![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ook best eigenaardig is dat 'wij' ons daar allemaal maar laten door vangen en alles in het werk stellen om deze woorden te 'schrappen'.
Sorry, maar als het mij te doen stond kwam daar niets van in huis die woorden te 'schrappen' of deze niet meer in de mond te mogen nemen. ![]() Kunnen bepaalde zielen daar niet mee leven, het staat hen volledig vrij om het 'af te bollen' naar die oorden waar men de woorden reeds geschrapt heeft (waar is dat?), ah! daar -> met zen allen naar Utopia de ideale staat. ![]() Wat voor flauwekul is dat toch tegenwoordig allemaal ... Begrijpe wie begrijpe kan ... ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 september 2014 om 05:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Detail tekst: Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ach, die Zwarte Piet kunnen we wel missen, denk ik. De zweepvader uit Wallonië en de Ruprecht uit Duitsland kunnen steeds invallen.
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet genoeg van de kolonisatie, maar we vielen indertijd niet uit de toon. Kortom er zijn zaken die naar de normen van de tijd niet excessief waren, anderzijds ging men ook eens te ver. Maar in gods naam blijf van de mooie jeugd-tradities af, tenminste ik als Nederlander kijk er naar uit, sterker toen ik nog jonger was ging ik zelfs (erger) stotteren van de spanning rond Sinterklaas. En ja zwarte pieten horen daar natuurlijk bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch is het ozo overduidelijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Doublespeak http://en.wikipedia.org/wiki/Newspeak Ten voordele van het Orwelliaanse taalgebruik gebeurt dit alles, oorlog is vrede en twee plus twee is vijf. De kudde neemt het nog steeds... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkel goed menend en zinnig mens die het daar niet mee eens kan zijn. Alleen verkapte racisten doen verwoede pogingen om het beeld van Zwarte Piet 'als knecht van Sinterklaas' in stand te houden. Dat is duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De link is er natuurlijk wel, in samenleving waar iets banaal als zwarte piet niet meer kan moet men niet verwonderd zijn dat zaken die verder gaan dan het banale en aanstoot geven ook onder vuur komen te liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel linxe wannabe wereldverbeteraars zien dingen die er niet zijn en hollen nu al decennia begrippen uit, zij zijn dermate racist dat ze 't op anderen projecteren. Alles wat ons eigen is, onze cultuur moet nu eenmaal vernietigd worden en liefst vervangen door wat anders, liefst de barbaarse mohamedanerij die constant opgehemeld wordt, zelfs nu nog met de fratsen van IS (IS).
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 28 september 2014 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de negerinnentetten moeten ze afblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
NIEMAND, maar dan ook niemand die zwarte piet wil houden omdat ze graag terug naar de slavernij willen. GEEN ENKEL KIND ervaart de zwarte piet als een domme, onderdanige slaaf van de blanke sint. Dus als IK even ga bepalen dat album 1 van de smurfen : "de zwarte smurfen" (soort zombieverhaal waarin iedere smurf die gebeten wordt door een andere zwarte, zelf zwart wordt...) eigenlijk terug verwijst naar dat niemand zwart wil zijn, en dat de zwarte smurfen slecht zijn omwille van hun kleur en dat daarom dat album moet afgeschaft worden enkel en alleen omdat ik die enkeling ben die er een verkeerd beeld van heeft, dan geeft u mij gelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog nooit heeft er iemand die voor zwarte piet speelde in de verste verte aan racisme gedacht toen hij die rol speelde. Vergeet niet dat het BLANKEN zijn die voor zwarte Piet SPELEN. Het zijn NIET de kinderen die dat oude koloniale imago en "hedendaags" racisme aan elkaar linken, maar de politiek correct denkende, onderhuidse racisten. De fascisten zijn terug, maar vandaag noemen ze zich anti-fascisten.
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ga het nog eens één keer herhalen: zwarte piet heeft NIETS met racisme te maken. Dat is de grootste politiekcorrecte zever van de laatste jaren. Een bruine Piet mag dan wel. Wat is het verschil? Of gaat u kinderen ook al beschuldigen van racisme?? Dat overdreven links gezeik over racisme komt mij stilaan de strot uit. Dat handjevol wereldverbeteraars maakt zich hopeloos belachelijk. Iedere NORMALE mens vindt dit belachelijke onzin. Vraag het maar eens aan de mensen in de straat en kom dan terug. De linkse kerk wil gewoon haat zaaien en de mensen tegen elkaar opzetten.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 28 september 2014 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In sommige liedjes is het zelfs "Pieterbaas"! dat is wat anders hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bianca Berends (zij steunt op de scriptie ‘Zwarte Piet en Witte Klaas’, van B.A. Berends, Kunst en Cultuurwetenschappen, Erasmus Universiteit, Rotterdam, 2000.): Het blijkt dat veel stereotype beelden van zwarten letterlijk terug te vinden zijn in de verhalen. Zo wordt Zwarte Piet in de eerste helft van de twintigste eeuw voornamelijk afgebeeld volgens vaste uiterlijke kenmerken, overeenkomstig de wijze waarop zwarte mensen in kinderboeken worden afgebeeld. Een bekend voorbeeld hiervan is Sjimmie in de oude stripalbums van Sjors en Sjimmie. Ringen in de oren, witte ogen en tanden, kroeshaar en dikke lippen zijn kenmerken die zowel in beeld als tekst tot uiting komen. Opmerkelijk is dat Zwarte Piet in 35 procent van de verhalen ‘moor’ of ‘neger’ wordt genoemd. Hieruit kan worden opgemaakt dat er voor de oorlog geen twijfel over bestond dat Zwarte Piet zwart was van zichzelf en niet door bijvoorbeeld het roet uit een schoorsteen. Ook is Zwarte Piet duidelijk minderwaardig aan Sinterklaas. Dit komt overeen met de algemene denkbeelden die voor de Tweede Wereldoorlog over de verhouding tussen zwart en blank bestonden. Hij noemt Sinterklaas bijvoorbeeld ‘Heer’ of ‘Meester’. In de tweede helft van de twintigste eeuw verandert Zwarte Piet van een strenge knecht in zwarte clown met een spraakgebrek. Ook wordt hij steeds kinderlijker en dommer. Sinterklaas wordt in de eerste periode boos op Zwarte Piet omdat deze de Sint niet gehoorzaamd heeft. In de tweede periode zal de Sint eerder boos worden, omdat alles wat Zwarte Piet doet in de soep loopt. Het benadrukken van uiterlijke kenmerken als ogen, mond, tanden en haren verdwijnt wel uit teksten, maar in illustraties wordt hij nog steeds op deze manier afgebeeld. De link met zijn negroïde afkomst verdwijnt uit de meeste verhalen, maar komt in de laatste 25 jaar toch nog in 6 procent van de teksten voor. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 september 2014 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |