Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 31 mei 2014, 16:28   #81
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Omdat uw contract schorsen ten voordele van het opvoeden van kinderen wenselijk is. En die vergoedingen moeten uit belastingen gehaald worden. Als deze persoon full time thuisblijft en nooit gaat werken, is het resultaat nog minder he.
En de belastingbetaler moet wél opdraaien voor de private keuzes van een ander? Ik vind in ieder geval van niet.

Citaat:
Daar hebben we vakbonden voor. En de werkgever draait er niet voor op: de maatschappij in zijn geheel via de belastingen. En contracten zijn voor 90 % inhoudelijk ook bepaald door de wetgever. Mijn contract was op de confidentialiteitsclausules na zeer kort. De rest was gewoon: zoals door de sociale partners, CAO en wetgever gestipuleerd.
Ik wil grote delen van het privaatrecht privatiseren. Arbeidsrecht zou volledig geprivatiseerd moeten worden. De overheid heeft zich niet te moeien in een contract dat vrijwillig werd aangegaan tussen twee individuen.

En jawel, de werkgever draait er wel voor op. Als een werknemer niet komt werken omdat hij of zij ouderschapsverlof neemt, dan staat die werkgever daar; de beloofde arbeidscapaciteit wordt niet geleverd.

Citaat:
In duitsland werkt men minder uren als hier.
Na de maandag valt er altijd een dinsdag. Zo, nu hebben we beiden iets dat niet relevant aangehaald.

Citaat:
Relatief inderdaad. Kan tegen u spelen. Belgie heeft een hooggeschoolde workforce, misschien daarom ook dat de loonkost zo hoog is ?
Ik had het over loonkost van ongeschoolde arbeid.

Citaat:
Economie moet ten dienste staan van de maatschappij, niet omgekeerd. Wij verschillen op dat vlak van visie.
De economie moet niets; de economie is geen tastbaar object. De economie is gewoon een verzameling van individuele handelingen, waarmee de overheid zich niet te moeien heeft. Gezien dat individuele handelingen zijn, staat de economie automatisch ten dienste van diezelfde individuen.

There is no such thing as 'the society' or 'the economy'. There are only individuals.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 31 mei 2014 om 16:31.
Nebur is offline  
Oud 31 mei 2014, 16:29   #82
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

In Frankrijk is er nochtans officiëel 35 uren week, dus hoe die boven BE, DE of NL komen te staan is mij een raadsel.
Oud 31 mei 2014, 16:52   #83
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Grappig draadje. Wouter Torfs is een heel succesvol zakenman. Wat wellicht minder geweten is, is dat de man die al 20 jaar achter hem staat en zijn volledige klantenconcept ontwikkelde (Louis Schoofs van consultancy bureau Consensio) een groen boontje is. Tuinkabouter Louis is ondertussen al tien jaar lid van de partijraad van Groen !
Ik zou echt graag Louis eens horen nu, over zijn modelklant waar hij zo graag mee pocht.
Pandareus is offline  
Oud 31 mei 2014, 17:43   #84
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Grappig draadje. Wouter Torfs is een heel succesvol zakenman. Wat wellicht minder geweten is, is dat de man die al 20 jaar achter hem staat en zijn volledige klantenconcept ontwikkelde (Louis Schoofs van consultancy bureau Consensio) een groen boontje is. Tuinkabouter Louis is ondertussen al tien jaar lid van de partijraad van Groen !
Ik zou echt graag Louis eens horen nu, over zijn modelklant waar hij zo graag mee pocht.
Dat groen boontje zal ook wel goed weten dat de productie en daarmee de verkoop van schoenen zeer belastend is voor het milieu. Zo groen is hij dus ook niet.
Hypochonder is offline  
Oud 31 mei 2014, 17:45   #85
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat groen boontje zal ook wel goed weten dat de productie en daarmee de verkoop van schoenen zeer belastend is voor het milieu. Zo groen is hij dus ook niet.
Eerst eten, dan de moraal.
hamac is offline  
Oud 31 mei 2014, 18:39   #86
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Wederom sterke argumenten.

Tip : gezien uw hardnekkige problemen met spelling, raad ik U het Groene Boekje aan. Graag gedaan.
http://www.lannoo.be/hetgroeneboekje
? argumenten .. kent u het onderscheid niet tussen argumenten en feiten .. feit is .. de vlaems-nazionalisten zijn bazenpoepers ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 31 mei 2014, 19:35   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Inderdaad:
Groen, dat is relatief.
Je hebt licht-groen, donker-groen, olijf-groen, gras-groen,...
Boduo is offline  
Oud 31 mei 2014, 19:46   #88
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad:
Groen, dat is relatief.
Je hebt licht-groen, donker-groen, olijf-groen, gras-groen,...
Mie Vogels-Groen;

Speecht eens met een keukenschort aan, in de Kamer,
laat U sponsoren door een Volvo-garagist,
en na 20 jaar krijg je een afscheidspremie van ongeveer 400.000 €

Leve ons Groen gedachten goed
Witte Kaproen is offline  
Oud 31 mei 2014, 20:15   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En de belastingbetaler moet wél opdraaien voor de private keuzes van een ander? Ik vind in ieder geval van niet.

Ik wil grote delen van het privaatrecht privatiseren. Arbeidsrecht zou volledig geprivatiseerd moeten worden. De overheid heeft zich niet te moeien in een contract dat vrijwillig werd aangegaan tussen twee individuen.

En jawel, de werkgever draait er wel voor op. Als een werknemer niet komt werken omdat hij of zij ouderschapsverlof neemt, dan staat die werkgever daar; de beloofde arbeidscapaciteit wordt niet geleverd.

Na de maandag valt er altijd een dinsdag. Zo, nu hebben we beiden iets dat niet relevant aangehaald.

Ik had het over loonkost van ongeschoolde arbeid.

De economie moet niets; de economie is geen tastbaar object. De economie is gewoon een verzameling van individuele handelingen, waarmee de overheid zich niet te moeien heeft. Gezien dat individuele handelingen zijn, staat de economie automatisch ten dienste van diezelfde individuen.

There is no such thing as 'the society' or 'the economy'. There are only individuals.
Helaas nee. Niemand is slechts een individu. U bent deel van een gezin, van een familie, van een vriendenkring, van een sociaal netwerk, van een wijkclub, van de maatschappij tout court. De mens is geen eenzaam dier dat alleen kan overleven en leven. Onze biologie is daar niet op gemaakt: wij steunen op elkaar voor onze voorzieningen. Dat was in de prehistorie ook al zo, en zo is het nu ook.

Het verleden heeft ook bewezen dat indien de overheid niet ingrijpt in contracten tussen een werkgever en een werknemer het mis loopt. De werkgever zal steeds zijn sterkere positie uitspelen. Daarom zijn er vakbonden gekomen.

In goede tijden willen we steeds meer en willen we steeds minder solidair zijn, omdat we "denken" dat we het niet meer nodig hebben. Het idee dat u alleenrecht hebt op de inkomsten uit uw arbeid gaat voorbij aan het feit dat u opereert binnen een maatschappij.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 20:19   #90
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
LOL, VS op kop ... misschien zéggen ze dat ze veel werken (allez iets doen wat met hun job gerelateerd is), maar mijn eigen ervaring zegt iets anders.
VS heeft dezelfde ziekte als Japan: veel uren werken, weinig doen. Dat is mijn ervaring na mijn verblijf daar. Overigens hebben ze weinig betaalde verlofdagen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 31 mei 2014 om 20:19.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 20:20   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En daarom dat geen enkel ander Europees land dat systeem toepast?
Allemaal prutsers en la Belgique weet het beter, of heeft de meeste "assistés" die op bepaalde partijen moeten blijven stemmen?
In de VS stemmen ze gewoon voor verleningen omdat het beperken in de tijd voor sociale dramas zorgt. Zeker in tijden van grote werkloosheid. En wij willen nu net, in volle crisis, het omgekeerde doen.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 20:24   #92
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas nee. Niemand is slechts een individu. U bent deel van een gezin, van een familie, van een vriendenkring, van een sociaal netwerk, van een wijkclub, van de maatschappij tout court. De mens is geen eenzaam dier dat alleen kan overleven en leven. Onze biologie is daar niet op gemaakt: wij steunen op elkaar voor onze voorzieningen. Dat was in de prehistorie ook al zo, en zo is het nu ook.

Het verleden heeft ook bewezen dat indien de overheid niet ingrijpt in contracten tussen een werkgever en een werknemer het mis loopt. De werkgever zal steeds zijn sterkere positie uitspelen. Daarom zijn er vakbonden gekomen.

In goede tijden willen we steeds meer en willen we steeds minder solidair zijn, omdat we "denken" dat we het niet meer nodig hebben. Het idee dat u alleenrecht hebt op de inkomsten uit uw arbeid gaat voorbij aan het feit dat u opereert binnen een maatschappij.
En laten ons vooral niet vergeten dat 'zij' rijk worden omdat 'wij' hun produkten afnemen.
Een beetje nederigheid, dankbaarheid en solidariteit jegens ons is dan wel het minste.
Ke Nan is offline  
Oud 31 mei 2014, 20:38   #93
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat een mens een eenzaam dier is. Ik zeg dat een mens een individu is. Een individu dat uiteraard relaties met anderen ontwikkelt.

Citaat:
Er is geen overheid nodig om vakbonden te hebben. Het enige wat nodig is om vakbonden te organiseren, is vrijheid van vereniging.

Citaat:
Leer eens lezen. Ik pleit niet tegen solidariteit. In tegendeel, ik pleit voor solidariteit. Maar dan echt solidariteit. Solidariteit is het vrijwillig afstaan of delen van eigen bezittingen aan een ander individu. Vrijwillig. Geïnstitutionaliseerde 'solidariteit' is niet vrijwillig, en is daardoor per definitie diefstal.

Het is niet omdat ik opereer binnen een maatschappij, dat die 'maatschappij' daardoor een moreel recht heeft om een claim te leggen op mijn bezittingen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 31 mei 2014, 20:39   #94
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
En laten ons vooral niet vergeten dat 'zij' rijk worden omdat 'wij' hun produkten afnemen.
Een beetje nederigheid, dankbaarheid en solidariteit jegens ons is dan wel het minste.
Nederigheid? Waarom zou een ondernemer nederig moeten zijn?

Uw redenering is kinderlijk. Ge kunt ze net omdraaien:
Laat ons niet vergeten dat 'zij' kunnen consumeren omdat wij ondernemen.
Een beetje nederigheid en dankbaarheid jegens ons is dan wel het minste.

Nebur is offline  
Oud 31 mei 2014, 20:39   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Jup.

Een wijze les uit het verleden: vertrouw geen patron die komt zeggen dat hij het goed met u voor heeft. Dat soort hebben we al meegemaakt in Belgie, afgebeeld in de film Daens, Woeste met haar saucissen. Maar achter uw rug loon afpakken, verlof afschaffen en sociale rechten stelen.

Maargoed, nu hebben we vakbonden die het lang (gelukkig) kunnen platleggen als ze zich weer te veel permitteren.
Tavek is offline  
Oud 31 mei 2014, 21:09   #96
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord maar ik deel nu eenmaal niet de methoden van rechts - de ondernemer. Ik zie geen heil in hogere pensioenleeftijden, afschaffing van tijdskrediet, loopbaanonderbreking, afschaffen index, en ga zo maar door.
Het punt is dat dat allemaal zou mogen, maar dat je dat zelf maar moet financieren. Als je niet lang wil werken, dan kan je vroeg op pensioen, maar met een klein pensioen (zodanig dat uw bijdragen tijdens uw werkperiode plus interest de kosten dekken van uw verwachte resterende levensjaren aan uw pensioen). Als je je loopbaan wil onderbreken, kan je dat, en je kan daar oftewel voor gespaard hebben, oftewel een lening voor aangaan.

In plaats van eenheidsworst voor iedereen, heb je totaal gelijk dat dat vrije keuze zou moeten zijn, maar ook zelf betalen, he !

Trouwens, je betaalt dat zelf, tegenwoordig ook. Echter, je betaalt voor die dingen van uw collega als die daar veel gebruik van maakt, en niet voor uzelf, of ge doet uw collega betalen als gij daar veel gebruik van maakt.

Maar uiteindelijk is uw loon bepaald door wat ge opbrengt, en welke de marktspanning is die die opbrengst tussen uw arbeid, en de andere productiefactoren gaat verdelen. Het komt dus allemaal uit dezelfde pot. Je "krijgt" niet meer omdat er zogezegd een sociaal systeem is: je krijgt veel minder, er gaat veel meer in de pot, waar anderen (of jijzelf) dan uit graaien.
patrickve is offline  
Oud 31 mei 2014, 21:10   #97
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jup.

Een wijze les uit het verleden: vertrouw geen patron die komt zeggen dat hij het goed met u voor heeft. Dat soort hebben we al meegemaakt in Belgie, afgebeeld in de film Daens, Woeste met haar saucissen. Maar achter uw rug loon afpakken, verlof afschaffen en sociale rechten stelen.
8<
Lijkt mij ideale stof om over te keuvelen tijdens je sollicitatiegesprekken.

En waarom zou je trouwens gaan werken voor zo'n uitbuiters?
Start een eigen zaak en buit jezelf uit.

Laatst gewijzigd door hamac : 31 mei 2014 om 21:11.
hamac is offline  
Oud 31 mei 2014, 21:11   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een wijze les uit het verleden: vertrouw geen patron die komt zeggen dat hij het goed met u voor heeft.
Vertrouw NOOIT mensen (behalve uw naasten misschien) die zeggen dat ze het "voor uw goed doen". En ZEKER al geen mensen die U gaan dwingen "voor uw goed". Politici en zo bijvoorbeeld. Natuurlijk moet je geen vertrouwen hebben in uw werkgever. Maar je hebt tenminste de vrijheid om er een andere te kiezen. Als iemand zegt dat je de helft van je loon moet afgeven (en geen keuze he, verplicht !) voor uw welzijn, vind ik dat eigenaardig dat je dat dan WEL gaat vertrouwen.

De enige persoon die het goed met je voor heeft, ben je zelf.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2014 om 21:12.
patrickve is offline  
Oud 31 mei 2014, 21:17   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Inderdaad. Eigenaardig dat mensen dat niet willen snappen.

En zoals je ook zegt, het feit dat wij individuen zijn, wil niet zeggen dat wij kluizenaars zijn, he. Ik krijg dat ook altijd op mijn dak "alleen kan je niks". het is eigenaardig dat mensen beschouwen dat de enige manier om dingen met anderen te doen, onder dwang en slavernij dient te gebeuren...
Alsof men vrijwillig nooit iets zou doen met iemand anders. En dan maar zeggen dat wij een "samenleving" vormen. Blijkbaar is in de visie van die personen iedereen een natuurlijke kluizenaar, en moeten wij gedwongen worden om samen dingen te doen, want anders gebeurt er niks.
patrickve is offline  
Oud 31 mei 2014, 21:19   #100
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
? argumenten .. kent u het onderscheid niet tussen argumenten en feiten .. feit is .. de vlaems-nazionalisten zijn bazenpoepers ..
Nog een tip : de . toets op uw klavier blijft een beetje hangen.
Wederom graag gedaan.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be