Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2014, 00:59   #81
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar is hij niet toe in staat. Als "goede Belg" heeft hij nog geen enkel nummer in het Nederlands weten te dichten.
Een ééntalig frans officieel supporterslied voor de nationale ploeg ?
Het hoeft niemand te verbazen.

Heel het gedoe rond de "Diables Rouges" is een Belgicistisch franstalig aangelegenheid, ook de marketing zelfs tijdens de wedstrijden.

We herinneren ons nog goed dat een Vlaamse coach door de franstalige pers werd weggepest omdat hij niet voldoende frans sprak en te weinig franstalige spelers opstelde.

Het is zelfs zo opvallend, dat de BRT na de wedstrijden amper een Nederlandstalige supporter voor de camera kan halen om over zijn liefde voor de ploeg te vertellen.
Dus stelt men zich tevreden met een franstalige , die af en toe een woordje Nederlands brabbelt.

Het is zelfs hemeltergend dat Nederlandstalige journalisten dit alles voor de Vlaamse man in de straat verborgen houden.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 01:30   #82
ouwe knar
Banneling

Standaard

[quote=Everytime;7060739]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

De situatie in België is totaal anders en er is geen meerderheid die het land wil splitsen.
bron?uw kleine teen ,duim ,of pietje ,madam soleil ,kippebeentjes,handlezeres ,kaartenlegster,voedoe, of gewoon de morgen?
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 01:31   #83
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
wie is stromae ?
zijn dat geen zwangerschapstriemen???
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 04:41   #84
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn Bekijk bericht
Zeker, en eveneens Nederlands. Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat er niet ook een Nederlandstalig liedje is.
In Belgie is dat compleet normaal.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 05:31   #85
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
In Belgie is dat compleet normaal.
Wat natuurlijk wel kan is Oostende of Zulte Waregem "den Antwaarp" noemen.
Sommige burgemeesters vinden dat normaal.

De meesten beseffen zelfs niet meer dat ze gewoon naar een spelletje zitten te kijken waar 22 idioten achter een bal aanhollen.

Als je dan ook nog de kostprijs voor de gemeenschap aanrekent voor accomodatie, beveiliging, verspilde tijd en geld, vraag ik me af hoe zot mensen kunnen zijn.

Als je dan ook nog de schade aangericht door gefustreerde "supporters" bij verlies, die ook nog eens op de belastingbetaler word afgewenteld, vraag ik me af waarom "de overheid" hier ook maar één eurocent aan uitgeeft.

Het brood en spelen zal wel als duur zoethoudertje dienen, om de werkelijke problemen te verdoezelen.

Lang leve het Vlaams, Waals, Brussels en Belgisch elftal.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 07:15   #86
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De meesten beseffen zelfs niet meer dat ze gewoon naar een spelletje zitten te kijken waar 22 idioten achter een bal aanhollen.

.
Juist.

Maar het is toch wel wat meer.

Deze morgen hoor ik dat de best verdienende spelers in europa 40 miljoen €/jaar verdienen.

Niemand stoort zich eraan.

Niemand stoort zich evenmin aan de fraudecircuits of 'zwart-geld-wassende' structuren in het voetbal - uit wiens overflow de geweldige salarissen voortvloeien.

Niemand stoort zich aan de mensenhandel.

Niemand stoort zich aan de alomtegenwoordige corruptie.

Niemand stoort zich noch aan het arrogant schijtend stuk voetballer dat op z'n 19 evenveel verdient als 200 arbeiders.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 07:29   #87
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Juist.

Deze morgen hoor ik dat de best verdienende spelers in europa 40 miljoen €/jaar verdienen.

Niemand stoort zich evenmin aan de fraudecircuits of 'zwart-geld-wassende' structuren in het voetbal - uit wiens overflow de geweldige salarissen voortvloeien.

Niemand stoort zich noch aan het arrogant schijtend stuk voetballer dat op z'n 19 evenveel verdient als 200 arbeiders.
Jammer genoeg mag je niet zelf aangeven waar je belastingcenten niet naar toe mogen.
Oud 18 maart 2014, 08:05   #88
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
http://www.gva.be/sport/voetbal/voet...ied-video.aspx

Ja als de Rode Duivels het Nederlands kunnen negeren zullen ze het zeker niet laten.

Het Rode Duivels lied heet "Ta fête"
et pour les Flamands la même chose weeral zeker
wat een doffe ellende toch alweer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 08:19   #89
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het spijt me, maar hier vind ik wel dat ze een punt hebben. Als ze gelijk hebben, hebben ze gelijk. Maar er zal zeker een Vlaams lied komen.
Inderdaad als Vlaanderen onafhankelijk zal zijn .

Leve de Zwarte Leeuwen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 08:47   #90
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och ja... wel, Henri, we hebben al een afschuwelijk Belgisch volkslied waarvoor niet eens een Nederlandse benaming bestaat. Dan zal dat gekwijl van de zogezegde "Diables rouges" er ook nog wel bij kunnen zeker?
Ge moet nu alweer niet overdrijven schoolmeesterke. Ik vind het Belgisch volkslied helemaal niet mis. Integendeel zelfs. En minstens even mooi als de Vlaamse Leeuw. Het lied van Stromae echter blijft voor mij gebuisd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 maart 2014 om 08:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 09:13   #91
DucDEnghien

Standaard

Racine Carrée, waarop Ta Fête staat, is in 2013 meer dan 1 miljoen keer over de toonbank gegaan.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 09:29   #92
bastel
Vreemdeling

bastel's schermafbeelding

Standaard

Stromae is op dit moment een van de populairste artiesten van het land, als hij al niet de populairste is. En dit in alle delen van het land. Het nummer is makkelijk om mee te zingen en stromae heeft ook nog eens een goede live reputatie.

Dat alleen al maakt het een goede keuze voor een rode duivels lied.

Als je dan ook weet wat de opvattingen van Paul zijn over België wordt die keuze enkel logischer. Ik kan wel begrijpen dat separatisten niet echt fan zijn van iemand met zo'n verzoenende houding t.o.v. de verschillende landsdelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het belgisch nationalisme is een gif dat de rede lamlegt en de emoties de vrije loop laat.
Inderdaad, we moeten die stoute emoties onderdrukken!

Laatst gewijzigd door bastel : 18 maart 2014 om 09:30.
bastel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 09:40   #93
subocaj

Standaard

O dierbaar Vlaanderen aanvaard de kracht van de verandering.
Oud 18 maart 2014, 09:45   #94
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Racine Carrée, waarop Ta Fête staat, is in 2013 meer dan 1 miljoen keer over de toonbank gegaan.
En ben je nu tevreden of was het nog 9 miljoen te weinig?
Oud 18 maart 2014, 09:48   #95
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bastel Bekijk bericht
Stromae is op dit moment een van de populairste artiesten van het land, als hij al niet de populairste is. En dit in alle delen van het land. Het nummer is makkelijk om mee te zingen en stromae heeft ook nog eens een goede live reputatie.

Dat alleen al maakt het een goede keuze voor een rode duivels lied.

Als je dan ook weet wat de opvattingen van Paul zijn over België wordt die keuze enkel logischer. Ik kan wel begrijpen dat separatisten niet echt fan zijn van iemand met zo'n verzoenende houding t.o.v. de verschillende landsdelen.

Inderdaad, we moeten die stoute emoties onderdrukken!

Kapitalisten en neo-fascisten kunnen bij jou in de leer.

De eerste omwille van je leugens en gebrek aan elementaire beleefdheid, de tweede omwille van je voorkeur iedereen in de pas te laten lopen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 09:51   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Maar gezongen door wie? Zoals jaren geleden door Will Tura of Luc Steeno?
wat is er fout aan Will Tura of Luc Steeno? te vlaams?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 10:01   #97
bastel
Vreemdeling

bastel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kapitalisten en neo-fascisten kunnen bij jou in de leer.

De eerste omwille van je leugens en gebrek aan elementaire beleefdheid, de tweede omwille van je voorkeur iedereen in de pas te laten lopen.
Welke leugens zijn dat dan, is Stromae niet populair in België? Zijn 8 MIA's en 1 miljoen verkochte exemplaren van zijn laatste album niet genoeg?

Is het niet zo dat de opvattingen van Paul Van Haver, die duidelijk pro-Belgisch zijn, radicaal botsen met de gedachtegang van de separatistische beweging in Vlaanderen? Het lijkt me logisch dat deze mensen liever Stromae niet zien als schrijver van het Belgische clublied.

Iemand een neo-fascist noemen zonder enige reden lijkt me anders ook een duidelijk gebrek aan elementaire beleefdheid.

Als je denkt dat ik een voorkeur heb om iedereen in de pas te laten lopen vermoed ik dat je ofwel het sarcasme in het 2de deel van mijn post niet hebt begrepen, ofwel weet je niet waar die afbeelding vandaan komt.

Als ik in mijn post niet beleefd overkwam dan spijt me dat, dit was zeker niet mijn bedoeling. De quote deed me denken aan een van mijn favoriete albums en de vergelijking vond ik zelf vrij grappig. Misschien zie je er de humor niet van in.
bastel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 10:06   #98
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is er fout aan Will Tura of Luc Steeno? te vlaams?
Die oude knarren kunnen we nu wel vergeten hiervoor. Mogelijk wordt het ook tijd voor een ander soort voetbalschlagers. Dat zou tevens kunnen. In ieder geval, ik kan me vergissen, maar persoonlijk vind ik het lied van Stromae hiervoor niet geschikt. Het schijnt wel dat er een Nederlandse versie in de maak is. Het zou toch een eenvoudige tekst moeten zijn, door iedereen gemakkelijk op te pikken en dat 'in de oren' blijft hangen. Het Stromae-lied zou dat op de duur ook effectief kunnen worden, maar ik heb toch mijn twijfels.

En dat is alles wat ik nog hierover te zeggen heb.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 maart 2014 om 10:08.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 10:19   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bastel Bekijk bericht
Welke leugens zijn dat dan, is Stromae niet populair in België? Zijn 8 MIA's en 1 miljoen verkochte exemplaren van zijn laatste album niet genoeg?

Is het niet zo dat de opvattingen van Paul Van Haver, die duidelijk pro-Belgisch zijn, radicaal botsen met de gedachtegang van de separatistische beweging in Vlaanderen? Het lijkt me logisch dat deze mensen liever Stromae niet zien als schrijver van het Belgische clublied.Iemand een neo-fascist noemen zonder enige reden lijkt me anders ook een duidelijk gebrek aan elementaire beleefdheid.

Als je denkt dat ik een voorkeur heb om iedereen in de pas te laten lopen vermoed ik dat je ofwel het sarcasme in het 2de deel van mijn post niet hebt begrepen, ofwel weet je niet waar die afbeelding vandaan komt.

Als ik in mijn post niet beleefd overkwam dan spijt me dat, dit was zeker niet mijn bedoeling. De quote deed me denken aan een van mijn favoriete albums en de vergelijking vond ik zelf vrij grappig. Misschien zie je er de humor niet van in.
Natuurlijk is dit logisch. Ik snap gewoon niet dat sommigen hier er geen begrip kunnen voor opbrengen dat anderen van dit Belgique niet houden. Als je niet akkoord bent met ofwel de vorm waarin dit land naar buiten treedt, ofwel met het bestaan ervan zelf, dan is het toch je volste recht om tegen dat land te zijn?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 10:20   #100
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.

Hoe hou je het volk rustig?
Brood en spelen...
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be