Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2014, 02:25   #81
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ben ik verplicht om in iedere "draad" te reageren ?
Nee, maar als je enkel op draden als deze reageert als het om een nationalist gaat, dan wordt het wel duidelijk dat je niets inzit met de vrienden en familie van politici van andere partijen. Wat je niet zegt, maakt soms evenveel duidelijk als wat je wel zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
De opmerkingen van sommigen die van u gedacht zijn toen Karel Dillen overleden was ( en ik ben geen VB stemmer) en als een forumlid "Jazeker" overleden was zijn legendarisch op dit forum.
De dood van Jazeker en zeker van Karen Dillen zijn van voor de tijd dat ik meer dan één keer per twee weken op dit forum kom. Ik zal er dus niet op gereageerd hebben en al zeker niets negatiefs. Mij zal je nooit zien natrappen op weerlozen, ook niet bij nationalisten.

Wat anderen doen, heb ik niets mee te maken, maar de hypocriete houding van sommigen bevalt mij niet, in de twee richtingen, en ditmaal merk ik een hypocriete houding van mensen zoals jij die enkel rouwen als het om een nationalist gaat.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 02:46   #82
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik hoop dat er toch nog ergens een liberaal in het parlement te vinden is die hier tegen zal stemmen.

Alle respect voor de man - zijn optreden in Reyers Laat was ongelofelijk: zo'n miserie meemaken, en toch nog denken aan mensen die het nog slechter hebben - maar ik ben als liberaal tegen overheidsfinanciering van onderzoek, en daarnaast vind ik het kwalijk als politici zaken gaan voortrekken omdat ze er zelf mee in ervaring komen. Maar nogmaals, alle respect voor deze man.
Met jouw standpunt ben ik het niet per se eens, maar ik ben toch blij dat er mensen zijn die zich door alle emoties heen in politiek door het rationele laten leiden. Dat een politicus een probleem heeft (en daar jammer genoeg aan sterft), mag niet de reden zijn dat er een oplossing voor het probleem gezocht wordt.

Ik hoop dat dit niet het begin is van tien jaar emopolitiek. Campagnefilmpjes met baby's vind ik ook al geen goed teken. De droge argumentatie zou de kern moeten blijven.
Oud 9 april 2014, 02:46   #83
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Dubbel, blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 9 april 2014 om 02:46.
Oud 9 april 2014, 07:24   #84
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik zeg gewoon waar het op staat en wat ik echt denk op dit forum.

Komedie spelen en smoelen trekken doen we al genoeg in het echte leven.

Ik vind het spijtig voor Flor dat hij zo ziek is, maar het doet mij voor de rest absoluut niets.
En dus mag er niet gemeld worden dat er een zeer emotioneel moment heerste in de Kamer ?

De moord op miljoenen mensen deed Hitler ook niets.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 07:30   #85
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Verhip, gelijk heb je eens. Kan erop vertrouwen dat dat voor elke publieke figuur geld? Van politicus tot rockster, TV- of filmster?
Maar jongens, met wat een zwart-wit-denkend-rapaille-zonder-medemenselijkheid zitten wij hier toch opgescheept ? Verder vooruitdenken dan 1 ploertige vulgariteit is niet aan jullie besteed.

Flor heeft het een voorstel ingediend dat alle andere MSA-zieken kan helpen. Hijzelf zal er geen voordeel aan hebben. U misschien ooit wel.
Oud 9 april 2014, 07:35   #86
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Met jouw standpunt ben ik het niet per se eens, maar ik ben toch blij dat er mensen zijn die zich door alle emoties heen in politiek door het rationele laten leiden. Dat een politicus een probleem heeft (en daar jammer genoeg aan sterft), mag niet de reden zijn dat er een oplossing voor het probleem gezocht wordt.

Ik hoop dat dit niet het begin is van tien jaar emopolitiek. Campagnefilmpjes met baby's vind ik ook al geen goed teken. De droge argumentatie zou de kern moeten blijven.
Het is nog altijd zo dat iémand een voorstel in de Kamer moet indienen vòòr er iets gebeurt. Als er 1000 MSA-zieken zijn die nooit zo'n voorstel doen dan komt er ook geen besluit.

En als Flor het niet zou gedaan hebben (bv. omdat het hemzelf toch niet meer zou geholpen hebben) dan zouden jullie moord en brand schreeuwen over zoveel asociale ingesteldheid.

Je kan er hooguit de Orde van de Geneesheren van betichten dat zij zo'n voorstel nooit lanceerden. Of misschien deden zij het toch. Via één van hun patiënten. Flor.
Oud 9 april 2014, 07:43   #87
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyWitters Bekijk bericht
Wat mij opgevallen is dat de helft van de zaal alweer leeg was, dus ofwel was Flor (ooit zelf) een gevoelloze eikel ofwel zijn de afwezigen dat...
Ik tip op de rest. Weer elders gaan poenpakken in hun advocatenkantoren.
Oud 9 april 2014, 08:15   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

als enkel de ratio zou moeten overheersen, gebeurt er niets, op geen enkel vlak. En al zeker niet voor de zwakkeren in onze maatschappij.

Zonder mededogen, zonder empathie, al dan niet opgewekt door een parlementslid die toevallig dezelfde ziekte heeft, zou er totaal geen geld meer gaan naar de zorg.

Gelukkige hebben we als mensen die dierlijke empathie nog niet volledig verdrongen door de ratio. Het zou maar een kille wereld zijn.
Oud 9 april 2014, 14:19   #89
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eens. Maar de politieke realiteit is nu eenmaal dat de overgrote meerderheid van de kiezers niet met droge argumenten te overtuigen valt, maar misschien wel met emotie. Ik weet niet of ge Ilya Somin kent, maar zijn boek over 'political ignorance' wijdt hier een groot stuk aan. Het deel van het kiespubliek dat echt rationeel nadenkt over politiek, is bijzonder klein. Vaak hebben die mensen ook een eigen overtuiging - net omdat ze erover nagedacht hebben - en is het zeer moeilijk om die mensen (ik reken mezelf daarbij) te overtuigen. Aangezien hun stem maar evenveel meetelt als die van iemand die omwille van een quote voor een bepaalde partij stemt, zijn partijen geneigd om op die laatste kiezers in te zetten. Via goedkope slogans omtrent migratie en justitie, via emotionele filmpjes, via wat dan ook. Moreel verwerpelijk, maar eigen aan de democratie.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 14:21   #90
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zonder mededogen, zonder empathie, al dan niet opgewekt door een parlementslid die toevallig dezelfde ziekte heeft, zou er totaal geen geld meer gaan naar de zorg.
Er ontbreekt een woord in uw zin: publiek. Er zou inderdaad geen publiek geld naar de zorg gaan. En dat is - als liberaal zijnde - ook mijn bedoeling.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 9 april 2014, 14:33   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er ontbreekt een woord in uw zin: publiek. Er zou inderdaad geen publiek geld naar de zorg gaan. En dat is - als liberaal zijnde - ook mijn bedoeling.
Wat zou betekenen dat er enkel zorg zal zijn voor de rijken.
Oud 9 april 2014, 14:44   #92
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou betekenen dat er enkel zorg zal zijn voor de rijken.
Net zoals de wegen en het brood er enkel zouden zijn voor de rijken.

Oud 9 april 2014, 14:49   #93
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals de wegen en het brood er enkel zouden zijn voor de rijken.
De wegen zijn hier nog altijd door de staat gelegd.

Een brood is een goed waarvan je enkel winst kunt mee hebben als je er heel veel van verkoopt.

Als zorg enkel door winst gedreven wordt, valt een hele categorie van mensen weg, diegenen waar niet onmiddellijk winst uit te halen is.
Als je je enkel focust op rijken, ga je meer dan genoeg winst kunnen maken.
Oud 9 april 2014, 15:00   #94
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wegen zijn hier nog altijd door de staat gelegd.

Een brood is een goed waarvan je enkel winst kunt mee hebben als je er heel veel van verkoopt.

Als zorg enkel door winst gedreven wordt, valt een hele categorie van mensen weg, diegenen waar niet onmiddellijk winst uit te halen is.
Als je je enkel focust op rijken, ga je meer dan genoeg winst kunnen maken.
Marktdifferentiatie, zegt u dat iets?

Oud 9 april 2014, 15:01   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moreel verwerpelijk, maar eigen aan de democratie.
Wat mij betreft is het voldoende moreel verwerpelijk om de democratie zelf te verwerpen en te streven naar een dictatuur. Wat is jouw keuze daarin ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 15:12   #96
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat mij betreft is het voldoende moreel verwerpelijk om de democratie zelf te verwerpen en te streven naar een dictatuur. Wat is jouw keuze daarin ?
De keuze tussen enerzijds democratie en anderzijds dictatuur is een valse keuze. Er zijn nog andere mogelijkheden.

Mijn keuze is libertarisch constitutionalisme. Waarbij we democratisch kiezen hoe de overheid iets moet doen, maar we niet democratisch kiezen wat de overheid moet doen. Dat laatste - wat de overheid mag doen, en wat ze ook zeker niet mag doen - staat in een quasi-onveranderlijke grondwet (bvb. grondwet aanpassen kan enkel maar als 95% van de stemgerechtigde bevolking hiermee instemt in een referendum). Daarnaast is er een onafhankelijke rechterlijke macht die de principes van de libertarische staat verdedigt.

Oud 9 april 2014, 15:34   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De keuze tussen enerzijds democratie en anderzijds dictatuur is een valse keuze. Er zijn nog andere mogelijkheden.

Mijn keuze is libertarisch constitutionalisme. Waarbij we democratisch kiezen hoe de overheid iets moet doen, maar we niet democratisch kiezen wat de overheid moet doen. Dat laatste - wat de overheid mag doen, en wat ze ook zeker niet mag doen - staat in een quasi-onveranderlijke grondwet (bvb. grondwet aanpassen kan enkel maar als 95% van de stemgerechtigde bevolking hiermee instemt in een referendum). Daarnaast is er een onafhankelijke rechterlijke macht die de principes van de libertarische staat verdedigt.
Ik ben niet echt thuis is lbertarisch constitionalisme. Het lijkt me iets in de aard van het initiatief in IJsland waar het volk via loting mee zou schrijven aan de grondwet.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2014, 15:48   #98
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marktdifferentiatie, zegt u dat iets?
Maw zorg en door privé en door de overheid te laten organiseren? Daar ben ik akkoord mee. Zolang dat de basiszorg voor iedereen kan verzekerd worden, zie ik geen probleem.
Oud 9 april 2014, 15:53   #99
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maw zorg en door privé en door de overheid te laten organiseren? Daar ben ik akkoord mee. Zolang dat de basiszorg voor iedereen kan verzekerd worden, zie ik geen probleem.
Niet dus.

Oud 9 april 2014, 15:55   #100
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Privé ziekenhuizen zijn strikt privé.

Als zij geld moesten krijgen van de overheid dient dit onmiddelijk te stoppen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be