Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 4 juni 2014, 18:07   #81
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De sociaal-economische hervormingen in het N-VA programma werden net nog eens extra benadrukt door Olli Rehn.

Riep die niet op om bedrijfswagens zwaarder te belasten,De Wever wil deze net weer taxvrij maken.
Rahowa is offline  
Oud 4 juni 2014, 18:43   #82
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ik ben nu mijn terugkeer naar de openbare sector aan het voorbereiden (lees: solliciteren) omdat ik net de zaken waarom ik ben gaan doctoreren, mis hier. Waarschijnlijk ga ik de bedrijfswagen, bonus enz...moeten inleveren, maar dat is het me waard. Ik denk dat mijn gezin meer heeft aan een gelukkige vader dan eentje die heel veel geld binnenhaalt. En er is niks beters in het leven dan je ten dienste te stellen van je medemens. Dan is men pas echt succesvol.
Jamaar, ik dacht dat het verschil in loon te wijten is aan het hoger ambtenaren pensioen.

Zo altruïstisch ben je dan blijkbaar ook weer niet. Of het moet zijn dat je gaat verzaken aan dat pensioen.
Oud 4 juni 2014, 19:14   #83
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Tijdens het zinken van de Titanic bleef het orkest doorspelen. Zo zie ik het ganse politiek gebeuren in Belgie: de onmachtige achtergrond muziek van een land dat economisch naar de oceaanbodem aan het zinken is... De boodschappen van Torfs en van onze Vlerick-man zijn de boodschappen die nog net uitgezonden worden door de marconist.
Otherwise is offline  
Oud 4 juni 2014, 20:00   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Jamaar, ik dacht dat het verschil in loon te wijten is aan het hoger ambtenaren pensioen.

Zo altruïstisch ben je dan blijkbaar ook weer niet. Of het moet zijn dat je gaat verzaken aan dat pensioen.
Ik denk dat ambtenaren die nu nog jong zijn, inderdaad zullen verzaken aan dat pensioen.
patrickve is offline  
Oud 4 juni 2014, 20:06   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat ambtenaren die nu nog jong zijn, inderdaad zullen verzaken aan dat pensioen.
Of ze weten ook dat ze toch nooit benoemd geraken, maar daar is het mij niet om te doen. Bediendecontract is meer als OK.
Tavek is offline  
Oud 4 juni 2014, 20:12   #86
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
onzin. Niemand heeft voordeel bij een arme bevolking (behalve de sossen)
Als de bevolking arm is gaan de vlerick boys geen winst kunnen draaien.
En de vakbond die de werkloosheisuitkeringen kan doen
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 5 juni 2014, 10:52   #87
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is enkel semantiek, "afgeschoten", "in de koelkast geplaatst", een volger van de Belgische politiek weet dat dit voor net hetzelfde resultaat zorgt.
Er is wel degelijk een verschil. Als het confederalisme bij voorbaat geen steun krijgt van de partijen op wie je moet rekenen, dan heeft het geen zin om het tot inzet van de verkiezingen te maken, tenzij men verwachtte een meerderheid te kunnen halen.
Deed N-VA dat wel, dan had ze nu NIETS in handen om te onderhandelen en moest ze ook niet de eerste jaren er terug mee op de proppen komen. Het onderwerp is dan 'verbrand', net als de partij zelf.

Citaat:
Kom je me hier nu wijsmaken dat je werkelijk gelooft dat er regeringen gevormd gaan worden waar de N-VA deel uitmaakt?
Zelfs indien niet, dan is het geloofwaardiger oppositie te voeren op thema's waar je een programma had rond gebouwd en die zelfs in overeenstemming liggen met een aantal van de regeringspartijen.
Het maakt het OpenVLD en CD&V alvast iets hachelijker om N-VA openlijk naar de oppositie te verwijzen. Zeker als achteraf zou blijken dat vooral OpenVLD weinig van haar programma kan realiseren in een tripartite.
hamac is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:12   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zelfs indien niet, dan is het geloofwaardiger oppositie te voeren op thema's waar je een programma had rond gebouwd en die zelfs in overeenstemming liggen met een aantal van de regeringspartijen.
Het maakt het OpenVLD en CD&V alvast iets hachelijker om N-VA openlijk naar de oppositie te verwijzen. Zeker als achteraf zou blijken dat vooral OpenVLD weinig van haar programma kan realiseren in een tripartite.
Dat is de essentie. Vorige keer hebben ze N-VA naar de oppositie verwezen zogezegd omwille van de eisen omtrent de staatshervorming die te hoog waren. Dat excuus kunnen ze deze keer niet gebruiken. Nu zullen ze N-VA naar de oppositie moeten verwijzen omwille van hun sociaal economisch programma. Een programma dat zeker en vast te rijmen valt met de programmas van CD&V en Open VLD. Als CD&V en Open VLD dan toch kiezen voor de PS, waarvan het programma diametraal tegenover dat van de Vlaamse partijen staat, dan krijgen ze dat veel minder gemakkelijk verkocht. Ze zullen zeker niet meer kunnen zeggen dat N-VA zelf langs de kant is gaan staan. Dat fabeltje pakt zeker niet meer nu.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:29   #89
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haal meer voldoening uit een intellectuele uitdaging of sterk inhoudelijk werk dan "zaken doen" of massa's geld verdienen. Daarom ben ik inderdaad ook gaan doctoreren.

Ik ben nadien toch de prive ingegaan, en ik ben nu mijn terugkeer naar de openbare sector aan het voorbereiden (lees: solliciteren) omdat ik net de zaken waarom ik ben gaan doctoreren, mis hier. Waarschijnlijk ga ik de bedrijfswagen, bonus enz...moeten inleveren, maar dat is het me waard. Ik denk dat mijn gezin meer heeft aan een gelukkige vader dan eentje die heel veel geld binnenhaalt. En er is niks beters in het leven dan je ten dienste te stellen van je medemens. Dan is men pas echt succesvol.
toch afwegen of je uiteindelijk niet meer zou betekenen en veel meer ten dienste zou kunnen verwezenlijken nadat je privé toch dat succestraject volgde ... (tenzij dat je echt een ongelukkige vader zou maken) ...
Anna List is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:31   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een carrière is veel te lang om tegen uw goesting te gaan werken iedere dag.
correct

maar de tijd dat je kindjes heel veel van jouw tijd nodig hebben ... is ook te kort om niet voor die carrière (ook! voor die carrière, niet ten koste vd kinderen natuurlijk) te gaan...
Anna List is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:34   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

dat ambtenarenpensioen is een aflopend verhaal, dat haalt het eind vd volgende legislatuur niet, dus als hij nu zijn carrière daarom begint, zou hij wel een heel onnozele doctorandus zijn, dunkt me.
Anna List is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:35   #92
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rub1615 Bekijk bericht
Ik spreek niet over verschillen per provincie. Ik spreek over scharkeringen binnen de gewesten. Wallonië en Vlaanderen zijn niet de homogene blokken zoals ze altijd worden voorgesteld.
Buiten dat je op het driehoekje geklikt hebt , heb ik nog geen commentaar gelezen op het antwoord op uw post dat ik geplaatst heb , buiten wat gewauwel over provincies.

Mooi zo , dan weten we welk vlees dat we hier in de kuip hebben.
Suc6 met het volwassen worden.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:37   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Tijdens het zinken van de Titanic bleef het orkest doorspelen. Zo zie ik het ganse politiek gebeuren in Belgie: de onmachtige achtergrond muziek van een land dat economisch naar de oceaanbodem aan het zinken is... De boodschappen van Torfs en van onze Vlerick-man zijn de boodschappen die nog net uitgezonden worden door de marconist.
er keren toch zaken ... in Vlaanderen toch al (ACW dat de rechtzaak tegen N-VA'er Dedecker laat uitstellen ... zoiets is niet betekenisloos)
Anna List is offline  
Oud 5 juni 2014, 14:29   #94
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

...
Ze zullen zeker niet meer kunnen zeggen dat N-VA zelf langs de kant is gaan staan. Dat fabeltje pakt zeker niet meer nu.
Klopt !
Maar wat koop je daarmee.
Gaat dat nog een rol spelen in 2019 ?
Het geheugen van een doorsnee Vlaamse kiezer niet overschatten.
Het daarop dat de traditionele partijen steeds rekenen.
Anselmo is offline  
Oud 5 juni 2014, 14:35   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat ambtenarenpensioen is een aflopend verhaal, dat haalt het eind vd volgende legislatuur niet, dus als hij nu zijn carrière daarom begint, zou hij wel een heel onnozele doctorandus zijn, dunkt me.
Ik denk dat iedereen dat wel beseft. De cijfers zijn gewoon te hallucinant. Als de politiek het niet wilt aanpakken, zal het zichzelf wel vastrijden.
Tavek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be