![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Ik hoop dat 'een week de tijd' een gedachte is die snel verdwijnt. 2. God is niet tijdsgebonden, kan men geen besef hebben hoelang het (in onze tijd dan nog wel!!!) duurt om het heelal te maken. 3. God beweerde niet dat de Aarde het centrum is, maar de middeleeuwse Kerk die weer zijn dom imago bevestigde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar ik wel zeker van ben, is dat god geen mannetje met een baard op een wolk is. Dat klasseer ik onder : folkore. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar ik wel zeker van ben, is dat god geen mannetje met een baard op een wolk is. Dat klasseer ik onder : folkore. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Niko457;7212504]Dat eerste klopt, maar om het even wat dat ons gemaakt heeft, voldoet zeker niet aan de wetten die wij nu kennen, wij weten misschien nog niks.
Waar ik wel zeker van ben, is dat god geen mannetje met een baard op een wolk is. Dat klasseer ik onder : folkore.[/QUOTE] Slimme jongen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Dat illustreert een vergelijkbare gedachte inderdaad.
Godsdienst is een kunstamtige manier om racisme te creeren. Een "ongelovige", dat is niet iemand die niet gelooft, dat is iemand die moet worden bestreden en bestraft, omdat hij niet denkt zoals wij. En, dat mag niet in <Vul_hier_uw_voorkeur_geloof_in> |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=AVV.VVK;7212514]
Citaat:
Maar je zegt wel dat uw geloofsovertuiging is gebaseerd op folklore. Let wel, je mag dat van mij, maar ben er dan ook bewust van. Of, heb je soms betere verklaring ? Ik hoor het graag .. Laatst gewijzigd door Niko457 : 25 juni 2014 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. Je moet eerst bewijzen dat god bestaat, pas daarna gaan we veronderstellen wat hij op welke periodes kan gedaan hebben, of niet 3. Ja, zo gaat dat he, spijtig dat die Middeleeuwers alles verkeerd begrepen hadden. Dus, uw geloof is gebaseerd op halve leugens en halve waarheden, en misverstanden. Precies FC De Kampioenen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe zou dat dan komen?
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of zou het toch door iets anders komen dan kruisjes slaan dat de ene sneller is dan de andere? ![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je over die dingen nadenkt, dan droom ik altijd dat ik cartoonist zou kunnen zijn, dat zou geweldige cartoons opleveren. Bon, ik wacht nog op een antwoord van AVKKKVAAVK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nog een mooie:
![]()
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Neen, dat is hij niet omdat de godsdiensten toegestaan hebben dat ze machtsinstituten zijn geworden en van machtsinstituten kan men alleen maar het beoefenen van de macht of het misbruiken van hun macht overhouden.
De leer is een ander paar mouwen, maar machtsinstituten kunnen we nog moeilijk als de behoeders van de ware leer zien. Als het enkel om de leer zou gaan zouden al die instituten wel eens heel vlug op dezelfde lijn kunnen zitten; nu dus niet en schieten ze dus volledig hun doel voorbij en doen ze dus meer kwaad dan goed ook voor de zogezegde gelovige mens. Heeft Jezus zelf niet uitdrukkelijk gewaarschuwd voor al degene die zogezegd in zijn naam spreken; het zijn de ergste misbruikers. Laatst gewijzigd door marie daenen : 26 juni 2014 om 03:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar dat in het evangelie van Thomas Jezus gezegd zou hebben dat de mensen van één, twee hebben gemaakt. Hier overstijgen we duidelijk het niveau van de sprookjeswereld, waar de meeste mensen, gelovigen of niet, gewoon in blijven hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Niko457;7212518]
Citaat:
Zou stelt de Kerk hem ook niet voor. Maar het is niet omdat er zijn die hem wel zou voorstellen, dat hij ook daaswerkelijk dus zo is en niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |