![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het pleit trouwens niemand vrij voor eventuele misleiding.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds de financiële crisis is geen enkel product nog als "veilig spaarproduct" te bekijken. Uw redenatie gaat dus niet op.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en wat met voor de financiële crisis?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Hetzelfde. Men keek er gewoon anders tegenaan.
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet welk werk Eubelius bij ACW verrichtte. Mogelijk gaven zij ook een 2de opinie om de constructies die Axel Haelterman opzette. De zekerheid over de haalbaarheid van constructies kan je pas bekomen na een fiscale ruling - die nooit gevraagd werd door het ACW of na een betwisting ten gronde.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Het plebs en geld...
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen dat ze poogt potentiële kiezers uit de wind te zetten, omdat die in een aanverwante vereniging geïnvesteerd hebben. Nu zal in vele gevallen de lokale BAC-Arcopar verantwoordelijke hen de risico's niet uitgelegd hebben en later die van Dexia al zeker niet, omdat de persoon in kwestie ook niet kon weten wat die Fransen in de directie allemaal uitvraten. Alleen dat die lieden deze enorme risico's namen omdat zij onder druk stonden van hun aandeelhouders die de coöperanten een bepaald rendement hoger dan de markt garandeerden. Zulk een gegarandeerd rendement zonder risico bestaat niet. Dat weet elk kind. Alleen sommigen willen het niet weten en zien alleen hun "tijdelijk" profijt. Ook al zegt men dat je een appel koopt, maar op de vruchtsticker staat jaar in jaar uit duidelijk dat het een peer is en de vrucht smaakt ook als een peer, dan kun je toch niet volhouden dat het een appel was.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 3 juli 2014 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Ik wil er toch meer van weten en vraag me af of ik er goed aan zou doen om de bankdirecteur zelf te gaan dagvaarden. Ik heb jaren gewacht en geloof geen enkele politicus nog.
Ik heb mezelf, mijn (ex)vrouw, mijn ouders, mijn schoonouders en nog enkele kennissen die bij dezelfde bankdirecteur arco's hebben genomen. En iedereen wil direct getuigen dat er steeds over een spaarproduct werd gesproken en nooit over een risicovolle belegging of aandelen. Een goede kennis zijn neef werkte er destijds al loketbediende en heeft zelf zwaar aangedrongen om arco's te nemen. Omdat dit een ideaal appeltje voor de dorst was. Geld dat je niet echt nodig hebt maar indien toch nodig direct was op te vragen (wat nadien ook niet bleek waar te zijn). het gaat over een vroegere bankdirecteur van bacob Tremelo die veel mensen deze arco-spaarboekjes heeft aangesmeerd. Want hij was destijds bankdirecteur bij bacob, nadien bij dexia en nu zelfs Financieel Adviseur Business bij Belfius. Het kan niet dat zo een persoon vandaag bedrijven zou moeten adviseren terwijl hij destijds misschien honderden dorpsgenoten dingen heeft wijsgemaakt om zichzelf te verrijken. Als er mensen zijn die er meer van kennen en advies willen geven? Positief als negatief is altijd welkom. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoek als gedupeerde beter aansluiting bij Arcopar Actieteam of zo, lijkt mij. |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Profiteureersteklas
Wanneer heeft de betrokken kantoordirecteur nog het laatst geïnformeerd over de Arco producten ? De regelgeving heeft zich pas na de start van de financiële crisis zich aangepast aan de realiteit. Het blijft een work-in-progress. De regelgeving die nu gekomen is spitst zich toe om de klanten duidelijk te blijven informeren over het risico dat hun portefeuille draagt. Dit risico blijft niet altijd hetzelfde als bij moment van aankoop. Velen van het Belfius personeel waren zelf ook aandeelhouder van Arco. Persoonlijk denk ik wel dat je een zaak hebt als je kan getuigen dat Belfius personeel bewust en bij herhaling adviseerde tegen uitstappen uit Arco anno 2009-2010 en zou blijken dat zij persoonlijk het tegenovergestelde deden. Als blijkt dat Belfius expliciete richtlijnen gaf aan het personeel om ongeruste Arco klanten te sussen kunnen zij aansprakelijk gesteld worden. Het is niet omdat personeel loyaal de Belfius richtlijnen naleefde dat zij persoonlijk bevrijd zijn van ter kwader trouw handelen. Het begrip "goede huisvader" is een terminologie die regelmatig in processen wordt gehanteerd. Als je als "goed huisvader" zelf Arco van de hand doet en zelf adviseert aan je cliënteel om het te behouden ben je ter kwader trouw. Wat ik je in ieder geval aanraad is naar elke algemene vergadering van Groep Arco te gaan, desnoods een volmacht geven aan een inwonend gezinslid of medevennoot. Als je niet de interesse opwekt om naar die vergaderingen te gaan komt het bij het gerecht over dat je verzaakt aan je Arco belang.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juli 2014 om 14:51. |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Develtere: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.1491955 Leterme: http://www.openbarebank.be/archives/10294 Geens: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...?eid=1.1948962 Vanackere: http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20121128_044 |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Het uittreksel zegt ook niet veel hé. Er is meer dan één betekenis van een aandeel. Het kan een eigendomsbewijs zijn, maar ook simpelweg betekenen 'een deelname/participatie (in een veilig spaarproduct)'. Het gaat hem dus niet dat de coöperanten een aandeel in handen hebben/hadden, maar dat er werd belegd in aandelen. Jij bent blijkbaar gedupeerde. Heb je ooit kennis genomen waarin door Arcopar werd belegd en de bijhorende risico's die dat inhield?
![]() |
#93 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...96290-3095.art In beroep verloren de gedupeerden, maar werden toch nog door Citibank gedeeltelijk vergoed. Belangrijk hierbij is de alinea : Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 3 juli 2014 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Of neem eens contact op met Deminor. Hebben zij geen procedures lopen?
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geloof me, zij weten waarover het gaat. Maar dat is niet het probleem. Wel hoe die 800.000 te vriend houden.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Over Arcopar kon ik niets horen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen stond men niet daarbij stil, omdat het een coöperatieve was met BAC als doel) Later na de fusie, werd dat Dexia. Gezien het geringe bedrag maakt men zich daarover geen al te grote zorgen. Toen echter de lening was afgelopen, bleek eerst hoe moeilijk het was om van dat aandeel af te komen. Ik begrijp niet dat er dan nog mensen waren, geïnformeerd of niet, die er nog in stapten. Alleen in rurale gebieden, laten de mensen zich regelmatig door de sympathieke lokale kantoorhouder inpakken. Helaas !
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
|