Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 18:04   #81
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je ziet één zaak over het hoofd: de tijdsdimensie.

Lagere loonkosten kunnen een positief effect hebben op de aanwervingen door bedrijven (direct of indirect), maar dat effect treedt niet onmiddellijk op. Een loonkostenverlaging betekent in eerste instantie inkomensverlies voor de Sociale Zekerheid. Op termijn kunnen de lagere opbrengsten uit werkgeversbijdragen gecompenseerd worden door hogere inkomsten en lagere uitgaven bij toenemende tewerkstelling, maar tot het zover is betekent zo'n verlaging een aderlating voor de Sociale Zekerheid. De vraag is dan ook: wanneer betaalt die maatregel zich terug?
# werklozen daalt => # werkloosheidsuitkeringen stijgt + brutolonen en belastinginskomsten stijgen + consumptie stijgt => SZ stijgt

Elke werkloze minder is een meeropbrengst voor de SZ kas.

Citaat:
Mensen hebben voldoende budget, maar het ligt te ronken op spaarboekjes. Ik kan begrijpen dat mensen die in een land leven waar zoiets als een Sociale Zekerheid onbestaande is door te sparen een vorm van zekerheid voor zichzelf willen creëren, maar het spaargedrag in ons land is te dwaas voor woorden.
Mja, dat is ook mijn mening, die risico-aversie die zich hier uit in spaargedrag begint gewoon problematisch te worden voor de economie. Zelfs als 1/3 al maar terug de economie in zou vloeien dan zou de economie een boost krijgen. Van mij mogen ze rente op spaargeld gerust verder belasten als dit helpt om de angst voor risico weg te helpen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:05   #82
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
En gelijk hebben ze .
Tuurlijk mogen ze die vrijheid hebben!
Maar daar moeten de werkenden in de maatschappij geen geld voor afgeluisd worden!
Zo lang sommige prietpraatverkopers vinden dat we verder vreemdelingen van alle slag moeten laten binnenstromen om zogezegd met hun "werken/doppen" voor onze pensioenen te zorgen moeten er geen autochtonen betaald worden om niet te willen werken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:05   #83
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik ook, in ons bedrijf zochten we onlangs een extra programmeur. Ik heb een heleboel cv's binnengekregen, van competente mensen die allemaal hun best deden, waarvan er toch een aantal al een hele tijd werkzoekend waren. En natuurlijk, sommigen waren natuurlijk beter dan de anderen, en je kiest uiteraard zelf voor de beste.

Het feit dat die niet zomaar werk vinden, is dus niet uit de lucht gegrepen, en ik zit dan nog in de technologie sector. Ik wil me niet proberen in te denken wat het voor een arbeider van Ford Genk betekent.

Uiteraard zijn er profiteurs, maar deze uitspraak van BDW is er toch echt wel een waar ik geshockeerd door ben.
tja, omdat hij raak is.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:05   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

We kunnen 500.000 koningen kronen, die hangmatjob heeft de goedkeuring van de nva dan weer wel...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:06   #85
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tuurlijk mogen ze die vrijheid hebben!
Maar daar moeten de werkenden in de maatschappij geen geld voor afgeluisd worden!
Zo lang sommige prietpraatverkopers vinden dat we verder vreemdelingen van alle slag moeten laten binnenstromen om zogezegd met hun "werken/doppen" voor onze pensioenen te zorgen moeten er geen autochtonen betaald worden om niet te willen werken!
Jawel hoor, dat is juist de hoofdreden om niet te gaan werken ..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:06   #86
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Met andere woorden impliciet zegt u dat de mensen hun geld moeten laten rollen.
Met andere woorden u dicteert hen wat ze moeten doen met hun geld.
Met andere woorden u liegt als u zegt dat u niet hebt verteld wat ik met mijn spaargeld moet doen. Want ik moet het uitgeven, anders ben ik een dwaas.
Ik dicteer niets. Het is uw volste recht om een dwaas te zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:06   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
belachelijke domme stellingen ?
Ja daar kijk ik niet meer van op bij jou
Nope, een stelling die perfect steek houdt in het macro-economische kader waarin we leven. Werk blijven weigeren, blijven profiteren op andermans kosten, ... moet afgelopen zijn. Velen hebben jaren boven hun stand geleefd en het gevolg zijn de besparingen die we nu moeten ophoesten.
Oud 19 mei 2014, 18:06   #88
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar slaat dat nu weer op?

België is een land vol met kansen, als jij gewoon een goed CV hebt dan kun je echt wel aan de bak komen hoor.
Vraag effe aan Tommeke hoeveel cv's hij binnenkreeg en hoeveel hij er uiteindelijk van heeft aangenomen.

Feit is dat bdw wat zevert uit zijn nek om toch maar heel dien boel werklozen in een slecht daglicht te kunnen stellen als een bende profiteurs die niet willen werken... en dat moet hij wel om zijn programma aan maatregelen te verkopen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:07   #89
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dicteer niets. Het is uw volste recht om een dwaas te zijn.
U liegt. Zo simpel is het.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:08   #90
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De nva heeft dus net 500.000 jobs gevonden???

Straf, kan hij er mss nog een kleine 13.500 bijzoeken voor zijn Europese leefloontrekkers? http://www.knack.be/nieuws/belgie/oc...al-144053.html
Terwijl sommige partijen buiten de NVA menen dat ze de boel zullen recht krijgen door oa "werk te creëeren"! Waarom moesten ze wachten tot de verkiezingen om met dat inzicht af te komen? Bomen planten waar "werk" aan groeit of zo?
Oud 19 mei 2014, 18:08   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Ik ook, in ons bedrijf zochten we onlangs een extra programmeur. Ik heb een heleboel cv's binnengekregen, van competente mensen die allemaal hun best deden, waarvan er toch een aantal al een hele tijd werkzoekend waren. En natuurlijk, sommigen waren natuurlijk beter dan de anderen, en je kiest uiteraard zelf voor de beste.
Mij lijkt hier de beste oplossing dan ook om die mensen een incentive te geven om door te zoeken naar werk en niet te gaan wanhopen en thuis blijven wegrotten met een werkloosheidsuitkering. Daar wordt iedereen slechter van.
Oud 19 mei 2014, 18:08   #92
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Vraag effe aan Tommeke hoeveel cv's hij binnenkreeg en hoeveel hij er uiteindelijk van heeft aangenomen.

Feit is dat bdw wat zevert uit zijn nek om toch maar heel dien boel werklozen in een slecht daglicht te kunnen stellen als een bende profiteurs die niet willen werken... en dat moet hij wel om zijn programma aan maatregelen te verkopen.
En jij wil serieus beweren dat dat niet zo is?

Begrijp mij goed, zoals ik hierboven al duidelijk maak geef ik deze mensen groot gelijk. Lekker profiteren van de loonslaven en een dikke middelvinger opsteken naar het systeem.

Maar laten we niet op de hete brei heendraaien, de meeste werkelozen zijn wel degelijk profiteurs.
Oud 19 mei 2014, 18:09   #93
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is mogelijk, maar ik ben toch maar niet degene die op de man begint te spelen en beledigingen naar iemand zijn hoofd moet beginnen slingeren.
Als ik werk zou moeten zoeken vind ik binnen de kortste keren werk. Dat is nog niet zo lang geleden uit eigen initiatief gebeurd.

Ik heb trouwens geen probleem, dat heeft u. Leer eerst deftig discussieren want als iemand het niet met u eens is, dan wordt u driftig.
U haalt iedereen over de zelfde hekel en hemelt u zelf op,en dan vraagt u zich af waarom iemand u is op uw plaats zet?
Ge hebt mensen met een ruwe bolster en een klein hartje,bij u is alles ruw en ondoordacht,groeten!
Oud 19 mei 2014, 18:09   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Zeer geachte heer De Tweede,

Hij zegt: "Met een goed CV vind je in Vlaanderen werk".

D.w.z. "Mijn definitie van een goed CV is een CV waarmee je in Vlaanderen werk vindt".

Of deze stelling dom of slim is, hangt af van wat hij ermee wil bereiken en wat hij ermee bereikt.

Maar ze is nietszeggend.

Geen enkele partij in Vlaanderen, en geen enkele kandidaat voor het EU-parlement, analyseert dit probleem m.i. correct. De "oplossing" van de N-VA is één van de ontelbare voorgestelde lapmiddelen van "links" en "rechts".
Inderdaad, ik postte net hetzelfde in die andere draad die hierover gaat.

Het is een tautologie, oftewel is het een insinuatie dat een goed CV enkel van jezelf afhangt. Wat studie betreft, heb je natuurlijk veel zelf in handen. Maar een CV is geen diploma. Een CV is ook wat je nadien hebt (kunnen) doen, en hangt dus voor een groot stuk ook af van uw vorige werkgevers en de keuzen die ze maakten voor jouw projecten.

De echte stelling is: iemand die een voldoende lage verloning aanvaardt, en niet te onnozel is, vindt werk.

Tenslotte is de arbeidsmarkt een markt. Je krijgt alles wat geen afval is verkocht op de markt, maar je moet soms wel de prijs laag zetten.
Oud 19 mei 2014, 18:09   #95
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet zo dom in een land waar de "knapsten" het presteren een gans leven "werkloos" te zijn tot "hun pensioen"!
Hij heeft ook ergens gezegd of geschreven: bij een strengere aanpak (in andere landen) heeft men al vastgesteld dat één derde toch werk kan vinden, één derde niets meer van zich laat horen wegens niet echt dat geld of werk nodig, en één derde effectief problemen hebben om werk te vinden...
Of neem de "jongerenwerkloosheid" die in bepaalde steden tot 40% is! Een verloren generatie, waarvan velen zelf verantwoordelijk zijn om met lege handen en een leeg brein in de maatschappij te zitten wachten op een uitkering!
enz
Nogmaals: werkloosheid zal dalen als het aantal vacatures toeneemt.
Banenplannen - waar ze in Nederland zo goed in zijn - is water naar de zee dragen.
Een vervoersonderneming krijgt subsidie als ze werklozen in dienst nemen om taxibusjes te rijden. Maar wat gebeurt ? De reguliere chauffeurs moeten daarvoor wel eerst ontslagen worden.
Beter zou zijn om arbeid beter te verdelen met arbeidsduurverkorting. Ik denk echt dat 95 % van de werklozen graag aan het werk wil en voor hen is de stelling van De Wever een klap in het gezicht.
Oud 19 mei 2014, 18:11   #96
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hoeveel jobs worden er aangeboden door VDAB? 90.000

Hoeveel werklozen zijn er? Meer dan 500.000? Maar het is idd. de waarheid. "MET een goed CV" vind je werk. Maar hoeveel hebben een goed CV?
Er zijn 90.000 vacatures bij de VDAB. Vernonderstel dat er ergens in Vlaanderen wel iemand te vinden is met het goede CV voor elke job. Waar gaan die andere 410.000 werk vinden in Vlaanderen?
Van die andere 410.000 zouden er zeer velen hier gewoon niet moeten rondlopen, gewoon binnengekomen en op hun gat gaan zitten, hebben wij geen zakens mee!
Oud 19 mei 2014, 18:11   #97
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet zo dom in een land waar de "knapsten" het presteren een gans leven "werkloos" te zijn tot "hun pensioen"!
Hij heeft ook ergens gezegd of geschreven: bij een strengere aanpak (in andere landen) heeft men al vastgesteld dat één derde toch werk kan vinden, één derde niets meer van zich laat horen wegens niet echt dat geld of werk nodig, en één derde effectief problemen hebben om werk te vinden...
Of neem de "jongerenwerkloosheid" die in bepaalde steden tot 40% is! Een verloren generatie, waarvan velen zelf verantwoordelijk zijn om met lege handen en een leeg brein in de maatschappij te zitten wachten op een uitkering!
enz
... gegeven 90000 is dat dan een 18%

Ik denk dat je uit het oog verliest dat men die 'stengere' aanpak pas achteraf evalueert en dat zoiets ook niet alleen gericht is op repressie.

Maar goed ... geef eens wat voorbeelden van landen waar bdw het over heeft en hoe zij het aangepakt hebben.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:12   #98
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen exacte wetenschap he.
Je kunt inderdaad niet in de mensen hun hoofd kijken. Juist daarom zou ik wat voorzichtiger zijn met allerhande boude stellingen.

Citaat:
Maar kom op, als jij gewoon een deftig CV hebt dan kom je echt wel aan de bak in een land als België hoor.
Waar baseer je je op?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:13   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gelijk hebben ze .
Ik vind dat op zijn minst eigenaardig..Waarom moeten er dan zo nodig een loonlastenverlaging komen ? Er er toch werk genoeg ??.....Stel dat die er komt ..waar gaan ze dan al die werknemers moeten halen....Als er werk genoeg is dan doet ons land het toch wel heel goed in tegenstelling van wat NVA beweert ....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 mei 2014 om 18:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:14   #100
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt inderdaad niet in de mensen hun hoofd kijken. Juist daarom zou ik wat voorzichtiger zijn met allerhande boude stellingen.

Waar baseer je je op?
Omdat België geen bananenrepubliek is.

Er is altijd wel werk te doen, het probleem is alleen dat veel mensen (die wel willen werken) geen werk willen doen onder hun niveau.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be