![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat hangt van de kinderen af hé. Sommigen moeten dan van genenarmoede dakwerkers worden.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bedrijf waar ik werk is een prive bedrijf op staatsfondsen, maar zou evengoed een echt prive bedrijf kunnen zijn, want wij verkopen een echt produkt, namelijk meettijd met neutronenbundels. Daar maken vele onderzoekslabo's en universiteiten gebruik van, we hebben veel meer vraag dan we kunnen aanbieden, maar een commissie van copains gaat uitmaken wie mag en wie niet mag. De industrie komt ook gretig meten bij ons, maar statutair mogen wij niet meer dan 7% van onze instrumententijd aan de prive verkopen. Voor een halve dag betalen die mannen gemakkelijk 120 000 Euro ; we hebben zo 44 instrumenten die de helft van de tijd draaien (reactor cyclus). We zouden dus gemakkelijk zelfbedruipend kunnen zijn, en dan zouden we veel efficienter zijn denk ik. Maar nu zitten we dus onder publiek beheer, met alles wat erop en eraan komt qua corruptie, copains en inefficientie. Daar maak ik dus gretig mee gebruik van, maar ik denk dat ik maar in de middenmoot zit. Mijn bedenkingen qua kernenergie hebben dus niks met mijn job te maken (behalve misschien de kennis over reactoren die ik opgedaan heb). Maar qua verouderde energiebron mag het wel tellen: gelukkig hebben we daar goeiekope zonnepanelen en windmolekes voor in de plaats gekregen waar JVDL nu winstgevende banken mee wil oprichten he ![]() Enfin, er zijn natuurlijk ook moderne steenkolencentrales mogelijk, die die verouderde kerncentrales gaan vervangen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2014 om 06:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Gouverneur
|
![]() http://www.radio1.be/hautekiet/hoe-vlaams-uw-nederlands
Een goede Vlaming spreekt goed Vlaams. Mijn score is 87% Vlaams. Weinig kans dat een noorderbuur me gaat verstaan blijkbaar. Ik blijk een goede Vlaming.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. Laatst gewijzigd door Allesstroomt : 7 november 2014 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ook gestruikeld over Landbouw. Verder had ik geen benul van de eerste Vlaamse Feestdag. Ik kan me niet herinneren dat zulks in de jaren tachtig al werd gevierd. Misschien alleen in besloten kring of zo, met de gordijnen toe? En de auteur van de tekst van dat dwaze volkslied, dat wist ik gewoonweg. ![]() Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 7 november 2014 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ons past slechts nederige bescheidenheid. Misschien een detail, er wordt ook een soort Vlaams dialect gesproken in Nederland. ![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Gouverneur
|
![]() Ik moet u eerlijk zeggen dat ik toch had verwacht beter Nederlands te praten dan blijkbaar het geval is.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het stikt van de streektalen en dialecten in Vlaanderen en Nederland. Wanneer een Vlaming een Brabants dialect spreekt versta ik het nog redelijk, wanneer een Groningse Nederlander dialect spreekt versta ik als Hollandse Nederlander echt helemaal niets.
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Prietpraat. Wanneer ik naar Nederland ga spreek ik Nederlands. Iedereen begrijpt mij. Vlaams is trouwens een verzameling dialecten, waar ik me weinig kan bij voorstellen. "Gade gij vandaag naar de match? Da weet ik nog nie zulle" Zoiets? Bovendien, het feit dat jij de Nederlanders als dom beschouwt getuigt van een ongehoorde pretentie. Kortom, jij verwoordt hier perfect het belgicistische standpunt. Belgen hebben belang bij het feit dat Vlaams en Nederlands als twee verschillende talen beschouwd worden. Maar ben of was jij geen Vlaams-nationalist? Van kamp veranderd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed mogelijk maar het gaat over communicatie. Tegen sommige kennissen spreek ik ook dialect. Maar wanneer ik in een winkel kom in mijn gemeente spreek ik Nederlands. Wie mij antwoordt in het dialect beschouw ik als een onbeschofterik. Maar d�*t gebeurt zeer zelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Het leuke is dat elke Vlaming zijn eigen dialect verstaat en dikwijls ook spreekt in kleine kring, maar vlotjes kan overschakelen naar AN of een tussentaal die door iedereen in het Nederlandse taalgebied, van Vaals tot Den Helder, van Delfzijl tot Poperinge, kan begrepen worden. Als ik AN in Wallonië spreek heb ik een heel kleine kans dat men mij begrijpt en nog minder kans dat men mij in het Nederlands antwoordt, al is er in de toeristische gebieden en in de horeca beterschap, maar dat is dan om den brode. Vandaar dat wij cultureel en linguïstiek zeker meer bij de Nederlanders aansluiten dan bij de mensen over de taalgrens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Noord Brabander heb ik aan eender kant (van Brussel tot Groningen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen, noch voel ik er mij een, maar haalde wel 9 op tien. Wat krijgt deze ge-emigreerde nu?
Bij de landbouwoverheveling ging ik in de mist. Eerlijkheidshalve: 1 antwoord was een pure gok: de auteur van dat volks lied. 2 antwoorden waren een berekend gokje: jaar van de NVA creatie en de stiptheid van Boer Geois.
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om te weten of ik nu wel of niet een 'goede Vlaming' ben, had ik dat testje écht niet nodig. De vragen die ik verkeerd beantwoordde waren die over die landbouw en dat stichtingsjaar van die N-VA.
Reeds lang voordien echter had ik al begrepen dat ik 1) een 'Vlaming' ben en 2) bovendien ook nog eens een 'goeie'. 1) Toen ik bij Bruxelles Propreté als straatveger werkzaam was, stond ik in de ploeg bekend als 'le flamand'. Er waren er geen andere, en dat bespaarde de collega's de moeite mijn naam + voornaam van buiten te leren. Bovendien werd ik zowel voordien als nadien hier en daar af en toe benoemd als 'sale flamand', omdat ik de taal van ondermeer JM Le Pen en O. Maingain (nog) niet voldoende machtig was om mij er naar behoren en believen van te bedienen. 2) Dat ik ook een 'goeie' ben hebben reeds verschillende familieleden, vriend(inn)en, collega's, leerlingen & ouders mij proberen wijs te maken. Volgens sommigen ben ik 'een juweeltje', volgens anderen een 'lamme goedzak'. Op den duur ben ik die mensen gaan geloven, hé. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 november 2014 om 07:38. |
![]() |
![]() |