![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs U wordt erop betrapt te zeggen dat mensen niet zelf voor zichzelf kunnen beslissen ![]() Hintje, legalize it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind hem ook ‘monsterlijk en wreed’ !
titel: Italiaanse kardinaal noemt Belgische euthanasiewet ‘monsterlijk en wreed’ link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140216_00981546 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in verband met vaccinaties bijvoorbeeld, vind ik dat de volksgezondheid primeert op het individuele recht van ouders om hun kinderen sommige of alle vaccinaties te weigeren. In een aparte draad met de juiste titel, kunnen we toogfilosoferen waar de grenzen kunnen liggen. En in ieder geval ben ik democraat. Het parlement beslist. Niet de koning, niet de paus, niet de baron, niet de vakbond ..... daar staat ge nu met uw klein pietje hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Komt er toch op neer dat iedereen vrij moet zijn zijn eigen keuzes te maken indien er een ander niet door geraakt wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ge moogt er mee aanvangen, in dat draadje, of alle geneesmiddelen vrij te verkrijgen moeten zijn, voor mensen die nu eenmaal zich zelf willen genezen. Met je twee voeten op de grond blijven, beste maat. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad een aparte draad, echter vind ik wel dat Pechken hier terecht een inconsequentie bloot legt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat hij mijn standpunt zeer op prijs zal stellen. Tenslotte wenst hij hetzelfde toe aan alle kinderen die een terminale ziekte hebben met zwaar fysiek lijden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 februari 2014 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Suit yourself.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar komt het op neer. Opus Dei praktijken op het ziekbed! Laten we ineens ook de morfinespuiten verbieden aan katholieken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen als JVDB mogen dan menen dat ze hun kinderen dit zolang mogelijk moeten "gunnen", ik zou voor mijn kinderen (en voor mezelf) alvast een andere mogelijkheid voorzien. Misschien kunnen we het als volgt samenvatten: - sommigen (JVDB en consoorten) stellen de kwantiteit van het leven voorop: liever 100 jaar in continu in vreselijke pijn leven (haal de metalen haken maar al boven, om de zweep nog maar niet te vergeten, dagelijks 20 slagen met de roede erbovenop geeft recht op 5 extra porties rijstpap of zo?. - anderen stellen de kwaliteit van het leven voorop: indien geen beterschap kan worden gevonden, dan moet de pijn worden gestopt, ook al heeft dat de dood tot gevolg. Pick your choice.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 februari 2014 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Ergste is: Jan vdb en consoorten van kardinalen en pasters, baseren zich voor hun mening op het zelfde boekje, als de beulen enkele eeuwen terug heksen en afvalligen moesten verbranden, na een professionele foltering als entrée natuurlijk.
Hun wan-argument: ja, wij kijken nu naar dat boekje op een hedendaagse manier. Mijn gat ja. Ze mogen mij eens komen wijsmaken hoe of wat er positief aan is, voor wie dan ook, hier op aarde of ergens in een uithoekje van het heelal, als iemand een paar maanden langer leeft, uitzichtloos en in ondraaglijke pijnen. Wat in hemelsnaam draagt zoiets bij ???? .
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op datzelfde boek waardoor mensen zich levenslang engageerden in ziekenzorg, ouderenzorg, onderwijs, armenhulp, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vind u dus goed? Waarom dan niet, dat mensen zelf beslissen of ze nog verder willen lijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry die periode is allang voorbij, nu zijn die sectoren geprofessionaliseerd, gelukkig maar! De zorg is er sindsdien echt op vooruit gegaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allang? Ik denk dat u de sector van de gezondheidszorg onvoldoende kent. Heel wat ziekenhuizen kunnen bestaan dankzij grote financiële injecties van religieuze congregaties. Of hebben kunnen voortbouwen op een enorm groot patrimonium ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wet bewijst voor mij nog maar eens dat de C in CD&V NIETS betekent en beter zou voorafgegaan worden door een a, niet de A van a-katholiek, maar de a van ANTI-Katholiek. Dat de soccen een dergelijke wet uitvinden vind ik begrijpelijk, maar dat de CD&V er nog maar eens bijstond en nog maar eens naar keek, dat vind ik onbegrijpelijk. Er is nu in Belgie alleen nog geld, commercie en werkloosheid...
|
![]() |
![]() |