![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#82 |
|
Europees Commissaris
|
Bron?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Europees Commissaris
|
De overheid heeft dringend extra geld nodig om de immigratiestroom te blijven onderhouden. Begrijp dat toch eens.
|
|
|
#84 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En als een auto nodig is kan ik evengoed een dikke amerikaan nemen aangezien je hiervoor toch evenveel moet voor betalen. Laatst gewijzigd door blub : 8 februari 2014 om 15:34. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Banneling
|
De cdenv heeft een belasting ontdekt die hier nog niet bestond
Zoiets mag niet blijven duren uiteraard |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Europees Commissaris
|
Heeft er iemand enig idee of de kilometerheffing ook van toepassing zou zijn op motorfietsen?
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dan excuses Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 8 februari 2014 om 15:43. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Persoonlijk voorbeeld : ik woon op 13km van mijn werk. In de zomer doe ik die afstand per fiets, geen probleem. In de winter zie ik het minder zitten : de kou tot daar aan toe, maar drukke en slecht verlichte wegen vormen een te groot risico. Openbaar vervoer is er niet, maar als het er zou zijn, zou ik het ook niet gebruiken. Ik leg die 13km nog liever te voet af dan mijn leven te gaan riskeren op het openbaar vervoer. Laatst gewijzigd door december : 8 februari 2014 om 15:43. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Banneling
|
ik las onlangs dat men wel weer een fietsentaks wou invoeren .... dus wellicht zullen geen kilometerheffing, maar ze zullen het dan wel op een andere manier uit de wereld gaan belasten
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik vraag mij af of de heren en dames ministers wel nagedacht hebben over deze maatregel. Als je het woon-werk verkeer weg wilt uit de files, dan zal die file inderdaad korter worden, maar voor wie dan eigenlijk ? Voor de toeristen die naar Brussel willen ? Voor de gepensioneerden die er met de wagen op uittrekken ? We kunnen misschien ineens gewoon alle wegen naar Brussel afsluiten, dan staan er ook geen files...
|
|
|
|
#95 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
http://www.cdenv.be/actua/paul-delva...-woont-brussel |
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zoals eerder aangehaald: kilometers rijden wordt al belast aan de naftpomp. Wie veel rijdt, betaalt meer accijnzen dan wie minder rijdt. Misschien binnenkort ook een belasting om de autodeur open te doen. Ge weet wel, zo'n slot waar ge eerst ne euro moet insteken om uw deur open te krijgen. Mensen zullen dan wel twee keer nadenken vooraleer in hun auto te kruipen. Ten tweede: men spreekt hier over een mentaliteitswijziging. De Vlaming moet maar het openbaar vervoer nemen (alsof het openbaar vervoer goedkoop is...). Ik woon op 5 kilometer van mijn werk, wat al een luxe is. Met de bus doe ik er dubbel zo lang over dan met de wagen. Bedoelen ze dan met "mentaliteitswijziging" dat de Vlaming maar moet bereid zijn om 2 �* 3 uur per dag op een trein of bus te zitten? Tis dat we allemaal zoveel vrije tijd hebben dat we niet meet weten wat ermee te doen. Komt erbij dat het openbaar vervoer verzadigd is. Zowel bussen als treinen zitten nu al tijdens de spitsuren boemvol. En dan komen beweren:"De Vlaming moet meer het openbaar vervoer nemen". Misschien ladderkes tegen elke treinwagon plaatsen zodat we op het dak kunnen gaan zitten? Dan zwijg ik nog over de stiptheid van het openbaar vervoer en de hoge kostprijs. Dan het argument:"Het zal ze leren hun te verplaatsen tijdens de spitsuren!" Alsof de meeste werknemers een keuze hebben en voor hun plezier in de file gaan staan. Ze moeten allemaal om 9u op hun werk zijn. Punt. En vanwege de starheid van vele werkgevers moeten de werknemers maar boeten. Flexibelere werkuren zou al een deel van het fileprobleem kunnen oplossen. Het argument:"het zal ze leren zo ver van huis te gaan werken!" Hier spreken ze ook met dubbele tong. Eerst moet de werkmens bereid zijn om 60 kilometer van huis te werken anders is hij niet flexibel en werkonwillig en als die werkmens dat dan doet is het ne onverantwoorde milieuvervuiler. Het voornaamste tegenpunt, met die kilometerheffing komt de Big Brother-maatschappij wel heel erg dichtbij. Vadertje staat zal altijd en overal weten waar ge zijt en wanneer ge er zijt. De achterliggende filosofie is dat alle mensen opeengepropt inde stad moet wonen, ge weet wel, vlak naast het werk. En daar moeten ze maar rekenen op het openbaar vervoer. Wie niet in de stad woont, zal hiervoor moeten boeten. Elke partij die voor de kilometerheffing is, zal niet moeten rekenen op mijn stem.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 8 februari 2014 om 16:09. |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banneling
|
eventjes info opgezocht :
http://www.viapass.be/over-viapass/v...ersonenwagens/ Men spreekt dus over een wegenvignet en geen kilometerheffing? Die zou enkel van toepassing zijn voor vrachtwagens... Het blijft een schande |
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#99 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dat ook ja. Loketten in het gemeentehuis vooral open in het weekend bijvoorbeeld. Supermarkten vooral open na de werkuren. Dit is zelfs goed voor de klant.
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk, het is nie moeilijk. Lap een euro per liter bij de brandstof, en regel het zo dat het ook de buurlanden ingevoerd wordt en steek de scheuld op europa.
Kijk hoe de laffercurve prima weergeeft wat er gaat gebeuren.
|