![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelden grotere onzin gelezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In diezelfde straat met die drie kerk gebouwen zijn drie panden waar Afrikaanse christenen komen zingen en dansen en waarschijnlijk een beetje voodoo doen of wat sekte achtig zijn of anders zijn de plaatselijke herder en zijn schapen hier wat racistisch, alleszins, ze komen in de kerken niet meer in die diep gelovige zwarte mensen dus als de grote hoop gelovigen die stenen links laten liggen kunnen we ze beter opruimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je kijkt naar de meeste dorpskernen, dan stel je vast dat buiten enkele gebouwen (waaronder de kerk) al een heel grondige vernieuwing van het woonbestand is gebeurd. Al ooit eens de markt van Waregem gezien? Buiten de kerk is daar nog weinig historisch aan. Volgens u zouden we dus onze decanale kerk mogen afbreken: een gebouw dat grotendeels uit de 15e eeuw dateert en, ondanks het historisch karakter, nu eenmaal ook geen grote horden toeristen lokt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste parochiekerken staan niet leeg - de omschrijving die suggereert dat de kerken niet meer gebruikt worden. Over het algemeen hebben de meeste parochiekerken nog steeds een heel belangrijke sociale functie. Alhoewel het kerkbezoek sterk is gedaald, wenst de meerderheid van de Vlamingen nog steeds dat kinderen gedoopt worden en dat mensen een kerkelijke uitvaart krijgen. Op kerkelijke begrafenissen zitten kerken stampvol. Alleen al hierdoor kan men moeilijk beweren dat de kerken leeg staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we het Gentse Gravensteen afbreken omdat er geen graaf meer is en het steen geen militaire functie meer heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor Skaldis is zijn eigen cultuur een pamper die hij het liefst van al lekker vol schijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik merk daar nog weinig van. Eerlijk, ik weet echt niet wat jij met onze cultuur bedoelt, of eigenlijk zelfs niet wat jij met cultuur bedoelt. Ik zie bij minderheden nog iets waarvan ik vermoed dat het cultuur is zoals jij die definieert en ik moet er niet veel van hebben. Maar om de lieve vrede houd ik daarover mijn klep. Olie op het vuur daar doe ik niet aan mee. Het enige wat ik me bij onze cultuur kan voorstellen is het alles in vraag stellen. De twijfel als hoogste goed en al haar uitdrukkingen daarvan. Wel, ik schijt niet op die cultuur. Ik hou ervan, heb geen houvast nodig, geen standaard of vlag. Alles kan, iedereen doet maar , zolang anderen er geen last van hebben. Wat is onze cultuur eigenlijk voor jou, die waarop ik zou schijten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik nog wilde vragen : Vroeger sloegen de klokken 's middags 12 keer, tegenwoordig slaat de kleinste klok 4 keer 3 maal, daarna slaan de grootste klokken een hele minuut en dan pas de gewone klokken 12 keer. Hoe komt dat weet u dat toevallig ? Ik word daar namelijk paranoia van en denk dat Mitgard dat speciaal aan de pastoor gevraagd heeft om mij te pesten. :] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moeten voldoende kerken overblijven, als cultureel erfgoed, om aan het nageslacht te tonen hoe groot die oplichting wel was destijds.
Voldoende, ... dat zijn er maar een paar. Ik ben nogal voor een strikte scheiding van kerk en staat. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze kunnen herbestemd worden, is dat ook goed. Anders: slopen die handel!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben dus blijkbaar mis met te denken dat de kerken eigendom van de kerkfabrieken zijn ![]() Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat er nogal veel kerken zijn die ofwel niet meer gebruikt worden wegens geen pastoor of te weinig volk, ofwel maar voor een klein gedeelte gebruikt worden omwille van dezelfde reden ? Als die enkel nog maar zouden gebruikt worden voor begrafenissen .... ? Maar 'k kan ook weer mis zijn, hé... Ik ben nu eenmaal niet thuis in die categorie.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |