![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Welke godsdienst zou weg moeten? | |||
Katholicisme |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Protestantisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Andere Christelijke stromingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Elke vorm van Christendom |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,00% |
Andere godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Atheïsme |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,00% |
Elke vorm van godsdienst |
![]() ![]() ![]() |
24 | 48,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enkel binnen de overheid hoort godsdienst verbannen te worden. De overheid hoort neutraal te zijn. Een overheid die een godsdienst aanneemt kan nooit voor alle inwoners gelijk zijn. Per definitie is scheiding van kerk en staat noodzakelijk voor democratie. Dat gaat hand in hand.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Staatssecretaris
|
![]() Als Jezus nu zou leven zou hij door types zo als u uitgescholden worden voor linkse, geitenwollensokken dragende hippie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het gewoon heel cynisch dat je enerzijds zo verbeten gelooft in een Jezus die "liefde" predikte en anderzijds zo vervuld bent van haat tegen al wie "anders" is, of dat nu Amerikanen, Walen, "linksen", moslims of zwarten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb niets tegen negers en moslims, enkel tegen diegene die in mijn land zitten. Ik heb niets tegen Amerikanen, wel tegen de Amerikaanse politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van Augustus hebben we viaducten in zijn naam gebouwd. Julius Caesar heeft meerdere boeken geschreven. Keizers lieten munten slaan. Een meer neutrale bron is Cicero met zijn boek Over de Twaalf Caesars. Om te bewijzen dat iemand bestaan heeft moet ge verschillende onafhankelijke bronnen hebben die mekaar bevestigen. Het liefst nog kritische bronnen of zo neutraal mogelijke bronnen. Zelfs met al die bronnen zijn we conservatief over wat we precies over bepaalde keizers weten. Julius Caesar had een aandoening. Hoogst waarschijnlijk epilepsie. We zullen nooit weten wat hij precies had, laat staan of het propaganda van tegenstanders was. Voorts schreef Julius Caesar over zijn soldaten, Titus Pullo en Lucius Verenus. Beide figuren zijn hoogst waarschijnlijk fictief. Dergelijke bronnen heeft Jezus niet, enkel een boek vol contradicties, geschreven door zijn eigen volgelingen. Er is geen enkel buiten-bijbels bewijs. Het feit dat christendom zo groot is geworden betekent waarschijnlijk dat hij een aantal mensen geïnspireerd heeft. Ik ben bereid te geloven dat er in die tijd een invloedrijke leraar was die aan de basis van christendom ligt. Al de rest .... fabeltjes.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 24 juni 2014 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is ook geen enkel Romeins document dat aantoont dat Pilatus een Jezus of Christus liet terechtstellen. Er is geen enkel document uit die tijd dat Jezus zelfs maar vernoemt. Enkel bij Tacitus en Suetonius vinden we een korte vermelding over een "Christus", maar ook hun informatie is enkel "van horen zeggen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Nee. Er zijn twee bekende bronnen. Beiden spreken enkel over de volgelingen van christus, niet over Jezus zelf. Josephus is vrijwel zeker vervalst.
Zoek het op. Beste manier om atheist te worden. Simpelweg zeggen dat romeinse bronnen Jezus vermelden is een leugen. Ik wil citaten horen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Heb ik al gedaan. Waarom denkt ge dat ik geen christen meer ben ...
Ooit zei ik hetzelfde als u. Ik vertrouw in uw intelligentie. Als ge het leest, beseft ge vanzelf hoe leeg die quotes zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik herhaal, u doet nu beroep op de laatste mogelijkheid om te beschermen : ik die mij ven gedraag als de gemiddelde Waal...
Los hiervan : -denkt u dat ik enkel geloof omwille van die andere bronnen? -denkt u nu echt dat ik mijn geloof zou kwijtraken moesten die bronnen er niet zijn? -Denkt u nu echt dat ik net zoals de Atheïst enkel geloof op basis van wetenschappelijk bewijs zoals die bronnen? Denkt u dat werkelijk? Is voor u alles dan zo eenzijdig? Blijkbaar wel! |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Minister-President
|
![]() Achja ...
Citaat:
Citaat:
Dat deze tekst de enige is die zo expliciet spreekt over Jezus, spreekt boekdelen over het gebrek aan bewijs. Dat deze passage vrijwel zeker vervalst is, zegt wat over christenen en de waarheid van hun geloof. |
||
![]() |
![]() |