![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb een zeer goed middel echter: thuis werken. Dit belet echter niet dat ik de enkele momenten dat ik me wel op de weg moet begeven onnodig wil rekken door slechts 40 km/u te rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet kan elke landbouwer aan zijn akker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je via de ruimte boven je eigendom naar het vrije luchtruim kan vliegen (klasse G) dan zou dat zonder meer bij uw basis vrijheden moeten behoren. Voor overlast voor de buurt bestaan er voldoende wetten om dit in goede banen te leiden. Stel u even voor dat je met je wagen toegang krijgt tot de openbare weg enkel via enkele toegangspoorten verdeeld over gans België. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 8 februari 2014 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nieuwe nummerplaten voor "echte landbouwvoertuigen" zijn er al... sinds 1 juni 2013 # .
Als het misbruik *(grond) transport blijft duren kunnen er ooit maatregelen (bij)komen... Daarom die topicstarter: De actie werd uitgevoerd door vijftig personeelsleden van onder meer Vlabel (Agentschap Vlaamse belastingdienst) en politiezones Regio Tielt, Het Houtsche, Midow, Grensleie, Leuven, Gent, Brugge en Dendermonde. Provinciegouverneur Carl Decaluwé van West-Vlaanderen ondersteunde de actie en er was ook een vertegenwoordiger van het parket Brugge van de partij. De controles vonden plaats in Beernem, Pittem, Lichtervelde en Ardooie. In totaal werden 55 landbouwvoertuigen gecontroleerd. Er werden een veertigtal processen verbaal opgesteld en dit voor verschillende inbreuken met betrekking tot de lading, verzekering, afmetingen en keuring. In de rand van deze actie werden ook snelheidscontroles verricht. 68 voertuigen werden geflitst. De controles hebben aangetoond dat verder toezicht noodzakelijk is. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2014 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Gelooft u me maar vrij, als ik zeg dat de tijd dat diegenen die te lomp waren om een diploma te behalen, desnods maar (vrachtwagen)chauffeur werden en het rijbewijs op kosten van hun werkgever konden behalen, allang vér achter ons ligt. Het gebeurt véél minder dan vroeger dat we in de rijschool de factuur moeten maken op naam van een bedrijf. En als het dan toch gebeurt, is het vaak zoonlief of dochterlief die mee in de zaak komt. Zo ken ik bijvoorbeeld meerdere touringcarbedrijven die in gevallen van nood, een (beperkt aantal keren) beroep doen op gepensioneerde werknemers. Veel liever dan te investeren in jonge knapen, waarvan ze nog niet weten welk vlees die in de kuip hebben en of ze willen blijven, betalen ze dan de jaarlijke medische keuring van die chauffeurs. Komen ze wegens ziekte of grote drukte een chauffeur tekort, gaan ze in eerste instantie het lijstje van gepensioneerde collega's afbellen tot er ene tijd heeft om een ritje te komen doen. En if not, dan charteren ze nog liever bij een concullega een extra bus. Citaat:
http://mobilit.belgium.be/nl/wegverk...akbekwaamheid/ Als je daar leest voertuigen of een combinatie van voertuigen die gebruikt worden voor het vervoer van materieel, apparatuur of machines bestemd voor de bestuurder in de uitoefening van zijn beroep en op voorwaarde dat het besturen van het voertuig niet de hoofdactiviteit is van de bestuurder. dan heeft dat volstrekt niks te maken met hoofdberoep of bijberoep. Men kan immers in zijn bijberoep perfect het besturen van dat voertuig als hoofdactiviteit hebben, en aldus wel degelijk over code 95 moeten beschikken. een voorbeeldje. een aannemer die een vrachtwagen bestuurt om materialen naar zijn werf te voeren, en een ganse dag staat te metselen, heeft géén vakbekwaamheid nodig. Maar als diezelfde aannemer een chauffeur in dienst neemt, die als taak heeft om materialen op te pikken bij de leveranciers en de verschillende werven van dat bedrijf te bevoorraden, heeft wél vakbekwaamheid nodig. En dan mag het nog om identiek hetzelfde voertuig gaan. En wees maar gerust, dat daar controles op zullen gebeuren. Citaat:
Een leeftijd kan je daar niet echt op plakken. In de rijschool waar ik werk, zien we soms 18-jarigen aan wie ik veel liever een vrachtwagen zou durven toevertrouwen dan welbepaalde heren van 45 jaar of ouder. Laatst gewijzigd door lohabra : 9 februari 2014 om 08:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je kan perfect een ander hoofdberoep uitoefenen (bijvoorbeeld leraar in beroepsonderwijs), en daarbovenop na je uren voor die aannemer werken in bijberoep. Een bijberoep bij die aannemer als chauffeur in hoofdactiveit zijnde, of als metser in hoofdactiviteit zijnde. Om maar een voorbeeld te noemen. Als bijberoep/chauffeur in hoofdactiveit: code 95 nodig. Als bijberoep/eerder metser, heb je geen code 95 nodig. Ook al rij je dan met krek hetzelfde voertuig, en gebruik je dat voertuig slechts om je materialen te brengen/leveren die je zélf nodig hebt als metser. Code 95 heeft dus volstrekt niks te maken met hoofdberoep/bijberoep, doch wel met wat men als hoofdactiviteit in dat hoofdberoep/bijberoep uitvoert. Veel (grotere) aannemingsbedrijven, hebben trouwens personeel in dienst als chauffeur om verschillende van hun werven te bevoorraden. Zij hebben allen code 95 nodig, precies omdat bestuurder hun hoofdactiviteit is. Ongeacht of ze nu in hoofdberoep/bijberoep werken voor die aannemer. Laatst gewijzigd door lohabra : 9 februari 2014 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Ik wil..." Dat lijkt verdraaid veel op een klein kind dat zijn wensen als enig beschouwt. Neen, u moet maar eens leren dat u niet de enige weggebruiker bent, dat er ook plaats is voor trage deelnemers of zwakke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waar gemeenten wel inspanningen deden (zoals bijvoorbeeld in de Westhoek) zijn de landwegen voor gedeeld gebruik: voetgangers, fietsers, ruiters en landbouwvoertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In Nederland, bestaan er bvb al tig wegen met zogenaamde uitwijkhavens. De traag rijdende landbouwtractor kan hier veilig op uitwijken, en de ganse sliert automobilisten erachter kan hem veilig voorbijrijden. Kostprijs: een peulschil in vergelijking met gebeurlijke ongevallen bij een verkeerd ingeschatte inhaalbeweging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het op secundaire wegen bestaat, weet ik niet. Op dergelijke wegen heb ik het alvast ook nog nooit gezien in Nederland, meer bepaald in het landelijke Zeeuws-Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Schepen
|
![]() Ze bestaan wel degelijk, ook op secundaire wegen. Ik dacht zelfs, dat ze intussen opgenomen waren in het Nederlandse verkeersreglement.
Twee seconden googlen, en ik heb al een gemeente waar ze landbouwpasseerhavens hebben: http://www.oostgelre.nl/default/home...ger/id_1259342 |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() U zult voor uw werk zeker niet veel km moeten afleggen, dan is het gemakkelijk praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem niet. Gewoon even traag rijden en geduld oefenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja,
http://goo.gl/maps/RIKv9 Op het ogenblik van de opname was daar een tijdelijke halte van De Lijn. Normaal is die er niet. |
![]() |
![]() |