Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2014, 12:34   #81
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Triest dit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ad hominem.
[bron]

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 11 februari 2014 om 12:35.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 16:11   #82
Zwijgt
Partijlid

Zwijgt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Ga dan maar eens goed nadenken. Alles wat hij poneert is in tegenstrijdig met zijn eigen teksten. Inconsequent als de pest! (om het maar niet over de grootheidswaan te hebben dat-ie god is. Zelfs bescheidener figuren, die het 'slechts' bij Napoleon houden zijn al afgevoerd en opgenomen)
Ach ach, hoogstens een uitloper van een onbehandeld Jeruzalem-syndroom. Maatschappelijk wat marginaal, maar zelden tot nooit schadelijk. Als u zijn reactie zo goed kan voorspellen, wees de volwassene in het conflict en laat hem met rust. Ieder zijn hoekje van de zandbak om in te spelen.
Zwijgt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 18:09   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dan maar eens goed nadenken. Alles wat hij poneert is in tegenstrijdig met zijn eigen teksten. Inconsequent als de pest! (om het maar niet over de grootheidswaan te hebben dat-ie god is. Zelfs bescheidener figuren, die het 'slechts' bij Napoleon houden zijn al afgevoerd en opgenomen)
Hij heeft u wel allemaal goed liggen want nu begint u weer te discussiëren over zijn theorieën. Mij niet gelaten, maar één draad hierover is al genoeg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 februari 2014 om 18:12.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 18:16   #84
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hij heeft u wel allemaal goed liggen want nu begint u weer te discussiëren over zijn theorieën. Mij niet gelaten, maar één draad hierover is al genoeg.
Harrie heeft het mi over het onderstaande, wellicht daarom dat dat zo vreemd overkomt. Het is ook spookachtig als je hier echt over durft te reflecteren, het impliceert wel wat.

Citaat:
Wat we zien is niet de werkelijkheid. We zien dat de zon opkomt, maar ‘weten’ dat in werkelijkheid de zon ten opzichte van ons (de aarde) stilstaat en dat de aarde draait. In de wereld van het onzichtbaar kleine is het nog gekker, want de wereld is vooral leeg. Materie is niet van materie gemaakt. Als we de kern van een atoom vergroten tot een rijstkorrel, zou het hele atoom de grootte hebben van een voetbalstadion en de elektronen zouden als rijstkorrels zijn die tussen de plaatsen doorvliegen. Sir Arthur Eddington zei: “De materie is overwegend spookachtige lege ruimte.” Om preciezer te zijn, het is 99,9999999% lege ruimte.

Maar waarom zakt die 99,9…% lege ruimte van mijn hand niet door de 99,9… % lege ruimte van de tafel, waarop mijn hand ligt? De makkelijkste verklaring hiervoor is dat de elektronen zo snel rond de kern draaien dat ze een ondoordringbaar pantser vormen. Stel je voor dat iemand een gewicht aan een touw rond zich slingert. Je kunt niet in de buurt komen om hem of haar aan te raken, want het rondcirkelende gewicht houdt je op afstand. Wanneer twee atomen elkaar ontmoeten, zorgt de cirkelende beweging van hun elektronen ervoor dat ze elkaar niet kunnen raken en gedragen ze zich als massieve ballen. (Peter Russel)
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 18:27   #85
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Harrie heeft het mi over het onderstaande, wellicht daarom dat dat zo vreemd overkomt. Het is ook spookachtig als je hier echt over durft te reflecteren, het impliceert wel wat.
'Wij mensen' denken dichotomisch. Volgens mij bestaat er niet zoiets als 'leeg'. Maar we noemen het 'leeg' omdat we het stellen tegenover 'vol' of 'gevuld'. 'Leeg' bestaat niet. We hebben alleen niet de juiste instrumenten om dit zogenaamde 'niets' te benaderen en te meten. Er is dus niets 'spookachtig' aan. En moest het al spookachtig overkomen, dan komt dit door ons brein dat zich niet ingesteld heeft om een adekwate analyse te maken van de micro-wereld en dit omdat de mens ook niet in die wereld diende te overleven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 februari 2014 om 18:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 18:39   #86
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Wij mensen' denken dichotomisch. Volgens mij bestaat er niet zoiets als 'leeg'. Maar we noemen het 'leeg' omdat we het stellen tegenover 'vol' of 'gevuld'. 'Leeg' bestaat niet. We hebben alleen niet de juiste instrumenten om dit zogenaamde 'niets' te benaderen en te meten. Er is dus niets 'spookachtig' aan. En moest het al spookachtig overkomen, dan komt dit door ons brein dat zich niet ingesteld heeft om een adekwate analyse te maken van de micro-wereld en dit omdat de mens ook niet in die wereld diende te overleven.
Vind het toch redelijk spookachtig, waar kan ik bv jouw 'persoon' dan ergens vinden tussen die rondtollende atomen (en andere partikels)? En waar krijgt 'het denken' (dichotomisch of anders) dan z'n plaats in dit geheel?

Laatst gewijzigd door tandem : 11 februari 2014 om 18:39.
Oud 11 februari 2014, 18:39   #87
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Dus?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 18:54   #88
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is het Manta, de geschiedenis herhaalt zich.

Ik heb een tijd niks van je gehoord, waar ben je gebleven?

Af en toe kom ik nog eens "zappen" tussen de subfora maar voor de rest blijft er wat te weinig tijd over om veel te politicsen. Meestal zijn het toch zowat steeds dezelfde soort discussies tussen weer eens dezelfden (al dan niet met een andere naam) en da's toch wat saai. Hopelijk ligt die trend een beetje aan het weer en komt er binnenkort terug wat leven in de forumbrouwerij.

Verder moet ik je eigenlijk een paar keer feliciteren.
Je hebt ten eerste een stevige fanclub achter je staan, ik zie dat overal waar jij post, in eender welk topic, steeds weer dezelfden steeds paraat staan om mee te komen praten. En al is het dan omdat ze het leuk vinden om jou te dissen of omdat ze zich populair wanen als zijnde de grootste Harrie-afbreker, ze zijn er toch maar. . Onbegrijpelijk dus dat de mods een draad van jou sluiten want zo'n draadje trekt een massa posters aan, toch best goed voor een forum. Moesten ze het echt niet met je eens zijn waren ze al lang tot de jaren van verstand gekomen en negeerden ze je. Nu is het duidelijk dat ze jouw theorie belangrijk genoeg vinden om over te praten (en er ondertussen mss iets van op te steken )

En ten tweede, gewoon omdat jij één van de weinige eerlijke mensen op dit forum bent, en da's in deze tijden toch al erg speciaal.

En péé és : Hun grootste angst is mss dat zij ongelijk hebben, als de geschiedenis zich dan toch herhaalt hang jij binnenkort in miljoenen huiskamers aan een kruisje, dan zien ze overal waar ze kijken Harrietjes.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 19:00   #89
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Ik denk dat die inconsequentie vooral te maken heeft met het esoterische karakter van z'n inzichten, hierdoor ontstaat er altijd wat verwarring.
Maar dan dient hij dat esoterische (alleen voor ingewijden) gebrabbel van zijn éénmansgeloof (waanzin) voor zichzelf te houden en zich vooral niet op discussie fora te vertonen.
Op http://home.kpn.nl/wegge168/ staat het hele verhaal en daar moet hij het dan maar mee doen als hij wil volhouden in zijn esoterie zonder tegenspraak.

Citaat:
Wellicht is dat ook de reden waarom hij niet altijd begrepen wordt, zal hij zelf wel op kunnen antwoorden, meen ik.
Uiteraard zal hij het voor zichzelf geheel kunnen verantwoorden. Maar dan alleen in zijn esoterische (en dus dictatoriale) context.
Tegengeluid en omissies in zijn proza worden immers in alle toonaarden verworpen dan wel gepareerd met non-argumentatie zoals "dat weten de microwezentjes wel" of "daar ben je te dom voor" -achtige stopzinnetjes.

Citaat:
Heb je er ook al dieper over nagedacht?
Er is niet na te denken over zichzelf tegensprekende idiotieën van een morosoof zonder je te verplaatsen in zijn fantasiewereld (wat per definitie onmogelijk is omdat het een eenmansgeloof is, gebaseerd op tegenstrijdig proza van de gelovige zelf (die uiteraard ontkent dat er iets tegenstrijdig is in zijn sprookje)).

Citaat:
Misschien best algemener te beschouwen om niet alles aan Harrie's kapstok te hangen, ik bedoel dan inhoudelijk.
Harries' sprookje heeft dezelfde reële inhoud als de boeken van JK Rowling, zolang harrie met droge ogen blijft beweren dat 2 gelijk is aan 3 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1280 dat alleen voorkomt in zijn esoterische fantasiewereld.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 19:26   #90
microwezen
Parlementsvoorzitter

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Vind het toch redelijk spookachtig, waar kan ik bv jouw 'persoon' dan ergens vinden tussen die rondtollende atomen (en andere partikels)? En waar krijgt 'het denken' (dichotomisch of anders) dan z'n plaats in dit geheel?
Door die miljarden neuronen in die grijze massa tussen je oren wordt het bewustzijn en je 'persoon' gevormd.
Het hoe en wat is nog niet geheel ontleed, maar we komen iedere dag weer een stukje verder.

http://www.pnas.org/content/early/20...33109.full.pdf is wel een aardig stukje om te lezen over bewustzijn bij coma patiënten.

www.brainmatters.nl voor meer info.
Oud 11 februari 2014, 19:30   #91
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En ten tweede, gewoon omdat jij één van de weinige eerlijke mensen op dit forum bent, en da's in deze tijden toch al erg speciaal.
Als jij al het gelieg en bedrieg van Harrie "eerlijk" noemt, zegt dat een hoop over jou
Oud 11 februari 2014, 23:00   #92
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Door die miljarden neuronen in die grijze massa tussen je oren wordt het bewustzijn en je 'persoon' gevormd.
Het hoe en wat is nog niet geheel ontleed, maar we komen iedere dag weer een stukje verder.

http://www.pnas.org/content/early/20...33109.full.pdf is wel een aardig stukje om te lezen over bewustzijn bij coma patiënten.

www.brainmatters.nl voor meer info.
Ja, maar die persoon is dan op zich ook voor 99,9999 ... % leeg, we zouden mits een beetje oefening dan door elkaar heen kunnen lopen. Ik ga het nu niet morgen eens proberen maar in theorie kunnen we ons dat wel voorstellen. En hoe kom je dan van de spookachtige wereld op het idee dat er niet genoeg geld is om de pensioenen te betalen, ik zeg maar wat? Ik zou dan denken dat het enkel iets met het denken te maken heeft, niet?
Oud 11 februari 2014, 23:02   #93
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dan dient hij dat esoterische (alleen voor ingewijden) gebrabbel van zijn éénmansgeloof (waanzin) voor zichzelf te houden en zich vooral niet op discussie fora te vertonen.
Op http://home.kpn.nl/wegge168/ staat het hele verhaal en daar moet hij het dan maar mee doen als hij wil volhouden in zijn esoterie zonder tegenspraak. Uiteraard zal hij het voor zichzelf geheel kunnen verantwoorden. Maar dan alleen in zijn esoterische (en dusdictatoriale) context. Tegengeluid en omissies in zijn proza worden immers in alle toonaarden verworpen dan wel gepareerd met non-argumentatie zoals "dat weten de microwezentjes wel" of "daar ben je te dom voor" -achtige stopzinnetjes. Er is niet na te denken over zichzelf tegensprekende idiotieën van een morosoof zonder je te verplaatsen in zijn fantasiewereld (wat per definitie onmogelijk is omdat het een eenmansgeloof is, gebaseerd op tegenstrijdig proza van de gelovige zelf (die uiteraard ontkent dat er iets tegenstrijdig is in zijn sprookje)). Harries' sprookje heeft dezelfde reële inhoud als de boeken van JK Rowling, zolang harrie met droge ogen blijft beweren dat 2 gelijk is aan 3 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1280 dat alleen voorkomt in zijn esoterische fantasiewereld.
Ik neem voor de goede orde even aan van niet.
Oud 12 februari 2014, 07:26   #94
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij al het gelieg en bedrieg van Harrie "eerlijk" noemt, zegt dat een hoop over jou
Ergens wist ik wel dat je zoiets zou posten. Het bewijst dat je idd last hebt om zaken, uitspraken en zelfs mensen te begrijpen...
In wezen geef je Harrie dus gelijk door zo te reageren.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 12 februari 2014 om 07:26.
Oud 12 februari 2014, 10:16   #95
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ergens wist ik wel dat je zoiets zou posten. Het bewijst dat je idd last hebt om zaken, uitspraken en zelfs mensen te begrijpen...
Aperte onzin blijft onzin. Hoe mooi je het ook verpakt. Daar valt niets aan te begrijpen.

Citaat:
In wezen geef je Harrie dus gelijk door zo te reageren.
U leeft in Harries' denkwereld?

Mijn oprechte deelneming. Waar kunnen de bloemen naar toe?
Oud 12 februari 2014, 16:57   #96
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ook Politics.be blijkt een dictatuur te zijn die de vrije eigen mening niet kan verdragen.
Wil Harry eens melden op hoeveel fora hij al aan de deur is gezet.

Dan zal blijken dat dit forum hem wel erg veel vrijheid blijft gunnen.
Oud 12 februari 2014, 18:04   #97
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aperte onzin blijft onzin. Hoe mooi je het ook verpakt. Daar valt niets aan te begrijpen.
Dan is uw aanwezigheid op dit forum en uw beweegredenen om Harrie constant aan te vallen ook maar onzin.
En waarom? Om langs alle kanten te proberen om hem in discrediet te brengen? Dat probeerden er al tientallen voor u, moest Harrie een bokser zijn zou zelfs Mike Tyson voor hem buigen want hij staat er nog steeds hoor. En daarvoor verdient hij trouwens een beetje meer respect.

Citaat:
U leeft in Harries' denkwereld?

Mijn oprechte deelneming. Waar kunnen de bloemen naar toe?
U bent de enige die leeft voor Harrie's ideeën, u volgt hem overal, u post waar hij post.
Bloemen kan u dus best naar uzelf sturen, u verdient ze wel, ik heb er genoeg in mijn tuin staan... .
Zoals ik eerder zei, Harrie is zowat de enige eerlijke mens op politics, u kan er nog véél van leren.
Oud 12 februari 2014, 18:57   #98
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent de enige die leeft voor Harrie's ideeën, u volgt hem overal, u post waar hij post.
Daar heeft u natuurlijk honderden bewijzen/aanwijzingen voor.
Zomaar iets roepen kan iedereen.

Dus noem minimaal 10 van die "overal" plekken. (kom maar op met de links).

Er niet mee komen betekent dus dat u met lege beweringen stemming aan het maken bent. Wat dan betekent dat u inderdaad blijkbaar in Harrie's denkwereld leeft (heel erg vaak iets hard roepen is ook 'bewijs').

Citaat:
Zoals ik eerder zei, Harrie is zowat de enige eerlijke mens op politics, u kan er nog véél van leren.
Ik hoor geen enkel argument.
Oud 12 februari 2014, 19:23   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Maar goed ook.
U debiel gezwam werkt op de zenuwen.
Zet op deze draad ook maar meteen een slotje ...
Altijd maar dat schelden op Harrie.

Ik vraag me af op welk niveau jij jezelf bedreigd voelt door Harrie.
Oud 12 februari 2014, 19:24   #100
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Altijd maar dat schelden op Harrie.

Ik vraag me af op welk niveau jij jezelf bedreigd voelt door Harrie.
2
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be