![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Verbod/legalisering op alle genotsmiddelen? | |||
Ja ik ben consequent en drank moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Ja ik ben consequent en vind dat cannabis bij het aanbod van recreatieve drugs kan komen. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 63,64% |
Neen ik ben niet consequent en drank moet de enige recreatieve drug blijven. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 18,18% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hoeft niet naar Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zijn gratis en groeien zelfs in openbare parken en bossen (onderhouden door de overheid)... ![]() Zelfs minderjarigen kunnen ze zomaar plukken. ![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Cannabis moet toegelaten worden al wordt het moeilijker door de sterke varianten, hierdoor wordt het in effect een hard drugs en dat is weer moeilijker om toe te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt bij alcohol toch ook onderscheid tussen hoog en laag alcoholgehalte?
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ja,er zijn waarschijnlijk meer alcohol en tabaksdoden dan heroine of cocaine doden.Ineens ook toelaten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Denk ik ook, alleen is er geen enkel land die de eerste wil zijn om het uit te proberen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik mag dan wel domme dingen schrijven, ik speelde hier een extreem rechts verzuurd rolletje zonder het serieus te bedoelen. Ik rijd nu wel naar Nederland se! Want als je daar echte amnesia koopt en hier echte amnesia heb je ginder zekerheid van uw geld. Hier is den echte dikwijls "gezandstraalde" wiet. Als uw wiet 10 euro de gram kost, is 10 euro voor een grammeke zand veel he? Ik zal mijn rechts rolletje wat minder serieus nemen. Maar negeer de feiten dan aub niet. Want je moet herkennen dat er wekelijks ONSCHULDIGE dodelijke slachtoffers vallen door alcohol in Vlaanderen alleen. Wanneer illegale drugs beter scoort dan legale drugs, waarom maken ze geen plaats voor iets anders? Omdat ze vasthangen aan de touwtjes van Inbev o.a.? Een ander bedrijf dat je niet mag wegjagen? Straks drinken we nog massaal pools bier omdat de loonlast hier niet meer te houden is... Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 06:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() trpl
Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bier en wijn mag je schenken vanaf 16. Alcohol is vrij te koop. Dat is de wet! En jazeker, men serveerde in café's al bier voor me ver voor ik 16 was. Men verkocht al sterke drank ver voor ik 18 was aan mij. Zelfs in Nederland vragen ze je pas nog al zie je er 20 uit.... Citaat:
Iedereen consequent omgaan met materie als dit, zou dat geen schoon begin zijn? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je zo één Duvel drinkt, kunt ge toch al niet meer rijden technisch gezien he??? Allez, iedereen tafelbier en drinken voor smaak. Gedaan met de roes! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle legale drugs veroorzaken meer overlast dan alle illegale drugs tezamen opgeteld! Citaat:
Of wel gaan ze cannabis legaliseren, of wel gaat men alcohol strenger reguleren. Ik vind het niet kunnen dat jaarlijks in BE meer dan duizend minderjarigen opgenomen worden in het ziekenhuis door alcohol waaronder velen sterven. Aan deze alarmbel moest al lang getrokken zijn! Duizend Belgische minderjarigen met een alcoholprobleem is niet mals! (Duizend waarvan geweten) Citaat:
Daarom ik pleit op zijn minst voor een regularisatie voor alcohol. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu is het het sop van de kool niet waard.
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, in enkele staten is het vanaf 2014 te kopen. Daarvoor was het al van start als proefproject in California. Den Amerikaan doet het en met succes... België verliest teveel inkomsten door zich te voeden met conservatieve taboe. We verliezen gewoon teveel met dat conservatief denken... Alcohol dekt op 1 uur tijd de maandelijkse kost aan overlast. De rest is zuivere winst... Als men voor geld de doden tolereren kan, maar vlak voor de verkiezingen een plant stigmatiseren kan d.m.v. propaganda... Dan kan ik het niet opbrengen op zo'n partij te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er stierven er ook 350 in 2008 ten gevolge van rijden onder invloed, maar die horen niet bij die 9%. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In Amerika mag je vanaf 16 jaar auto rijden maar vanaf 21 jaar pas drinken. Is dat niet beter? Ze met verantwoordelijkheid leren omgaan in plaats van met mate leren zuipen? Maar ook dit is een andere discussie, sorry. Citaat:
Citaat:
Als iemand dan nog wil drinken, zijn ze even crimineel bezig als iemand die wil roken. En dan kunnen zij ook 75 euro boete betalen!!!!! Rechtvaardigheid zijt geschiede. Laatst gewijzigd door Peche : 21 april 2014 om 08:36. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij grappig maar je weet dat ik doelde op het verschil tussen sterke dranken en bier.
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Dat is het inderdaad. Want een zero tolerantie houdt in dat drugs niet geproduceerd en verkocht mogen worden.
Als iemand dan nog wil drinken, zijn ze even crimineel bezig als iemand die wil roken. En dan kunnen zij ook 75 euro boete betalen!!!!! Rechtvaardigheid zijt geschiede. Had ik al lang begrepen hoor. Als ik mn zin niet krijg, dan niemand. Jaloers kleutergedrag. Dus zero tolerance heeft niets met volksgezondheid te maken. Je hele protest is er gewoon uit jalouzie. Ikke genen BMW ,niemand nen BMW ,verbied BMW. |
![]() |
![]() |