![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is best mogelijk hoor. Nieuwe industriele stofzuigers zouden 1300W verbruiken en 2000W zuigkracht opleveren (beweert de Duitse fabrikant). Als het ding nog steeds op dezelfde wijze opwarmt zonder het filter, dan ligt het rendement idd, zeer laag. Mss. tijd om het ding te vervangen door iets beters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door non-conformist : 5 september 2014 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer weten over stofzuigers:
http://www.xtremdigital.com/2014/03/...series-review/ Ruzie in het Europese stofzuigerlandia: James Dyson suggests leaving the EU over vacuum cleaners Dyson founder claims that German vacuum cleaner manufacturers are using their clout with the EU to skew the energy efficiency ratings system in their favour http://www.telegraph.co.uk/technolog...-cleaners.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() spaarlampen zijn goedkoper dan gloeilampen en led-lampen zijn nog goedkoper. niet bij aankoop, maar wel als je kijkt naar levensduur en verbruik
really, maar positieve verhalen zijn niet conform he? Laatst gewijzigd door parcifal : 5 september 2014 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou eerder zeggen die zijn nogal conformistisch.
Laatst gewijzigd door non-conformist : 5 september 2014 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik begon met led, waren deze nog er duur in aankoop en beperkt in type en model. Vandaag kost een led echter niet veel meer dan de oude gloeilamp, de led en spaarlamp zijn dus dankzij het verbod op de gloeilamp goedkoper geworden aan aankoop. Maar zonder dat verbod, zouden de meeste mensen bij de gloeilamp zijn gebleven. De gloeilamp was sneller stuk en vergrote daardoor ook de afvalberg, maar zorgde tegelijk ook voor meer werkgelegenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij thuis zal U de luizige spaarlampen zien, een beetje led-verlichting en de betere gloeilampen (ruime stock) op de juiste plaatsen. Dat wit licht kan 'den boom in'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof de LED nieuw is... Jaja, technieker he? Kan wel kloppen. Een gloeilamp bevat duizenden malen minder glas dan een fles drank en slechts wat metaal. De spaarlampen zijn vervaardigd met heel wat plastic, electronische componenten en het glas zelf gevuld met gevaarlijk kwikstof dat nadien opwaait. De gloeilamp vergrootte de afvalberg? U weet absoluut niet waar U over spreekt. Nuff said. Uw postings zijn steeds politiek getint en immer pro-EU/VS. Nuff/Nuff said. Een led kost niet veel meer dan een gloeilamp? Als U ietswat degelijk licht wilt bekomen met leds moet U daarvan een grote hoeveelheid gebruiken. Zet dat led-flashlightje maar op het hoofd, meer zal het niet betekenen... Laatst gewijzigd door zonbron : 6 september 2014 om 04:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar het is evident dat het zuigvermogen ergens begrensd is door drukverschil en luchtflux (debiet). En dat is op harde manier begrensd door vermogen. Het drukverschil is ten eerste nodig om het debiet mogelijk te maken (en kan verbeterd worden door een GROOT apparaat te maken met GROTE buizen en dergelijke), maar ook onvermijdelijk drukverlies bij filters, de lucht die door het tapijt moet, de nodige werveling en turbulentie om het stof los te krijgen (met een zuiver laminaire stroming krijg je niet veel gestofzuigd) en dergelijke. Een debiet is ook nodig want dat is tenslotte de vector die het vuil afvoert. Er is dus een fysische bovengrens gesteld op de zuigkracht van de stofzuiger. Men had dus eigenlijk veel beter efficiëntie zelf als criterium gesteld dan maximaal verbruikt vermogen, als men toch wilde tussenkomen. Men had kunnen eisen dat drukverschil maal debiet groter is dan een zekere fractie van het verbruikte vermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs voor die wet er was had ik fluo lampen (die trouwens heel snel stuk gaan). Ik heb meestal een stapje terug gezet, en heb meestal halogeen nu. Enkel in plaatsen waar je niet vaak het licht gebruikt, maar wel veel laat branden voor niks, heb ik nog fluo, zoals in de inkom, gangen en dergelijke. Ik verkies duidelijk halogeen. Verbruikt meer, maar is veel aangenamer qua licht. LED heb ik enkel in de WC laten zitten. Afschuwelijk licht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor werkplaatsen gebruik ik de oude vertrouwde TL-lamp. Ik laat de betere led overkomen en schaf deze niet aan in Europa. Spaarlampen heb ik NOOIT gebruikt vanwege de kwik die er inzit, volgens mij een niet ongevaarlijke stof voor mens en leefmilieu. En als je deftig gelezen had, had je opgemerkt dat het verbieden van de gloeilamp zeer nadelig is voor de werkgelegenheid in Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rendement verbeteren is fijn, maar vermogen limiteren? Hands off! Wat is de volgende stap? Iedereen terug met een 2pk-tje of te paard? Laatst gewijzigd door zonbron : 6 september 2014 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals U, ga ik voor halogeen, richtbare spotjes allover... Ik heb tevens een ruime stock gloeilampen en voor de plaatsen zoals rondom de woonst en inkom heb ik led-verlichting. Gruwelijk wit licht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die dingen zijn nu echt verschrikkelijk inefficiënt. Om een voorbeeld te geven die van ons 2200 Watt elektrisch vermogen en 500 Watt aan zuigvermogen ... da's dus 1700 Watt die puur in onnodige warmte wordt omgezet Er moet geen tekeningske bij die motor gaat onnodig warm worden waardoor de levensduur ook weer naar beneden gaat ( terzijde : producenten die steeds maar weer uitpakken met types silencio dit tussen een aanbod waaruit het geluidsniveau al onnodig hoog blijkt te liggen : blijkbaar 'wilt' de consument dat zo .. anders denken ze dat het geen krachtige machine is ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest is BS & geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |