![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
En jawel, de werkgever draait er wel voor op. Als een werknemer niet komt werken omdat hij of zij ouderschapsverlof neemt, dan staat die werkgever daar; de beloofde arbeidscapaciteit wordt niet geleverd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
There is no such thing as 'the society' or 'the economy'. There are only individuals.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 31 mei 2014 om 16:31. |
|||||
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Frankrijk is er nochtans officiëel 35 uren week, dus hoe die boven BE, DE of NL komen te staan is mij een raadsel.
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig draadje. Wouter Torfs is een heel succesvol zakenman. Wat wellicht minder geweten is, is dat de man die al 20 jaar achter hem staat en zijn volledige klantenconcept ontwikkelde (Louis Schoofs van consultancy bureau Consensio) een groen boontje is. Tuinkabouter Louis is ondertussen al tien jaar lid van de partijraad van Groen !
Ik zou echt graag Louis eens horen nu, over zijn modelklant waar hij zo graag mee pocht. ![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groen, dat is relatief. Je hebt licht-groen, donker-groen, olijf-groen, gras-groen,... |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Speecht eens met een keukenschort aan, in de Kamer, laat U sponsoren door een Volvo-garagist, en na 20 jaar krijg je een afscheidspremie van ongeveer 400.000 € Leve ons Groen gedachten goed ![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verleden heeft ook bewezen dat indien de overheid niet ingrijpt in contracten tussen een werkgever en een werknemer het mis loopt. De werkgever zal steeds zijn sterkere positie uitspelen. Daarom zijn er vakbonden gekomen. In goede tijden willen we steeds meer en willen we steeds minder solidair zijn, omdat we "denken" dat we het niet meer nodig hebben. Het idee dat u alleenrecht hebt op de inkomsten uit uw arbeid gaat voorbij aan het feit dat u opereert binnen een maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() VS heeft dezelfde ziekte als Japan: veel uren werken, weinig doen. Dat is mijn ervaring na mijn verblijf daar. Overigens hebben ze weinig betaalde verlofdagen.
Laatst gewijzigd door Tavek : 31 mei 2014 om 20:19. |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() In de VS stemmen ze gewoon voor verleningen omdat het beperken in de tijd voor sociale dramas zorgt. Zeker in tijden van grote werkloosheid. En wij willen nu net, in volle crisis, het omgekeerde doen.
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een beetje nederigheid, dankbaarheid en solidariteit jegens ons is dan wel het minste. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is niet omdat ik opereer binnen een maatschappij, dat die 'maatschappij' daardoor een moreel recht heeft om een claim te leggen op mijn bezittingen.
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw redenering is kinderlijk. Ge kunt ze net omdraaien: Laat ons niet vergeten dat 'zij' kunnen consumeren omdat wij ondernemen. Een beetje nederigheid en dankbaarheid jegens ons is dan wel het minste.
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een wijze les uit het verleden: vertrouw geen patron die komt zeggen dat hij het goed met u voor heeft. Dat soort hebben we al meegemaakt in Belgie, afgebeeld in de film Daens, Woeste met haar saucissen. Maar achter uw rug loon afpakken, verlof afschaffen en sociale rechten stelen. Maargoed, nu hebben we vakbonden die het lang (gelukkig) kunnen platleggen als ze zich weer te veel permitteren. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van eenheidsworst voor iedereen, heb je totaal gelijk dat dat vrije keuze zou moeten zijn, maar ook zelf betalen, he ! Trouwens, je betaalt dat zelf, tegenwoordig ook. Echter, je betaalt voor die dingen van uw collega als die daar veel gebruik van maakt, en niet voor uzelf, of ge doet uw collega betalen als gij daar veel gebruik van maakt. Maar uiteindelijk is uw loon bepaald door wat ge opbrengt, en welke de marktspanning is die die opbrengst tussen uw arbeid, en de andere productiefactoren gaat verdelen. Het komt dus allemaal uit dezelfde pot. Je "krijgt" niet meer omdat er zogezegd een sociaal systeem is: je krijgt veel minder, er gaat veel meer in de pot, waar anderen (of jijzelf) dan uit graaien. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou je trouwens gaan werken voor zo'n uitbuiters? Start een eigen zaak en buit jezelf uit. Laatst gewijzigd door hamac : 31 mei 2014 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige persoon die het goed met je voor heeft, ben je zelf. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2014 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals je ook zegt, het feit dat wij individuen zijn, wil niet zeggen dat wij kluizenaars zijn, he. Ik krijg dat ook altijd op mijn dak "alleen kan je niks". het is eigenaardig dat mensen beschouwen dat de enige manier om dingen met anderen te doen, onder dwang en slavernij dient te gebeuren... Alsof men vrijwillig nooit iets zou doen met iemand anders. En dan maar zeggen dat wij een "samenleving" vormen. Blijkbaar is in de visie van die personen iedereen een natuurlijke kluizenaar, en moeten wij gedwongen worden om samen dingen te doen, want anders gebeurt er niks. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wederom graag gedaan.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |