![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Ik stelde dat het Belang slechter scoorde bij hoogopgeleiden dan bij de ganse bevolking. Ik haalde daar ook een studie voor aan. Het enige argument dat u op dit punt heeft, is dat ik 'geïndoctrineerd' ben. Ik zal dat maar beschouwen als het gebrek aan inhoudelijke argumenten. 2) Natuurlijk wordt men hoogopgeleid aan de universiteit. Daarom dat ik ook stelde dat uw opmerking (een poging tot argumentatie zou overdreven zijn) omtrent laagopgeleiden en allochtonen aan de universiteit kant noch wal raakt. 3) Bron voor die 80%? 4) De overgrote meerderheid van de universitairen krijgt geen les van journalisten en/of politicologen. Toch zijn ook al die hoogopgeleiden geïndoctrineerd?
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor iemand die zeven hersencellen heeft moet het duidelijk zijn dat datgene wat ik vertel minstens in overweging moet genomen worden Eenvoudiger dan dat kan ik het niet maken . ![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wél van belang is wie de machthebbers achter die instituten zijn. Ik geloof niet in toeval. Dus ook niet dat 80% van het Belgische journaille "toevallig" tot het progressieve kamp behoort. Vermits het héél anders is gesteld in de vakscholen betekent dit dat degenen die in het "hoger" onderwijs gevormd werden niet toevallig "progressief" zijn.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 mei 2014 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Tjah, tegen 'aanvoelen', 'ervaringen' of andere 'buikgevoelens' zijn geen argumenten opgewassen. Kop in 't zand en vooruit. Het Belang scoort altijd goed bij hoogopgeleiden.
Als u met zo'n mentaliteit een universiteitsdiploma heeft gehaald, dan moeten we de voorwaarden om een universiteitsdiploma te halen misschien toch eens herzien.
#89 |
Minister-President
|
![]() Het is wel een feit dat hogeropgeleiden eerder voor de NV-A stemmen. Dat merk ik duidelijk op in mijn omgeving. Trouwens, zelfs in Wallonie veroordelen de meeste hoogopgeleiden de NV-A niet maar wel de PS. Zou er dan toch iets van waar zijn dat intelligente mensen de noodzaak van verandering inzien?
En merk op dat ik zeg "intelligente mensen,"dat is breder dan hoogopgeleide mensen. Laatst gewijzigd door omaplop : 22 mei 2014 om 15:22. |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het doel van een peiling ? Beïnvloeding zeker , los van de wetenschappelijkheid ervan. |
|
![]() |
![]() |
#91 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom je hebt niets concreet in te brengen , enkel zever en persoonlijke aanval . ![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ik heb een studie aangehaald om mijn punt (VB scoort relatief slechter onder hoogopgeleiden) te staven. Van u heb ik nog niet één logische redenering of bron gezien om mijn punt te ontkrachten. Niet één.
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VB top blijft ondertussen gewoon vrolijk verderdoen met eenzijdige en misplaatste campagnes, en alweer met dezelfde gezichten die we al sinds 1987 zien.
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een studiegenoot en goeie vriend van mij, heeft ondertussen een bedrijfje. Bovendien heeft hij al altijd een Vlaamse reflex gehad en stemt hij al altijd op de N-Va (ja, ook toen ze amper de kiesdrempel haalden). Dat hij nog altijd N-Va stemt als ondernemer, vind ik niet meer dan logisch! Dat degene die in zijn bedrijf machinebedienaar is dat ook doet, vind ik al een héél stuk minder logisch. Laatst gewijzigd door SMI94 : 22 mei 2014 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Och kom zeg, hij heeft 100% gelijk! Het enige wat Pericles hier doet, is argumenten aanhalen zoals een kind van 8 dat ook doet. Zelfs wetenschappelijke studies, worden vierkant genegeerd door dat heerschap... Echt universitair niveau!
|
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Welke regel?
Ik zeg: wie wetenschappelijke studies naast zich neerlegt omwille van 'buikgevoelens' of andere 'ervaringen', die hoort geen academisch diploma te hebben. Niet dat het behalen van een universitair diploma zo'n prestatie is (iedereen met een beetje intelligentie kan dat), maar er moet toch tenminste een kritische, wetenschappelijke geest aanwezig zijn. Pericles geeft met zijn bijdragen aan dat die bij hem compleet afwezig is. Edit: Ik heb het niet voor elitarisme, maar ik haat anti-intellectualisme nog een pak meer.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 22 mei 2014 om 15:48. |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "hoogopgeleid" mag soms wel met een korrel zout genomen worden hoor. Zo is Zji-Zji De Gucht ook "hoogopgeleid". Hij heeft "agogie" gestudeerd aan de univ.
![]() |
![]() |