Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2014, 04:22   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
Ik wel. U niet zo goed blijkbaar. Jahjah zei dat het Vlaams Belang irrelevant is en iedereen hun nederlaag zag aankomen. Ik leg uit waarom hij gelijk heeft.

U hoort natuurlijk liever het obligate, typische Blokgekrijs: racistische oproerkraaier, regimepers schuimt riool af naar Arabisch crapuul, gevaarlijke terrorist die de grens over moet, lelijke kop, nietsnut met uitkering, luierik in sociale hangmat, walgelijk en ranzig stuk uitschot, linkse rioolgazet, Eigen Volk Eerst, dit is ons land, bodemvervuiler, importdebielen, types die het criminele met de paplepel ingegoten kregen, …

Zoveel diepgaander dan de gefundeerde stelling dat Flup & C° niet willen en niet kunnen regeren en het VB terecht flirt met de 5% grens.

Waarvan ik overigens nog geen weerlegging las …
Maar jongen toch, hij heeft het de hele tijd over de N-VA en daar gaat deze draad over.
Bovendien is de man totaal irrelevant , niemand koopt daar een boek van.
Af en toe mag hij eens op TV komen als een vorm van entertainment , om eens goed te kunnen lachen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 08:17   #82
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
hij had het dus over zijn geloofsgenoten
Citaat:
Een jongeman van 17 is in Mol aangevallen met een ijzeren staaf, net nadat hij op school was aan***ge*komen. Het slachtoffer verkeerde een tijd lang in levensgevaar, maar is nu aan de beterhand.

Het slachtoffer van Turkse afkomst heeft al negen maanden een relatie met een Marokkaans meisje. Iets wat haar broer M.E.H. (20) niet kan verkroppen. Donderdagochtend sloop hij, gewapend met een ijzeren buis, de school van de jongeman binnen en sloeg hem meermaals vol op het hoofd.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...p-school.dhtml
Let vooral op de titel, geen racisme hier.

Ik was reeds op de hoogte van deze feiten vanaf vorige week vrijdag en vroeg me al af of het überhaupt nog de media zou halen.
Als de dader het ongewenste profiel heeft is de aandacht in specifieke kringen veel lager, verklaringen van Desmet en konsoorten zullen er vast niet in zitten.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 08:24   #83
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Vlamingen vallen amper moslima's lastig, moslims voortdurend Vlaamse vrouwen. Wie is racist?
Oud 10 juni 2014, 08:45   #84
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard Irrelevantissimus:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Jahjah is zo mogelijk nog meer irrelevant. Hij heeft zelfs geen nagel om aan zijn gat te krabben.
Wat zegt die stoute Jahjah, dat het VB irrelevant is? Hij is zelf nog meer irrelevant, nee zekers ... Briljante weerlegging. Vooral van iemand die zo’n 2500 jaar oud is.

Grappig trouwens dat u zoveel moeite doet om het debacle van het VB te (laten) negeren. Helaas, zoals ook Flup & C° ondertussen duidelijk gemaakt werd: er is meer nodig dan simpele slogans om gelijk -laat staan je zin- te krijgen.
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 08:54   #85
Benny1
Partijlid

Standaard VB-realisaties: niks, nop, niemendal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie..._Vlaams_Belang
""""In 1989, het jaar waarin voorzitter Dillen de eerste Europese zetel binnenhaalde, kwamen alle Vlaamse partijen, afgezien van het Vlaams Blok zelf, onder impuls van Agalev-boegbeeld Jos Geysels tot een akkoord op basis waarvan elke toenadering tot de Vlaams-nationale partij uit den boze was. Op geen enkel vlak (van nationaal tot gemeentelijk) mochten partijmandatarissen coalitieafspraken maken met vertegenwoordigers van het Vlaams Blok. Dit zogenaamde 'cordon sanitaire' was in feite een maatregelen die moest beletten dat de partij op een of ander manier een beleidsfunctie kon verwerven.""""
Een ministerportefeuille ??????? Misschien in theorie, maar ik heb grote twijfels of dat in de realiteit ooit zou hebben gekund. Een regering met 1 minister omdat elke andere politicus bedankt voor de job wegens 'cordon sanitaire' ???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb hier niets aan toe te voegen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Benny1 valt hier los door de mand.
Jullie onvoorwaardelijke geloof is even aandoenlijk als onterecht. Ik laat Flup & C° het zelf zeggen:

Het Vlaams Blok weigerde de ministerportefeuille omdat (ik citeer uit de persmededeling): “We in Vlaanderen aan de macht zullen deelnemen op het moment dat wij zelf bepalen. Zolang blijven we in de oppositie om als zweeppartij meer aandacht te vragen voor ons gedachtegoed. Een zweeppartij mag slechts deelnemen aan de macht op het ogenblik dat ze er klaar voor is. Ze moet structureel en organisatorisch klaar zijn. Wij zijn dat nu nog niet”.

En Gerolf Annemans verklaarde ooit dit: “Wij zijn inderdaad geen beleidspartij maar een politieke partij die “overtuiging schept”, die de tijdgeest in een nieuwe richting beïnvloedt. … Het Vlaams Blok weegt op de politieke besluitvorming. Als radicale oppositiepartij drijft het Vlaams Blok de traditionele partijen voor zich uit en verplicht hen stelling te nemen.”
Tot slot deze woorden van Flup hemzelve: “Uiteindelijk is dit de opdracht van een zweeppartij als de onze: ervoor zorgen dat andere partijen onze standpunten overnemen en dat zo het politieke programma van het Vlaams Blok verwezenlijkt wordt.

Klinkklare onzin uiteraard. Het Blok bestaat sinds 1978. En welke programmapunten hebben ze in die 36 jaar "laten realiseren"? De onafhankelijkheid van Vlaanderen? Een immigratiestop? Hun solidaristische model met herstel van de traditionele waarden? Algemene amnestie omdat volgens het VB (ik citeer senator Wim Verreycken) de Vlaamse collaborateurs idealisten waren die samen met nazi-Duitsland streden tegen de Belgische onderdrukker?

Antwoord: niks, nop, niemendal. Bijna 4 decennia Blokgezeur zonder ook maar één resultaat en (voor Marie) alweer zonder keerzijde. Het enige waarvoor de partij zorgt, is het inkomen van zijn mandatarissen. En dat zijn er sinds 25 mei gelukkig een heel pak minder.

Overigens is het Cordon Sanitaire op gemeentelijk vlak de facto opgeheven sinds 2006. Federaal in principe ook, maar daar loopt het VB zich te pletter op de eigen onverzoenlijkheid.
Oud 10 juni 2014, 08:59   #86
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Dit wordt ook bevestigd in de studie "De verboden vleespotten" van VUB-onderzoekers Jo Buelens en Kris Deschouwer.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 11:10   #87
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Niet echt.

Natuurlijk is het nooit zover gekomen dat iemand hen effectief een ministerportefeuille aanbood, maar na de verkiezingen van '91 kwam het VB inderdaad in aanmerking voor een ministerportefeuille in de Vlaamse regering. Dit is bij voorbaat afgeschoten door de VB-partijraad.
In '93 of '94 ging ik bij Agalev. Ik was heel hevig anti-VB. Ik vond dat we met die mensen moesten praten en hen uitleggen wat er volgens ons niet kon, met hen argumenteren enzovoort. Tot mijn verbazing kreeg ik direkt, eerder kwaad te horen dat er met Vlaams Blok niet gesproken werd, onder geen enkele voorwaarde, op geen enkel niveau. Ik kreeg echt het gevoel dat ik in zo'n dictatoriale hiërarchie terecht gekomen was.
Na nog enkele rare voorvallen heb ik die partij met plezier achter me gelaten. Voor mij waren ze even fanatiek als ze de VB-ers verweten te zijn.
Jammer want de natuur (de reden waarom ik bij Agalev ging) is me altijd ter harte gegaan...
Oud 10 juni 2014, 11:21   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Erg dat de regimepers de riool moet afschuimen en Arabisch crapuul moet opgraven om hun thema van de maand - operatie beschadiging N-VA via het linken aan racisme - voor de elvendertigste keer uit te melken.
Na Verlinden mag nu ook dat heerschap zijn zeg komen doen. De strategie van dat alles is iets te doorzichtig om nog geloofwaardig over te komen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 12:18   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zegt die stoute Jahjah, dat het VB irrelevant is? Hij is zelf nog meer irrelevant, nee zekers ... Briljante weerlegging. Vooral van iemand die zo’n 2500 jaar oud is.

Grappig trouwens dat u zoveel moeite doet om het debacle van het VB te (laten) negeren. Helaas, zoals ook Flup & C° ondertussen duidelijk gemaakt werd: er is meer nodig dan simpele slogans om gelijk -laat staan je zin- te krijgen.
Wat kan mij het VB schelen.
Als de N-VA het land splitst en met de invoer van analfabeten stopt , is het voor mij ook goed.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 12:26   #90
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In '93 of '94 ging ik bij Agalev. Ik was heel hevig anti-VB. Ik vond dat we met die mensen moesten praten en hen uitleggen wat er volgens ons niet kon, met hen argumenteren enzovoort. Tot mijn verbazing kreeg ik direkt, eerder kwaad te horen dat er met Vlaams Blok niet gesproken werd, onder geen enkele voorwaarde, op geen enkel niveau. Ik kreeg echt het gevoel dat ik in zo'n dictatoriale hiërarchie terecht gekomen was.
Na nog enkele rare voorvallen heb ik die partij met plezier achter me gelaten. Voor mij waren ze even fanatiek als ze de VB-ers verweten te zijn.
Jammer want de natuur (de reden waarom ik bij Agalev ging) is me altijd ter harte gegaan...
Ik was (en ben) ook hevig anti-VB, maar heb er geen probleem mee om met VB-kiezers of VB-mandatarissen te praten en naar hun argumenten te luisteren. Jammer dat FDW de hele partij zo'n ranzig imago heeft gegeven.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 13:07   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat kan mij het VB schelen.
Als de N-VA het land splitst en met de invoer van analfabeten stopt , is het voor mij ook goed.
De juiste houding.

Vroeg of laat trakteer ik u een pint.
Oud 10 juni 2014, 15:20   #92
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie onvoorwaardelijke geloof is even aandoenlijk als onterecht. Ik laat Flup & C° het zelf zeggen:

Het Vlaams Blok weigerde de ministerportefeuille omdat (ik citeer uit de persmededeling): “We in Vlaanderen aan de macht zullen deelnemen op het moment dat wij zelf bepalen. Zolang blijven we in de oppositie om als zweeppartij meer aandacht te vragen voor ons gedachtegoed. Een zweeppartij mag slechts deelnemen aan de macht op het ogenblik dat ze er klaar voor is. Ze moet structureel en organisatorisch klaar zijn. Wij zijn dat nu nog niet”.

En Gerolf Annemans verklaarde ooit dit: “Wij zijn inderdaad geen beleidspartij maar een politieke partij die “overtuiging schept”, die de tijdgeest in een nieuwe richting beïnvloedt. … Het Vlaams Blok weegt op de politieke besluitvorming. Als radicale oppositiepartij drijft het Vlaams Blok de traditionele partijen voor zich uit en verplicht hen stelling te nemen.”
Tot slot deze woorden van Flup hemzelve: “Uiteindelijk is dit de opdracht van een zweeppartij als de onze: ervoor zorgen dat andere partijen onze standpunten overnemen en dat zo het politieke programma van het Vlaams Blok verwezenlijkt wordt.

Klinkklare onzin uiteraard. Het Blok bestaat sinds 1978. En welke programmapunten hebben ze in die 36 jaar "laten realiseren"? De onafhankelijkheid van Vlaanderen? Een immigratiestop? Hun solidaristische model met herstel van de traditionele waarden? Algemene amnestie omdat volgens het VB (ik citeer senator Wim Verreycken) de Vlaamse collaborateurs idealisten waren die samen met nazi-Duitsland streden tegen de Belgische onderdrukker?

Antwoord: niks, nop, niemendal. Bijna 4 decennia Blokgezeur zonder ook maar één resultaat en (voor Marie) alweer zonder keerzijde. Het enige waarvoor de partij zorgt, is het inkomen van zijn mandatarissen. En dat zijn er sinds 25 mei gelukkig een heel pak minder.

Overigens is het Cordon Sanitaire op gemeentelijk vlak de facto opgeheven sinds 2006. Federaal in principe ook, maar daar loopt het VB zich te pletter op de eigen onverzoenlijkheid.
Ik ken er veel die zeggen dat ze niet verloren zijn, maar de anderen hebben laten winnen.... (metafoor voor 'we wilden geen ministerpost' terwijl het is 'we zitten in 't cordon')
Oud 10 juni 2014, 15:25   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkklare onzin uiteraard. Het Blok bestaat sinds 1978. En welke programmapunten hebben ze in die 36 jaar "laten realiseren"?
je kan niet én een o zo democratisch cordon rond een partij hangen, elk wetsvoorstel negeren, geen enkele opmerking accepteren, en dan komen zeuren dat ze "in al die jaren niks hebben gerealiseerd".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 16:05   #94
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je kan niet én een o zo democratisch cordon rond een partij hangen, elk wetsvoorstel negeren, geen enkele opmerking accepteren, en dan komen zeuren dat ze "in al die jaren niks hebben gerealiseerd".
2
Zo logisch als wat!
Oud 10 juni 2014, 16:26   #95
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard is N-VA een racistische partij en meer specifiek een taalracistische.
Oud 10 juni 2014, 16:32   #96
Benny1
Partijlid

Standaard Cordonklucht:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk kan ik dat, want volgens Flup en Rolfje is het precies de tactiek van het VB om anderen hun programma te laten realiseren. U heeft er hierboven wellicht overheen gelezen, daarom herhaal ik hun uitspraak even (in het vet zodat u, noch Marie het kunnen missen):

Wij zijn geen beleidspartij, maar een zweeppartij die ervoor zorgt dat andere partijen onze standpunten overnemen en zo het politieke programma van het Vlaams Blok verwezenlijken.

Logische vraag is dus: welke programmapunten heeft het VB in die 36 jaar dan laten realiseren?

Antwoord: niks, nop, niemendal. Bijna 4 decennia Blokgezeur zonder ook maar één resultaat. Het enige waar de partij voor zorgt, is het inkomen van zijn mandatarissen. En dat zijn er sinds 25 mei gelukkig een heel pak minder.

En wat het cordon betreft waarnaar Blokkertjes zo graag verwijzen: op gemeentelijk vlak moet niet meer gezeurd worden, want daar is het de facto opgeheven sinds 2006. Federaal eigenlijk ook, maar Flup en C° willen alleen in een federale regering stappen als die én:
  • België wilt splitsen
  • ook andere stukken van het VB-programma realiseert
  • geen enkel VB-programmapunt met de voeten treedt
  • een VB-breekpuntenprogramma incorporeert

Zo bespottelijk dat het voor niemand aanvaardbaar is. Bespaar me dus de cordonklucht. Het is het VB zelf dat het cordon zorgvuldig in stand houdt omdat ze federaal niet willen en niet kunnen regeren. Het zou hun onmiddellijk einde betekenen.
Oud 10 juni 2014, 16:42   #97
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Uiteraard is N-VA een racistische partij en meer specifiek een taalracistische.
Dus Franstaligen die onrespectloos vinden dat alles en overal in Belgie Frans dien(de) gesproken te worden dat zijn geen taalracisten doch diegenen die vinden dat er eindelijk Nederlandstalige bibliotheken zouden moeten komen en Nederlandstalig onderwijs en Nederlandstalige officieren en Nederlands de voertaal zou moeten blijven op Vlaams grondgebied (tegen verdere verfransing, zodat de rest van Vlaanderen niet hetzelfde lot ondergaat als de eens Vlaamse stad Brussel) dat zijn dan de taalracisten ?

Hoe komt het dat men in het Belgisch Congo van weleer Frans spreekt en geen Nederlands ? Kende Leopold 2 wel Nederlands ?

Laatst gewijzigd door smiley : 10 juni 2014 om 16:45.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 16:48   #98
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Wat is het verschil tussen racist Abou jahjah en de racisten van sharia4belgium ? Hier jahjahs eigenste woorden

Citaat:
'De AEL streeft naar een islamitische samenleving, dat leeft naar de sjaria'

De sjaria is niet van menselijke oorsprong, maar van goddelijke openbaring. Allah (swt), de allerhoogste en de unieke (tawhied) schepper zelf is de bron van het recht.

De rechten die door Allah zijn verleend zijn onveranderlijk en onvervreemdbaar en zijn van toepassing op alle mensen; niemand heeft het recht daarop inbreuk te plegen of wijzigingen aan te brengen. Daarom staan zij boven menselijke wetten.

In de islam zijn godsdienst en politiek niet van elkaar gescheiden. Pogingen om de islam tot de privé-sfeer te beperken (zogenaamde Euro-islam) zijn gericht op het uitschakelen van de islam. Secularisme wordt daarom afgewezen. Daarnaast is het van belang de strijdbaarheid van de islam te bewaren.

Abou JahJah
Overal ter wereld waar 'gelovigen' zoals jahjah (Hezbollah militant) neerstrijken is het ambras. Zie zijn thuisland Libanon, ooit het Parijs van het midden oosten genoemd. Nu wil jahjah en co van Belgie een zelfde paradijs maken.

Laatst gewijzigd door smiley : 10 juni 2014 om 16:55.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 17:00   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Kende Leopold 2 wel Nederlands ?
Ik heb ooit horen vertellen dat er een geluidsfragment bestaat waarop de koning enkele zinnen uitspreekt ter gelegenheid van de onthulling van een monument.

Weet iemand meer hierover?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2014, 19:08   #100
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb ooit horen vertellen dat er een geluidsfragment bestaat waarop de koning enkele zinnen uitspreekt ter gelegenheid van de onthulling van een monument.

Weet iemand meer hierover?
http://books.google.be/books?id=u08k...page&q&f=false ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 10 juni 2014 om 19:08.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be