Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2014, 19:24   #81
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Schitterende uitleg!!
Je kan geen illegale alcohol of tabak op straat kopen omdat daar al drugs verkocht worden…
Zelf gevonden? Proficiat.

Volgens mij wordt er op straat geen illegale alcohol en tabak aangeboden omdat men het perfect legaal kan kopen. Waarom risico's nemen met spul waarvan je niet wat er in zit of waar het vandaan komt als je het op diezelfde hoek gewoon in de winkel kan gaan halen?

Neenee, de handel in zelfgestookte alcohol of zelfgekweekte tabak is te verwaarlozen omdat er legale alternatieven zijn. Bij drugs is dat niet zo. Iemand die drugs wil is verplicht de illegaliteit op te zoeken.
Daardoor word die persoon gedwongen om in de "NO GO zones"oftewel de OCMW wijk van de stad te gaan.Dus de dealers wonen in de OCMW wijk.En drugshandel is hun hoofdverdienste.UITMESTEN DIE STAL.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 19:27   #82
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk, jij niet ?
Ik lig er nu niet van te wenen, maar blij niet nee.
Oud 18 januari 2014, 19:29   #83
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ik lig er nu niet van te wenen, maar blij niet nee.
Maja, als je denkt dat drugs direct werk is van de duivel kan ik mij voorstellen dat je blij bent als er drugsgebruikers opgepakt zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 19:29   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben pakken minder geld maar ze leven nog hé...

Trouwens :
Marijuana Overdoses Kill 37 in Colorado On First Day of Legalization ...
Stel u voor dat ze in Antwerpen bij de bosjes sterven, de bevolking zou boos zijn op BDW...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 19:33   #85
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maja, als je denkt dat drugs direct werk is van de duivel kan ik mij voorstellen dat je blij bent als er drugsgebruikers opgepakt zijn.
Neen en neen. Ik ben nooit blij als mensen opgepakt worden voor slachtofferloze 'misdaden'.
Oud 18 januari 2014, 19:37   #86
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen en neen. Ik ben nooit blij als mensen opgepakt worden voor slachtofferloze 'misdaden'.
Denk jij dat drugs werk is van de duivel ?

Ik had het over Savatage.
Oud 18 januari 2014, 19:37   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Trouwens :
Stel u voor dat ze in Antwerpen bij de bosjes sterven, de bevolking zou boos zijn op BDW...
Citaat:
Pinkman was partying with friends when he suffered several seizures and a massive heart attack which ultimately proved to be fatal. Toxicology reports revealed that marijuana was the only drug present in his system.
- lol -
Oud 18 januari 2014, 19:40   #88
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denk jij dat drugs werk is van de duivel ?

Ik had het over Savatage.
Volgens mij staat er in de Bijbel dat God de planten schiep. Nu kan je dat letterlijk interpreteren, of figuurlijk, nu kan je vrije wil erbij slepen en de erfzonde of wat je maar wil, maar op geen enkele manier kan je daaruit concluderen dat marijuana het werk van de duivel is. imo.
Oud 18 januari 2014, 19:42   #89
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij staat er in de Bijbel dat God de planten schiep. Nu kan je dat letterlijk interpreteren, of figuurlijk, nu kan je vrije wil erbij slepen en de erfzonde of wat je maar wil, maar op geen enkele manier kan je daaruit concluderen dat marijuana het werk van de duivel is. imo.
Oud 18 januari 2014, 19:56   #90
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -
Hoe lol ?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 20:35   #91
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat jij mislezen hebt, je leest zo veel tegenwoordig.
Ik weet niet wat jij precies gelezen hebt maar ik las (ergens anders waarschijnlijk) dat hij ondermeer wil optreden tegen de internationale drugshandel. Kleine gebruikers ambeteren is daar waarschijnlijk een onderdeel van. Want die gaan dan natuurlijk vertellen waar ze hun drugs vandaan halen en zo kan BDW helemaal tot in Marokko (hasj) of Colombia (coke) op jacht gaan achter die stouterikken… Dat daar nooit iemand aan gedacht heeft! Geniaal is die BDW.

Overigens; dat 'ambeteren' is wel heel juist gekozen want hoewel er al jaar en dag een richtlijn is die het bezit van 3gr cannabis 'gedoogd' gaat BDW daar nu vlotjes tegen in zodat de modale druggebruiker niet meer weet hoe het nu juist zit. In Belgie is er geen probleem met zo'n kleine hoeveelheid maar kom je in Bart's area is er plots wel een probleem. En dat is ambetant.
Dat optreden tegen internationale drugsbendes, ging dat niet over het beter controleren van de haventrafic ? Samenwerking tussen justitie, politie en douane ? Het ambeteren van de gebruikers en 'straat'dealers was een ander deel van het anti-drugsbeleid. Maar het is natuurlijk gemakkelijker om dat op één hoop te gooien.
Oud 19 januari 2014, 14:54   #92
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Daardoor word die persoon gedwongen om in de "NO GO zones"oftewel de OCMW wijk van de stad te gaan.Dus de dealers wonen in de OCMW wijk.En drugshandel is hun hoofdverdienste.UITMESTEN DIE STAL.
Met alle respect hoor maar geloof jij nu echt dat BDW die 'stal' gaat kunnen 'uitmesten'?
Zowat overal ter wereld is duidelijk gebleken dat dat nergens werkt. Nergens eh, ik daag u uit mij 1 voorbeeld te geven van een land/stad waar drugsgebruik onder controle is door het oppakken van dealers.
Pak er eentje op en een half uur later staat er alweer een nieuwe.
Die je dan ook weer op kan pakken waarna er een half uur later…

Hoe streng je ze ook aanpakt; ze zullen er altijd zijn.

Kijk naar Amerika: daar wordt niet gelachen met drugsgebruik en zitten er duizenden mensen in de cel voor iets als een paar gram cannabis. Strenge aanpak dus.
Heeft dat geresulteerd in een dalend aantal dealers/gebruikers?
Integendeel. Zelfs de grootste pleitbezorgers van de War on Drugs geven toe dat het niet gewerkt heeft.

Legaliseren en onder toezicht van de staat plaatsen, dat is het enige wat er kan helpen om overlast te doen dalen.
Alle middelen die nu ingezet worden in de (hopeloze) strijd tegen drugs (hoeveel gaat BDW's plan in Antwerpen overigens kosten?) kunnen dan aangewend worden voor preventie en hulp aan verslaafden.

Veel mensen zien nog steeds niet in dat er altijd mensen zullen zijn die, hoe streng de straffen ook zijn, de vrijheid willen genieten drugs te gebruiken. En die drugs moeten ergens vandaan komen.
Nu komen die uit het illegale circuit met problemen als overlast, geweld, slechte kwaliteit en overstappen op hard-drugs als gevolg.
Problemen die steevast gekoppeld worden aan de drugs op zich, terwijl het allemaal problemen zijn die het gevolg zijn van de illegaliteit.

Geef mensen de kans om legaal hun drugs te kopen en al die problemen zijn van de baan. De geur van een jointje is dan zowat de grootste overlast die men zal kunnen ondervinden maar dan kan je gaan discussieren of dat dan harder stinkt dan een sigaret, sigaar, een dieselmotor of een overdadig geparfumeerde madam.
Oud 19 januari 2014, 14:57   #93
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens :
Dat artikel is zowat de meest duidelijke hoax aller tijden.
En nog gaan er massa's mensen intrappen.
Wat nog maar eens duidelijk maakt hoe weinig de grootste roepers eigenlijk over druggebruik weten.
(ik doel niet op u eh manta, van u veronderstel ik dat je de hoax wel doorhad)
Oud 19 januari 2014, 15:29   #94
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect hoor maar geloof jij nu echt dat BDW die 'stal' gaat kunnen 'uitmesten'?
Zowat overal ter wereld is duidelijk gebleken dat dat nergens werkt. Nergens eh, ik daag u uit mij 1 voorbeeld te geven van een land/stad waar drugsgebruik onder controle is door het oppakken van dealers.
Pak er eentje op en een half uur later staat er alweer een nieuwe.
Die je dan ook weer op kan pakken waarna er een half uur later…

Hoe streng je ze ook aanpakt; ze zullen er altijd zijn.

Kijk naar Amerika: daar wordt niet gelachen met drugsgebruik en zitten er duizenden mensen in de cel voor iets als een paar gram cannabis. Strenge aanpak dus.
Heeft dat geresulteerd in een dalend aantal dealers/gebruikers?
Integendeel. Zelfs de grootste pleitbezorgers van de War on Drugs geven toe dat het niet gewerkt heeft.

Legaliseren en onder toezicht van de staat plaatsen, dat is het enige wat er kan helpen om overlast te doen dalen.
Alle middelen die nu ingezet worden in de (hopeloze) strijd tegen drugs (hoeveel gaat BDW's plan in Antwerpen overigens kosten?) kunnen dan aangewend worden voor preventie en hulp aan verslaafden.

Veel mensen zien nog steeds niet in dat er altijd mensen zullen zijn die, hoe streng de straffen ook zijn, de vrijheid willen genieten drugs te gebruiken. En die drugs moeten ergens vandaan komen.
Nu komen die uit het illegale circuit met problemen als overlast, geweld, slechte kwaliteit en overstappen op hard-drugs als gevolg.
Problemen die steevast gekoppeld worden aan de drugs op zich, terwijl het allemaal problemen zijn die het gevolg zijn van de illegaliteit.

Geef mensen de kans om legaal hun drugs te kopen en al die problemen zijn van de baan. De geur van een jointje is dan zowat de grootste overlast die men zal kunnen ondervinden maar dan kan je gaan discussieren of dat dan harder stinkt dan een sigaret, sigaar, een dieselmotor of een overdadig geparfumeerde madam.
En niet elke gebruiker is een junk.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 15:30   #95
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dat optreden tegen internationale drugsbendes, ging dat niet over het beter controleren van de haventrafic ? Samenwerking tussen justitie, politie en douane ? Het ambeteren van de gebruikers en 'straat'dealers was een ander deel van het anti-drugsbeleid. Maar het is natuurlijk gemakkelijker om dat op één hoop te gooien.
Het meest recente drugsactieplan dat ik op de site van de stad Antwerpen vind dateert van 2012.
Geef jij even een link naar de uitgeschreven plannen van De Wever?
Ik vind enkel dat die plannen pas in april openbaar gaan worden gemaakt.

In januari beginnen met de uitvoering van een plan dat pas in april openbaar wordt gemaakt is natuurlijk niet bevorderlijk voor de duidelijkheid.

Vandaar; voorlopig moet ik het doen met interviews van De Wever. Verontschuldig mij dus aub als ik ergens dingen bij mekaar gooi die volgens jou niet bij elkaar horen.

Al zou ik dan wel graag weten hoe jij weet dat ze niet bij elkaar horen natuurlijk…
Oud 19 januari 2014, 15:30   #96
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste: wat BDW ook beslist, drugsgebruikers zullen er altijd zijn. De jarenlange, tevergeefse War on Drugs in Amerika is maar 1 van die bewijzen. BDW kan dus jagen zoveel hij wil, er zullen altijd drugs zijn in Antwerpen. Er zal hoogstens iets minder op straat gebruikt worden. Het probleem verlegt zich dus gewoon van buitenshuis naar binnenshuis. Het is dus geen strijd tegen drugs, enkel een strijd tegen de perceptie. "Ik ruik minder wiet op straat dus er wordt minder gebruikt!", voor zij die dit willen geloven dus.
Binnenshuis is er dan ook geen probleem. Dan wordt niemand gestoord of ermee lastig gevallen, het gaat om gebruik in het openbaar dat bestreden moet worden. Dat gebeurt hier.

Citaat:
Ten tweede: veiliger gaat Antwerpen er niet door worden. En die reden is simpel. Iets wat illegaal is gaat meer geld opbrengen naargelang de bijhorende straffen strenger worden. De risico's voor de dealer worden groter --> zijn prijzen stijgen. Kort gezegd: hoe heviger de jacht op drugs, hoe duurder drugs gaan worden. Kijk naar Nederland: toen daar drugs minder makkelijk beschikbaar werden (voor buitenlanders) gingen de straatdealers zich steeds aggressiever gedragen. Waardoor de overlast (hetgeen men net wou aanpakken) steeg in plaats te dalen. En duurdere drugs zorgen voor problemen.
In Nederland waren de problemen met overlast op hun ergste toen alles legaal was en iedereen toegang had tot die coffeeshops. Daar hebben ze nu komaf mee gemaakt en ik heb geen berichten meer gelezen over de bevolking die de overlast van drugstoerisme daar nu kostbeu is.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 15:35   #97
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens :
Hopelijk komen ze nog terug op die legalisatiebeslissing. Denken ze daar nu echt dat ze zo het gebruik onder controle gaan krijgen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 16:02   #98
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hopelijk komen ze nog terug op die legalisatiebeslissing. Denken ze daar nu echt dat ze zo het gebruik onder controle gaan krijgen?
Een war on drugs haalt niks uit. Maar als je naar Mexicaanse & Amerikaanse toestanden wil, be my guest.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 16:06   #99
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het meest recente drugsactieplan dat ik op de site van de stad Antwerpen vind dateert van 2012.
Geef jij even een link naar de uitgeschreven plannen van De Wever?
Ik vind enkel dat die plannen pas in april openbaar gaan worden gemaakt.
In januari beginnen met de uitvoering van een plan dat pas in april openbaar wordt gemaakt is natuurlijk niet bevorderlijk voor de duidelijkheid.
Vandaar; voorlopig moet ik het doen met interviews van De Wever. Verontschuldig mij dus aub als ik ergens dingen bij mekaar gooi die volgens jou niet bij elkaar horen.
Al zou ik dan wel graag weten hoe jij weet dat ze niet bij elkaar horen natuurlijk…
http://www.gva.be/reageer/regio-antw...gen-drugs.aspx
Ik mag toch veronderstellen dat dat niet allemaal gebeurt zonder samenspraak van de havenautoriteiten, de zeevaartpolitie en het stadsbestuur ?
Wat dat op één hoop gooien betreft, daarmee bedoel ik het 'idee' dat het aanpakken van de lokale situatie automatisch het aanpakken van de internationale context zou willen zeggen. Dat vind ik toch ietwat simplistisch gesteld. Als De Wever dat zou gezegd hebben, dan is dat serieus 'hoogmoedig'... Maar heeft hij dat effectief gezegd, of is dit een geval van 'woorden in de mond leggen en dat dan gebruiken om kritiek te kunnen geven' ? (Ik heb wel wat anders te doen dan al zijn interviews en die van zijn opponenten waarin zijn bedoelingen worden uitgelegd, te lezen )
Oud 19 januari 2014, 20:21   #100
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens :
In dat artikel lees ik dat er volgende week 200 a 300 doden zullen zijn door marihuana gebruik.
Er wordt verwezen naar een rapport in de krant "Rocky Mountain News",
Volgens de nog bestaande website is die krant in febr. 2009 opgehouden.
http://www.rockymountainnews.com/new...ts/rocky-sale/
In de war on drugs is veel geoorloofd.

Ik kijk even verder en zie dat ook anderen de hoax door hebben.
Marijuana Overdoses Kill 37 in Colorado On First Day of Legalization? Nope, That’s a Hoaxhttp://www.theepochtimes.com/n3/4292...-hoax/?photo=2
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be