![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is uw manier van over iedereen en vooral van uw voorgangers te praten dat mij niet aanstaat. Volgens u is de school maar pas uitgevonden als jij uw inschrijving hebt gedaan. Zo kom jij over.Al de anderen hebben daar waarschijnlijk bosklassen gedaan en zakdoekje leggen aan het spelen geweest. Dat is dus heel erg fout van u. En mensa, ik ben daar ook geen lid van en te lui om testen te gaan doen maar dat is dus een inderdaad een soort clubje van slimme pieten en die in vele (niet alle) gevallen doodgewoon simpel werk doen omdat ze gewoon geen goesting hebben in een hoge functie. Vandaar mijn uitdrukking dat u de schellen van de ogen zal vallen. Het zou dus perfect kunnen dat jij één of andere functie in de toekomst gaat bekleden, de kuisvrouw die uw bureau opkuist belachelijk zit te maken en in werkelijkheid dat ze veel slimmer zou zijn dan jij. Dat is dus een puur banaal voorbeeld dat ik hier nu geef (begin nu niet over kuisvrouwen hé). t'ga je goed, maar wel eerst eens kijken op vitaya hé. Geef nadien uw antwoord! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik denk niet dat mijn of jouw generatie nu echt slimmer of dommer is. We zijn gewoon anders omdat we in een andere tijd zijn grootgebracht. Vergeet zeker niet dat mijn generatie is het product van uw generatie... Citaat:
Vergeet niet, dat jij hier begonnen bent met alle jonge mensen van vandaag te stigmatiseren als dommerikken enkel en alleen op basis van 1 tv-programma... Dat jongeren van vandaag flessen op test uit de jaren '50, dat kan misschien wel zijn, maar dat heeft volgens mij meer te maken met welke leerstof in het onderwijs belang aan gehecht wordt en welke niet. Er komt ook steeds zoveel bij, men moet dus minder belangrijke dingen uit het onderwijspakket schrappen om plaats te maken voor belangrijkere hedendaagse zaken. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar, omgekeerd zou er alleen maar "error" verschijnen. Dat neemt niet weg dat ze er evengoed zouden mee leren werken als ieder ander. Het bestond gewoonweg niet. Maar puntje op de i gezet natuurlijk? In de jaren 1930 toen de bv de golden gate bridge gebouwd was hadden ze niet eens een rekenmachine, en de brug is geklasseerd als wereldwonder hé. Panama kanaal idem. Eifeltoren ook al. Berekeningen waar je dus vandaag de dag niet meer mee overweg zou kunnen zonder de hulp van een kunstmatige intelligentie. Dus niet de kinderen zijn dommer geworden, de opleidingen zijn er op gemaakt dat ze die oefeningen niet meer moeten kunnen.
Nu stel u eens voor een ramp scenario. China en rusland komen in conflict, de moslims pakken er hun zegje tussen, amerika laat hem ook niet doen en de atoombommen vliegen langs alle kanten. Alle stroom weg en geen enkele pc die nog werkt. Er moeten bruggen gebouwd worden, er moeten enorme berekeningen gemaakt worden en ze hebben die oefening nooit gedaan. We moeten vechten, vluchten en de helft van onze soldaten kunnen geen km meer lopen van te zwaar en te weinig fit en zo nog van alles. Hoe gaan we dat oplossen? (in de veronderstelling dat we nog leven) |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sp batterijen tellen niet mee, er is een soort "electronische bom" gevallen die alle apparaten uitschakeld (bestaat echt)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() N
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() De Curta, een mechanische rekenmachine.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is momenteel een rage bij grote multinationals, regeringen en banken om hun data zoveel mogelijk veilig te stellen (tot in het extreme). Ik ga daar technisch niet dieper op ingaan, maar ik kan je vertellen dat het toch al serieus vies zal moeten doen opdat alle informatie en technologie zou verloren gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een computer hoeft niet noodzakelijk op basis van electriciteit te werken. Nu water en perslucht is nu niet erg snel te manipuleren, maar in de toekomst gaan computers en andere apparaten als maar meer op basis van licht werken. Voordeel : energie verbruik gaat fel omlaag. Je ziet al dat steeds meer zaken met fiberdraden werken (internet, netwerk, digitale audio en video, ...) -welliswaar alleen nog als transfer-medium- maar men is toch flink bezig aan processors die intern enkel met licht werken. Zoals je nu een 300+ W voeding nodig hebt voor een computer, heb je binnen 20 jaar enkel een paar lasers nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kende wel een pneumatische hamer maar geen computer. Hoe dat in elkander zit gaat mijn verstand te boven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() headinajar; ik heb eens ferm tegen uw schenen geschopt en ge hebt even ferm terug geschopt. Zo heb ik het eens graag. Proficiat en mijn excuses.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
BTW je weet toch dat de eerste rekenmachines mechanisch waren en niet electronisch... Laatst gewijzigd door headinajar : 24 september 2004 om 07:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van rekenmachines weten we dat, maar een computer is toch iets gans anders volgens mij. Blijkbaar dus niet. Nou ja, dit is uw afdeling hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als dat zo is, dan kan die denigratie geen kwaad. Wat betreft doppers, op een minimum zetten, en klusjes laten opknappen voor iets extra's. Zij die willen werken, zijn niet 'te vies' om een job aan te nemen die niet evenredig ligt aan hun diploma. Maar veel doppers willen tegenwoordig dat men hen het werk op een schaaltje aanbiedt, met goed loon enzoverder, zonder er moeite voor te moeten doen. In het begin toen er dop was, gingen de mensen niet graag, want 'doppen', was steun vragen, en dat werd liever uitgesteld (toen had men nog enige fierheid). Nu is het een vanzelfsprekendheid en de maatschappij moet maar voor een fantsoenlijk minimum zorgen, zodat ze goed wat ruimte hebben om hun sociaal leven uit te bouwen. Maar niet beseffend dat ze in het zwart een gazonneke extra afdoen of een muurke schilderen en evenveel verdienen als iemand die full-time werkt. Besef nu eens dat dit niet kan. Het is de dopper die denigrerend kijkt naar de werkman, want die is zo lomp om heel der dagen te werken voor iets meer. En dan zou wat maatschappelijk werk verkeerd zijn? Het vanzelfsprekende en sociale van die dop verminderen, dan worden de voorwaarden voor de werkmens sowieso beter, en zijn de mensen rapper geneigd om initïatief te nemen, wat het ondernemensschap aanwakkert, dus ook de economie. De staat is per definitie géén werkgever! Laatst gewijzigd door Horus : 24 september 2004 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Moest dit nu eens positief evalueren, men zou terug fier zijn er aan mee te werken. De crisis duurt naar mijn weten al sedert de tweede wereldoorlog. Mogelijks al langer. Citaat:
Wat mij gelijk geeft, neem niet de dop weg maar waardeer het werk terug op. Citaat:
En het staat iedereen vrij een bedrijf op te richten en mensen te aanvaarden, al gauw zal je ondervinden dat dit de bewuste x factor is in alle bedrijven. Citaat:
Slechts 1/3 financiert al die lonen, de privé dus. Ik denk dat velen er stilletjes aan het bijltje bij neer leggen en denken, nu ikke. Laatst gewijzigd door Mambo : 24 september 2004 om 19:24. |
|||||||||||
![]() |
![]() |