![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-de federale contouren van die zesde staatshervorming zijn geschetst, er is nog heel veel werk om dit ook regionaal in te vullen, en vooral te gaan beslissen of dat federaal overgekomen beleid voortgezet wordt of anders welke huidige regionale bevoegdheden gaan moeten besparen of schrappen om de toekomstige te financieren, want die komen met 20% financieel tekort over. -er zijn slechts regionale partijen in B (buiten BuB mss? en PVDA gedeeltelijk) -als PS echt mee aan de federale tafel zou willen, dan zouden ze niet gauwgauw regional regeringen gevormd hebben -als PS echt mee aan de federale tafel zou willen, de MR niet zo geschoffeerd hebben in de interviews de laatste week -het is idd nog niet gebeurd, maar ALS N-Va federaal opzijgezet wordt (ondanks het feit dat ze de partij is met het grootste aantal kiezers in B, niet dat ik dat ondemocratisch zou vinden, als het kan, kan het.), dan is het politiek niet onlogisch dat N-Va op dat moment een bezinning houdt over het al dan niet opportuun zijn om regionaal te besturen of die partijen die zo'n Belgisch Bestuur zonder de grootste partij dan ook maar regionaal zelf door hun zure appel laten doorbijten. dat is dan ook de keuze van N-Va op dat moment, da's gewoon machtspolitiek in de praktijk. (net zoals OVLD die twee op dit moment toch ook koppelt er politiek baat bij te hebben) |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() het partijprogramma van ALLE Vlaamse partijen (met uitzondering van PVDA en Groen) licht dichter bij elkaar dan dat PS en gelijk welke andere Vlaamse partij.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De PS weet dat er een aantal maatregelen nodig zijn, maar zal de uitvoering ervan liever aan anderen laten terwijl ze ondertussen kan trachten wat punten te scoren bij het publiek dat richting PTB keek, of de stap al had gezet. Bij Sp.a is er trouwens ook weinig animo om verder te gaan. De PS kan wel claimen dat de huidige regeringspartijen 3 zetels gewonnen hebben, maar een overwinning kan je dat niet noemen als het totaal aantal kiezers voor deze formatie is gedaald.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Centrum rechts economisch beleid ? Dat klopt. En dat is dan ook wat nu op tafel ligt. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
OVLD wil zich meer gewicht toebedelen, dan ze hebben. Lees daarin dat hen uit de Vlaamse regering houden hen iets substantieels moet opbrengen.
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb nog geen enkele nuance gelezen vanwege de partijtoppers. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Vanaf min 10 hoor je Gwendolyn semi-negationist VHST nog een beetje uit de wind zetten. (semi-negationisme²). Vanaf min 12. Klopt, de eis wordt herhaald, maar wordt IMHO een beetje toegedekt door de nadruk op convergenties. Nuja, jij hoort er misschien iets anders in. Feit is dat ze dat niet kunnen volhouden.
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() In het nieuwsblad (gedrukte versie) staat Cd&v precies ook al te popelen om met Di Rupo in zee te gaan. Bart heeft zijn opdracht nog niet teruggeven of ze steken al een mes in zijn rug, typisch de tjeven zo onbetrouwbaar als wat...
Ik vraag mij af of de nva in de vlaamse regering erbij gaat zijn als ze op federaal aan de kant worden gezet door Di Rupo & Co?? |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VB wil een onafhankelijk Vlaanderen, N-VA wil een onafhankelijk Vlaanderen (na eerst een confederaal Vlaanderen), CD&V wil een confederale staat. ERGO, meer dan de helft wil confederalisme of meer. Je mag het draaien of keren al wat je wil, dat verandert niks aan dit feit. En dat centrum rechts economisch beleid dat op tafel ligt zal daar binnenkort niet meer liggen. De franstaligen gooien dat gewoon in de vuilbak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 24 juni 2014 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk, mijn woordkeuze was niet goed. Ik had moeten 'separatistische partij' schrijven ipv 'regionale'. Dat je uit de snelle formatie in bxl en wallonië kunt opmaken dat PS federaal niet wil meedoen is pure speculatie. Ik zie daar veel eerder een doorkruisen van de betrachting van louis michel in die absoluut de PS er regionaal wou uitknikkeren. Die wou wraak voor de laatste twee regeringen zonder MR en krijgt er nu een derde op zijn bord. ![]() Uit de uitlatingen van PS over de MR kun je been echte politieke conclusies trekken. Dit is gewoon het normale spel van beeldvorming. De challenge ligt bij PS en die hun kans kan enkel keren als zij de centrum-rechtse piste kunnen torpederen. Dus zetten ze nu hun wapens in. De druk komt nu bij anderen te liggen. Bij die partijen die moeilijk kunnen antwoorden op zijn sneer want ze maakten deel uit van Elio I. Persoonlijk denk ik dat n-va nooit de afweging gaat maken om regionaal langs de kant te gaan staan als het federaal niet lukt. 5 jaar zelfgekozen oppositie uit rancune en dat terwijl ze regionaal de grootste zijn en cd&v er hen absoluut bijwil... Dat krijgen ze niet aan de kiezer zijn verstand gebracht en dan is het over tegen 2019. Maar je hebt een punt : dit is machtspolitiek en die partij MAG die afweging maken. Toch denk ik niet dat historicus de wever veel zin heeft om aan zijn eind te komen zoals zijn groot voorbeeld Cicero. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over het blok moet ik het niet hebben, wat die willen van achter de prikkeldraad van hun schutkring is onbelangrijk. En wat de uitkomst van de federale formatie zal zijn durf ik nu nog niet voorspellen. Nog veel te vroeg, nog veel te veel variabelen in het spel. Mij zou het niet verwonderen dat de informateur toch nog wat gaat temporiseren en eerst zijn vlaamse formatie gaat afronden. Aan waalse kant zal lutgen wellicht dezelfde afweging maken. Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 juni 2014 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100% akkoord. Ik zou daar trouwens met een intens genoegen naar zitten kijken hoe de tsjeven dan nog de departementen cultuur, sport en visserij krijgen en verder niets.
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor alle anderen zijn de volgende verkiezingen er binnen 2 jaar ... en dat zijn toevallig voor CD&V wel cruciale verkiezingen ... want zij hebben in 2010 in de dorpen klappen gekregen, kunnen ze zich herpakken ? (als ze aan N-Va klikken lijkt me die kans groot) maar kunnen ze dat ook als ze N-Va aan de kant schuiven ??? ik denk het niet. mogelijk heeft BDW ook een andere politieke analyse klaar (uit zijn ervaringen in 2010 en mogelijk opnieuw in 2014) ... en dat zou kunnen zijn dat in deze Bstaat niks meer kan bougeren van bovenuit ... tenzij hij kan groeien vanonder uit ... een groot aantal burgemeesters is ook een machtselement dat nadien kan gebruikt worden ... |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 24 juni 2014 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al meer dan een paar keer geschreven dat geen enkele partij er zich ook maar een bal van aantrekt wat er over confederalisme in hun programma en/of statuten staat. Dat was ooit handig, maar nu niet meer. Het thema bespreken is gratis reklame voor tegenstander n-va maken. Doen ze dus eindelijk niet meer. Het besef is laat gekomen trouwens. En wees eerlijk : n-va heeft wel degelijk de vorige zomer in de pers uitgebrachte 'bocht van bracke' genomen. Confederalisme zit in de kast bij n-va. De Wever wil de macht en aarzelt noch in woorden noch in daden om daar het nodige voor te doen. Inclusief het confederale verhaal in de gracht smijten. Doodgewoon Realpolitik. En heb ik al ooit iets anders gezegd dan dat het vlaams blok niet meetelt ??? Je beseft hopelijk zelf toch dat jouw partij en zijn beroemde voorzitter er ook zo over denken en even hard als de anderen het cordon in stand houden ? |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|