![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ole of Leo ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik krijg zin in zo'n jodekoek (heb er tot nu toe nooit gegeten), bij de AH kan je die ook kopen, ga dat deze week eens doen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk wel ja..... maar de rest is rommel en het smaakt ook naar rommel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is een echte winkel ??
Ik winkel voornamelijk bij Jumbo , Carrefour , Aldi & lokale beenhouwer ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ifalco kijkt dan wel neer op de zogezegde 'sovjetbarakken' .. maar ik denk dat ie nog nooit een echte dergelijke barak van binnen heeft gezien, veel verkopen-verkochten ze daar namelijk niet (of toch?) .. lolz Citaat:
de Aldi is nu niet echt m'n favo winkel, ik ga er vooral m'n wc-papier kopen (hun kwaliteit en prijsverhouding daarin is top) en zo nu en dan voor hun non-food ![]() waar ik regelmatig ga shoppen: AH, de Carrefour zo af en toe: Lidl en Delhaize Lidl omdat het niet direct op m'n route ligt, Delhaize omdat ik bij die van mij om de hoek gewerkt heb - maar daar weggebonjourd werd na x tijd, en er om die reden nu bijna niet meer binnen (durf) ga, wat vervelend is, want anders zou ik er veel meer gaan, nu moet ik telkens een hele omweg doen om er 1 binnen te springen ![]() ------------------------------------------------------------------------- Persoonlijk winkel ik net als JVD naargelang het product: -brood vooral bij de Carrefour -fruit en groente vooral AH -watteschijfjes, wattestaafjes, scheerschuim bij AH -wc en keukenpapier bij Aldi -zakdoekjes, inlegkruisjes en maandverband bij Carrefour -pocketzakdoekjes bij AH -charcuterie en kaas vooral bij AH -vlees vooral Delhaize -pasta bij Lidl (zijn de beste daar imo.) -rijst bij AH (ze zijn zelfs goedkoper dan bij de thai supermarket) -cereals en confituur bij AH -appelsap bij AH -sauzen, olie en condiments bij AH -yoghurt bij AH -eieren bij Aldi -koekjes, chips .. vooral bij AH en Carrefour -water bij Carrefour -melk (die ik niet veel meer mag drinken) bij Delhaize -bloem, suiker .. vooral bij AH ... zeep, shampoo, tandpasta ea. koop ik vooral bij kruidvat en Hema .. ... Dus ja, ik koop best veel bij AH, thx van naar België gekomen te zijn ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 6 april 2014 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik thuis een bakje oesters binnenwerk zie ik niet in dat het "m'a tu vu" zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Delhaize gaat in het tegenoffensief:
De politiek goed geconnecteerde Thijs wordt ingehuurd om de Hollanders op een afstand te houden. Delhaize gaat Johnny Thijs, de voormalige graai-CEO van bpost, benoemen als lid van de raad van bestuur. Dat heeft de Belgische supermarktgroep vandaag bekendgemaakt. Delhaize zal de benoeming voorstellen van Thijs als onafhankelijk bestuurder en dit voor een termijn van drie jaar. Geen internationale aanbieding voor den John dus. Ander minpuntje is dat de man de NVA boos heeft gemaakt door Vlaams nationalisme te verwerpen in harde bewoordingen. Gezien het feit dat de NVA federaal niet mee mag doen zal dat voor de federale lobby geen problemen opleveren. Ik neem verder aan dat het salaris van Thijs de komende weken ook wel bekend zal raken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() 80k dus die verloning........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zelfs voor de eigen brandstof betalen om te gaan shoppen in NL, DE of FR loont als verlengde van een daguitstapje. Anders kom je met de benzine op dezelfde prijs als hier. Zeker als je weet dat je bij sommige winkels tot 22u terecht kan (Duitsland - Toom).
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jodekoeken: Jumbo Melk: Carrefour joechert/joegert: Carrefour & Jumbo spaghetti: Carrefour Vis: Carrefour & Jumbo rijst: Jumbo Kaas: Carrefour & Jumbo Bloem: Carrefour & Jumbo Suiker: Carrefour & Jumbo Pudding: Carrefour & Jumbo Kattenblik (stoofvlees ![]() Boter: Carrefour Brood: Jumbo & soms den bakker om de hoek ![]() Beleg & snoep & drinken: varieert tussen Aldi , jumbo , carrefour ![]() Pindakaas & curryketchup ====> Jumbo (sowieso) Sambal: (wanneer nodig) Jumbo of een Turkshop Groenten & fruit: carrefour Vlees: Jumbo & beenhouwer om de hoek , soms Carrefour Pizza: Carrefour & Jumbo schijt- & keukenpapier: Carrefour (Afwas)zeep: Carrefour & Jumbo Shampoo: Carrefour & Jumbo Tandpasta: Carrefour & Jumbo enz .... inlegkruisjes en maandverband , heb ik niet nodig ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zevert over de kwaliteit van de producten in eender welke winkel, mag zelfzelf beschouwen als een Idioot. In Belgie komt er geen enkele voedingsproduct in een winkel binnen, als het niet aan de kwaliteitsnormen van de voedselinspectie voldoet. Daarnaast is AH zelf duurder in Belgie dan in Nederland en in Nederland behoort AH niet toch de goedkope winkelketens. Ook producten zoals PC's en TV's moeten voldoen aan bepaalde normen, zo is de twee jaar garantie voor alle toestellen verplicht in heel Europa. En wie denkt in de Carrefour te moeten winkelen omdat dit een Belgische winkelketen is, komt opnieuw bedrogen uit, het is Frans. En laat ons blij zijn met de komst van AH, niet vanwege de prijzen, maar vanwege de verruiming van de winkelmogelijkheden. Het is een ander soort winkel en trekt andere klanten aan dan de Aldi of Colruyt. Dit niet door het prijsverschil, maar door de inrichting. Toen Ikea naar Belgie kwam, vele jaren geleden, stond men ook te roepen dat deze winkels de betere meubelwinkels gingen vernielen. Het enige dat zij hebben gedaan, is het aanbod vergroot en startende gezinnen de mogelijkheid gegeven om niet met de versleten meubelen van hun grootouders te moeten beginnen. Maar telkens als er een goedkopere oplossing op de markt komt voor bepaalde zaken, ontstaat er hebel met de bestaande oplossingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ha de Jumbo! <3! daar zou ik ook graag gaan shoppen! ![]() Nederlanders boffen echt wel met hun goedkope supermarkten, terwijl de Belgen zich laten rollen, lol -------------------------------------------------------------------- ik vergat: boter: een beetje overal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige dingen zijn goedkoper in B of NL
![]() Sommige dingen zijn niet verkrijgbaar in B of NL ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze vinden de 'Appie' al goedkoop
![]() Hoe dan ook lopen hier twee zaken door elkaar. Dat de supermarkten hun winstmarges zien dalen, maar daar waar ze nog steeds winst maken; en bepaalde agrarische takken, die dusdanig winstmarges verliezen, dat ze feitelijk verlies draaien. Het laatste zou ook in Nederland meer tot zorgen moeten baren; het is niet gezond, dat supermarkten een dusdanige marktmacht hebben, dat ze boeren kunnen dwingen om te leveren voor een prijs lager dan de productiekosten. Anderzijds er zijn allicht nog genoeg andere producten, welke de Belgische supermarkten nog wel scherper kunnen prijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Nederlandse landbouwer kan goedkoper produceren dan een Belgische landbouwer. Dit door het verschil van wetgevingen en belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of dat klopt hebt u daar vergelijkingstabellen van? De lonen liggen wel lager in Nederland. Wat wel een reden is dat de Belgische ketens onder druk van een goedkopere nieuwkomer hun leveranciers onder druk gaan zetten om de prijzen te drukken. Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 april 2014 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De belastingdruk is in Belgie enorm hoog, je kan je afvragen waar al dat geld heengaat, alleszins niet naar de infrastructuur, de wegen liggen erbij als in oekraiene. http://daskapital.nl/images/other/OE...ngdrukHeel.png http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_average_wage belgie 1946 euro gemiddeld , nederland 2136 euro, lijkt me dus duidelijk waar je beter betaald wordt. Laatst gewijzigd door Dade : 13 april 2014 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Adrian M : 13 april 2014 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |