![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat het artikel in Knack juist over, beste. Het aantal gevallen neemt zorgwekkende vormen aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk psychosegeval is zorgwekkend al was het alleen nog maar voor de betrokkene en de familie/vrienden. Nu, ik heb het er hier al over gehad, er zijn een aantal drugs op de markt, zoals MDPV, - http://en.wikipedia.org/wiki/Methylenedioxypyrovalerone - waar de gebruikers totaal psychotisch van worden, ik kan hier zo'n geval van kort bij volgen. De laatste keer dat zij gecolloceerd werd wegens psychotisch, een paar weken geleden (de derde keer op zes maanden tijd) zei de behandelend psychiater, er is niets aan te doen, ze ontwikkeld vroegtijdige dementie door het drugsgebruik. De rechter liet haar dan maar los. Mijn punt hierover is het volgende, ze namen haar bloed af in het psychiatrisch hospitaal waar ze gecolloceerd werd en deden een drugstest, ze was clean zo bleek, maar enkel en alleen omdat de drugs die ze neemt in dit land nog niet verboden zijn zoals bijvoorbeeld in de buurlanden. En als ze nu ook nog een jointje had gerookt dan was er weer een psychosegeval meer geweest door cannabis, want dat vinden ze dan wel terug in zo'n drugtest.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan men marihuana legaliseren maar het inhaleren verbieden. Is dat geen Belgisch compromis?
Clinton kan adviseren bij zo'n wetsvoorstel. Eens Marihuana geproduceerd door multinationals en de verkopers stropdassen dragen zal het gelegaliseerd worden...of net iets daarvoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zoals mijn doktor adviseerde, "U mag tabak roken, maar niet inhaleren"... Laatst gewijzigd door zonbron : 9 maart 2014 om 03:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de medicijnen bij de apotheek zijn heel dikwijls niet toepasbaar op jongeren ! Ik las ook het artikel in Knack en sommige argumenten kloppen inderdaad. Ik heb ook NOOIT gezegd NIET schadelijk....wel MINDER schadelijk....Ik beweer ook niet dat Alcohol,Cannabis,tabak pillen enz gezond zouden zijn...Integendeel ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geneesmiddelen een certificatie krijgen vind ik goed, maar het is aan de gebruiker van te beslissen of hij daar rekening mee houdt of niet, he. Als je enkel gecertifieerde geneesmiddelen wil kopen is dat een intelligente beslissing, maar je kan ook redenen hebben om andere te kopen. En als je niet goed weet wat te doen ga je advies kopen bij een dokter, maar zoals met alles, zou een volwassene vrij moeten kunnen kiezen. Ivoor is iets anders. Daar wordt een "grondstof" ontgonnen op een manier die veel externalities veroorzaakt (zoals het uitsterven van diersoorten door overdreven jacht). Dat er een verbod is op het doden van die dieren vind ik normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als volwassene blijft dat een vrije keuze, vind ik. Wel sneu voor de buren die nu naast een gek wonen, en dat is dus waar ik mijn twijfels heb of het een goed gedacht is van te legaliseren: is de overhead voor de anderen niet te groot ? Wat je met je eigen uitsteekt, gaat enkel jezelf aan, maar als je nu last begint te geven voor de anderen is het problematischer. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 maart 2014 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik als 12 jarige mijn eerste sigaar ging smoren was ik er ook paar dagen niet goed van ! Een vriend van mij rookte wiet en stopte al na paar joints gewoon opdat hij er omzeggens niets van voelde zei hij...vond er helemaal niks aan....en de moeite niet waard om er geld aan te geven ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En enkel door die joint natuurlijk. Aanleg en andere factoren: weg ermee!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk is het mogelijk dat mensen die "aanleg" hebben om schizofrenie te ontwikkelen, een grotere neiging hebben om joints te gaan roken, ook. Dat is altijd de ongekende bij een epidemiologisch onderzoek. Dat is een beetje als vaststellen dat er een hoger aantal auto ongevallen is met mensen die gedronken hebben, dan bij mensen die nuchter waren achter het stuur. Je zou dus kunnen stellen dat drinken U een slechter chauffeur maakt. Maar je kan inderdaad evengoed stellen dat slechte chauffeurs een grotere drankneiging hebben, maar dat de alcohol zelf geen invloed heeft op uw rijgedrag: ge waard al een slechte chauffeur ! Maar nog eens: in deze discussie is de vraag die men zich NIET moet stellen: is cannabis "gevaarlijk" voor de gebruiker, en zijn drugs "gevaarlijk" voor de gebruiker. Dat moet voor een volwassene een vrije keuze blijven om gevaarlijke dingen met zichzelf te doen, als hij maar goed geinformeerd werd. De echte vraag is: veroorzaken die druggebruikers LAST voor de anderen. Maw, is uw vrije beslissing om high te worden, een bron van externalities. DAN zou een wettelijk ingrijpen wel zin hebben. Zoniet is het voor mij een vrije keuze. En ik ben er zelf niet uit op welke poot te dansen, maar argumenten over hoe gevaarlijk en nefast drugs al dan niet kunnen zijn, heeft daar voor mij geen invloed op. Het is niet verboden om in het putje van de winter spiernaakt in de Schelde te springen ; dat is nochtans ook gevaarlijk voor uw hart. Maar je bent vrij om gevaarlijke dingen te doen vind ik. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 maart 2014 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Alcohol en tabak gevaarlijker zijn zeg ook Ik niet maar wel vele onderzoekers waaronder bijvoorbeeld ; Professor David Nutt Hoofd neurologie en overheids inzake drugs stelt recentelijk : There was No reason ever for cannabis to be Illegal ! Dichter bij huis hebben we bijvoorbeeld Professor Tytgat (onze meest gereputeerde onderzoeker inzake drugs )Professor Tom Decorte ... Maar goed meningen zijn als konten ...ieder heeft er één . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige reden om iets onder voorschrift controle te houden is zoiets als resistentie opbouw of zo die maken dat als je teveel anti biotica neemt en ze slecht neemt, je een kweekcentrum wordt voor resistente bacterien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=patrickve;7049701]Wel, statistisch gezien zijn er dus een wat hoger aantal gevallen van verklaarde schizofrenie rond de 20 jaar of zo na een joint te roken, dan bij niet-gebruikers. Dat is wat mijn familie-lid psychiater mij verteld heeft.
Maar natuurlijk is het mogelijk dat mensen die "aanleg" hebben om schizofrenie te ontwikkelen, een grotere neiging hebben om joints te gaan roken, ook. Dat is altijd de ongekende bij een epidemiologisch onderzoek. Dat is een beetje als vaststellen dat er een hoger aantal auto ongevallen is met mensen die gedronken hebben, dan bij mensen die nuchter waren achter het stuur. Je zou dus kunnen stellen dat drinken U een slechter chauffeur maakt. Maar je kan inderdaad evengoed stellen dat slechte chauffeurs een grotere drankneiging hebben, maar dat de alcohol zelf geen invloed heeft op uw rijgedrag: ge waard al een slechte chauffeur ! 100 % mee eens....Zo wilden destijds sommigen de Batman Films verbieden...want hier of daar was altijd wel eens een half gaar jochie dat na het kijken van een aflevering ook in de dakgoot ging zitten met het idee dat ook hij kon vliegen ! Maar zonder die Batman series zouden die wel op een of ander gek idee zijn gekomen... dus ja wat aangeboren is ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 maart 2014 om 07:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Bwoa, de Orde van geneesheren lijkt daar toch anders over te denken. Vergeet niet dat er zoiets bestaat als een deontologische code. Dat gaat minder over jouw keuze dan over de verantwoordelijkheid van mensen die bij machte zijn om middelen te verstrekken die serieus schadelijk kunnen zijn onder de verkeerde omstandigheden. Allemaal heel tof om je te beroepen op vrije keuze maar dat betekent niet dat medici, apothekers en de farmaceutica verplicht zijn daar aan mee te werken. Als zij moreel, ethisch of professioneel bezwaar hebben, dan heb jij pech. Je mag het daar oneens mee zijn maar zij hebben zelf ook het recht iets te weigeren als ze het te gevaarlijk vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, we hebben hier twee agenten, een apotheker, en een klant, die allebei zouden willen overeenkomen om U een fles hoestsiroop te verkopen, of een doos anti biotica omdat ge uw longen aan het uithoesten zijt, maar ze mogen dat wederzijds akkoord niet doorvoeren omwille van de wetgever, die eerst wil dat ge 30 Euro aan een dokter gaat geven opdat die uw papierke tekent. Dat een apotheker U zou weigeren om U drie bakken hoestsiroop te verkopen is zijn goed recht ; zoals het uw goed recht zou moeten zijn om bij een andere aan te kloppen of het op internet te bestellen bij iemand die het U wel wil verkopen. Mijn donkerbruin vermoeden is dat de orde van geneesheren zich achter een vorm van deontologie schuilt om een machtspositie die nogal lucratief is, te verdedigen. Het typische geval van schijnbaar denken aan het algemeen belang om eigenlijk uw eigen belang door te drukken. Want concreet wil dat zeggen dat hun leden (de dokters) een verzekerd inkomen hebben telkens gij een fles hoestsiroop nodig hebt, ook al is hun dienstverlening vaak ongevraagd en nutteloos. Telkens gij een fles van 5 Euro nodig hebt, krijgt een dokter 30 Euro toegestopt om een papierke te tekenen, en hij noemt dat "deontologie" ![]() ![]() Ik zou ook voorstellen van een Orde van Garagisten op te richten die een deontologische code zal uitschrijven, en gaat stellen dat tankbeurten enkel door een gecertifieerde garagist, of op zijn voorschrift, mogen uitgevoerd worden ![]() ![]() We zouden redenen kunnen bedenken voor die deontologische code: als je diesel in een benzine auto kapt, dan gaat er heel wat mis, en andersom ook. En er zijn mensen die Euro 98 verspillen tewijl hun auto ook op Euro 95 rijdt en dergelijke meer. We kunnen die zware verantwoordelijkheid niet aan het individu laten, en wie beter dan een garagist kan de beste tankbeurt voor een auto uitvoeren ? Laatst gewijzigd door patrickve : 9 maart 2014 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN