![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet gezegd de Spaanse lonen liggen minimaal 30% lager en de loonkost is nog minder. Vis, vlees, fruit, groenten ook een pak goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
horeca Vlaanderen doet niet anders dan calimeroën, zwaar verdienen en sjoemelen, me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diepvries , plastiek zakjes industrieel voorbereid eten die juist in de micro wordt opgewarmd en dit zelfs in "grote" restaurants. Ik ben zelf een goede kok en mijn vriendin is een echte topkok. Dus kunnen we ons alleen maar ergeren in een pseudo restaurant. Wij laten ons niet beinvloeden door een kaars en bloemen op te tafel en een stapeltje handdoeken in het toilet. Wel op wat ons bord komt en liefst niet waar 2 koks aan geprutst hebben om tekeningetjes te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geen nood, indien ik fout ben zal ik het (niet graag) toegeven na mijn bezoek aan jullie regio. (Meer rond half oktober...)
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wil U trouwens bedanken voor de term 'dwangsolidariteit'. Mijn gewoonlijke 'georganiseerde diefstal' valt niet overal in goede aarde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de restaurants..........grondstoffeninkopen op factuur.......dat moet ik ook en ik ga daar niet van failliet, al verdien ik misschien iets minder dan een restauranthouder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() als horeca zaken niet in't zwart zou werken zouden we veel meer moeten betalen voor een restaurant/café bezoek. Wees daar maar zeker van.
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Wel, dan is dat zo maar.
Je moet je ook realiseren dat succesvolle horeca zaken echte goudmijntjes kunnen zijn. Maar daar komt meer bij kijken dan zomaar een pand huren, toog installeren en een frituur achterin zetten.... Er is hier in de buurt een zeer goed restaurant, maar de mensen die het uitbaten zijn vooral gefocust op prestige (dure ingrediënten, luxe aankleding, goed en veel personeel). Het is een prachtige zaak en je wordt er echt verwend. Echter hoorde ik onlangs dat ze gigantische verliezen draaien, dat terwijl ze geen onaardige prijzen vragen + vrij veel clienteel hebben. Je moet een horeca zaak ook zien als een onderneming: zoek naar goede, maar prijsbewuste ingrediënten, koop seizoensgebonden (bied aan wat op dat moment in grote massa beschikbaar is en dus goedkoop), werk met een beperkte kaart om zo te sparen op stock en personeel, beperk je couverts tot het aantal dat je met een beperkt personeel aankan, doe alleen open op dagen waar je voldoende cliënteel hebt (zo ken ik restaurants die maandag t/m woensdag dicht zijn). Op die andere dagen kan je workshops organiseren of je restaurant gebruiken voor andere zaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer uw inkomen te hoog belast wordt heeft dat niks meer te maken met uw capabele instelling. Het is het orgaan dat de lasten te hoog legt dat ofwel niet capabel meer is ofwel moedwillig slecht van karakter is. Nog niet zolang geleden was er het programma van de pop up restaurants. Gouden start, dagelijks veel media aandacht, volle zalen, professionele hulp tot en met...en toch draaiden ze doorgaans verlies of nipt net gepast. Wat is daar uw mening dan weeral over?
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Spanje ligt de wetgeving er gans anders. Personeel kost ongeveer 1/3 van hier en de rest is van weinig tel.
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() De horica maakt nu van zijn kloten.......Maar ons bedriegen da mag zekers?? zoals onlangs de serie testen die topkoks (bellens oa)uitvoeren aan de kust...(krant het laatste nieuws).Hij kreeg stinkend rot vlees op zijn bord.....dat was in knokke aan de lippenslaane die 'vuilaard' verdiende nog minder dan nul punten......Zijn beerput moesten ze direkt sluiten den stinkzak !!
Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 12 augustus 2014 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() zoals die kluutzakken van amadeus eetbrakken,de die fraudeerden an folanté..... iere in gent enze een kot gekocht aantstaduis van ew du vaste éénmiljoenvijhonderddust euros da kan allemale miljardedsu wunder zoeme da moetne doen .....mee ons kluten in de kasrolle
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.capital.fr/enquetes/dossi...-millionnaires Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 augustus 2014 om 01:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [
Laatst gewijzigd door Gipsy : 13 augustus 2014 om 02:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo kunnen ze dat kot kopen. Ge zit er dus neevest.
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het niet bolt, moet je niet de schuld geven aan een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje een probleem dat zich niet alleen in restaurants voordoen is dat vele starters zich wat verkijken op bepaalde zaken. Net zoals de restaurant bezoekers zien ze de omzet van een volle zaal maar niet de kosten en zien ze ook niet de lege zalen want dan zijn ze er niet. Algemeen zit er ook weinig voorbereidende leerstof in die segmenten zoals kosten analyse en dergelijke van een onderneming. Het is er ergens wel maar zeer beperkt en doorgaans op een blauwe maandag gegeven of zo.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uiteraard heb je dan de vele handelszaken die over te nemen staan waar de boekhouding "lichtjes" aangepast is aan de gevraagde overname prijs.
Niet kenners kijken naar dat en zijn dan gezien. Kenners kijken niet zozeer naar de boekhouding maar bv naar de snelheid van de vervuiling en dergelijke. Daar zie je aan hoeveel volk er werkelijk komt.