letterlijk te lezen op wikipedia: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals, zelfde quote er staat letterlijk “.. there are a number of objections one can raise against …” Je leest dit natuurlijk hoe jij wil. Zoals ik hierboven zei, ik dacht dat we hierover aan het discussieren waren. Citaat:
Hoeveel sterren/planeten denk je dat er bestaan (of ooit hebben bestaan) in het universum waar de condities voor leven helemaal niet “finetuned” zijn. Maak er genoeg en er zal er ooit wel ergens 1 prijs hebben. Zelfde principe. Vanuit dat opzicht zijn de dingen helemaal niet zo "finetuned". (dit is ook lettelijk wat het zwakke antropisch principe stelt BTW). Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Path_integral_formulation Evolutie is een bewezen feit, dit nog tegenspreken is gewoonweg dom, maar da’s een andere discussie waar ik niet meer aan deelneem. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||
Banneling
|
![]() Bs'd
"Wikipedia" een onafhankelijke bron noemen is natuurlijk totale kolder. Op wikipedia kan iedere zot zijn mening geven, en meestal wint de meerderheid, die in het westen bestaat uit atheïstische evo's. Citaat:
Als je al bij voorbaat zegt: "Ik accepteer alleen evolutionistische bronnen, en geen creationistische", dan kan je de discussie gelijk staken. Dat is wat men noemt: "Preaching to the choir". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat denk jij wat het WAP zegt? Citaat:
Maar evolutie gaat tegen het fossielenverslag in en tegen dat wat we zien in de natuur om ons heen. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dit nog steeds veeeeeeeeeel onafhankelijker kan genoemd worden dan die 2 websites die jij daar aangaf die elk opgericht zijn en onderhouden worden door 1 enkele persoon met 1 enkele overtuiging. Citaat:
Wat wel grappig is is dat jij hier Hawking’s stelling (of het nu zijn mening is of niet) als zijnde wet beschouwt en niet kan tegengesproken worden. Dus alles wat Hawking in dat boek neerschrijft klopt volgens jou, ok, ga je dan ook met devolgende stellingen van Hawking akkoord? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In tegenstelling tot jouw god theorie die er helemaal geen deel van uitmaakt. Citaat:
Is dat dan zo moeilijk te geloven? Alles binnen het universum werkt met “heel veel ticketjes waarvan er maar enkele winnen”, waarom het heelal zelf niet. Voor mij is deze mogelijkheid nog steeds zo veel keren waarchijnlijker dan jouw schepper verhaal. Zoals ik zei, ik vind het dom hierover nog te discussieren dus dat ga ik niet doen. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom is dat voor u zo erg dat er mensen in evolutie geloven? Waarom probeert u met lange (en zéééér lange) bijdragen, ons te overtuigen dat evolutie niet bestaat? Wat is uw missie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Eliyahu : 14 juni 2014 om 22:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is niet het antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is waarom gij het erg vindt dat mensen geloven in de evolutie? Vindt gij het ook erg dat mensen geloven in Sinterklaas of UFO's? Dat zijn volgens u toch ook leugens, niet? Maar bestrijdt ge die leugen even obsessief als de evolutietheorie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus ga je zelf maar een potje liegen?
Alsof dat helpt. Leugens met leugens bestrijden ![]() ![]()
![]() |
#91 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je eens uitleggen hoe het mogelijk is dat jouw "liefhebbende God" de meerderheid der mensheid (want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden. Matt 7:14) voor altijd gaat martelen in de hel? Citaat:
http://www.ucsf.edu/news/1999/11/505...hiv-infections A preliminary analysis by Halperin and Malcolm Potts, MD, PhD, Bixby Professor of Population and Family Planning at the UC Berkeley School of Public Health, estimates that the practice of male circumcision has so far prevented at least 8 million HIV infections in the 15 African and Asian countries cited in the editorial review alone. http://www.who.int/hiv/topics/maleci...fact_sheet/en/ Medical male circumcision for HIV prevention offers excellent value for money. Recent modelling studies found that reaching 80% coverage among men 15 - 49 years old in the priority countries – by performing approximately 20 million circumcisions - would cost US$1.5 billion and would result in net savings of US$16.5 billion by 2025 due to averted treatment and care costs. Achieving, and maintaining, 80% coverage through 2025 would avert 3.4 million new HIV infections. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn leven is te kort om alle leugens te bestrijden die er rondgaan, dus ik moet keuzes maken. En geloven in sinterklaas of ufo's dat heeft niet zo'n gruwelijk effect op de mens als de evolutietheorie. Als je mensen gaat vertellen dat ze beesten zijn dan gaan ze zich als beesten gedragen en krijg je een onleefbare maatschappij, en doodongelukkige mensen. Daarom concentreer ik me op de evolutietheorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Eliyahu, weet dat ik Uw mening enigszins respecteer. Echter, begrijp ik niet waarom je de thora als tegenargument zwaait.
Ik heb ook mijn problemen met evolutie, maar in hoeveel bochten kan iemand zich wringen om de olifant maar niet te zien? Je hebt meer dan 1 zicht op evolutie, en dat maakt het net interessant. Het hangt niet zo dogmatisch vast als één zou denken. Het is voor mij nog steeds moeilijk te geloven dat een langdurig proces een vis tot mens transformeert. Maar ik geloof wel dat "events" kunnen pieken tot een climax, en dat daar interessante dingen kunnen uitkomen. One novelty upon the next.... Neem nu mensachtigen die werden opgegeten door roofdieren, dat moet toch een waanzinnige trigger op je overlevingsinstinct zijn? Hoe selecteert zo'n proces zich uit in onze jachttechnieken? Onze woningen? Dat is toch leipe shit man ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is er, maar het is er niet. Toch kunnen we ons eigen bewustzijn niet uitsluiten, want we zijn. We zijn ons daar bewust van. We kunnen technisch gezien wel door mekaar heen lopen, maar we zitten nog met energie. Iemand zei me recent eens, "wij zijn letterlijk en figuurlijk ingewikkeld". De man had gelijk ![]() Al bij al, we zijn ergens in geworpen en we kunnen er iets mee doen. Dat reageert op ons en ge kunt er in feite veel mee doen. Maar 't is precies toch niet evident er altijd het volste uit te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Bewustzijn stelt ge soms uit tot een gepast moment, dat zelden volgt.
Iemand zei mij eens, bewustzijn is een stuk lijden. De man had gelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |