Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2014, 14:30   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
Bij mij zal het in ieder geval het "gewenste" effect hebben. Er gaat hier een auto buiten misschien zelfs twee. Er komst dan wel een bromfiets bij. Ze kunnen dan naar hun taxen fluiten. Minder accijnzen,... Ze gaan me als autorijder echt niet straffen. Er is een station tegen men deur. Het probleem is echter de mensen die het nodig hebben voor hun werk. Je bent verplicht een job aan te nemen binnen de 60 km. Werken wordt nogmaals bestraft. Misschien moet ik nog maar even wachten om ander werk te zoeken en bereken ik of het niet zuiniger is om werkloos te blijven (contract binnenkort ten einde)
Ik hoop een 2 taktbrommer. Ik zoek nog steeds de meest goor ruikende 2taktolie. Lekker die oliewalm verspreidend. En dat dan doen met het miljoen werknemers die effectief de economie in Blegië aan de gang houden. Stel je voor, het geknetter en stank zoals in een Aziatische stad zoals Manila...
Oud 8 februari 2014, 14:50   #82
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat is nu echt een typisch antwoord voor een schoolmeester.
Die maatregel heeft bij schatting nu al 15.000 arbeidsplaatsen gekost.
Bron?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 15:29   #83
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

De overheid heeft dringend extra geld nodig om de immigratiestroom te blijven onderhouden. Begrijp dat toch eens.
Oud 8 februari 2014, 15:32   #84
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik hoop een 2 taktbrommer. Ik zoek nog steeds de meest goor ruikende 2taktolie. Lekker die oliewalm verspreidend. En dat dan doen met het miljoen werknemers die effectief de economie in Blegië aan de gang houden. Stel je voor, het geknetter en stank zoals in een Aziatische stad zoals Manila...
Uiteraard een 2 takt. Een mens moet toch nog vooruit raken in het verkeer zeker.
En als een auto nodig is kan ik evengoed een dikke amerikaan nemen aangezien je hiervoor toch evenveel moet voor betalen.

Laatst gewijzigd door blub : 8 februari 2014 om 15:34.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 15:33   #85
Remspoortobback
Banneling

Standaard

De cdenv heeft een belasting ontdekt die hier nog niet bestond

Zoiets mag niet blijven duren uiteraard
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 15:36   #86
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is nog niet zover, maar rekeningrijden zal er komen. Het is dit of anders hebben we straks een compleet verkeersinfarct. Het is bovendien ook logischer en meer rechtvaardig om niet het autobezit te belasten, maar wel het autogebruik ( onder meer vaste wegentaks verdwijnt). Rekeningrijden komt aan die kritiek tegemoet. Tevens zal dit er ook toe leiden dat mensen niet meer zo idioot ver van hun woonst gaan werken of idioot ver van hun werk gaan wonen. Als ze de rekening maken, zullen ze inzien dat dit niet meer realistisch is. Ook het zinloos heen en weer gerij van vertegenwoordigers die van her naar der rijden om WC rollen te verkopen zal verder afnemen.

Uiteraard zal er weer een storm van kritiek komen van de mensen die het niet (kunnen) snappen en niet inzien dat dit noodzakelijk is, maar dat is nagenoeg bij iedere verandering het geval.

De overheid zou bijkomende maatregelen moeten nemen om een verhoogde woon flexibileit te voorzien ( lagere kosten bij verkoop van huizen, thans steeds 10% erbij ) en om de loonlasten te verlagen zodat werkende mensen meer overhouden aan het einde van de rit en de autoverplaatsingen procentueel een grotere hap uit het budget betekenen.
Zouden ze dan ook gaan inzien dat mensen niet meer idioot ver moeten gaan solliciteren (60 km), om hun uitkering niet te verliezen?
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 15:37   #87
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Zouden ze dan ook gaan inzien dat mensen niet meer idioot ver moeten gaan solliciteren (60 km), om hun uitkering niet te verliezen?
Dat betwijfel ik. Met een fiets kan je ook 120 km per dag rijden hoor.
Oud 8 februari 2014, 15:42   #88
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Heeft er iemand enig idee of de kilometerheffing ook van toepassing zou zijn op motorfietsen?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 15:43   #89
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Heeft er iemand enig idee of de kilometerheffing ook van toepassing zou zijn op motorfietsen?
Ja, en als de VLD in de regering komt ook voor voetgangers
En dan excuses

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 8 februari 2014 om 15:43.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 15:43   #90
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik. Met een fiets kan je ook 120 km per dag rijden hoor.
Mja ...

Persoonlijk voorbeeld : ik woon op 13km van mijn werk. In de zomer doe ik die afstand per fiets, geen probleem. In de winter zie ik het minder zitten : de kou tot daar aan toe, maar drukke en slecht verlichte wegen vormen een te groot risico. Er zijn bovendien geen alternatieven voor de weg die ik neem. Liever méér betalen om niet overreden te worden, eigenlijk.

Openbaar vervoer is er niet, maar als het er zou zijn, zou ik het ook niet gebruiken. Ik leg die 13km nog liever te voet af dan mijn leven te gaan riskeren op het openbaar vervoer.

Laatst gewijzigd door december : 8 februari 2014 om 15:43.
Oud 8 februari 2014, 15:46   #91
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
ik las onlangs dat men wel weer een fietsentaks wou invoeren .... dus wellicht zullen geen kilometerheffing, maar ze zullen het dan wel op een andere manier uit de wereld gaan belasten
Oud 8 februari 2014, 15:54   #92
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Mja ...

Persoonlijk voorbeeld : ik woon op 13km van mijn werk. In de zomer doe ik die afstand per fiets, geen probleem. In de winter zie ik het minder zitten : de kou tot daar aan toe, maar drukke en slecht verlichte wegen vormen een te groot risico. Er zijn bovendien geen alternatieven voor de weg die ik neem. Liever méér betalen om niet overreden te worden, eigenlijk.

Openbaar vervoer is er niet, maar als het er zou zijn, zou ik het ook niet gebruiken. Ik leg die 13km nog liever te voet af dan mijn leven te gaan riskeren op het openbaar vervoer.
Was dan ook geen serieuze reactie.
Oud 8 februari 2014, 15:56   #93
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Was dan ook geen serieuze reactie.
Natuurlijk niet ... Als men die afstand dagelijks doet, kan men beter gaan wielrennen.
Oud 8 februari 2014, 16:00   #94
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Het is naar het schijnt zover. Men heeft een principe-akkoord over kilometerheffing. De werkende Belg mag dus nog eens wat extra belastingen betalen.

Ik verneem dan verder dat men een proefproject heeft. Ik stel mij de vraag welke personen aan dit project deelnemen. De groene jongens. Dat zou pas een grap zijn.
Het schandalige vind ik dat men eerst alle werklozen verplicht om ruimer te zoeken naar werk dan zijn directe omgeving, en in een later stadium gaat men dan iedereen die daar op ingegaan is, straffen door extra heffingen door te rekenen.
Ik vraag mij af of de heren en dames ministers wel nagedacht hebben over deze maatregel.
Als je het woon-werk verkeer weg wilt uit de files, dan zal die file inderdaad korter worden, maar voor wie dan eigenlijk ?
Voor de toeristen die naar Brussel willen ?
Voor de gepensioneerden die er met de wagen op uittrekken ?
We kunnen misschien ineens gewoon alle wegen naar Brussel afsluiten, dan staan er ook geen files...
Oud 8 februari 2014, 16:05   #95
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het schandalige vind ik dat men eerst alle werklozen verplicht om ruimer te zoeken naar werk dan zijn directe omgeving, en in een later stadium gaat men dan iedereen die daar op ingegaan is, straffen door extra heffingen door te rekenen.
Ik vraag mij af of de heren en dames ministers wel nagedacht hebben over deze maatregel.
Als je het woon-werk verkeer weg wilt uit de files, dan zal die file inderdaad korter worden, maar voor wie dan eigenlijk ?
Voor de toeristen die naar Brussel willen ?
Voor de gepensioneerden die er met de wagen op uittrekken ?
We kunnen misschien ineens gewoon alle wegen naar Brussel afsluiten, dan staan er ook geen files...
Het fileprobleem is zeer makkelijk op te lossen. Promoot thuiswerk. 2 dagen in de week zal al veel leed oplossen. Ik ben echter van mening dat er iets anders achter zit.

http://www.cdenv.be/actua/paul-delva...-woont-brussel
Oud 8 februari 2014, 16:08   #96
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is nog niet zover, maar rekeningrijden zal er komen. Het is dit of anders hebben we straks een compleet verkeersinfarct. Het is bovendien ook logischer en meer rechtvaardig om niet het autobezit te belasten, maar wel het autogebruik ( onder meer vaste wegentaks verdwijnt). Rekeningrijden komt aan die kritiek tegemoet. Tevens zal dit er ook toe leiden dat mensen niet meer zo idioot ver van hun woonst gaan werken of idioot ver van hun werk gaan wonen. Als ze de rekening maken, zullen ze inzien dat dit niet meer realistisch is. Ook het zinloos heen en weer gerij van vertegenwoordigers die van her naar der rijden om WC rollen te verkopen zal verder afnemen.

Uiteraard zal er weer een storm van kritiek komen van de mensen die het niet (kunnen) snappen en niet inzien dat dit noodzakelijk is, maar dat is nagenoeg bij iedere verandering het geval.

De overheid zou bijkomende maatregelen moeten nemen om een verhoogde woon flexibileit te voorzien ( lagere kosten bij verkoop van huizen, thans steeds 10% erbij ) en om de loonlasten te verlagen zodat werkende mensen meer overhouden aan het einde van de rit en de autoverplaatsingen procentueel een grotere hap uit het budget betekenen.
Wat een hoop zever bijeen.

Zoals eerder aangehaald: kilometers rijden wordt al belast aan de naftpomp. Wie veel rijdt, betaalt meer accijnzen dan wie minder rijdt. Misschien binnenkort ook een belasting om de autodeur open te doen. Ge weet wel, zo'n slot waar ge eerst ne euro moet insteken om uw deur open te krijgen. Mensen zullen dan wel twee keer nadenken vooraleer in hun auto te kruipen.

Ten tweede: men spreekt hier over een mentaliteitswijziging. De Vlaming moet maar het openbaar vervoer nemen (alsof het openbaar vervoer goedkoop is...). Ik woon op 5 kilometer van mijn werk, wat al een luxe is. Met de bus doe ik er dubbel zo lang over dan met de wagen. Bedoelen ze dan met "mentaliteitswijziging" dat de Vlaming maar moet bereid zijn om 2 �* 3 uur per dag op een trein of bus te zitten? Tis dat we allemaal zoveel vrije tijd hebben dat we niet meet weten wat ermee te doen.

Komt erbij dat het openbaar vervoer verzadigd is. Zowel bussen als treinen zitten nu al tijdens de spitsuren boemvol. En dan komen beweren:"De Vlaming moet meer het openbaar vervoer nemen". Misschien ladderkes tegen elke treinwagon plaatsen zodat we op het dak kunnen gaan zitten? Dan zwijg ik nog over de stiptheid van het openbaar vervoer en de hoge kostprijs.

Dan het argument:"Het zal ze leren hun te verplaatsen tijdens de spitsuren!" Alsof de meeste werknemers een keuze hebben en voor hun plezier in de file gaan staan. Ze moeten allemaal om 9u op hun werk zijn. Punt. En vanwege de starheid van vele werkgevers moeten de werknemers maar boeten. Flexibelere werkuren zou al een deel van het fileprobleem kunnen oplossen.

Het argument:"het zal ze leren zo ver van huis te gaan werken!" Hier spreken ze ook met dubbele tong. Eerst moet de werkmens bereid zijn om 60 kilometer van huis te werken anders is hij niet flexibel en werkonwillig en als die werkmens dat dan doet is het ne onverantwoorde milieuvervuiler.

Het voornaamste tegenpunt, met die kilometerheffing komt de Big Brother-maatschappij wel heel erg dichtbij. Vadertje staat zal altijd en overal weten waar ge zijt en wanneer ge er zijt.

De achterliggende filosofie is dat alle mensen opeengepropt inde stad moet wonen, ge weet wel, vlak naast het werk. En daar moeten ze maar rekenen op het openbaar vervoer. Wie niet in de stad woont, zal hiervoor moeten boeten.

Elke partij die voor de kilometerheffing is, zal niet moeten rekenen op mijn stem.

Laatst gewijzigd door Rapture : 8 februari 2014 om 16:09.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2014, 16:10   #97
december
Banneling

Standaard

eventjes info opgezocht :

http://www.viapass.be/over-viapass/v...ersonenwagens/

Men spreekt dus over een wegenvignet en geen kilometerheffing?
Die zou enkel van toepassing zijn voor vrachtwagens...

Het blijft een schande
Oud 8 februari 2014, 16:10   #98
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het fileprobleem is zeer makkelijk op te lossen. Promoot thuiswerk. 2 dagen in de week zal al veel leed oplossen. Ik ben echter van mening dat er iets anders achter zit.

http://www.cdenv.be/actua/paul-delva...-woont-brussel
Of flexibelere werkuren. Waarom altijd van 9 tot 5. Kunnen ze dat niet versoepelen? Bijv. van 8 tot 4 of van 10 tot 6?
Oud 8 februari 2014, 16:13   #99
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Of flexibelere werkuren. Waarom altijd van 9 tot 5. Kunnen ze dat niet versoepelen? Bijv. van 8 tot 4 of van 10 tot 6?
Dat ook ja. Loketten in het gemeentehuis vooral open in het weekend bijvoorbeeld. Supermarkten vooral open na de werkuren. Dit is zelfs goed voor de klant.
Oud 8 februari 2014, 16:14   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Eigenlijk, het is nie moeilijk. Lap een euro per liter bij de brandstof, en regel het zo dat het ook de buurlanden ingevoerd wordt en steek de scheuld op europa.
Kijk hoe de laffercurve prima weergeeft wat er gaat gebeuren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be