![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorrie, het steeds proberen uitdrukken van de waarheid, ook als die niet aanvaard wordt en ook als die dikwijls als negatief wordt gezien heeft volgens mij niets maar dan ook niets met 'liever lief' te zien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Alleen begrijp ik van geen kanten waarom je hier onder het thema 'godsdienst en levensovertuiging' er denkt een zinnig antwoord of oplossing te kunnen op formuleren. Ik zie zelfs geen goed onderbouwde of concreet uitgedachte filosofische redenering in jouw benadering van het probleem. Ik heb allicht een hele rits van jouw posts gemist, maar op basis van dit kan ik geen touw vastknopen aan uw visie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar, ondanks alle ellende die er op deze aardkluit is, zie ik wel progressie in het mondiale denken. Toegegeven, er is nog een lange weg te gaan. Het is bijlange nog niet het moment om zelfvoldaan en relaxed achterover te leunen. Een spiritueel antwoord - in de zin van 'supra-natuurlijk' - zie ik daar niet meteen een relevant onderdeel van uitmaken. Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 29 januari 2014 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus hier kan ik vrij en vrank spreken, wat een geluk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger de scheppingskrachten aan de ene kant en de schepping aan de andere kant; de mens in wording is de link tussen die twee. Gaan wij de pas zetten om de scheppingskrachten binnen onszelf te activeren of gaan we braaf, maar totaal misleid 'kinderen van God' blijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"waarom vanaf het aller eerste begin van zijn 'bewust zijn' heeft de mens naar een verklaring voor zijn bestaan gezocht; een verklaring die de dood moest overschreiden." Wat is in godsnaam een verklaring die de dood moest overschreiden? Heeft de eerste mens dan niet begrepen hoe de voortplanting werkt? Heeft hij het leven niet als een tijdelijke zaak opgevat? Heeft hij de dood niet als een normale zaak opgevat? Weet u al waarom de meeste mensen willen leven en waarom sommige mensen willen sterven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 januari 2014 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ik heb gezegd dat ik de hele wereld, niet alleen de materiële wereld wil onderzoeken. Luister naar muziek die je graag hoort, ga er volledig in op, voel je niet hoe goed dat doet aan heel je zijn, zowel lichamelijk als moreel? Hetzelfde gebeurt indien jij je kunt afstemmen op de dieperliggende krachten die het zijn bepalen; hoeveel te zuiverder je daarin slaagt, hoeveel te groter en directer het effect. Verwacht geen kinderlijke wonderen, gewoon alledaagse dingen, kleine aanpassingen, maar ze kunnen een hele levenshouding veranderen en veel intenser, dieper, levendiger... maken. Een grote richtlijn dat je op de goede weg bent is de reactie van de mensen rondom jou; je vraagt niets; je doet niets bijzonders; je trekt je zelfs eerder terug en toch voel je dat je een veel dieper en directer contact met hen hebt. Hoe dikwijls hoor je hen beweren dat je juist dat zegt dat zijzelf op het puntje van hun tong hadden maar waar ze nog niet aan toe waren. Zij voelen dat jij hen aanvoelt; zij weten dat je niets van hen verlangt en dat je hen toelaat enkel zichzelf te zijn. Op hoeveel plaatsen in de buitenwereld is het toegestaan om volledig jezelf te zijn en de schijn te laten vallen van het beeld dat je jezelf hebt aangepraat of door derden hebt laten aanpraten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Jouw voorstelling doet me ook wat denken aan 'De Celestijnse belofte'. Citaat:
Echter, ik kan over een dergelijke ervaring niet meespreken. Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 29 januari 2014 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niet, omdat het er al was. Maar, omdat het inherent was in de menselijke psyche van het begin.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal zo ongeveer even lang zijn als dat de mens bestaat.
Voor een precieze datum verwijs ik u naar mensen die iets van geschiedenis kennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er is een gradueel manifesteren, over enkele miljoenen jaren, door mutatie & natuurlijke selectie, van de geschikte hersenstructuur, in eenheden van genen & memes, die de capactiteit, ofte neuro-fysieke mogelijkheid, tot het hebben van wat we nu zouden identificeren als onbewuste, instinctmatige. Het teleologisch verklaren van oorzaak en gevolg is daar ook een evolutionair gevolg van. Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 29 januari 2014 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 januari 2014 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me soms wel af wat je probeert te bewijzen door eindeloos door te gaan.
![]() |
![]() |