Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2014, 23:08   #81
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Delta Bekijk bericht
Zoek een room mate en huur een huisje. Zoek via www.immoweb.be
Deel de kosten in twee.
Kies als room mate een Poolse poetsvrouw. Die zijn de hele dag uithuizig om geld te verdienen en gaan af en toe voor een week op familiebezoek in Polen. Je hebt dan voldoende privacy. Plus uw huis wordt netjes onderhouden.
Waar vind ik een Poolse poetsvrouw die met mij een huis zou willen huren en het begrijpt als ik 's nachts over haar billen kom wrijven?
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 23:23   #82
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Dat zegt men> Wel dat is flauwe kul. Ik ken iemand die had 23 katten en 4 honden en die verhuurder had daar geen bezwaar tegen. En een huurcontract waarin dat staat dat dieren verboden zijn laat me niet lachen. Dat tekent ge gewoon. Punt uit. Zonder te zeggen dat ge een hond of kat hebt uiteraard. Ik deed er vroeger nog een schepje bovenop door te zeggen dat ik een afkeer had van huisdieren. LOL

Als hij dan later komt klagen schuift hem dit onder zijn neus. Enkel het juridische aspekt vermelden in een schrijven uiteraard. Eens zien wat hij daarop te zeggen heeft ..

Dit is wel een uitspraak in beroep. En alhoewel mogelijk legt een VR dat niet zomaar naast zich neer.
Bedankt voor de info. Hier ben ik echt iets mee. Maar als de verhuurder er uiteindelijk achter komt, dan zal hij me niet goed gezind zijn en kan hij het mij wrs ook moeilijk maken, ook zonder het gerecht. Ik maak niet graag vijanden, want vijanden kunnen je in je slaap komen vermoorden, zonder dat je het verwacht. Dat is mogelijk, ik heb dat gezien in One Flew over the Cuckoo's nest.
Oud 22 juli 2014, 23:24   #83
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamil Bekijk bericht
Polen?
Hebben die geen billen dan?
Oud 22 juli 2014, 23:28   #84
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Als je in je leven iets wil bereiken dan ga je er iets voor moeten doen, het gaat u niet in de schoot geworpen worden. Als alleenstaande iets kopen is erg moeilijk in Vlaanderen maar huren zou zeker moeten lukken, een verhuurder kan wettelijk gezien geen hond weigeren.

Met de wil om te werken en een relatie aan te gaan kan je veel bereiken, ik ken genoeg mensen van uw leeftijd die een huis gekocht of gebouwd hebben in de prijsklasse >300 000EUR.
Gij lijkt mijn vader zaliger wel. Hij heeft ook keihard gewerkt en financiële risico's gepakt. Compleet krom gewerkt en hij is gestorven nog voor hij van zijn pensioen kon gaan genieten. Die fout maak ik niet.
Oud 22 juli 2014, 23:30   #85
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Bedankt voor de info. Hier ben ik echt iets mee. Maar als de verhuurder er uiteindelijk achter komt, dan zal hij me niet goed gezind zijn en kan hij het mij wrs ook moeilijk maken, ook zonder het gerecht. Ik maak niet graag vijanden, want vijanden kunnen je in je slaap komen vermoorden, zonder dat je het verwacht. Dat is mogelijk, ik heb dat gezien in One Flew over the Cuckoo's nest.
Moeilijk maken. Daar moet ge boven staan. Huur daarom nooit een appartement waarin de verhuurder ook woont. Alhoewel ge die ook de baas kunt. Maar doe nu niet paranoide wat dat vermoorden betreft. Ik denk dat ge nog rapper een kopke kleiner zult gemaakt worden door die Poolse poetsvrouw dan door uw verhuurder. Want die poolse poetsvrouwen van tegenwoordig moogt ge niet vergelijken met die van 40 jaar geleden. Die van nu hebben allemaal wel nen boyfriend. En tegen zo'n boyfriends helpt maar een middel. En daar ga ik geen tekeningetje bijmaken.

En hebt ge nu al getracht u in te schrijven in dat ander forum ?

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 22 juli 2014 om 23:36.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2014, 23:38   #86
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Moeilijk maken. Daar moet ge boven staan. Huur daarom nooit een appartement waarin de verhuurder ook woont. Alhoewel ge die ook de baas kunt. Maar doe nu niet paranoide wat dat vermoorden betreft. En hebt ge nu al getracht u in te schrijven in dat ander forum ?
Alvorens mij in te schrijven ga ik eerst eens lezen of ik er nuttige info. kan vinden. Maar mensen die zich belangeloos inzetten voor minderbedeelden geven mij een prettig gevoel. Maar ik aanzie mezelf zeker niet als een minderbedeelde. Ik wil het gewoon doen met minder, maar ik vind daar moeilijk een plaats voor in onze samenleving.
Oud 22 juli 2014, 23:40   #87
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij zegt dat, of een van je andere persoonlijkheden?
De oplossing staat er : hond weg of blijven zitten waar je zit.
Niet doen Lance, ik zou gewoon die hond efkens aan onzen Tamil laten snuffelen en dan efkes roepen. Attrape !! of iets anders in de taal waarin dat ge hem hebt opgevoed.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 00:58   #88
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij speelt dat goed.
Vind ik ook.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 01:00   #89
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

En hiermee viel hij voor mij toch wel definitief door de mand:

Citaat:
Ik maak niet graag vijanden, want vijanden kunnen je in je slaap komen vermoorden, zonder dat je het verwacht. Dat is mogelijk, ik heb dat gezien in One Flew over the Cuckoo's nest.
(nog afgezien dan van het feit dat de "moordenaar" van McMurphy geen vijand was, maar het deed uit barmhartigheid, om hem te "verlossen")
Oud 23 juli 2014, 01:02   #90
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

En dit natuurlijk: ik dacht eventjes dat we hier met Demper te maken hadden!

Citaat:
Waar vind ik een Poolse poetsvrouw die met mij een huis zou willen huren en het begrijpt als ik 's nachts over haar billen kom wrijven
Oud 23 juli 2014, 08:58   #91
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ik vindt dat je veel verdient om 25 uur op een week te werken.
En mocht ik je mama zijn vloog je keihard buiten.
Vele mensen moeten zich behelpen in zo een situatie.
Heb ik dat nu goed begrepen? 30 jaar, inwonend bij de mama, niet willen werken, en dan nog klagen?
Wees eens een beetje respectvol en geef je mama maar eens een bloemetje.
Dank zij haar kan je dus 500 euro per maand opzij zetten.
Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen, en die moeten er hard voor werken.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 11:07   #92
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik weet dat het minstens 2 jaar zal duren om dan uiteindelijk in een appartement, omringd door veel lawaai, marginaliteit en onrust terecht te komen. Dat heeft volgens mij weinig zin.
Je had je direct na je studies moeten opschrijven
maar goed, je voelt je te goed voor een sociale woning, zo slecht zal het niet met je gaan.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 20:37   #93
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vermoed dat Lance geen 40 uur kan werken door psychologische en/of fysieke beperkingen. Wees blij dat hij nog gaat werken.
Ik vermoed dat Lance hier een dubbelnick is die eventjes zit te egorukken.
Ach, en Lance mocht het niet zo zijn: een appel in zijn muil en knoflook in zijn hol. Smakelijk.
Welkom tot de grote mensen wereld.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2014, 21:26   #94
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even een korte schets van mezelf: Ik doe deeltijds werk (25u/week) en verdien gemiddeld 1200euro netto/ maand. Ik woon bij mijn moeder in een sociale huurwoning en geef haar 300 euro per maand voor kost en inwoon. Ik heb mentaal niet de kracht om meer uren te presteren, maar profiteren van het systeem wil ik evenmin. Mijn moeder vindt echter dat ik al jaren op haar parasiteer en wilt me het liefst zo snel mogelijk de deur uit.
Ik zou wel alleen willen gaan wonen, maar het is niet zo simpel als ik me had voorgesteld.
Nochtans, ik heb weinig nood aan comfort, ik koop alles tweedehands en wandelen, fietsen en internet zijn voor mij voldoende ontspanning. Al mijn bezittingen kunnen in drie bananendozen en dat deert me niet. Ik haat verspilling en zelfs als ik geld had zou ik zeer bescheiden willen wonen en leven, met zo weinig mogelijk onderhoud, zoveel mogelijk rust en zo weinig mogelijk afval. Van de verspilzucht in onze huidige Westerse samenleving word ik misselijk. Van het lawaai, de vervuiling, de gejaagdheid in onze steden word ik onrustig.
We kennen allemaal de situatie in België: Kleinschalig wonen op campings mag niet, in een stacaravan of chalet op recreatiegrond kan je geen domicilie plaatsen, mobiel wonen is wettelijk moeilijk te regelen, enz. Samenhuizen is voor mij ook geen optie want ik ben allesbehalve sociaal, ik ben teruggetrokken, geniet van het alleen zijn en dan word je als persoon al snel gestigmatiseerd en verstoten. Ik ben slim genoeg om te beseffen dat iemand als ik een vogel voor de kat is wanneer mijn moeder zou sterven. Wat kan ik doen? Is er hoop voor iemand als ik in deze maatschappij en zijn er misschien mensen zoals ik op dit forum die zich in mij herkennen en me raad kunnen geven?
nu ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik zal later nooit geld vragen aan m'n kindjes, als ze maar de afwas doen en de badkamer schoonmaken, dan is het goed
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2014, 21:37   #95
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BEM BEM wil een kind maken én naar Thailand trekken.
Daar kost ht leven niets
het is er jammer genoeg niet meer zo goedkoop, echter wel aanzienlijk voordeliger als je het met hier vergelijkt ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2014, 23:23   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BEM BEM wil een kind maken én naar Thailand trekken.
Daar kost ht leven niets
Plus dat het kind daar kan werken, win-win.
Oud 25 juli 2014, 07:37   #97
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Mijn oog valt nu pas op dit topic. Wat een achterbakse kloterij heeft de vraagsteller hier al moeten verduren. Gewoonweg schandalig. De man doet met zijn beperkingen nog moeite om te werken en wil niet op kosten van de gemeenschap teren en toch krijgt hij hier de volle laag van types die waarschijnlijk nog maar zeer weinig hebben bewezen in hun zielige leventje. Gewoonweg schandalig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2014, 08:07   #98
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Moet u melden dat de maatschappij het liefste rat racers met een dikke hypotheek heeft.

Ze is daar ook op ingesteld. En 300 euro p/m voor kost en inwoon is standaard, en schappelijk. Vind niet dat u parasiteert, ik ken er genoeg die gratis thuis wonen op die leeftijd en nog steeds leven van de rug van hun ouders. Die zelfs nog zakgeld krijgen van ma en pa.
Zo ken ik er ook best veel ...

Die nieuwe garde jongeren doet dat veel zelfs.

Ik vind ook niet dat u parasiteert.

Citaat:
Mijn oog valt nu pas op dit topic. Wat een achterbakse kloterij heeft de vraagsteller hier al moeten verduren. Gewoonweg schandalig. De man doet met zijn beperkingen nog moeite om te werken en wil niet op kosten van de gemeenschap teren en toch krijgt hij hier de volle laag van types die waarschijnlijk nog maar zeer weinig hebben bewezen in hun zielige leventje. Gewoonweg schandalig.
Dacht ik er ook van, gelijk heeft u.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 juli 2014 om 08:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2014, 11:18   #99
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
nu ik wil geen roet in het eten gooien, maar ik zal later nooit geld vragen aan m'n kindjes, als ze maar de afwas doen en de badkamer schoonmaken, dan is het goed
Nee, dat vraagt u liever aan de belastingbetaler...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2014, 11:27   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als ze een inkomen hebben mogen ze ook bijdragen in het huishouden he. Ge hebt er ook kosten aan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be