Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2014, 11:12   #81
Holger Danske
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat heeft hij niet gezegd.
Nee, da's waar.. Maar dat maakt Knack er wel van in zijn tendentieus titeltje.
Holger Danske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 11:16   #82
doremi
Gouverneur

Standaard

http://www.vandale.nl/opzoeken?patte...n#.Uygcqah5NNQ

Lijkt me best toch wel op te gaan voor SA, niet?
Oud 18 maart 2014, 12:54   #83
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is inderdaad niet gemakkelijk om op wetenschappelijke wijze te bepalen of een wereldbeeld, een levensbeschouwing of een ideologie al dan niet 'achterlijk' is.

Dat geldt niet alleen voor 'de islam', maar ook voor pakweg Scientology, het maoisme of het (neo-)nazisme.

Misschien kunnen 'we' ermee beginnen de inhoud van om het even welke 'ideologie' te toetsen aan

1) de beschikbare wetenschappelijke kennis en
2) de 'universele' rechten van de mens.

Hoe dan ook staat het eenieder vrij om er zelfs na deze toetsing een bepaalde ideologie op na te houden.
Die ideologie in praktijk omzetten is evenwel nog een heel ander paar mouwen.
Rapporten van organisaties die in die richting werken krijgen amper of geen aandacht in de media.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 16:53   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Rapporten van organisaties die in die richting werken krijgen amper of geen aandacht in de media.
Nochtans bestaan er wel degelijk - hoewel doorgaans véél te weinig bekende - 'media' die minder gemakkelijk dan andere toegeven aan de al dan niet vermeende 'druk' van de al-te-lang-tenigen en/of overgevoeligen onder ons.

Dat ik voor betrouwbare én nuttige informatie nog altijd heel vaak niet terecht kan bij 'commerciële' en/of door diverse overheden gesubsidieerde 'media' blijf ik bedroevend vinden.

Voor zover ik weet zijn er echter - helaas? gelukkig? - nog steeds géén wetten die ons er uitdrukkelijk toe verplichten uitgerekend daar ons licht op te steken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 18:35   #85
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het is inderdaad niet gemakkelijk om op wetenschappelijke wijze te bepalen of een wereldbeeld, een levensbeschouwing of een ideologie al dan niet 'achterlijk' is.

Dat geldt niet alleen voor 'de islam', maar ook voor pakweg Scientology, het maoisme of het (neo-)nazisme.

Misschien kunnen 'we' ermee beginnen de inhoud van om het even welke 'ideologie' te toetsen aan

1) de beschikbare wetenschappelijke kennis en
2) de 'universele' rechten van de mens.

Hoe dan ook staat het eenieder vrij om er zelfs na deze toetsing een bepaalde ideologie op na te houden.
Die ideologie in praktijk omzetten is evenwel nog een heel ander paar mouwen.
Met andere woorden: de uitspraak 'de islam in Saoudi-Arabië is de meest achterlijke' is geen feit, maar een persoonlijke mening en hoor ergo niet thuis in een journaal. Altijd grappig als mensen je ongelijk geven en als argument daarvoor hun eigen ongelijk bewijzen...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 18:40   #86
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Met andere woorden: de uitspraak 'de islam in Saoudi-Arabië is de meest achterlijke' is geen feit, maar een persoonlijke mening en hoor ergo niet thuis in een journaal. Altijd grappig als mensen je ongelijk geven en als argument daarvoor hun eigen ongelijk bewijzen...
Dat de islam en zeker de Saoedische versie het summum van achterlijkheid is hoef je niet te ontkennen. Er zijn in de loop van deze discussie al genoeg feiten opgeworpen die dat dik bewijzen.
Dergelijke achterlijkheid zou in de beschaafde wereld zelf niet meer mogelijk zijn. De islam is een affront voor de mensheid.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 18:42   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht

1) Met andere woorden: de uitspraak 'de islam in Saoudi-Arabië is de meest achterlijke' is geen feit, maar een persoonlijke mening en hoort ergo niet thuis in een journaal.

2) Altijd grappig als mensen je ongelijk geven en als argument daarvoor hun eigen ongelijk bewijzen...
1) Voor zover ik weet heb ik nooit beweerd dat die uitspraak géén persoonlijke mening is. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik evenmin ooit beweerd dat zo'n uitspraak in een journaal thuishoort.

De uitspraak op zich is echter wél een feit. Voor zover ik weet is die uitspraak uitgesproken (en onthouden).

2) Deze zin begrijp ik niet. Wat wilt u daarmee zeggen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 19:14   #88
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft hij niet gezegd.
Toch wel, SA heeft 1 van de meest achterlijke versies van de Islam, de rest dus minder achterlijk maar nog steeds achterlijk.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 19:22   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Toch wel, SA heeft 1 van de meest achterlijke versies van de Islam, de rest dus minder achterlijk maar nog steeds achterlijk.
Inderdaad je hebt gradaties gaande van uiterst achterlijk tot waar geen woorden meer voor zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 21:12   #90
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen journalist, fonne.
Ik mag uw achterlijke kerk op tijd en stond eens aanpakken.
Vandaag volstaat een seintje aan een school over vermeend discriminerend gedrag al om een svhoolmeeester te broodroven.
Toch maar oppassen in dit landje van atheïstische onverdraagzaamheid.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 23:12   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Een partij "niet democratisch" noemen kan deontologisch wel?
Zo hypocriet zijn ze wel !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 23:15   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Leg me liever eens uit wat jij niet achterlijk vindt aan de islam en in het bijzonder de Saoedische versie ervan.
Het feit dat vrouwen weggecamoufleerd in zwarte zakken de straat op moeten?Het feit dat vrouwen niet zonder voogd op straat mogen? Het feit dat slavernij er schering en inslag is? Het feit dat verkrachtte vrouwen er gestraft worden met zweepslagen of steniging. Het feit dat homo's gruwelijk behandeld worden. Het feit dat ze minderjarige geimporteerde huisslaafjes op grote schaal misbruiken als sexslaafjes? Het feit dat zelfs Westerse vrouwen afgescheiden worden van mannen via schermen? Het feit dat men schoolmeisjes levend laat verbranden om het risico niet te lopen dat achterlijke moslimmannen hun ontblootte haren zien?

Je hoeft geen wetenschappelijke methode te hanteren om de islam te evalueren. De islam bewijst haar achterlijkheid dagdagelijks, overal ter wereld.

Hier, nog een staaltje achterlijkheid en horror in naam van de islam :

http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...-hoofden.dhtml

Ik prijs me gelukkig dat ik niet in de achterlijkheid van die religie en cultuur geboren ben.
Dikke 2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 09:10   #93
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Heeft niets met journalistieke vrijgheid te maken. Journalistieke vrijheid ontslaat een journalist niet van een aantal normen na te leven. Los van het feit of je er mee akkoord bent dat het Wahabisme achterlijk is of niet, past het niet voor een nieuwslezer om in functie in het journaal dergelijke uitspraken te doen. Dat is immers a) totaal onjournalistiek, b) persoonlijke mening c)ondeontologisch en d) niet passend voor iemand van een overheidszender die geacht wordt journalistiek en neutraal op te treden.

In het nieuwsbericht stellen dat "Saoedi-Arabië een van de meest achterlijke vormen van islam belijdt" is dan ook niet professioneel, zelfs al was het in het "pitteke van de nacht". Had hij gesteld dat "Saoedi-Arabië een van de meest conservatieve vormen van islam belijdt" dan had er geen probleem geweest. Maar ja, dat stelde hij niet.
Conservatief zou de juiste woordkeuze niet zijn. Achterlijk is dat wel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 09:18   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Achterlijk of niet ...als er veel geld kan worden verdiend maakt het allemaal niet uit....Vraag dat maar eens aan onze Voetballende medemens !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 09:24   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Dat de islam en zeker de Saoedische versie het summum van achterlijkheid is hoef je niet te ontkennen. Er zijn in de loop van deze discussie al genoeg feiten opgeworpen die dat dik bewijzen.
Dergelijke achterlijkheid zou in de beschaafde wereld zelf niet meer mogelijk zijn. De islam is een affront voor de mensheid.
It's all about money ! Als jij morgen bij een rijke Arabier veel dollars kan gaan verdienen ga je ook wel anders piepen...Het zal direct allemaal wel een stuk sympathieker worden ginds......Wie doet nu niet graag miljoenen zaken in Dubai ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 09:45   #96
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
It's all about money ! Als jij morgen bij een rijke Arabier veel dollars kan gaan verdienen ga je ook wel anders piepen...Het zal direct allemaal wel een stuk sympathieker worden ginds......Wie doet nu niet graag miljoenen zaken in Dubai ??
Sell out!
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 08:09   #97
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat hij zich gewoon houdt aan de feiten.
Zijn persoonlijke interpretatie geven is niet zijn job.
Nu Wilders zijn vuile bek nog eens heeft opgetrokken regent het nochtans persoonlijke interpretaties vanwege journalisten.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 08:41   #98
69kk
Partijlid

Standaard achterlijke knackjournalist

Een achterlijke knackjournalist die niet kan lezen of luisteren heeft geschreven dat.........
Een achterlijke vorm van islam is niet de islam. Alhoewel de islamstal mag wel eens uitgemest worden.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 23:53   #99
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Die journalisten beginnen steeds onbeschofter te worden als het over Saudi-Arabië gaat...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...elevisie.dhtml
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 23:55   #100
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Progressief, da's mijn persoonlijk interpretatie van de islam zoals die in Saoedi-Arabië wordt beleden.

Voila, nu kan Jack opgelucht ademhalen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be