Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Varkensvlees tussen halal-fret leggen in warenhuizen is
er over, want .. 14 40,00%
aanvaardbaar als actie, want .. 21 60,00%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2014, 13:25   #81
Leve B weg met VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb twee hondjes en weet dus hoe gehecht ze zijn aan hun baasje.
Honden zijn niet gemaakt om opgegeten te worden maar om mensen gelukkig te maken met hun aanwezigheid en onvoorwaardelijke vriendschap en trouw.

Jij hebt je nick blijkbaar niet gestolen.
Wat een zever!

Het is gewoon een zaak van wat je gewoon bent!

Leg mij nu eens haarfijn uit waarom we een varken wel mogen opeten en een hond niet!!

Een varken is trouwens VEEL intelligenter dan een hond....

Laatst gewijzigd door Leve B weg met VL : 6 juli 2014 om 13:29.
Leve B weg met VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 13:32   #82
Leve B weg met VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Honden zijn niet gemaakt om opgegeten te worden maar om mensen gelukkig te maken met hun aanwezigheid en onvoorwaardelijke vriendschap en trouw.

Ik zou trouwens wel eens willen laten onderzoeken of het wettelijk mogelijk is in België honden te kweken voor consumptie en of de invoer hiervan uit het buitenland mogelijk is.
Ik zie hier met de juiste strategie een groeiende afzetmarkt in.

Als ik in China kom ga ik zeker eens een stukje hond proberen!
Misschien is het wel lekker...

Laatst gewijzigd door Leve B weg met VL : 6 juli 2014 om 13:40.
Oud 6 juli 2014, 13:42   #83
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De honden die in China gegeten worden zijn doorgaans van een ras dat daar speciaal voor gekweekt wordt. Chinezen hebben daarnaast ook een hond als gezelschap dier waar ze van houden. Het ene heeft niets met het andere te maken.

Ik heb ook honden en katten waar ik van hou. Heb vroeger zelfs ergens achter in mijn tuin nog schapen, geiten en kippen gehouden. Ik zou die nooit kunnen opeten omdat dat mijn dieren waren en dat er een band gegroeid was.

Houdt dus uw oordelen over mij voor uzelf. Het begint hier een klein beetje tegen te steken op dit forum van oordeel vellers. Zonder u te kennen vellen ze een oordeel over uw moraliteit, uw oneerlijkheid in zaken doen of uw privé leven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 13:46   #84
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als afnemer van dat privébedrijf heb ik daar wel zaken me. Ik laat halal systematisch links liggen.
Ik ook. Net als ik veggieburgers e.d. systematisch links laat liggen. Maar daarom ga ik niet échte hamburgers tussen de veggieburgers leggen, puur om de veggie-doelgroep en de supermarkt te pesten.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 13:54   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik ook. Net als ik veggieburgers e.d. systematisch links laat liggen. Maar daarom ga ik niet échte hamburgers tussen de veggieburgers leggen, puur om de veggie-doelgroep en de supermarkt te pesten.
een totaal verkeerde vergelijking.

Halal is niet hetzelfde als vegetarisch.

Vegetariers martelen geen dieren om ze onverdoofd te slachten
Vegetariers eisen niet dat de boeren die hun groenten kweken tot een bepaalde religie behoren
Vegetariers eisen evenmin dat de afnemers van die groenten een speciale opleg moeten betalen om het "veggie" etiket te mogen gebruiken, gewoon omdat hen wordt opgelegd zo'n veggie-certificaat te bekomen, zonder enige toevoeging van waarde.
Vegetariers wensen evenmin dat een speciaal certificaat moet worden betaald om "veggie" bijproducten als vb. tandpasta e.d. te verkopen.

Al deze dingen worden door de halal maffia wèl vereist.

Als binnenkort de helft van de producten in de supermarkt een halal certificaat hebben, betaal JIJ mee aan de volgende terroristische aanslagen van de halal maffia!

Me dunkt is dat iets anders dan een veggieburger.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 14:05   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wat een volslagen idioot idee is dit nu weer. Waarom zou je in hemelsnaam zo iets doen? Ga je ook kippenbouten in het vegetarisch rek leggen? Of frangipannekes tussen de dieet koekjes? Wat een zever zeg.
Om te ageren tegen oplichting (halal eten is niet 'beter' ...) die godsdienst is; om te ageren tegen dierenmishandeling.
Had je dat dan niet door ?

Waarschijnlijk niet, want je voorbeelden zijn wel erg van de pot gerukt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 14:10   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Niet echt, actie voeren moet kunnen zolang je de werking van de onderneming niet saboteert (wat in Schoof zijn voorstel wél het geval is)
Ik betwist dat. Zie mijn voorbeeld over kledij die gemaakt is met kinderarbeid.

En de framboos die de kers is: ik vernietig niets van hun waren.

Wij herhalen: ik wil niet dat onze maatschappij een indruk geeft dat "gezegend eten" beter is dan gewoon eten. Het is mijn recht om dat te willen (niet om op te dringen), en het is mijn recht om daartegen te ageren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 juli 2014, 14:14   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Nu met die hele halal discutie vraag ik mij toch af hoe moslims omgaan met producten waar varken in is verwerkt. Ik denk ondermeer aan snoepjes, shampoo, medicijnen,... Er zijn in vlaanderen meer varkens dan menselijke inwoners. Varkensbestanddelen worden in veel producten industrieel verwerkt. En het staat niet expleciet op de verpakking... maw het is bijna onmogelijk om in vlaanderen geen varkensbestanddelen te consumeren.
't Is niet aan mij om daar op te antwoorden, alhoewel ik het antwoord ken.

Ze gaan er mee om op dezelfde manier als kaloten omgaan met voorhuwelijkse betrekkingen, overspel en andere "immanente rechtvaardigheden".

Dubbele moraal.

.

Oud 6 juli 2014, 14:22   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
  • Want de enige mensen die je treft met je "politieke actie", zijn de winkelmeisjes, die achter jouw gat alles terug op z'n plaats moeten zetten.
  • Want jij hebt je niet te bemoeien met de wijze waarop een winkelier zijn winkel wenst uit te baten. Als die wijze jou niet aanstaat, ga je elders, in plaats van de puber uit te hangen.
  • Want jouw "politieke actie" is helemaal niet politiek; ze is islamofoob, aangezien ze ingegeven is door je afkeer van moslims.
  • Want jouw "politieke actie" is zelfs niet gericht op dierenwelzijn, aangezien je je op geen enkele manier verzet tegen het aanbod op zich van vlees in supermarkten. Heb je enig idee welk dierenleed er aan dat vlees kleeft? Of dacht jij dat die varkens, koeien, schapen, lammeren, paarden,... van ouderdom zijn doodgevallen na een rijkgevuld leven op de boerderij?
  • Want de mensen die van jouw "politieke actie" zouden moeten horen, zitten in Brussel en hebben hoegenaamd geen weet van jouw kinderachtige streken in de plaatselijke supermarkt.
Ik ben niet islamofoob. Want fobie duidt op angst.
Ik ben gewoon anti islam. Even veel of even weinig als ik anti elke andere godsdienst ben.

Verder ben ik van een leeftijd dat ik het nog meegemaakt heb dat dieren thuis gekweekt en geslacht werden.
Als kind ging ik soms spelen in de slachterij in de buurt van mijn ouderlijke thuis. Zelfs destijds werden varkens geëlectrocuteerd: één schok en ze waren bewusteloos. Koeien met het slachtpistool: idem dito. Schapen werden destijds zonder verdoving gekeeld. Dat is nu veranderd.

Als jong gehuwde hield ik nog konijnen en kippen die ikzelf slachtte.

.

Oud 6 juli 2014, 14:23   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leve B weg met VL Bekijk bericht
Hoe ver kan je zijn om in supermarkten pakjes vlees te gaan verleggen????
Man, man, man... get a life!
Ik vind een treinstaking of soortgelijke als van luchtverkeersleiders, zoals vorige weken, nog veeeel erger.

Of een bebloede varkenskop leggen op een privé oprit waar even later moeder de vrouw en de kindjes moeten passeren op weg naar school.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 juli 2014 om 14:29.
Oud 6 juli 2014, 14:25   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Vacuum verpakt? Daarom dat er dikwijls nog bloed uit drupt.... Maar daar gaat het me helemaal niet om.

Van zulke mensen krijg ik het vliegend schijt.
Ik ook.
Maar ja, ge moet er iets voor over hebben, voor de goede zaak.

.

Oud 6 juli 2014, 14:27   #92
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Op zich halal of niet-halal maakt me niet zo uit , maar ....
ik wil NIET dat het wordt opgedrongen !!!!
Wie halal wil , mij best !!
Wie niet-halal wil , mij best !!
Ik ga naar de winkel , ik wil kopen wat ik wil !!!!
En ja , ik eet heel graag spek , ook kebap !!

Wie er niet mee kan leven dat niet-halal tussen halal ligt ,
start een eigen full-halal winkel , vwala !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 14:29   #93
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

da's een kwestie van perceptie. Dat wordt ook over katten gezegd, wiens aaibaarheidsfactor bepalend zou zijn. Terwijl konijnen imo een even grote aaibaarheidsfactor bezitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 14:43   #94
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Als jong gehuwde hield ik nog konijnen en kippen die ikzelf slachtte.

.
Onverdoofd?
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 15:10   #95
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Recent kwam nog in het nieuws dat een warenhuis actief ging halal-fret aanbieden
Toen ik dat in de gazet las, las ik eerst "Moslims kopen haatpakket liever in buurtwinkel".
Oud 6 juli 2014, 15:11   #96
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Onverdoofd?
Als ge ze eerst de kop afkapt zijn ze inderdaad verdoofd, ja.
Oud 6 juli 2014, 15:13   #97
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als ge ze eerst de kop afkapt zijn ze inderdaad verdoofd, ja.
en bij konijnen gaf mijn opa hen steeds een klop in de nek zodat ze buiten bewustzijn waren; En varkens kregen een klop met een hamer om ze buiten westen te krijgen.

In feite hebben wij hier altijd al "verdoofd" geslacht.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2014, 15:30   #98
Leve B weg met VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en bij konijnen gaf mijn opa hen steeds een klop in de nek zodat ze buiten bewustzijn waren; En varkens kregen een klop met een hamer om ze buiten westen te krijgen.

In feite hebben wij hier altijd al "verdoofd" geslacht.
Wees gerust Halal plofkippen worden ook pijnloos geslacht...!
Stop eens met de mensen sprookjes wijs te maken.

Uw opzet is misdadig en zaait haat!

Laatst gewijzigd door Leve B weg met VL : 6 juli 2014 om 15:39.
Oud 6 juli 2014, 15:44   #99
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leve B weg met VL Bekijk bericht
Stop eens met de mensen sprookjes wijs te maken.
Er was eens een koninkrijk...
Oud 6 juli 2014, 15:49   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
da's een kwestie van perceptie. Dat wordt ook over katten gezegd, wiens aaibaarheidsfactor bepalend zou zijn. Terwijl konijnen imo een even grote aaibaarheidsfactor bezitten.
Zelfs ratten zijn aaibaar.
Smakelijk eten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be