Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2015, 17:40   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Jij maakt jezelf blaasjes wijs om je eigen geweten te sussen :
https://www.youtube.com/watch?v=5LS6uq3hO6c
Dan moet je ervoor zorgen dat de wetten beter nageleefd worden.
Dat doet ge natuurlijk niet door ze te ondermijnen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 17:42   #82
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan moet je ervoor zorgen dat de wetten beter nageleefd worden.
Dat doet ge natuurlijk niet door ze te ondermijnen.
In ieder geval heb je zelf niet de garantie dat al je vlees die je zelf opeet pijnloos geslacht werd. Ooit al eens een slachthuis aan de binnenkant gezien?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 17:45   #83
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij maakt jezelf blaasjes wijs om je eigen geweten te sussen :
https://www.youtube.com/watch?v=5LS6uq3hO6c
en gij doet meer dan je best om de meest achterhaalde extreem-islamitische gebruiken te justifiëren aan de hand van een dubieus filmpje waarvan je zelfs de oorsprong niet kent.
De Belgische wet schrijft voor dat dieren dienen verdoofd te worden alvorens te worden geslacht, en wel door professionnals, en dus niet door occulte islamitische "hogepriesters".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juli 2015 om 17:47.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 17:47   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval heb je zelf niet de garantie dat al je vlees die je zelf opeet pijnloos geslacht werd. Ooit al eens een slachthuis aan de binnenkant gezien?
Nee en dat hoeft ook niet.
Daar hebben we controlediensten voor.
Bent u voor het afschaffen van de slachtwetten?
Oud 26 juli 2015, 17:53   #85
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee en dat hoeft ook niet.
Daar hebben we controlediensten voor.
Bent u voor het afschaffen van de slachtwetten?
Voor mijn part mag op termijn overal waar er voldoende plantaardige alternatieven zijn het slachten zelf worden verboden. Alleen in streken waar de grond te arm of het klimaat te onherbergzaam is voor plantaardige landbouw zou het nog mogen onder strikte voorwaarden. Vlees is op de meeste plaatsen een lukseprodukt.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 26 juli 2015 om 17:55.
Oud 26 juli 2015, 18:04   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mag op termijn overal waar er voldoende plantaardige alternatieven zijn het slachten zelf worden verboden. Alleen in streken waar de grond te arm of het klimaat te onherbergzaam is voor plantaardige landbouw zou het nog mogen onder strikte voorwaarden. Vlees is op de meeste plaatsen een lukseprodukt.
Mij goed, maar dat was de vraag niet.
Oud 26 juli 2015, 20:01   #87
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Héé, dat mag niet, dat is pure discriminatie...
neen, op het CGKR noemen ze dat tendensonderneming. Ze vergelijken met een katholiek ziekenhuis, (die wèl verplicht is om niet katholieken aan te werven) wat ik niet begreep, gezien ik toch duidelijk over "halal" slagers sprak.

Mijn vraag:
Citaat:
Naar aanleiding van het niet verlengen van het contract van het Hema personeelslid, lees ik in DS : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=B03797NO
quote:
'Een hoofddoek is een symbool van iemand zijn geloofsovertuiging en op basis van godsdienst mag niet worden gediscrimineerd, zegt de wet.'
'De essentie is echter dat de discriminatie hier is gebeurd op vraag van de klanten. Het gaat dus niet om de hoofddoek op zich, maar om het feit dat de reactie van de winkelketen louter ingegeven is door de klachten van de klanten. Dan vraag ik mij af: wat als de klanten morgen klagen over een winkelbediende die te dik of te dun is, of piercings heeft... Wordt die ook ontslagen?'
unquote.
Hoe zit het dan met de eis dat enkel moslimslagers de dieren mogen slachten (met overtreding van de slachtwetten) en de eis om verder de gehele voedselketen te laten controleren door moslims, om "halal" producten te verkrijgen? Is dat dan ook geen overtreding van de discriminatie wetten? Of mag het in dat geval wel? Kan men dan een gelijkaardige eis stellen voor vb. katholieke slagers en controle door katholieken om een voor katholieken aanvaardbare maaltijd te verkrijgen?
Dank voor uw antwoord.

Dit was het antwoord dat ik ontving:
Citaat:
(...)
Met deze e-mail wenst het Centrum een antwoord te bieden op onderstaande vraag die u ons onlangs stelde. Discriminatoire eisen van klanten kunnen geen rechtvaardiging zijn voor een ontslag of een andere minder gunstige behandeling van medewerkers. De antidiscriminatiewetgeving voorziet in 19 beschermde criteria waarop niet mag gediscrimineerd worden, m.n. nationaliteit, zogenaamd ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming; leeftijd, seksuele geaardheid, handicap, geloof of levensbeschouwing, burgerlijke staat, geboorte, vermogen, politieke overtuiging, syndicale overtuiging, huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een fysieke of genetische eigenschap, sociale afkomst, taal en geslacht. Het 'dik of dun' zijn kan in bepaalde situaties als een fysiek kenmerk beschouwd worden of het gevolg zijn van een gezondheidstoestand en bijgevolg onder het toepassingsgebied van de antidiscriminatiewetgeving vallen. Wat betreft het dragen van piercings, meent het Centrum dat het niet om een fysiek kenmerk gaat en dat de antidiscriminatiewetgeving niet van toepassing is.

Wat betreft uw laatste vraag dient deze gelezen te worden in het licht van de vrijheid van religie en de uitzonderingen die de antidiscriminatiewetgeving voorziet voor tendensondernemingen, m.n. publieke of particuliere organisaties, waarvan de grondslag op geloof of levensbeschouwing is gebaseerd (bv een katholiek ziekenhuis, een vrijzinnige jeugdvereniging, …), mogen in het kader van de arbeidsbetrekkingen geen direct onderscheid hanteren op grond van het geloof of de levensbeschouwing van hun personeel, tenzij het geloof of de levensbeschouwing vanwege de aard van de activiteiten of de context waarin deze worden uitgeoefend een wezenlijke, legitieme en gerechtvaardigde beroepsvereiste vormt gezien de grondslag van de organisatie. Deze uitzondering kan wel geen op een andere grond gebaseerde discriminatie rechtvaardigen. M.a.w. moet men voor elke arbeidsbetrekking nagaan of het geloof of levensbeschouwing van de medewerker een wezenlijke en bepalende beroepsvereiste is. Het Centrum kan een mogelijke discriminatie uitsluitend analyseren op basis van een concrete casus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juli 2015 om 20:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 20:25   #88
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De realiteit:

Klik voor grotere afbeelding
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 20:38   #89
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Vlees is vlees , maar het doelbewust doordrammen ,
en de politiekers & knuffels hun wil , is shit !!!!
Zij hebben het dan ook bij het verkeerde eind !!!!
Als andere het recht krijgen halal te eten , ok , maar ....
dan wil ik mijn vorm van eten , punt aan de lijn !!!!
Vinden sommige dat dan morbide / zonde of hoe ook ,
gelieve in uw eigen schijtpot te neuzen , aub !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:32   #90
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al degenen die uit oprechte dierenliefde tegen halalvlees zijn moeten maar eens konsekwent zijn, en konsekwent vegetariër worden..
Nee ik ben niet tegen halalvlees uit dierenliefde, net zoals ik niet tegen de hoofddoek ben uit respect voor de katoenplant.

Het feit is dat men met halalvlees (net zoals bij de hoofddoek) provoceert voor een religie die aanzet tot haat en geweld.
Dat kan niet.
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:40   #91
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De titel is een onzinnige stelling. Een evenwichtig dieet met vlees, vis, groenten en fruit is het beste. Geen vlees eten is zoals geen fruit eten. Je doet je lichaam tekort.

En er is misschien nog heel wat werk te doen voor dierenwelzijn, maar in het westen is de trend al vele jaren in de goeie richting. Hallal keert die evolutie brutaal om naar donkere tijden waar religieuze regels alles overheersen, dierenrechten zowel als mensenrechten. Het is waanzin dat men dat hier toestaat, maar helaas... En te veel mensen, politiekers en mensen als doomy, hangen hun agendawagonnetje aan de islamtrein, blind voor het feit dat ze daarmee de tak afzagen waar ze zelf opzitten.
Oud 27 juli 2015, 01:06   #92
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En te veel mensen, politiekers en mensen als doomy, hangen hun agendawagonnetje aan de islamtrein, blind voor het feit dat ze daarmee de tak afzagen waar ze zelf opzitten.
Je moet mij toch eens uitleggen hoe ik vrienden ga maken bij vleesetende moslimekstremisten door voor een verbod op dierenoffers en voor een vegetarisch alternatief te pleiten.

En raar maar waar : er bestaan wel degelijk vegetarische en ekologisch bewuste moslims :
http://www.greenprophet.com/2010/12/...etarians-meet/
http://www.huffingtonpost.ca/anila-m...b_3124110.html
https://www.facebook.com/pages/Veget...&tab=page_info

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 27 juli 2015 om 01:19.
Oud 27 juli 2015, 02:15   #93
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet mij toch eens uitleggen hoe ik vrienden ga maken bij vleesetende moslimekstremisten door voor een verbod op dierenoffers en voor een vegetarisch alternatief te pleiten.

En raar maar waar : er bestaan wel degelijk vegetarische en ekologisch bewuste moslims :
Het is algemeen erkend dat planten ook gevoelens hebben , dus zou er een verbod op doden van planten moeten komen . Met zware boetes en celstraffen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 05:30   #94
Peche
Banneling

Standaard

Maar het is humaner een eenjarige in de prime te pakken dan ZE een trage dood tegemoet laten gaan.
Een tomaat niet plukken kan de plant schaden. Dus is beetje nonsens he.
Planten gevoelens waar is de plantenpsycholoog?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:07   #95
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar het is humaner een eenjarige in de prime te pakken dan ZE een trage dood tegemoet laten gaan.
Een tomaat niet plukken kan de plant schaden. Dus is beetje nonsens he.
Planten gevoelens waar is de plantenpsycholoog?
Praat jij niet tegen uw tomatenplanten?

Ik wel...telkens ik een tomaat pluk zeg ik tegen de plant dat ik de zaadjes verder weg ga verspreiden, je moest eens zien hoe gelukkig ze is.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:08   #96
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom wil je moslimextremisten tot uw vriendenkring laten behoren?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 06:28   #97
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Praat jij niet tegen uw tomatenplanten?

Ik wel...telkens ik een tomaat pluk zeg ik tegen de plant dat ik de zaadjes verder weg ga verspreiden, je moest eens zien hoe gelukkig ze is.

Ik ben meer voor zaadloze vruchten te vinden
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 08:29   #98
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al degenen die uit oprechte dierenliefde tegen halalvlees zijn moeten maar eens konsekwent zijn, en konsekwent vegetariër worden. Laat ze dan zelf hun biefstuk, frikadellen, hamburgers, bouletten, satés,... uit dierenliefe links liggen. Want niet-halalslachthuizen en -boerderijen zijn minstens even wreed en dieronvriendelijk. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7eoF6w7R9oI en http://www.youtube.com/watch?v=liCBDoDwY9M

Een vleeseter die tegen halalvlees is, is zoiets als een vegetarische slager. Die veganisten van GAIA zijn tenminste konsekwent in hun protesten tegen halalvlees, want hun protest is niet tegen hun bruine medemens maar tegen de vleesindustrie gericht. En vooral : ze leven zelf naar hun eigen overtuiging, wat van 99% van de tegenstanders van halalvlees niet kan worden gezegd.
Wat voor een idiote stelling is dat.
Ge leest hier in het algemeen nogal wat zever maar de laatste tijd is het precies een virale infectie geworden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 08:33   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat voor een idiote stelling is dat.
Ge leest hier in het algemeen nogal wat zever maar de laatste tijd is het precies een virale infectie geworden.
daarom dat ik hem in zijn eigen topic wil laten uitrazen, zonder de topic over de halalslacht teveel te laten bezoedelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 10:12   #100
De Europeaan
Burger

De Europeaan's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen halal-vlees in België (en de rest van Europa) maar laat ze gerust kilo's ervan fretten in Afrika en Azië. Dat is ons probleem niet.

Dat het in ons alnd getolereerd wordt is het walgelijke van het verhaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be