![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me natuurlijk dik vergissen, maar volgens mij is Gipsy hier gewoon een viveke aan het doen en zit hij nu te lachen achter zijn PC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het lijkt wel dat je akkoord gaat met de stelling van gipsy! weet je toen ze in de jaren 70 en 80 het onderwijs hervormd hebben ,dan hebben ze niet alleen de scholing aangepast ,maar zijn ze ook beginnen frommelen aan de normen en de waarden,geschiedenis werd waardeloos,lessen moesten niet meer getrokken worden,de leraar werd niet meer ontzien,de leerling des te meer,en daar is het ergens misgelopen,respect viel weg en werd vervangen door puur egoisme,met als resultaat een uiteenvallende democratie,die gevoed word door halve maatregelen van regeringen en partijen die alleen hun waarden als zaligmakend zien! De politiek heeft een groot aandeel in de scheefgroei van de maatschappij!
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 25 april 2014 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Enerzijds deel ik uw mening dat de onverdraagzaamheid van die mensen ronduit schokkend is (hoewel ik toch enige reserves heb, vermits de bron hln.be is, nou niet meteen een kwaliteitskrant die bekendstaat om juiste, laat staan genuanceerde, berichtgeving), anderzijds vind ik het triest dat u dit geval recupereert om op een politieke partij te bashen. De politieke voorkeur van de betrokkenen lijkt mij volstrekt irrelevant en ik vind het deel van uw openingspost waarin u er een politieke partij bijsleurt, dan ook vrij smakeloos. En wie mijn vorige posts hier ooit gelezen heeft, weet dat ik moeilijk kan beticht worden van enige sympathie voor de NVA, wel integendeel. Waarschijnlijk zal er wel een zekere mate van overlast zijn, maar de manier waarop deze buren ermee omgaan, is ongehoord. Dit is iets wat intern moet geregeld worden tussen bewoners en de VZW. Gewoon normaal met mekaar spreken en wederzijds begrip zou dit conflict volgens mij meteen kunnen oplossen. Dit is meer iets voor een bemiddelaar in burenruzies, niet voor juridisch getouwtrek i.v.m. stedenbouwkundige regels. Dit is ook wat de Stad Gent nu onmiddellijk zou moeten doen: een bemiddelaar naar daar sturen om de lont uit het kruitvat te halen. Zeker niet gewoon blijven toekijken hoe het verder escaleert. In deze tijden met oneindige mogelijkheden qua communicatie is het frappant vast te stellen hoe weinig mensen nog in staat zijn met mekaar te praten, mekaar te begrijpen en constructief tot een oplossing te komen. Kwaad word ik hier niet van, wel heel triest. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 25 april 2014 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
het verplegend personeel geen aangepast schoeisel kon dragen. Geen probleem: verplegend personeel bracht pantoffels mee die ze dan aandeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er nu serieus mensen die sympathie kunnen opbrengen voor de klagers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk maakt het niet uit of u een rolletje speelt of gewoon echt zo bent. In beide gevallen heeft u dringend therapie nodig. Bij voorkeur in een gesloten instelling, ver weg van ons die wel deel uitmaken van de mensheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even samenvatten:
De VZW heeft zich tot doel gesteld mensen na hun chemokuur te helpen uitzieken. Het zijn geen terminale zieken, het zijn mensen die enkele dagen komen uitzieken na hun chemokuur (maar zeker daar niet zijn om te sterven). Die zieken liggen daar te braken en te kotsen met de nodige geluidshinder en geurhinder tot gevolg. Dagelijks aanvoer van nieuwe zieken en dit gegarandeerd voor heel vele jaren.. Viermaal per dag komen vrijwilligers de kotsemmers leegmaken. Tja ik kan me inbeelden dat indien je het appartement ernaast betrekt dit geen pretje is evenmin dat het vooruitzicht op de komende jaren overlast van geurtjes en braakgeluiden. Volgens mij is dit mooi initiatief maar gewoon slecht aangepakt en hebben de initiatiefnemers in al hun enthousiasme enkel factoren over het hoofd gezien nml. de overlast in een appartementsgebouw ten gevolge van. Ze hadden dus beter moeten nadenken en een huis of alleenstaande bungalow moeten huren. Persoonlijk hou ik ervan te denken dat die klagers het initiatief genegen zijn, maar niet het vooruitzicht om jarenlang, dag en nacht geconfronteerd te worden met ... Laatst gewijzigd door Hoomer : 25 april 2014 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euhm om te overleven moet je wel egoïstisch zijn. De echte altruïsten, die zijn al lang dood en begraven. Door de bemoeials die zich overal mee willen bemoeien is heel de maatschappij verzuurd.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enigste dat België nog aantrekkelijk maakt is wat onze voorouders opgebouwd hebben. Toen men nog gaf om de naaste en een goed sociaal vangnet opbouwde. En dat zijn de verzuurden en jaloersen aan het afbouwen. Men zou ook eens flink aan de oren moeten trekken van lokale media die dit soort van ieder-voor-zich samenleving zonder het zelf goed te beseffen propageren. Alsof men de sociale desintegratie van de VS hier wil importeren lijkt het wel. Ook hier meer en meer moorden op TV bijvoorbeeld. Meer en meer armoede als eigen schuld voorgesteld. Minder en minder empathie. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 april 2014 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik in mijn vorige post ook zei dat ik enige gereserveerdheid behou, vermits de bron hln.be is. Dergelijke nuance in de berichtgeving van hln.be krijgen we niet. Men begint direct met de vette krantenkop "Zure buren willen kankerpatiënten weg". Tja... We kennen de situatie daar niet. Als het daar de allure heeft van een ziekenhuis, met 24 uur op 24 over en weer geloop en overdag de ene bezoeker na de andere, dan overstijgt dat toch wel het normale. Dat is helemaal niet hetzelfde als een bewoner die ziek wordt en een tijdje hulp nodig heeft. Wat hier misschien (waarschijnijk) gebeurt, is constant in hetzelfde gebouw als een semi-ziekenhuis wonen. Dat gebouw is daar niet op voorzien qua geluidsisolatie. Waarschijnlijk is er ook geen aparte ingang ofzo. Een appartementenblok is geen plaats om een ziekenhuis of revalidatiecentrum uit te baten. Dat is onredelijk. Verdraagzaamheid kan niet oneindig zijn. Men heeft zich misschien vergist door dit in dit gebouw te doen. Zo'n verhaal is natuurlijk iets helemaal anders dan wat de kop "Zure buren willen kankerpatiënten weg" laat vermoeden. Nu, als ik het goed begrepen heb, is het niet de bedoeling dat patiënten daar lange tijd verblijven, dus er is verloop. Het is niet dat "de kankerpatiënten op straat gesmeten moeten worden"; wat die mensen vragen is dat de VZW haar activiteiten in een beter geschikt gebouw uitoefent. Ik begin er meer en meer van overtuigd te raken dat de enigen die in deze zaak door de hele bevolking moeten uitgespuwd en uitgekakt worden, de "journalisten" zijn die dit verhaal op dergelijke manier vertellen. Riooljournalistiek. En de domme massa begint natuurlijk direct te roepen en te tieren. De frustraties eruit gooien gaat makkelijker dan afstand nemen en trachten een genuanceerd standpunt in te nemen. Laat een goede bemiddelaar daar de mensen met mekaar doen praten en jaag die riooljournalisten daar weg. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 25 april 2014 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hoomer : 25 april 2014 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 april 2014 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ironisch genoeg, maken degenen die nu overal op het inernet, ook hier, zitten te roepen en tieren en veroordelen, zich daar evenzeer schuldig aan. Men leest een sensationele kop en hup, daar gaat elke zin voor nuance. Het verstand wordt overboord gegooid en men fulmineert tegen de "verzuurden" die "kankerpatiënten buiten willen" en wenst hen kanker toe. Als ultieme belediging worden ze door sommigen zelfs uitgemaakt voor NVA-er. Dit alles vanuit de eigen cocon, comfortabel vanachter het bureautje tokkelend op de pc. Dat is blijkbaar de westerse samenleving anno 2014. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 25 april 2014 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |