![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burger
|
![]() Haha,
maar de Audi's blijven toch in de minderheid hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar voor diegenen die hun auto niet willen inruilen, dat is toch hun fundamenteel recht? Net zoals het een recht is voor fietsers om te fietsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto maar dat is eerder een praktische keuze, ik woon in een stad en kan overal geraken met het openbaar vervoer. Er schiet dus meer geld over om andere, leuke dingen te doen. Ik doe ook veel te voet, even goed als fitnessen en stukken goedkoper. Maar als ik bvb. aan iemand van Ingelmunster zeg dat ik geen auto heb, word ik toch wat scheef bekeken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Weg met fietspaden en baanvakken voor auto's ja. Als ik iets haat dan zijn het die onnozelaars die denken dat ze Sven Nijs of Tom Boonen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Met onze strenge verkeersregels doen we het toch heel wat slechter qua ongevallen, dat m'n eens serieus kijkt hoe dat komt. (een paar jaar geleden statistisch even slecht als Turkije). Belastingen betalen we in België genoeg, geen nood. Los van fiets (die toch moet gemaakt worden) belast openbaar vervoer ook, energie moet ergens van komen. We moeten toch oppassen ivm milieu, het verbieden van gloeilampen/verplichten van spaarlampen. De productie van die lampen heeft een grotere impact op het milieu dan de hele levensloop van een gloeilamp. De overprezen palmolie voor biobrandstof, gaat ten kosten van fauna en flora op eilanden die nog niet aangetast werden door de mens, waar het natuurlijk milieu ten koste ging voor het plaatsmaken van palmbomen. etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen: heel veel wielertoeristen "die denken dat ze Sven Nijs of Tom Boonen zijn", rijden helemaal niet op het fietspad. Laat dat in sommige gevallen nu juist het probleem zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Burger
|
![]() Sommige dwang is nodig voor de veiligheid, veel aspecten waar de maatschappij dit ook doet is niet nodig, en gewoon inbreuk op individuele vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongevallen met auto's zullen er altijd zijn, omdat niet iedereen altijd even geconcentreerd kan zijn (zeker niet na een lange werkdag), niet iedereen een professioneel chauffeur is, de weeromstandigheden niet altijd even goed zijn en er ook altijd verstrooide voetgangers en fietsers zullen zijn. Auto's kunnen nooit zo veilig gemaakt worden als treinen en zelfs vliegtuigen. In May 2013 the National Highway Traffic Safety Adminstration released estimates of U.S. traffic fatalities for 2012, and the results were troubling: 34,080 people died in motor-vehicles crashes last year, an increase of 5.3% over 2011′s total and a reversal of the long-term downward trends. •Mainline railroads claimed an average of 876 lives a year, the majority of which occur during collisions with highway users and pedestrians. The largest number of deaths, 490, involve people and vehicles not at grade crossings, and a significant portion of those deaths, approximately 85 to 110, were possibly suicideshttp://journalistsresource.org/studi...ss-modes-time# Bvb. als de trein een rood sein overschrijdt of de bestuurder valt in slaap, komt er tegenwoordig in België een automatisch systeem in werking dat de trein tot stilstand brengt. De bestuurder z'n brevet wordt daarna automatisch ingetrokken. Wie de verkeersregels overtreedt, riskeert hoogtens een fikse boete. Er is op de weg geen enkele garantie zelfs als U nauwkeurig alle regels respecteert, andere weggebruikers dat ook doen. En dan nog kan het iedereen overkomen in slaap te vallen, dikwijls met vreselijke gevolgen. Een ongeval met een gemotoriseerd voertuig is de voornaamste doodsoorzaak in BelgiË en de meeste andere westerse landen bij mensen onder de 60, dat zegt ook al veel... In Zwart-Afrika, waar ik veel kom, worden de verkeersregels door niemand gerespecteerd. Ik heb dan ook al talloze dodelijke ongevallen gezien, vooral in grote steden. In die landen is dat ook een voorname doodsoorzaak. Minibusjes, het enige publieke transport bij gebrek aan door de overheid geregeld openbaar vervoer, zijn rijdende doodskisten. Laatst gewijzigd door tomm : 30 januari 2014 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |