Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 3 juni 2014, 14:46   #81
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Un_Wallon Bekijk bericht
Sinds wanneer staat Waal gelijk aan PS? U beledigt me
u mag zich beledigd voelen wanneer CDH en MR de PS durven lossen en een federale regering durven vormen zonder, op dat moment zal ik u mijn excuses overmaken ... tot die tijd mag ik ervan uitgaan dat de PS heel Wallonië in zijn greep heeft.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 juni 2014 om 14:46.
Anna List is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:48   #82
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beste forum-mensen.

Blijft het probleem Brussel. Ik stel voor om Brussel uit te breiden met de faciliteitengemeenten en met de faciliteitengemeenten waar meer dan 2/3 van de bevolking zich uitspreekt voor de aansluiting bij Brussel. Dat maakt dat een aantal grootstedelijke problemen veel gemakkelijker opgelost geraken.

ik stel voor om brussel ineens uit te breiden tot heel vlaanderen. alle zever opgelost
frank1234 is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:49   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
ik stel voor om brussel ineens uit te breiden tot heel vlaanderen. alle zever opgelost
één man één stem

wallonie en brussel uitbreiden tot heel Vlaanderen

exactly my point.

alles is bespreekbaar.
Anna List is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:49   #84
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Neen de 6,5 miljoen Vlamingen

leert eerst voor uzelf te spreken inplaats van alle vlamingen, uw clubje van Walen haters is niet zo groot gelijk ge zou willen jongen.
hollande is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:50   #85
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaar u nader?
Grendelwetten, alarmbellen, 2/3 meerderheden om iets te veranderen, nadelige verdeling van zetels voor de Vlamingen, elke bijkomende toegeving aan de franstaligen verankerd in de grondwet zodat zonder rechtstreekse Vlaamse opstand deze verdere franstalige voordelen niet teruggeschroefd kunnen worden ook al zijn ze eerder anti-democratisch....
Het volstaat inderdaad voor de francofonie om stijve benen te hebben om steeds meer en meer bevoordeligd te worden in dit onland. De Vlamingen krijgen steeds weer de rekening gepresenteerd.
marie daenen is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:51   #86
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht

leert eerst voor uzelf te spreken inplaats van alle vlamingen, uw clubje van Walen haters is niet zo groot gelijk ge zou willen jongen.
Dit is een serieuze discussie, hou je erbuiten aub.
omaplop is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:51   #87
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heeft u het mis, in Jodoigne bieden alle humaniora-scholen immersie-onderwijs aan. En ik kan het weten, mijn kinderen zitten er...
Hoeveel van die immersiescholen voor de Engelse taal?
marie daenen is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:55   #88
Un_Wallon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoeveel van die immersiescholen voor de Engelse taal?
Nul.

Laatst gewijzigd door Un_Wallon : 3 juni 2014 om 14:55.
Un_Wallon is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:56   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer staat Waal gelijk aan PS? U beledigt me
Regering-Dehousse I Jean-Maurice Dehousse (PS) PS, PRL, PSC 1981-1982 36
Regering-Damseaux André Damseaux (PRL) PRL, PS, PSC 1982 273
Regering-Dehousse II Jean-Maurice Dehousse (PS) PS, PRL, PSC 1982-1985 1141
Regering-Wathelet Melchior Wathelet (PSC) PSC, PRL 1985-1988 785
Regering-Coëme Guy Coëme (PS) PS, PSC 1988 96
Regering-Anselme Bernard Anselme (PS) PS, PSC 1988-1992 1338
Regering-Spitaels Guy Spitaels (PS) PS, PSC 1992-1994 748
Regering-Collignon I Robert Collignon (PS) PS, PSC 1994-1995 511
Regering-Collignon II Robert Collignon (PS) PS, PSC 1995-1999 1486
Regering-Di Rupo I Elio Di Rupo (PS) PS, PRL, Ecolo 1999-2000 268
Regering-Van Cauwenberghe I Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) PS, PRL, Ecolo 2000-2004 1571
Regering-Van Cauwenberghe II Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) PS, cdH 2004-2005 436
Regering-Di Rupo II Elio Di Rupo (PS) PS, cdH 2005-2007 652
Regering-Demotte I Rudy Demotte (PS) PS, cdH 2007-2009 726
Regering-Demotte II Rudy Demotte (PS) PS, Ecolo, cdH 2009-heden 1784
tot heden

De Waalse Regering bestaat 32.5 jaar

Van de 14 regeringen die ze tot nu toe gehad hebben werden er 2 NIET geleid door een PS'er.

Er was tot op heden slechts 1 regering zonder PS aan boord, deze dateert van het jaar 85. Het is meteen ook de laatste keer geweest dat de regering niet onder leiding stond van een PS'er.

Raar toch dat Wallonie geassocieerd wordt met de PS, echt raar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 3 juni 2014, 14:57   #90
Un_Wallon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Raar toch dat Wallonie geassocieerd wordt met de PS, echt raar.
Dat ga ik niet ontkennen. Maar niet iedere Waal is PS'er. Ondertekende alvast niet.
Un_Wallon is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:06   #91
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord, en dat is eerder een gigantische handicap voor de eentaligen. Maar dan nog, het gaat eigenlijk niet over taal, maar over identiteit. Een Brusselaar die Frans spreekt is nog altijd een Brusselaar, en geen Waal. En of de Brusselaar nu Frans spreekt of Catalaans, dat doet er niet toe. Brussel heeft specifieke grootstedelijke problemen die alleen opgelost kunnen worden als de structuren juist aangepast zijn. Taalgrenzen evolueren, culturen evolueren. In de noordrand van België zitten er meer Nederlanders dan Vlamingen, in het Noorden van Frankrijk zitten meer Belgen dan Fransen. Kunnen we de emotie achterwegen laten en naar pragmatieke oplossingen zoeken?
De emotie achterwege laten tegenover mensen

die politiek ertoe aangezet worden om zich niet aan te passen....

die Eisen dat tot aan de zee ze overal en altijd in het frans en in het frans alleen terecht kunnen want ze wonen in la Belgique.....

die de gedachte alleen dat men van hen zou mogen verlangen dat ze wat Nederlands zouden leren als een aanslag op hun franstalige elementaire rechten verwerpen....

die elke, zelfs legitieme, tegenwerking van de Vlamingen vertalen als extremisme, bekrompenheid, racisme en die zulke Vlamingen nog altijd de jaren dertig van de vorige eeuw voor de voeten gooit en er alles aan doet om hen in een cordon te plaatsen en hen zo politiek te vermoorden....

die steeds weer Eisen dat de Vlamingen aan hen een prijs zouden betalen voor elke aanpassing die de Vlamingen willen doen om uiteindelijk hun volwaardige rechten te bekomen; alleen al het idee dat zij recht hebben op een prijs om de democratische rechten van de andere te vrijwaren....

Wil u nog meer redenen kennen waarom het deze keer niet meer aan de Vlamingen is maar heel dringend aan de francofonie om hun verwrongen emoties op zij te zetten?

Ten andere, waarom vraagt u dat juist de sociale zekerheid federaal moet blijven?
Het is de grootste twistappel en het grootste pijnpunt tussen de twee gemeenschappen, juist om wille van de totaal andere invulling en uitbuiting door de twee gemeenschappen van deze materie en via welke materie er nog heel wat miljarden meer onrechtvaardig van de ene naar de andere kant van de taalgrens verhuizen zonder dat de gedupeerde ook maar enige inspraak en kontrole kan uitoefenen op het gebruik van die gelden?
marie daenen is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:08   #92
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw eigen Vlaanderen zijn er meer Engelstalige affiches en enseignes dan Nederlandstalige.
In Brussel wordt meer Arabisch gesproken dan andere talen. In torremolinos wonen meer Duitsers en Belgen dan Spanjaarden.
En toch hoor ik niemand zeggen dat Brussel bij Marokko gevoegd moet worden, of Torremolinos bij Duitsland.

Waarom is het 'verkeerd' en onhoudbaar dat Vlaamse gemeenten waar veel Franstaligen komen wonen toch nog bij Vlaanderen blijven horen?

Stel je voor dat de Mexicaanse regering morgen eist dat alle counties in Texas met een meerderheid aan Hispanics vanaf nu bij Mexico horen. Daar stond overmorgen een leger aan de grens.
Nyquist is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:09   #93
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus nu komt de tijd van tabula rasa: weg met het verleden en voluit voor een betere toekomst. En alles is bespreekbaar.
We erven een verleden ten goede en ten kwade, maar niemand is verantwoordelijk voor de daden die onze voorouders verrichten. Wel zijn we verantwoordelijk hoe we ons verhouden tegenover dat verleden. Maar er zijn nu al fundamentele andere visies in dit gesprek zichtbaar. Personalisme versus territorialisme. Men kan niet die twee principes tegelijkertijd toepassen. Als je wilt dat er een consensus wordt gevonden zal er een instantie moeten zijn als de Europese Unie die gaat bepalen welk principe er voor de ganse Unie gehanteerd wordt. Bent U hiermede akkoord of vindt U dat het specifiek Belgisch is?
Oud 3 juni 2014, 15:13   #94
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In uw eigen Vlaanderen zijn er meer Engelstalige affiches en enseignes dan Nederlandstalige.
In Brussel wordt meer Arabisch gesproken dan andere talen. In torremolinos wonen meer Duitsers en Belgen dan Spanjaarden.

Dat is de realiteit. Het vasthouden aan middeleeuwse grondbeginselen maakt dat dit land niet meer vooruit gaat.
Alle respect voor uw verzuchtingen. Ik weet niet of u het gemerkt hebt, maar ik richt me tot u in meer dan behoorlijk Nederlands. Ik wil dat dit land vooruit gaat, en dat men het kind met het badwater niet weggooit.
De juiste oplossing voor het juiste probleem. En weg met de heraldiek en de symbolen.
Middeleeuwse grondbeginselen?
Duidelijk dat de francofonie nog niet rijp is om zijn middeleeuwse expansiedroom op te geven.
Ze hebben inderdaad niets geleerd uit de tweede wereldoorlog; het grote pijnpunt voor hen was dat het Duitsers waren die zichzelf durfden voorstellen als een superieur ras, terwijl zij al eeuwenlang vechten om hun taal en kultuur over heel Europa als superieur in te Voeren.
Indien u weg wil met de heraldiek en de symbolen is het de hoogste tijd dat de franstalige bevolking eindelijk wordt opgevoed tot medeburgerschap met alle mensen en niet alleen binnen hun francofoon kringetje, hoe hoogstaand zij ook denken dat dat kringetje is.
marie daenen is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:14   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
We erven een verleden ten goede en ten kwade, maar niemand is verantwoordelijk voor de daden die onze voorouders verrichten. Wel zijn we verantwoordelijk hoe we ons verhouden tegenover dat verleden. Maar er zijn nu al fundamentele andere visies in dit gesprek zichtbaar. Personalisme versus territorialisme. Men kan niet die twee principes tegelijkertijd toepassen. Als je wilt dat er een consensus wordt gevonden zal er een instantie moeten zijn als de Europese Unie die gaat bepalen welk principe er voor de ganse Unie gehanteerd wordt. Bent U hiermede akkoord of vindt U dat het specifiek Belgisch is?
Ik vraag me eigenlijk af of de Waalse regering de annexatie van de Krim door Rusland steunt. Wat is de positie van imperialist Di Rupo daarover? O wacht, Di Rupo is op het internationale toneel tegen het personaliteitsbeginsel

http://www.vandaag.be/buitenland/148...acht-zijn.html

Alleen op binnenlands vlak is hij daar blijkbaar voorstander van.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 3 juni 2014 om 15:16.
fox is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:19   #96
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe is het pleiten voor het respecteren van de keuze van de burger imperialisme? De meerderheid beslist, niet omgekeerd. En ik spreek zelfs van 2/3, dus zelfs een gequalificeerde meerderheid...
Maar dat moet wel op gemeentelijk niveau zijn? Niet bijvoorbeeld provinciaal, regionaal of nationaal?

Waarom is een gemeente, die zelf niet in staat is om alle taken van een soevereine staat uit te oefenen, wel best geschikt om daarover te beslissen?
Nyquist is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:20   #97
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste forum-mensen.

Ik ben Didier en een politiek beest. Geboren en getogen in de provinice Luik en dus volbloed Waal.
Ik studeerde rechten aan de Universiteit van Namen, waar ik mijn kandidatuur behaalde en deed mijn licenties in Leuven, wardoor mijn Nederlands in tegenstelling tot mijn mede-Walen behoorlijk is.

Ik houd van dit land. Ik houd van de verscheidenheid aan landschappen en inzichten. In die mate ben ik dus niet echt een voorstander van de splitsing van België, net zoals de meeste van mijn mede - Walen.

Evenwel vind ik dat de huidige structuren niet aangepast zijn voor een moderne staat. We bevinden ons inderdaad in een situatie waarin we met twee verschillende democratieën zitten. De eis voor meer autonomie van de Vlamingen is dus bij mij niet in dovemansoren gevallen.

Wat mij betreft moeten we een federale regering hebben waarin N-VA, CD&V, MR en CDH zetelen. Men kan niet om de verkiezingsoverwinning van de N-VA, het zou democratisch onaanvaardbaar zijn om de N-VA alweer buiten spel te zetten.

Ik ben niet bang van de N-VA. Ik blijf daarvan overtuigd dat we tot een goed compromis kunnen komen waar iedereen beter van wordt.

En hoe minder politici, hoe beter.

Ik leg u mijn ideale situatie uit:

Een België dat bestaat uit vier delen: Wal, VL, Brux, Cantons. De parlementen van deze vier gedeelten maken samen het federale parlement uit.
Behalve defensie, sociale zekerheid, buitenlandse betrekkingen, politie en misschien nog andere generale bevoegdheden, resideert alle macht bij deze deelstaten.
De alarmbelprocedures blijven bestaan en worden eventueel wat uitgebreid.

Blijft het probleem Brussel. Ik stel voor om Brussel uit te breiden met de faciliteitengemeenten en met de faciliteitengemeenten waar meer dan 2/3 van de bevolking zich uitspreekt voor de aansluiting bij Brussel. Dat maakt dat een aantal grootstedelijke problemen veel gemakkelijker opgelost geraken.

Ik weet dat daardoor aan Vlaams grondgebied wordt gereaakt. Maar men moet de democratie respecteren. De burger kiest, niet de politicus of de belangengroepering.

Wat denkt u?

NEEN in het frans NON

Je valt wel heel vroeg door de mand moet ik zeggen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:24   #98
Nyquist
Minister-President

Standaard

Laat mij toevoegen dat ik het voor de rest niet oneens ben met uw stellingen.

Alleen het a la carte toepassen van het territorialiteitsprincipe was geen goede zet.
Nyquist is offline  
Oud 3 juni 2014, 15:26   #99
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Voor mij persoonlijk gaat het zelfs niet over het geld. Het gaat om respect. Als de Walen eisen dat de Vlaming dit of dat moet doen; respecteren ze de Vlaming niet maar respecteren ze hun eigen eisen die opgelegd zijn aan de Vlamingen.

Als jullie Walen geen respect kunnen opbrengen voor de Vlamingen; zijn we wel verplicht om alleen verder te gaan....
Oud 3 juni 2014, 15:27   #100
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U had gedacht dat imperialisme op gejuich onthaald zou worden? Kijk, jullie mogen van geluk spreken dat Vlamingen makke lammetjes zijn. In andere landen wordt er voor minder naar de wapens gegrepen.

En de enigen die de realiteit negeren, zijn de Walen door blijvend een mandaat te geven aan de PS om jullie regio naar de verdoemenis te helpen en zo ons mee in de afgrond te sleuren. En dan verschiet je van de hatelijke reacties. Uw excuus dat het aan de vorige generatie lag is simpelweg lachwekkend. Jullie stemmen nog steeds massale op de PS.
En die PS zal zeker het geweer niet van schouders veranderen zolang ze kunnen profiteren van al het geld dat via de transfers, via Europa en via de Walen door hun vingers glijdt.
Denk u niet dat ze daar al lang een heel goeddraaiende, zelfprofiterende economie op hebben gebouwd?
Welk imperium heeft Dardenne nagelaten? Hoe rijk is onze koningin van de armen, Onckelinkx niet geworden? De PS is een heel goed draaiend bedrijf en als je daar aan de top geraakt ben je meer dan binnen, hoe rampzalig het land er ook bij ligt.
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be