Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2014, 15:29   #81
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waar staat daar dat ik lieg? Ik schreef toch duidelijk dat jeugd en amateurreeksen van de gewesten subsidie krijgen.

Citaat:
Vlaamse voetbalbond is rond
Geld voor jeugd, stadions en eigen liga
Publicatie: 29 juni 2008

Lees ook:
Rode Duivels vechten niet voor hun land, natie, volk of kleuren
Voetbalbond volledig splitsen

De Vlaamse voetballiga is geboren

Sporza - 27/11/2008

De Vlaamse voetballiga is een feit. Het Uitvoerend Comité van de Koninklijke Belgische voetbalbond (KBVB) heeft de oprichting tijdens een stemming goedgekeurd. De Vlaamse voetballiga krijgt subsidies van de Vlaamse Gemeenschap.

De voetbalbond wordt niet gesplitst, maakt François De Keersmaecker duidelijk. "We hebben de Vlaamse vleugel opgericht om te kunnen genieten van de subsidies van de Vlaamse Gemeenschap", geeft de voorzitter van de KBVB toe.

Bert Anciaux, Vlaams minister van Sport, heeft een flinke som geld beloofd voor de Vlaamse Liga: 50 miljoen euro voor de bouw van nieuwe stadions en 2,5 miljoen euro per jaar voor de jeugd.

"Of het een goede beslissing is geweest, zal de toekomst moeten uitwijzen."

"Het waren twee moeilijke maanden. We vergaderden bijna elke dag en nu is het beslist. Dit is revolutionair, ja."
Op het veld verandert er niks

Het is de bedoeling dat er zowel een Vlaamse als Waalse vleugel komt, maar de Franstaligen hebben voorlopig nog geen eigen liga.

"De Vlaamse vleugel wordt bevoegd voor de organisatie van de kampioenschappen van derde klasse tot en met provinciale", zegt François De Keersmaecker.

Op het veld verandert er voor de clubs niks. Ook in de lagere klasse blijven Vlaamse en Waalse clubs tegen elkaar spelen, zoals dat nu dus het geval is.

Westerlo-voorzitter Herman Wijnants wordt de voorzitter van de Vlaamse voetballiga. Een Waalse liga komt er voorlopig niet.

Verwant bericht: Splitsing van de KBVB komt dichterbij

KBVB keurt oprichting Vlaamse Voetballiga goed

De Standaard - 27/11/2008
De Morgen - 27/11/2008
Sportwereld - 27/11/2008

Het Uitvoerend Comité van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft donderdag met een meerderheid van de stemmen de oprichting van een vzw Vlaamse Voetballiga goedgekeurd.

Met de splitsing van de KBVB in een Vlaamse en Franstalige vleugel, vanaf derde klasse (het amateurvoetbal), willen de clubs meer overheidsgeld binnenhalen. Vlaams minister van Sport Bert Anciaux (Vl.Pro) belooft alvast subsidies voor het Vlaamse voetbal. Op een Franstalige Voetballiga is het voorlopig nog wachten.

"Concreet houdt de beslissing van vandaag in dat er een Vlaamse vleugel komt die zal gesubsidieerd worden en die bevoegd zal zijn voor de organisatie van de kampioenschappen van derde nationale tot en met provinciale", zegt bondsvoorzitter François De Keersmaecker.

bron: http://ovv.be/page.php?ID=2411

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 juli 2014 om 15:31.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 17:07   #82
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Heel de wereld denkt dat 'onze taal' Frans is. Ook de Brazilianen.

http://www.hln.be/hln/nl/14796/WK-20...ensemble.dhtml
Oud 1 juli 2014, 21:49   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen daar ging het niet over.
Jawel, lees maar eens het eerste bericht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2014, 22:05   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Brood en spelen...
De Vlaamse overheid geeft subsidie voor bbq en feesten op 11 juli. Ge moet wel verplicht de leeuwenvlag uithangen. Anders vinden ze bijna niemand om iets in te richten of een vlag uit te hangen.
Ze hebben wel het aantal al moeten verminderen tot één per dorp. Wegens te groot succes. Voor een gesubsidieerde braspartij wilde menig straatcomité wel eens de Vlaamse leeuw uithangen.
Misschien ontgaat het u dat de feestcheque slechts 170 euro bedraagt. Nu mag u mij eens vertellen hoe u een BBQ voor heel je buurt voor dat bedrag organiseert...

Het is zoals het Feest van de Buur dat reeds enkele jaren ook plaatsvindt. Van de gemeente krijgen we enkele flessen Cava. Dat is het dan. Voor het overige is het aan ons om iets te organiseren en in te staan voor de kosten. Net als voor Vlaanderen Feest organiseren we hier in de buurt ook iets voor dat feest.
Oud 2 juli 2014, 00:54   #85
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Zat net op café naar de duivels te zien.
Er was ook een N-VA kopstuk aanwezig.
Toen hij me passeerde kon ik het niet laten. Dus ik zei: 'mag dat wel van de partij'.
Hij reageerde droog met 'vandaag wel'.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 04:14   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Toen hij me passeerde kon ik het niet laten. Dus ik zei: 'mag dat wel van de partij'.
Wat een sublieme vorm van humor, rebellie en Tijl Uilenspiegel karakter !!
Je verdient erkenning. Stuur je foto op, wij maken een vlag in het genre van de gekende afbeeldingen van Che Guevara.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 04:16   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien ontgaat het u dat de feestcheque slechts 170 euro bedraagt. Nu mag u mij eens vertellen hoe u een BBQ voor heel je buurt voor dat bedrag organiseert...

Het is zoals het Feest van de Buur dat reeds enkele jaren ook plaatsvindt. Van de gemeente krijgen we enkele flessen Cava. Dat is het dan. Voor het overige is het aan ons om iets te organiseren en in te staan voor de kosten. Net als voor Vlaanderen Feest organiseren we hier in de buurt ook iets voor dat feest.
Dat geld mag niet gebruikt worden voor het eten, wel voor randanimatie of voor het huren van een tent, een locatie, ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 04:17   #88
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Wat is dat voor een stomme opmerking van u.
Waarom zou iemand van de N-VA niet mogen supporteren voor de Rede Duivels?
Oud 2 juli 2014, 04:30   #89
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik moet Perzik niet gaan verdedigen, maar wat zou een flauwe mop niet moeten kunnen op café?
En geef toe, het wordt uitgelokt door een kleine minderheid van Vlaamsnationalisten die het schuim op de lippen staat zodra er ook maar iets Belgisch gevierd wordt. Ook als dat de Rode Duivels zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 04:35   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Ik moet Perzik niet gaan verdedigen, maar wat zou een flauwe mop niet moeten kunnen op café?
En geef toe, het wordt uitgelokt door een kleine minderheid van Vlaamsnationalisten die het schuim op de lippen staat zodra er ook maar iets Belgisch gevierd wordt. Ook als dat de Rode Duivels zijn.
Geef toe dat het hele Rode Duivels gedoe ferm opgeklopt is door de media en sommige bedrijven die hier ferme winstkansen inzien.

En zo'n flauwe mop mag zeker op café, hier is het echter geen café, hier komt zo'n mop azijnachtig over.
Oud 2 juli 2014, 05:20   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Niemand, tot hiertoe, in deze draad heeft gezegd dat flauwe moppen niet zouden moeten kunnen op café.

Maar ik heb wel de indruk dat jij zegt dat wij die flauwe moppen niet zouden mogen betitelen als ... flauw.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 juli 2014, 05:55   #92
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik las vooral een gevat antwoord van een N-VA-er op Perziks flauwe mop, en het leek me ook dat Perzik daar de nadruk op legde. Die N-VA-er reageerde in elk geval een pak minder gepikeerd dan jullie. Maar natuurlijk mag je zeggen dat het een flauwe mop is. Bon, die mop was een leuk intermezzo, maar ging het hier niet over reclamevlaggen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 08:27   #93
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Het gaat hier over één gemeenteraadslid uit Aarschot, niet de hele N-VA.
Misschien de moeite van het artikel eens grondig te lezen.
Inderdaad een verzuurde azijnpisser die zich, net als de vele net zoals al die nationalisten op dit forum, druk maken over het feit dat de Vlaamse vlag de laatste weken massal overklast wordt door de driekleur.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 08:30   #94
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is dat voor een stomme opmerking van u.
Waarom zou iemand van de N-VA niet mogen supporteren voor de Rede Duivels?
Ik dacht dat dat door de partijleiding verboden was.
Oud 2 juli 2014, 08:30   #95
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Inderdaad een verzuurde azijnpisser die zich, net als de vele net zoals al die nationalisten op dit forum, druk maken over het feit dat de Vlaamse vlag de laatste weken massal overklast wordt door de driekleur.
er moet eens een onderzoek uitgevoerd worden naar het seksleven van vlaams nationalisten,gezien hun verzuring heb ik het vermoeden dat het helemaal niets voorstelt
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 12:33   #96
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Alweer iemand die het artikel niet goed gelezen heeft.
Daarom herneem ik graag een antwoord dat ik hier al eerder gegeven heb :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik begrijp het als volgt : het gemeentereglement van Aarschot stelt dat burgers die reklame uithangen hierop een belasting van €50,- verschuldigd zijn.
Het N-VA gemeenteraadslid stelt dat de gemeente best even nadenkt alvorens het zo een reglement goedkeurt.

Zij worden hier trouwens in bijgestaan door Michel Maus :
http://www.knack.be/nieuws/belgie/wi...al-261805.html

Op geen enkel moment werd door N-VA gevraagd dat de Jupiler vlaggen verboden zouden worden (zoals verkeerdelijk in de titel van het artikel op het Laatste Nieuws staat).

Conclusie : N-VA wijst op een anomalie in het gemeentereglement.

Nu ben ik bijzonder nieuwsgierig naar uw cursus begrijpend lezen, geïllustreerd aan de hand van het artikel.
Wat is hier "azijnpisser" aan ?
Waar maakt hij zich druk over het feit dat mensen een Belgische vlag buiten hangen ?
Hij duidt er net op dat een gemeentereglement haar doel voorbij schiet en mensen daardoor een risico lopen hier een belasting op te moeten betalen.
Nergens pleit hij ervoor die belasting ook effectief te heffen. Maar wie zegt dat, moesten belastinggeile partijen zoals SP-A of O-VLD het voor het zeggen hebben, zij die belastingen ook effectief niet zouden innen ?
Mij lijkt het duidelijk dat hij eerder de inwoners van Aarschot beschermt door te wijzen op deze anomalie in het gemeentereglement ipv. dit onder de mat te schuiven.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2014, 15:54   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
er moet eens een onderzoek uitgevoerd worden naar het seksleven van vlaams nationalisten,gezien hun verzuring heb ik het vermoeden dat het helemaal niets voorstelt
Ja, ik denk wel dat er een paar kopspringers bij ons zitten.
Nu, bij de mens is dat niet zo erg als bij een stier.

.

Oud 2 juli 2014, 21:39   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geld mag niet gebruikt worden voor het eten, wel voor randanimatie of voor het huren van een tent, een locatie, ...
Dan nog. 't Gaat eerder om een symbolische bijdrage.
Oud 3 juli 2014, 07:05   #99
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij stoort het niet.
Niet de vlaggen in het straatbeeld.
Niet de vlaggen met Jupiler.

Aan al degenen die momenteel zwaaien met een jupilervlag, waarschijnlijk zal Jupiler de bierprijs omhoog moeten zetten wegens het reclamebudget.

Pikant detail: De vlaggen zijn in China gemaakt.
Reclamebudget??

Dit is voor Imbev de gkedkoopste reclame ooit.
Oud 3 juli 2014, 08:24   #100
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ach, al vlaggenzwaaiende is dat best leuk het voetbal (sarcasme!)

Knokpartij op straat na kwalificatie Duivels

The fight of the night!!!

Detail tekst

Citaat:
De WK-gekte in ons land levert helaas niet alleen mooie beelden op. In het Henegouwse Quaregnon kwam het na de kwalificatie van de Duivels tot een handgemeen op straat. Een oudere man werd daarbij tegen de grond geslagen.
Bron

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be