![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees wat ik elders schrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De loonkost bestaat uit uw loon + de extra kosten die werkgever heeft om u in dienst te houden. Waarom denk je dat die loonkost in Valencia zoveel lager is? Omdat die Spaanse extra kosten een stuk kleiner zijn dan de Belgische, maar vooral omdat het loon van die Spaanse monteerder véél lager zal zijn dan het uw! Waarom verwijzen mensen als jij dan alleen naar de overheid als het over loonkosten gaat? Hoeveel heb jij of was jij bereid om in te leveren? Waarom ging jij niet werken aan het loon van die Spanjaard? Loonkost meteen met 30 - 40% naar beneden! Laatst gewijzigd door SMI94 : 29 juni 2014 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() ja, wat onsamenhangende dingen als: 'betweter', 'persafdeling' en 'geen kloten van verstaan'.
Argumenten: 0,0. Laatst gewijzigd door SMI94 : 29 juni 2014 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet erg jongen. Ik weet waarover ik schrijf, dat is voor mij meer dan genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve niet te schelden. Loonkost is niet wat ik netto verdien. Als ik netto 2.000 Euro verdien bedraagt de loonkost voor mijn werkgever 6.000 Euro/maand + mc's, vakantiegeld, eindejaarspremie, ecocheques, ... Die man in Valencia kan misschien ook 2.000 Euro netto verdienen maar dat wil niet zeggen dat zijn loonkost dezelfde is als voor mij. Onze loonkost is hoog omdat wij hier heel veel netto-ontvangers hebben. Mensen die leven vd staatskas zoals werklozen en ambtenaren. Laatst gewijzigd door Akira : 29 juni 2014 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik als fabrikant een toeleverancier zoek, dan pak ik de goedkoopste die kan leveren aan de door mij gevraagde specs. Als de keuze gaat tussen een Belgische leverancier die het mij kan leveren voor 10 euro (9,9 euro maakkost en 0,1 euro transportkost), of een Chinese toeleverancier die het mij kan leveren aan 11 euro (5 euro maakkost en 6 euro transportkost), welk één van de 2 denk je dat ik zal kiezen? Denk je dan écht dat op dat moment die hoge loonkost in België er zal voor zorgen dat ik voor die Chinees kies? Komaan zeg! En als in Valencia de loonkost de helft lager is dan hier, dan ga ik mij als fabrikant afvragen: wat kan de overheid voor mij doen, en hoeveel willen mijn werknemers inleveren. Vang ik bot bij één of bij beide en blijkt uit een studie dat de totale kost (éénmalige opstart- én sluitingskost en daarna de maak- én transportkost) goedkoper is in Valencia, dan ben ik weg. Dat is gebeurd met Ford Genk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij werken just-in-time. Hoe kan een supplier uit China just-in-time leveren? Wij zitten buiten Ford via de conveyor maar de meeste suppliers werken in de hal vh moederbedrijf. Laatst gewijzigd door Akira : 29 juni 2014 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik nog nat achter mijn oren in uw ogen, maar ik ben géén naïeve zool hé zeg! Laatst gewijzigd door Akira : 29 juni 2014 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een voetballer verdient daar 10 keer meer dan die van Anderlecht! Laatst gewijzigd door demonen : 29 juni 2014 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat het bedrijf waar ik werk, niet in JIT werkt misschien? En bepaalde modules komen voorgemonteerd toe uit de VS, Frankrijk en Polen. Het gevolg daarvan is dat: - de leadtime langer is, en er dus minder flexibiliteit is - er een minimale buffer voorzien moet worden Die 2 dingen zorgen ook voor een extra kost, die ook een negatieve invloed gaan hebben op de totale kostprijs van dat onderdeel voor fabrikanten die niet aan de achterdeur producere. Dus nogmaals: als men kiest voor een Belgische toeleverancier, wil dat zeggen dat die leverancier dat onderdeel het goedkoopst kan leveren. En dan mag die loonkost 10 keer hoger zijn dan in gelijk welk ander land, als de extra kosten en transportkosten van buitenlandse toeleveranciers daarover gaan, dan gaan zij die orders NIET krijgen. Laatst gewijzigd door Akira : 29 juni 2014 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, u moet een keer uitzoeken hoeveel schulden Anderlecht heeft en hoeveel schulden FC Barcelona of Real Madrid heeft. Het zal méér dan een factor 10 schelen... Laatst gewijzigd door SMI94 : 29 juni 2014 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Gouverneur
|
![]() Schitterend hoe de doemdenkers keer op keer het einde van de wereld verkondigen, en dan als er iemand met kennis van zaken met zicht op de concrete cijfers, met zicht op alle aspecten hen met de voetjes op de grond komt zetten.
Dus beste doemdenkers, verwijt hem maar voor idioot, betweter, natte, whatever: Hij stelt dat de totale kost bepalend is en dat de loonkost maar een beperkt deel is van de keuze tot herlocalisatie.... En daar hebben jullie hem inhoudelijk nog niet op terecht gewezen, voorbeelden van voetbalgrootheden en persoonlijke verwijten ten spijt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Autofabrikanten kiezen ervoor om de toeleveranciers dicht bij huis te hebben. Maar als de loonkost voor eigen assemblage en de loonkost voor de toeleverancier hoog is en ik kan 1500 km verder beterkoop produceren en de toeleveringsbedrijven ervan overtuigen om met mij mee te gaan of ik kan ter plaatse nieuwe toeleveranciers vinden / opleiden, dan kies ik voor deze oplossing. Stop nu eens met uw gezever waar u geen klote verstand van heeft. We spreken niet over Chinese toeleveranciers, we spreken Godverdomme over assemblage en toeleveranciers in EUROPA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Autofabrikanten kiezen ervoor om de toeleveranciers dicht bij huis te hebben. Maar als de loonkost voor eigen assemblage en de loonkost voor de toeleverancier hoog is en ik kan 1500 km verder beterkoop produceren en de toeleveringsbedrijven ervan overtuigen om met mij mee te gaan of ik kan ter plaatse nieuwe toeleveranciers vinden / opleiden, dan kies ik voor deze oplossing. Stop nu eens met uw gezever waar u geen klote verstand van heeft. We spreken niet over Chinese toeleveranciers, we spreken Godverdomme over assemblage en toeleveranciers in EUROPA. |
|
![]() |
![]() |