![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik lig er nu niet van te wenen, maar blij niet nee.
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben pakken minder geld maar ze leven nog hé...
Trouwens : Marijuana Overdoses Kill 37 in Colorado On First Day of Legalization ... Stel u voor dat ze in Antwerpen bij de bosjes sterven, de bevolking zou boos zijn op BDW...
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen en neen. Ik ben nooit blij als mensen opgepakt worden voor slachtofferloze 'misdaden'.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij staat er in de Bijbel dat God de planten schiep. Nu kan je dat letterlijk interpreteren, of figuurlijk, nu kan je vrije wil erbij slepen en de erfzonde of wat je maar wil, maar op geen enkele manier kan je daaruit concluderen dat marijuana het werk van de duivel is. imo.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowat overal ter wereld is duidelijk gebleken dat dat nergens werkt. Nergens eh, ik daag u uit mij 1 voorbeeld te geven van een land/stad waar drugsgebruik onder controle is door het oppakken van dealers. Pak er eentje op en een half uur later staat er alweer een nieuwe. Die je dan ook weer op kan pakken waarna er een half uur later… Hoe streng je ze ook aanpakt; ze zullen er altijd zijn. Kijk naar Amerika: daar wordt niet gelachen met drugsgebruik en zitten er duizenden mensen in de cel voor iets als een paar gram cannabis. Strenge aanpak dus. Heeft dat geresulteerd in een dalend aantal dealers/gebruikers? Integendeel. Zelfs de grootste pleitbezorgers van de War on Drugs geven toe dat het niet gewerkt heeft. Legaliseren en onder toezicht van de staat plaatsen, dat is het enige wat er kan helpen om overlast te doen dalen. Alle middelen die nu ingezet worden in de (hopeloze) strijd tegen drugs (hoeveel gaat BDW's plan in Antwerpen overigens kosten?) kunnen dan aangewend worden voor preventie en hulp aan verslaafden. Veel mensen zien nog steeds niet in dat er altijd mensen zullen zijn die, hoe streng de straffen ook zijn, de vrijheid willen genieten drugs te gebruiken. En die drugs moeten ergens vandaan komen. Nu komen die uit het illegale circuit met problemen als overlast, geweld, slechte kwaliteit en overstappen op hard-drugs als gevolg. Problemen die steevast gekoppeld worden aan de drugs op zich, terwijl het allemaal problemen zijn die het gevolg zijn van de illegaliteit. Geef mensen de kans om legaal hun drugs te kopen en al die problemen zijn van de baan. De geur van een jointje is dan zowat de grootste overlast die men zal kunnen ondervinden maar dan kan je gaan discussieren of dat dan harder stinkt dan een sigaret, sigaar, een dieselmotor of een overdadig geparfumeerde madam.
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog gaan er massa's mensen intrappen. Wat nog maar eens duidelijk maakt hoe weinig de grootste roepers eigenlijk over druggebruik weten. (ik doel niet op u eh manta, van u veronderstel ik dat je de hoax wel doorhad)
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef jij even een link naar de uitgeschreven plannen van De Wever? Ik vind enkel dat die plannen pas in april openbaar gaan worden gemaakt. In januari beginnen met de uitvoering van een plan dat pas in april openbaar wordt gemaakt is natuurlijk niet bevorderlijk voor de duidelijkheid. Vandaar; voorlopig moet ik het doen met interviews van De Wever. Verontschuldig mij dus aub als ik ergens dingen bij mekaar gooi die volgens jou niet bij elkaar horen. Al zou ik dan wel graag weten hoe jij weet dat ze niet bij elkaar horen natuurlijk… ![]()
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik mag toch veronderstellen dat dat niet allemaal gebeurt zonder samenspraak van de havenautoriteiten, de zeevaartpolitie en het stadsbestuur ? Wat dat op één hoop gooien betreft, daarmee bedoel ik het 'idee' dat het aanpakken van de lokale situatie automatisch het aanpakken van de internationale context zou willen zeggen. Dat vind ik toch ietwat simplistisch gesteld. Als De Wever dat zou gezegd hebben, dan is dat serieus 'hoogmoedig'... Maar heeft hij dat effectief gezegd, of is dit een geval van 'woorden in de mond leggen en dat dan gebruiken om kritiek te kunnen geven' ? (Ik heb wel wat anders te doen dan al zijn interviews en die van zijn opponenten waarin zijn bedoelingen worden uitgelegd, te lezen ![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er wordt verwezen naar een rapport in de krant "Rocky Mountain News", Volgens de nog bestaande website is die krant in febr. 2009 opgehouden. http://www.rockymountainnews.com/new...ts/rocky-sale/ In de war on drugs is veel geoorloofd. Ik kijk even verder en zie dat ook anderen de hoax door hebben. Marijuana Overdoses Kill 37 in Colorado On First Day of Legalization? Nope, That’s a Hoaxhttp://www.theepochtimes.com/n3/4292...-hoax/?photo=2 |
|
![]() |
![]() |