![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Op Knack.be staat een enquete of je een 'échte vlaming' bent. Ik haalde acht op tien ! Als Kaproen gelijk krijgt en we krijgen na een referendum in schotland en catalonië ook in vlaanderen een referendum + onafhankelijkheid, mag ik dan blijven wonen hier ? Enkel het oprichtingsjaar van n-va zat ik er naast, en de overheveling van landbouw naar vlaanderen toe. De vraag over de componist heb ik wel naar geraden, net zoals iedereen vermoedelijk. http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...al-264167.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nobody cares.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het grootste geheim is men in het gremium van de nva de voorwaarden aan het oplijsten, en de inhoud ervan in een gemakkelijk begrijpbaar liedje aan het steken. Kwestie dat iedereen het goed zal vatten. Het deuntje van het liedje is gebaseerd op het gekende deuntje van: en heb jij meubelen, en heb jij huisgerief, dan kunt gij trouwen met uw lief, gij oude zot. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() 2/10, voor wat het waard is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() 4/10 , gebuisd dus. Waar moet ik heen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Bent u een goede Vlaming?
Uw score is: 7/10 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() 5/10
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() 7/10, en dat voor een Nederlander (Brabander).
![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 20 juli 2014 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bent u een goede Vlaming? Uw score is: 4/10 Sinds welk jaar is 11 juli de officiële Vlaamse feestdag? 1973 Wie was de eerste voorzitter van de Vlaamse Executieve, de voorloper van de huidige Vlaamse regering? Luc Martens → Gaston Geens Welke kleur hebben de klauwen van de officiële versie van de Vlaamse Leeuw? Rood Wie zingt het lied ‘Vlaanderen Boven’? Will Tura → Raymond van het Groenewoud In welk jaar ontstond de N-VA uit de Volksunie? 2001 Bij welke staatshervorming werd de bevoegdheid landbouw naar de gewesten overgeheveld? De Tweede → De Vijfde Wie is de auteur van de tekst van het Vlaamse volkslied ‘De Vlaamse Leeuw’? Nikolaus Beckers → Hippoliet Van Peene Volgens het starterspakket ‘Starterspakket Migreren naar Vlaanderen’ van minister Geert Bourgeois is de Vlaming: Stipt Welke Vlaamse universiteit doceerde als eerste in het Nederlands? KULeuven → UGent Hoeveel inwoners telt Vlaanderen in 2014? 7.200.000 → 6.400.000 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelieve u aan te melden op 21 juli aanstaande.
Tandenborstel wordt wellicht overbodig, dus die hoeft u niet mee te brengen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's al een grote stap. Proficiat... ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 9/10, enkel de vraag over de eerste voorzitter verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik voel me 100% Vlaming, ik heb daarvoor geen vragenlijstje nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 1) Is er een reden om me Vlaming te voelen? Neen.
2) Is de definitie van een goede Vlaming ergens vastgelegd en door wie? Door andere Vlamingen? Is dus subjectief. Neen. 3) Is iemand een beter mens omdat hij Vlaming is. Neen. 4) Heeft er iemand baat bij als ik mij Vlaming zou voelen? Niemand buiten politici. Geef me dus één goede reden om mij Vlaming of eender wat te voelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij heel wat van die vragen bekroop me de indruk van "wat kan mij dat schelen" en "waarom zou ik dat moeten weten"! Gezien de plaats waar ik woon (en mijn ouders, grootouders enz) ben ik "Vlaming". En vanuit die leefomgeving reageer ik op wat er rondom mij gebeurt in het gebied van de "niet-Vlamingen" die een invloed kunnen hebben op mijn bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het niveau van de Kack zakt ongeveer gelijkmatig met het aantal nog resterende abonnees.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() 7/10. Eerste voorzitter Vlaamse Executieve, auteur Vlaamse Leeuw en staatshervorming waarbij Landbouw overgeheveld werd fout.
Met andere woorden, alle makkelijke vragen juist en alle iets moeilijkere vragen fout. Meer makkelijke dan moeilijke vragen omdat er anders niet veel Vlamingen meer overblijven, waarschijnlijk. |
![]() |
![]() |