![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht Turkije geen Attaturk gekend hebben dan was het daar even erg als in Marokko, waar meisjes nog steeds vanaf 12 jaar worden uitbesteed aan toekomstige schoonfamilie om het huishouden te doen in afwachting tot ze oud genoeg zijn om met hun neef te trouwen, en wat dacht u , is het omwille van échte hoogstaande culturen dat vooral moslima's vluchthuizen bevolken, de meeste abortussen plegen, terwijl hun broers verzeilen in criminaliteit, en de gevangenissen vooral vertegenwoordigers kennen van zeer hoogstaande culturen die uiteraard, te weinig kansen kregen hier? Hou toch op met dat salongeneuzel, daar helpt u trouwens die mensen totaal niet mee, wel met een eerlijke houding over wat voor iedereen hier de norm is, ongeacht je geloofsovertuiging of culturele achtergrond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dat "heel ander staan" t.o.v. het heilig boek, dat is een vooroordeel dat in Christelijke kringen graag herhaald wordt, maar het is natuurlijk onzin: de houding t.o.v. het heilige boek verschilt al evenveel tussen verschillende Christelijke Kerken als tussen moslims en Christenen. Hier een essentieel onderscheid van proberen maken, is je reinste essentialisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Een onderzoek van het Cultureel Planbureau in 2012 gaf over Moskee bezoek aan: In Nederland geboren Marokkanen o Moskeebezoek: 1 op 3 (33%) Turken o Moskeebezoek: Gestegen van 23% naar 35% o Het aantal Turken dat nooit een moskee van binnen ziet name toe van 10% naar 22% o Een op de vijf Turkse moslims doet niets aan zijn of haar geloof, een even grote groep houdt zich alleen aan de voedselvoorschriften door halal te eten en aan de ramadan mee te doen. o Het aantal Turken dat aan de Ramadan doet: 66% Naarmate allochtonen een hogere opleiding hebben Het geloof steeds minder belangrijk wordt naarmate iemand een hogere opleiding heeft gevolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2014 om 01:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() [quote=daiwa;7350337]Verhofstadt die zei dat de islam haaks staat op de waarden en normen die gelden in onze Westerse samenleving kent dus ook niets van de islam?[/QUOT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 oktober 2014 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat zegt iets over de islam, of beter hoe de islam kan ingevuld worden. Dat zegt niets over alle moslims. En dat is het enige dat ik al de hele tijd probeer te zeggen.
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Meestal smaak ik je bijdragen maar nu ga je toch wat kort door de bocht. De Turkse en Marokkaanse culturen zijn wél hoogstaande culturen die je niet kan afmeten met zuiver onze normen en waarden. Ik beweer ook niet dat alle Turken (of beter Koerden) en Marokkanen (of beter Berbers) hier (of ginder) een hoogstaande cultuur hebben. Ik denk ook niet dat onze Vlamingen die 100 jaar terug naar Amerika emigreerden een hoogstaande cultuur meenamen. (Ze hadden het wél gemakkelijker om zich te integreren omwille van een gemeenschappelijke cultuur, net zoals de latino's nu.) Ik beweer zelfs niet of die culturen hier verenigbaar zijn met onze cultuur. Overigens is het geen salongeneuzel. Ik kom in die andere wereld sinds 1968 en ben uit hoofde van mijn beroep en functie in aanraking gekomen met hoogst geciviliseerde mensen én cultuur om me een oordeel te kunnen vormen vanuit de praktijk en niet van uit mijn salon.
![]() |
![]() |
#94 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat zo is, wat is dan jouw probleem met de Koran?
Het valt op dat het altijd de neo-nazi's zijn die moskeeën in brand steken of bekladden of moslimkerkhoven schenden. Waarom zouden ze dat nu doen? Om hun ideologische verwantschap uit te drukken? Akkoord, neo-nazi's zijn dom, maar zo dom nu ook weer niet... Behalve jij dan, misschien? ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 oktober 2014 om 09:24. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Alleen antwoorden als je een antwoord hebt op die vraag aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: beschuldigt u mij ervan een neo-nazi te zijn?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 oktober 2014 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
" In Nederland geboren Marokkanen"en " moskeebezoek" gaat dit dan over dagelijks, wekelijks of tijdens suiker en offerfeest? En wat met niet in Nederland geboren Marokkanen? En over welke moskees hebben we het, de erkende moskees, de niet erkende moskee, kortom uw cijfers zegt niets over Marokkanen in Nederland, moskeebezoek of wat dit zou zeggen over het belang van de Koran binnen islam. U mag het gerust omdraaien, hoe minder belangrijk mensen religie vinden, hoe groter de kans op een hogere opleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u mag me gerust uitleggen wat zo hoogstaand is aan de échte Turkse of Marokkaanse cultuur! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met het inconsequente gemorrel aan de vrijheid van meningsuiting is men begonnen aan de afbraak van precies datgene wat het verschil maakt tussen een vrije samenleving en totalitaire staat. Bovendien lijkt er geen einde de komen aan die waanzin, alle politiek correcte capriolen bij elkaar zit men al veel verder dan de oproep van Wilders om de Koran te censureren. |
|
![]() |
![]() |