Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2014, 05:28   #81
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
welke dubbelnick is dit nu weer pfff
Wel er zit er hier eentje die veel aandacht nodig heeft en momenteel volgens mij met een vijftal nicks bezig is, je weet wel de vraagdraden die er steeds geopend worden.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 09:03   #82
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dus ben je best dat je gaat 'cocoonen' zoals zoveel mensen dat tegenwoordig al doen. Binnenblijven bij de 'kachel' want de straten worden opgeëist door 'duistere' figuren, gettovorming, bendevorming ...

Ik ben zelf op een nacht in een ver verleden eens bestolen geweest door enkele, ach ik naam ze 'inwijkelingen' en toen ik dat ging aangeven aan de Politie ietsje daarna was de opmerking: Wat loop je daar 's nachts ook te doen?

Dus ga ik van de veronderstelling uit dat je 's nachts niet meer veilig op/over onze straten kan rondkuieren???
Als een oplossing niet gewenst is door de politieke klasse, dan moet je een zeker vorm van pragmatisme aan de dag leggen.

Ik schets de zaken niet zoals ik ze graag zie, ik geef alleen maar tips die het lijfbehoud verzekeren.

Laatst gewijzigd door december : 8 september 2014 om 09:04.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 09:09   #83
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Fout , het zijn die "hyena's" die zich moeten (leren) gedragen !!!!

Ok , maar die "hyena's" MOETEN zich koest houden ,
en daar niet zijn , want zij hebben daar niets te zoeken
om "hun lusten" bot te vieren of wat eenderwat crimineel ook !!!!

Die "hyena's mogen daar dan wel zijn ??

Dus u vindt het normaal dat hyena's vrij mogen gaan & staan waar ze willen ,
en hun lusten bot vieren , en de (eventuele) slachtoffers kunnen maar beter
thuisblijven , want zij mogen niet op straat omdat het gevaarlijk is ??

Dus criminaliteit is bij wet goedgekeurd & aanvaard ,
en slachtoffers zijn dus in fout , en horen gestraft te worden ??

Tja ....
Beste cookie monster. Als u mensen gaat aanmoedigen om door de straten van Brussel te gaan flaneren, gewoonweg omdat dat rechtvaardig is dat zij dat kunnen doen, dan bent U diegene die verkeerd bezig is. Het IS niet veilig en dat is de realiteit, misdadigers hebben in zekere mate vrij spel in dit land. Men kan ofwel zich aanpassen, ofwel met de kop in 't zand ervan uitgaan dat alles prima is. Helaas is het vooral die laatste soort die ervoor zorgt dat de situatie blijft rotten. Blijf thuis en er zal misschien wél iets veranderen!
Oud 8 september 2014, 09:16   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Beste cookie monster. Als u mensen gaat aanmoedigen om door de straten van Brussel te gaan flaneren, gewoonweg omdat dat rechtvaardig is dat zij dat kunnen doen, dan bent U diegene die verkeerd bezig is. Het IS niet veilig en dat is de realiteit, misdadigers hebben in zekere mate vrij spel in dit land. Men kan ofwel zich aanpassen, ofwel met de kop in 't zand ervan uitgaan dat alles prima is. Helaas is het vooral die laatste soort die ervoor zorgt dat de situatie blijft rotten. Blijf thuis en er zal misschien wél iets veranderen!
wat voor een totaal achterlijke stellingname is dat?
De weg op naar Saudi Arabia waar vrouwen zonder ingepakt te worden en mèt mannelijke begeleiding niet meer in het openbaar mogen verschijnen?
Het geweldsmonopolie ligt in dit land bij de politie. Zij moeten ervoor zorgen dat WIJ gelijkwaar en gelijkwanneer vrij en veilig over straat kunnen lopen. Gekleed op de manier zoals wij dit hier al jaren gewoon zijn.

Als dat stoort voor de onopgevoede achterlijke sexueel gefrustreerden, dan moeten die laatsten hulp gaan zoeken zodat zij hun houding kunnen aanpassen en leren om zich in het westen te gedragen.

Lukt dat niet, dat deze stoere binken maar wat koppen kan afkappen in hun eigen kalifaat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 09:50   #85
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat voor een totaal achterlijke stellingname is dat?
De weg op naar Saudi Arabia waar vrouwen zonder ingepakt te worden en mèt mannelijke begeleiding niet meer in het openbaar mogen verschijnen?
Het geweldsmonopolie ligt in dit land bij de politie. Zij moeten ervoor zorgen dat WIJ gelijkwaar en gelijkwanneer vrij en veilig over straat kunnen lopen. Gekleed op de manier zoals wij dit hier al jaren gewoon zijn.

Als dat stoort voor de onopgevoede achterlijke sexueel gefrustreerden, dan moeten die laatsten hulp gaan zoeken zodat zij hun houding kunnen aanpassen en leren om zich in het westen te gedragen.

Lukt dat niet, dat deze stoere binken maar wat koppen kan afkappen in hun eigen kalifaat.
Je snapt het niet he.

Een analoog voorbeeld dan. Stel dat tussen gemeente A en gemeente B een rivier loopt. Beide gemeenten zijn echter overeengekomen om een brug aan te leggen, en die is door beide gemeenten bekostigd. Echter, in gemeente B is een boosaardig bestuur aan de macht gekomen en die hebben de gemeenschappelijke brug gedynamiteerd. De inwoners uit gemeente A reageren als volgt : sommige weigeren het onrecht van de weggehaalde brug te erkennen, en zwemmen naar de overkant. En af en toe verdrinkt er eentje. En gemeentebestuur A besluit niks te doen want de mensen geraken alsnog in gemeente B. Dat is jouw positie in dit debat. Blijf maar lekker de realiteit ontkennen maar dan zal er ook niks veranderen.

Laatst gewijzigd door december : 8 september 2014 om 09:52.
Oud 8 september 2014, 10:17   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet he.

Een analoog voorbeeld dan. Stel dat tussen gemeente A en gemeente B een rivier loopt. Beide gemeenten zijn echter overeengekomen om een brug aan te leggen, en die is door beide gemeenten bekostigd. Echter, in gemeente B is een boosaardig bestuur aan de macht gekomen en die hebben de gemeenschappelijke brug gedynamiteerd. De inwoners uit gemeente A reageren als volgt : sommige weigeren het onrecht van de weggehaalde brug te erkennen, en zwemmen naar de overkant. En af en toe verdrinkt er eentje. En gemeentebestuur A besluit niks te doen want de mensen geraken alsnog in gemeente B. Dat is jouw positie in dit debat. Blijf maar lekker de realiteit ontkennen maar dan zal er ook niks veranderen.
DUS : allemaal inpakken en vrouwen binnen blijven!

Verzet bieden is er niet bij. Verworven rechten die je niet verdedigt zijn geen verworven rechten meer.
Binnenkort worden ook jouw dochters besneden. Vooral niks zeggen en je kop in het zand steken. Zo kennen we ze ook weer, de linkse lafbekken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 10:54   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een oplossing niet gewenst is door de politieke klasse, dan moet je een zeker vorm van pragmatisme aan de dag leggen.

Ik schets de zaken niet zoals ik ze graag zie, ik geef alleen maar tips die het lijfbehoud verzekeren.
Ik vind het stellen dat slachtoffers schuld dragen en niet daders, niet echt een " tip" geven maar een stelling die om over je nek te gaan is.

Mijn lijfsbehoud hangt niet af van wat ik aan heb, of waar ik me bevind, kerels hebben hun manieren te houden, punt uit.
Mijn " tip" is eerder, doe naaldhakken aan, kun je behoorlijk huis mee houden
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 15:23   #88
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet me (weliswaar ietwat karikaturaal) sterk denken aan het nazismetijdperk......niet reageren, dan zullen ze ons misschien wel gerust laten.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 september 2014 om 15:24.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 17:19   #89
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Doet me (weliswaar ietwat karikaturaal) sterk denken aan het nazismetijdperk......niet reageren, dan zullen ze ons misschien wel gerust laten.....
Ik stel dus nergens dat men niet moet reageren. Reageren kan men in een stemhok, als werkgever, ... etc. Zichzelf blootstellen als slachtoffer, dat staat niet gelijk aan reageren. Als mensen zich nu eens meer terughoudend zouden opstellen ten opzichte van allochtonen, dan zou er misschien een kans zijn dat de politiek stappen zal ondernemen. Maar zolang vrouwen halfnaakt bij nacht door steden durven paraderen, dus in feite aangeven dat er GEEN onveiligheid is, zijn ze mee de oorzaak van de instandhouding van het probleem.

Analoog voorbeeld : zolang mensen blijven consumeren alsof er geen crisis is, zal er ook niets aan de crisis worden gedaan.

Mensen moeten hun verantwoordelijkheid leren nemen en hun fantasiewereldje met veronderstelde rechten en vrijheden eens toetsen aan de werkelijkheid.
Oud 8 september 2014, 17:50   #90
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Omdat ze al decennia lang van witte poco's horen dat blanken de oorzaak zijn van hun armoede en dat blanken 'white privilege' hebben denken zwarte jongeren nu dat het gerechtvaardigd is om oegaboega met de vuisten te gaan op blanken wanneer ze hun zin niet krijgen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 18:14   #91
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Je vergeet optie drie: niet doen alsof er niks aan de hand is maar je ook niet aanpassen en die allochtone driftkikkertjes stomweg op hun dak geven. Genoeg opties daarvoor.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 19:30   #92
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel dus nergens dat men niet moet reageren. Reageren kan men in een stemhok, als werkgever, ... etc. Zichzelf blootstellen als slachtoffer, dat staat niet gelijk aan reageren. Als mensen zich nu eens meer terughoudend zouden opstellen ten opzichte van allochtonen, dan zou er misschien een kans zijn dat de politiek stappen zal ondernemen. Maar zolang vrouwen halfnaakt bij nacht door steden durven paraderen, dus in feite aangeven dat er GEEN onveiligheid is, zijn ze mee de oorzaak van de instandhouding van het probleem.

Analoog voorbeeld : zolang mensen blijven consumeren alsof er geen crisis is, zal er ook niets aan de crisis worden gedaan.

Mensen moeten hun verantwoordelijkheid leren nemen en hun fantasiewereldje met veronderstelde rechten en vrijheden eens toetsen aan de werkelijkheid.
????? als mensen zich terughoudend opstellen zou de politiek stappen kunnen ondernemen ????? Op welke planeet leef jij eigenlijk ?
En mag ik je misschien toch voorstellen die documentaire van een tijdje geleden, van die studente film over haar ervaringen in Broekzele, (nog) eens te bekijken ? "halfnaakt"....'s nachts..... ????? In het artikel waarover het hier begon was het inderdaad 's nachts, maar 'halfnaakt' ???? En in de documentaire was het én niet halfnaakt én niet 's nachts......maar misschien gelden jouw suggesties niet hier bij ons ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 8 september 2014 om 19:34.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2014, 23:35   #93
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste cookie monster. Als u mensen gaat aanmoedigen om door de straten van Brussel te gaan flaneren, gewoonweg omdat dat rechtvaardig is dat zij dat kunnen doen, dan bent U diegene die verkeerd bezig is.
Oh , misdaad loont dus ??
Buig voor het krapul op straat , want zij leiden het land in goede banen ,
naar hun eigen doen & laten , hun wil is wet !!
Dus niet-misdadigers moeten zwijgen , en/of thuisblijven + zich opsluiten !!

Citaat:
Het IS niet veilig en dat is de realiteit, misdadigers hebben in zekere mate vrij spel in dit land. Men kan ofwel zich aanpassen, ofwel met de kop in 't zand ervan uitgaan dat alles prima is. Helaas is het vooral die laatste soort die ervoor zorgt dat de situatie blijft rotten.
Misdaad loont dus ?? U zegt het zelf !!
Men past zich dus maar best aan de criminelen ??
Anders moeten de slachtoffers maar wegrotten in hun "gevangenis" ??

Citaat:
Blijf thuis en er zal misschien wél iets veranderen!
Daar ben ik ook overtuigd van !!
Misdaad loont dus , dus .... slachtoffers blijf thuis ,
want criminaliteit moet zich vrij op straat kunnen bewegen ,
anders voelen zij zich verhinderd !!!!
Heb/Toon respekt voor voor (de) criminaliteit !!

Er staat blijkbaar een geheime boodschap ergens in de quote !!
IS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 00:20   #94
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas is het vooral die laatste soort die ervoor zorgt dat de situatie blijft rotten.
Maar u maant de niet-criminelen aan:
Citaat:
Blijf thuis en er zal misschien wél iets veranderen!
Niet moeilijk dus dat de straten onveilig worden , of zijn !!

breedbandwurger 1967

Oud 9 september 2014, 02:30   #95
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nadere uitleg nodig , aub ??
Citaat:
Men kan ofwel zich aanpassen,
Wie ??

Citaat:
ofwel met de kop in 't zand ervan uitgaan dat alles prima is. Helaas is het vooral die laatste soort die ervoor zorgt dat de situatie blijft rotten.
En wie mogen dat dan wel zijn ??

breedbandwurger 1967

Oud 9 september 2014, 09:50   #96
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:

Sinds wanneer paraderen vrouwen 'halfnaakt' door onze steden??? Noem jij een kleedje dat tot aan de knie komt al halfnaakt? In wat voor een achterlijke ghetto ben jij opgegroeid, zeg? Of ben jij zo'n conservatieve katholiek die al even erg is als dat moslimgespuis? Als ik als vrouw in een topje en rokje wil 'paraderen' in de stad, dan heb ik het recht om dat te mogen doen! En dan moeten anderen hun poten thuishouden! Zo simpel is het! Maar ja, die gastjes mogen zichzelf al niet afrukken van hun 'godsdienst', geen wonder dat ze zich dan als een stel primitieve apen beginnen te gedragen... Gooi die achterlijke bende toch buiten.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 10:23   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

excuseer??? Lees ik dit goed, je moet als vrouw maar thuisblijven, niet uitgaan, oppassen met wat je draagt, wie je aankijkt of aanspreekt want anders lok je uit, weg met blote armen, minirokken, want dan " loop je halfnaakt " en geef je aanleiding.

Weet u zeker dat u geen moslim bent? Want dat is nu de kern van de Islamitische moraal, vrouwen zorgen voor Zina of Chaos, en horen dus iedere situatie te vermijden die voor mannen tot chaos leidt,die onstaat uiteraard door vrouwen, hun gedrag of aanwezigheid, door kleding...

Wordt even wakker, hier mogen vrouwen die zelfs naakt over straat lopen rekenen op bescherming van de wet, mannen zijn ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor hun gedrag.
Hier beschermt de wet en niet een of ander achterlijk religieus principe waar u toch wel een verdediger van lijkt.

Ik stel eerder dat allochtonen zich terughoudend horen op te stellen tegenover vrouwen, dan is het probleem opgelost hoor.Te gek voor woorden, uw pleidooi dat vrouwen maar dit en dat moeten....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 10:29   #98
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Jaja vrouwen, als jullie niet aangerand/verkracht willen worden dan moeten jullie op een warme zomerdag maar geen comfortabele kleding dragen !

Jullie horen het goed, blame the victim a la politics.be.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 11:28   #99
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel dus nergens dat men niet moet reageren. Reageren kan men in een stemhok, als werkgever, ... etc. Zichzelf blootstellen als slachtoffer, dat staat niet gelijk aan reageren.
Hah, het stemhok. Die gaan het eens doen. Het feit dat er no-go zones zijn, zegt genoeg. Het kan hun geen bal schelen, gelijk welk kleurke. Liever focussen op verkeersveiligheid, daar valt nog wat poen mee te scheppen.

En het ligt ook aan onszelf (ja, ik ook). Als van dat straatkrapuul er dan eens enen wat hardhandig wordt aangepakt, steken ze gewoon het commissariaat in brand. Misschien moeten wij ook eens meer zo beginnen reageren.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2014, 16:23   #100
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jaja vrouwen, als jullie niet aangerand/verkracht willen worden dan moeten jullie op een warme zomerdag maar geen comfortabele kleding dragen !

Jullie horen het goed, blame the victim a la politics.be.
Tja, ik vind het zonodig nog absurder om seksueel geweld te gaan uitlokken. Intelligentie is vooral aanpassingsvermogen?

Ik stel dus nergens dat ik tevreden ben met die gang van zaken hé! Maar zolang WIJ (autochtonen) ons niet aanpassen aan de multiculturele realiteit (in casu : wegblijven uit de steden en de boel laten verloederen), zolang al die mammezellekes iedere zaterdag met hun sjakosj door de winkelstraten lopen te flaneren alsof hier alles zo paradijselijk vreedzaam is, zal er dus niks veranderen.

Deelnemen aan de multiculturele samenleving staat gelijk aan goedkeuren van de multiculturele samenleving.

En ja, ik geef als tip om -als men dan toch als vrouw in een stad wil gaan rondlopen- van zich goed in te pakken in plaats van onnozele statements te willen verkopen. Er zijn nog plaatsen genoeg in dit land waar men wél vrij is van klederdracht, dat ze zich daar een beetje gaan showen aan het publiek.

Zoals forumlid 'Het Verzet' schrijft, misschien zijn wij wel veel te braaf. 't Is niet omdat je die ene dag het juiste stemvakje aankruist, dat je al die andere dagen vrolijk kan deelnemen aan de multikul.

Laatst gewijzigd door december : 9 september 2014 om 16:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be