Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2014, 22:17   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het VB is geen "politiek incorrecte", wel een fascistische partij.
Zonder bewijs, een waardeloze uitspraak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 22:17   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Kijk.

Dat bedoel ik juist.

Groepen tegen elkaar opzetten.

Verkeerde informatie spuien.

De échte Marokkaanse én Turkse cultuur zijn zeer hoogstaand.

Er zijn zeer veel nette Marokkanen en Turken.

Er is ook bloedeigen schorum en tuig.

Dat er met mogelijke - ook correcte - interpretaties van de islam en daardoor met de islam zelf iets mis is zal ik niet ontkennen. Net zo min als ik zal vergeten dat er ook met het christendom zeer veel mis kan gaan en gegaan is. Tot in mijn eigen jeugd toe toen deze nog macht had.

Maar veel moslims - net als veel christenen - kennen te weinig van hun leer en passen de hem niet of zeer selectief toe.

En daarom is het onjuist dé moslim, erger nog dé Marokkaan, te stigmatiseren. Je moet de boodschap aanpakken en proberen ogen te openen.

Van dat laatste heb ik hier nog niet veel gemerkt. De grootste roepers kennen zelf geen jota van wat de islam eigenlijk is.

En schelden dan maar wat, zoals jij hierboven.

Op een manier die eerder ik van schorum en tuig zou verwachten.
Tuurlijk, binnen de Turkse cultuur komen eremoorden niet voor, en de Marokkaanse familiewetgeving , gebaseerd op sharia, staat voor hoogstaande échte Marokkaanse cultuur!

Mocht Turkije geen Attaturk gekend hebben dan was het daar even erg als in Marokko, waar meisjes nog steeds vanaf 12 jaar worden uitbesteed aan toekomstige schoonfamilie om het huishouden te doen in afwachting tot ze oud genoeg zijn om met hun neef te trouwen, en wat dacht u , is het omwille van échte hoogstaande culturen dat vooral moslima's vluchthuizen bevolken, de meeste abortussen plegen, terwijl hun broers verzeilen in criminaliteit, en de gevangenissen vooral vertegenwoordigers kennen van zeer hoogstaande culturen die uiteraard, te weinig kansen kregen hier?

Hou toch op met dat salongeneuzel, daar helpt u trouwens die mensen totaal niet mee, wel met een eerlijke houding over wat voor iedereen hier de norm is, ongeacht je geloofsovertuiging of culturele achtergrond.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 22:20   #83
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De arrogantie zit aan uw kant, daar u meent te kunnen weten wat er aan moslimzijde gebeurt op basis van iets anders. Hierbij natuurlijk vergetend dat christenen en moslims heel anders staan tegenover hun resp. heilig boek.
Je houdt je hier bewust van de domme, hé. Je ziet ook wel dat "moslim" in verschillende betekenissen gebruikt wordt: de ene keer om mensen aan te duiden die een bepaalde religie praktizeren, de andere keer om te verwijzen naar personen met familiale roots in bepaalde landen met een moslimmeerderheid.

Wat dat "heel ander staan" t.o.v. het heilig boek, dat is een vooroordeel dat in Christelijke kringen graag herhaald wordt, maar het is natuurlijk onzin: de houding t.o.v. het heilige boek verschilt al evenveel tussen verschillende Christelijke Kerken als tussen moslims en Christenen. Hier een essentieel onderscheid van proberen maken, is je reinste essentialisme.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2014, 22:22   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je houdt je hier bewust van de domme, hé. Je ziet ook wel dat "moslim" in verschillende betekenissen gebruikt wordt: de ene keer om mensen aan te duiden die een bepaalde religie praktizeren, de andere keer om te verwijzen naar personen met familiale roots in bepaalde landen met een moslimmeerderheid.

Wat dat "heel ander staan" t.o.v. het heilig boek, dat is een vooroordeel dat in Christelijke kringen graag herhaald wordt, maar het is natuurlijk onzin: de houding t.o.v. het heilige boek verschilt al evenveel tussen verschillende Christelijke Kerken als tussen moslims en Christenen. Hier een essentieel onderscheid van proberen maken, is je reinste essentialisme.
Dan moet u mij eens verwijzen naar een islamitisch rechtsgeleerde die de goddelijke oorsprong van de koran in twijfel trekt.
Oud 6 oktober 2014, 22:23   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leren lezen.

Ik heb het niet over Wilders.

Ik heb het over mensen hier die hun eigen cultuur zeggen te verdedigen maar dat doen op een manier enkel een volkomen cultuurbarbaar waardig.

Overigens is de koran een van de handboeken van de islam, niet van elke moslim. Gelieve echt dit onderscheid te willen maken.

Maar waarschijnlijk boter aan de galg.
Ik moet de moslim nog tegen komen die zijn Koran " maar een van de boeken "vindt. Het is niet omdat er boeken werden geschreven om de Koran in interpreteren, uit te leggen, te verklaren, toe te lichten, te verduidelijken, dat het niet het hart van de Islam vormt, enige eerlijkheid zou de discussie toch wel ten goede komen.
Oud 6 oktober 2014, 22:25   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik moet de moslim nog tegen komen die zijn Koran " maar een van de boeken "vindt. Het is niet omdat er boeken werden geschreven om de Koran in interpreteren, uit te leggen, te verklaren, toe te lichten, te verduidelijken, dat het niet het hart van de Islam vormt, enige eerlijkheid zou de discussie toch wel ten goede komen.
Inderdaad. Daarom ook beginnen moslims al vlug hysterisch te doen zodra er een onvertogen woord over de koran valt.
Oud 7 oktober 2014, 00:14   #87
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Wat doet dat ertoe?
Wat heeft dat te maken met de huidige problematiek?
Wel, het zijn Nederlanders en een deel (hoe groot geen idee) zijn Moslims, waarvan een gedeelte al meer dan een eeuw van oorsprong deel uitmaakt van onze Nederlandse samenleving.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 00:47   #88
Adrian M

Standaard

Citaat:
Wie weet is er wel één te vinden?

Een onderzoek van het Cultureel Planbureau in 2012 gaf over Moskee bezoek aan:
In Nederland geboren Marokkanen
o Moskeebezoek: 1 op 3 (33%)

Turken
o Moskeebezoek: Gestegen van 23% naar 35%
o Het aantal Turken dat nooit een moskee van binnen ziet name toe van 10% naar 22%
o Een op de vijf Turkse moslims doet niets aan zijn of haar geloof, een even grote groep houdt zich alleen aan de voedselvoorschriften door halal te eten en aan de ramadan mee te doen.
o Het aantal Turken dat aan de Ramadan doet: 66%

Naarmate allochtonen een hogere opleiding hebben
Het geloof steeds minder belangrijk wordt naarmate iemand een hogere opleiding heeft gevolgd.
Oud 7 oktober 2014, 01:34   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk.

Van dat laatste heb ik hier nog niet veel gemerkt. De grootste roepers kennen zelf geen jota van wat de islam eigenlijk is.
Verhofstadt die zei dat de islam haaks staat op de waarden en normen die gelden in onze Westerse samenleving kent dus ook niets van de islam?

Citaat:
Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” (…) "De islam is in wekelijkheid niet alleen een godsdienst maar ook een ideologie, een sociaal-politieke leer. In wezen verschilt die toestand niet van het communisme dat aan de samenleving een bepaalde morele code en een manier van leven wou opleggen."
Citaat:
Ik kan geen cultuur aanvaarden die nog tot religieuze besnijdenissen overgaat," zo luidt het credo van Patrick Dewael. "Ik kan geen cultuur accepteren die vrouwen in een minderwaardige positie duwt, omdat ze hun lichaamsdelen moeten bedekken. Ik kan niet akkoord gaan met de onderdrukking van vrouwen door ze binnenshuis te houden en zelfs niet de kans te geven om inburgeringscursussen te volgen. Ik aanvaard geen cultuur waar geen scheiding is tussen kerk en staat". "Dat ze in de praktijk geen scheiding van kerk en staat erkennen, is echt onverenigbaar met een verblijf in onze maatschappij. Dat ze nog met verplichte huwelijken werken en vrijheidsberovende maatregelen treffen tegenover vrouwen, kan niet meer worden getolereerd. Als we daaraan toegeven, halen we onze beschaving omlaag."

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2014 om 01:38.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 06:46   #90
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

[quote=daiwa;7350337]Verhofstadt die zei dat de islam haaks staat op de waarden en normen die gelden in onze Westerse samenleving kent dus ook niets van de islam?[/QUOT
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 08:38   #91
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het VB is geen "politiek incorrecte", wel een fascistische partij. Noch haar probleemstelling, noch haar oplossing kunnen dus juist genoemd worden. Dit gaat heel wat verder dan het "verwoorden".

Het zegt heel veel over Vlaanderen dat zo'n afschuwelijke partij zo hoog heeft kunnen scoren.
De islam een religie noemen, dat is pas een regelrechte misdaad tegen de menselijkheid. Dan had men van het nazisme ook een religie kunnen maken. Mein Kampf en de koran: weinig verschil. Het kalifaat is de islam in zijn puurste vorm: moorden en onderdrukken.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 oktober 2014 om 08:45.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 08:47   #92
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Verhofstadt die zei dat de islam haaks staat op de waarden en normen die gelden in onze Westerse samenleving kent dus ook niets van de islam?
Ik vind dat ook.

Dat zegt iets over de islam, of beter hoe de islam kan ingevuld worden.

Dat zegt niets over alle moslims.

En dat is het enige dat ik al de hele tijd probeer te zeggen.
Oud 7 oktober 2014, 08:56   #93
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, binnen de Turkse cultuur komen eremoorden niet voor, en de Marokkaanse familiewetgeving , gebaseerd op sharia, staat voor hoogstaande échte Marokkaanse cultuur!

Mocht Turkije geen Attaturk gekend hebben dan was het daar even erg als in Marokko, waar meisjes nog steeds vanaf 12 jaar worden uitbesteed aan toekomstige schoonfamilie om het huishouden te doen in afwachting tot ze oud genoeg zijn om met hun neef te trouwen, en wat dacht u , is het omwille van échte hoogstaande culturen dat vooral moslima's vluchthuizen bevolken, de meeste abortussen plegen, terwijl hun broers verzeilen in criminaliteit, en de gevangenissen vooral vertegenwoordigers kennen van zeer hoogstaande culturen die uiteraard, te weinig kansen kregen hier?

Hou toch op met dat salongeneuzel, daar helpt u trouwens die mensen totaal niet mee, wel met een eerlijke houding over wat voor iedereen hier de norm is, ongeacht je geloofsovertuiging of culturele achtergrond.
Alice,

Meestal smaak ik je bijdragen maar nu ga je toch wat kort door de bocht.

De Turkse en Marokkaanse culturen zijn wél hoogstaande culturen die je niet kan afmeten met zuiver onze normen en waarden.

Ik beweer ook niet dat alle Turken (of beter Koerden) en Marokkanen (of beter Berbers) hier (of ginder) een hoogstaande cultuur hebben. Ik denk ook niet dat onze Vlamingen die 100 jaar terug naar Amerika emigreerden een hoogstaande cultuur meenamen. (Ze hadden het wél gemakkelijker om zich te integreren omwille van een gemeenschappelijke cultuur, net zoals de latino's nu.)

Ik beweer zelfs niet of die culturen hier verenigbaar zijn met onze cultuur.

Overigens is het geen salongeneuzel. Ik kom in die andere wereld sinds 1968 en ben uit hoofde van mijn beroep en functie in aanraking gekomen met hoogst geciviliseerde mensen én cultuur om me een oordeel te kunnen vormen vanuit de praktijk en niet van uit mijn salon.
Oud 7 oktober 2014, 09:23   #94
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Mein Kampf en de koran: weinig verschil.
Als dat zo is, wat is dan jouw probleem met de Koran?

Het valt op dat het altijd de neo-nazi's zijn die moskeeën in brand steken of bekladden of moslimkerkhoven schenden. Waarom zouden ze dat nu doen? Om hun ideologische verwantschap uit te drukken?

Akkoord, neo-nazi's zijn dom, maar zo dom nu ook weer niet... Behalve jij dan, misschien?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 7 oktober 2014 om 09:24.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 09:32   #95
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wel, het zijn Nederlanders en een deel (hoe groot geen idee) zijn Moslims, waarvan een gedeelte al meer dan een eeuw van oorsprong deel uitmaakt van onze Nederlandse samenleving.
Ja en ik herhaal mijn vraag: Wat doet dat ertoe?
Alleen antwoorden als je een antwoord hebt op die vraag aub.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 10:15   #96
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ja en ik herhaal mijn vraag: Wat doet dat ertoe?
Alleen antwoorden als je een antwoord hebt op die vraag aub.
Verduidelijk uw vraag dan maar.
Oud 7 oktober 2014, 10:32   #97
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als dat zo is, wat is dan jouw probleem met de Koran?

Het valt op dat het altijd de neo-nazi's zijn die moskeeën in brand steken of bekladden of moslimkerkhoven schenden. Waarom zouden ze dat nu doen? Om hun ideologische verwantschap uit te drukken?

Akkoord, neo-nazi's zijn dom, maar zo dom nu ook weer niet... Behalve jij dan, misschien?
Wel, hiermee bewijst u zelf dat er weinig verschil is tussen het nazisme en de islam. Ze handelen beiden hetzelfde. Wie steekt er kerken in brand? Wie vernield er katholieke kerkhoven? Wie kruisigt er christenen? Wie verkracht er christelijke vrouwen in het MO? Wie onthoofd christenen? In feite zijn de gruweldaden van de islam een veelvoud erger dan die van het nazisme. De islam heeft ondertussen reeds meer dan 280 miljoen mensen vermoord. Islam godsdienst van de vrede en verdraagzaamheid? Dat geloven wij al lang niet meer.

Voor alle duidelijkheid: beschuldigt u mij ervan een neo-nazi te zijn?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 oktober 2014 om 10:43.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2014, 15:10   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Wie weet is er wel één te vinden?

Een onderzoek van het Cultureel Planbureau in 2012 gaf over Moskee bezoek aan:
In Nederland geboren Marokkanen
o Moskeebezoek: 1 op 3 (33%)

Turken
o Moskeebezoek: Gestegen van 23% naar 35%
o Het aantal Turken dat nooit een moskee van binnen ziet name toe van 10% naar 22%
o Een op de vijf Turkse moslims doet niets aan zijn of haar geloof, een even grote groep houdt zich alleen aan de voedselvoorschriften door halal te eten en aan de ramadan mee te doen.
o Het aantal Turken dat aan de Ramadan doet: 66%

Naarmate allochtonen een hogere opleiding hebben
Het geloof steeds minder belangrijk wordt naarmate iemand een hogere opleiding heeft gevolgd.
Dat was het onderwerp niet, wel het belang van de Koran binnen islam.
" In Nederland geboren Marokkanen"en " moskeebezoek" gaat dit dan over dagelijks, wekelijks of tijdens suiker en offerfeest? En wat met niet in Nederland geboren Marokkanen? En over welke moskees hebben we het, de erkende moskees, de niet erkende moskee, kortom uw cijfers zegt niets over Marokkanen in Nederland, moskeebezoek of wat dit zou zeggen over het belang van de Koran binnen islam.

U mag het gerust omdraaien, hoe minder belangrijk mensen religie vinden, hoe groter de kans op een hogere opleiding.
Oud 7 oktober 2014, 15:13   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice,

Meestal smaak ik je bijdragen maar nu ga je toch wat kort door de bocht.

De Turkse en Marokkaanse culturen zijn wél hoogstaande culturen die je niet kan afmeten met zuiver onze normen en waarden.

Ik beweer ook niet dat alle Turken (of beter Koerden) en Marokkanen (of beter Berbers) hier (of ginder) een hoogstaande cultuur hebben. Ik denk ook niet dat onze Vlamingen die 100 jaar terug naar Amerika emigreerden een hoogstaande cultuur meenamen. (Ze hadden het wél gemakkelijker om zich te integreren omwille van een gemeenschappelijke cultuur, net zoals de latino's nu.)

Ik beweer zelfs niet of die culturen hier verenigbaar zijn met onze cultuur.

Overigens is het geen salongeneuzel. Ik kom in die andere wereld sinds 1968 en ben uit hoofde van mijn beroep en functie in aanraking gekomen met hoogst geciviliseerde mensen én cultuur om me een oordeel te kunnen vormen vanuit de praktijk en niet van uit mijn salon.
Vandaar salongeneuzel, het is niet omdat je met een bepaalde elite in aanraking komt, dat een cultuur ineens hoogstaand is.
Maar u mag me gerust uitleggen wat zo hoogstaand is aan de échte Turkse of Marokkaanse cultuur!
Oud 7 oktober 2014, 16:26   #100
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens.

Uit 'politieke' correctheid hebben alle politieke partijen boter op hun hoofd.

Ook de politiek 'incorrecte' partij die, net als Wilders, het juiste probleem op een onjuiste manier verwoordde omwille van politiek gewin waarop als reactie de andere partijen ook omwille van politiek gewin het juiste probleem op een onjuiste manier onbespreekbaar gemaakt hebben.

En het in dat politieke spel werd omwille van politiek gewin nooit naar een oplossing gezocht.

Niet alleen hier ten andere.

Ik vrees dat het nu te laat is. Rest nog de vele goed menenden van de waarde van ons systeem te overtuigen. En heel krachtdadig op te treden tegen de anderen.
Het is erger dan boter op het hoofd.
Met het inconsequente gemorrel aan de vrijheid van meningsuiting is men begonnen aan de afbraak van precies datgene wat het verschil maakt tussen een vrije samenleving en totalitaire staat.
Bovendien lijkt er geen einde de komen aan die waanzin, alle politiek correcte capriolen bij elkaar zit men al veel verder dan de oproep van Wilders om de Koran te censureren.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be