![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
Bekijk resultaten enquête: wat stelt je het meeste teleur in Plan V van N-VA ? | |||
1. Gebrek aan becijfering. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
2. Gebrek aan beleid binnen Vlaamse bevoegdheid. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
3. Gebrek aan beleid binnen Brusselse bevoegdheid. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
4. Gebrek aan beleid binnen Waalse bevoegdheid. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
5. Te sociaal. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
6. Te liberaal. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 53,85% |
7. Te weinig moesonnorm. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
8. Onzekere terugverdieneffecten. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
9. Te veel rentewinst. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
10. Te weinig stijgende rentelasten becijfert. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
11. Te hoge berekening pensioenbasis. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
12. Te lage berekening pensioenbasis. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,69% |
13. Te veel surrealisme. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
14. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 38,46% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een brandverzekering afsluit en jarenlang zijn premie betaalt, moet niet trekken als zijn kot afbrandt. Hij had kunnen sparen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of je er gebruik van maakt staat je vrij. Als je niets hebt, niets bezit en levenslang in het zwart werkt kan niemand je iets afnemen zelfs de staat niet, maar je kan je ook nergens op beroepen. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Landen genoeg waar er praktisch geen sociale zekerheid is. Je moet enkel de bedrijven volgen. Geen zorgen meer over Belgen, Vlamingen, Duitstaligen en Brusselaars, zelfs niet over ultra liberale sossen. Laatst gewijzigd door subocaj : 14 april 2014 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet in hoe die vergelijking opgaat als het gaat om afgedwongen solidariteit zoals onze sociale zekerheid. Brandverzekeringen zijn niet afgedwongen. Je bent helemaal niet verplicht van een brandverzekering te nemen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het positief dat de solidariteit voor de sociale zekerheid afgedwongen wordt. De staat voert hier veel repressie door en ik kan me daar in vinden. Er zijn inderdaad veel voorbeelden van landen waar er geen solidariteit wordt afgedwongen en daar is de samenleving veel barbaarser.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 april 2014 om 12:17. |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt niet. Enkel verplichte verzekeringen vormen afgedwongen solidariteit. Bij niet verplichte verzekeringen behouw je het recht om zelf het risico te dragen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Iedere verzekering is afhankelijk van solidariteit, dan kan jij het draaien of keren zoals je wil, vrij of verplicht, want als je het recht neemt om zelf het risico te dragen is er geen verzekering.
|
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() NVA is verkeerd bezig met het confederalisme. Zoals het federalisme moest afgekocht worden en een mislukking was, zoals de laatste grondwetsherziening in verband met BHV duur moest betaald worden en een miskleun is, zo zal voor het confederalisme ook moeten betaald worden om na een tijdje te ontdekken dat de enige oplossing is kiezen voor de republiek Vlaanderen. Ook hier zal moeten voor betaald worden maar dan wel voor de laatste maal.
|
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard is iedere verzekering gestoeld op het solidariteitsprincipe. Verzekeringen kunnen deze solidariteit echter niet afdwingen. Verzekeringen zijn gereguleerd. Als verzekeringen zouden bestaan uit afgedwongen solidariteit zou je nooit van makelaar of verzekeraar kunnen veranderen. Quod non.
![]() |