Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2014, 08:27   #81
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Rituele slacht is barbaars, en moet worden verboden. Alsook al zeker bont en foie gras. Maar het verbod op rituele slacht heeft (vermoed ik) voor velen hier niks met dierenwelzijn te maken, maar gewoon met hun haat voor islam of moslims.
Hell, ik durf wedden dat er staan te roepen die evengoed dingen als foie gras eten.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:28   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Rituele slacht is barbaars, en moet worden verboden. Alsook al zeker bont en foie gras. Maar het verbod op rituele slacht heeft (vermoed ik) voor velen hier niks met dierenwelzijn te maken, maar gewoon met hun haat voor islam of moslims.
Hell, ik durf wedden dat er staan te roepen die evengoed dingen als foie gras eten.
ho! ik was de foie gras nog vergeten. Laten we ineens de slachtwetten afschaffen zolang er nog foie gras wordt gekweekt.

allez, OK.

Omdat er in Duitsland in het Max Planck instituut onverdedigbare proeven op aapjes worden gedaan, enkel om te zien hoe de hersenfunctie werkt, mogen we nu allemaal (en niet enkel de moslims) onverdoofd slachten.
Zie: http://forum.politics.be/showthread....90#post7325290

Omdat er in andere laboratoria ook nog levende dieren gebruikt worden om medicijnen op te testen, mogen wij nu massaal koeien onverdoofd de keel oversnijden.

Omdat de biggen ook onverdoofd gecastreerd worden, mogen we nu allemaal (geen discriminatie) onverdoofd schaapkes in onze badkuip slachten.

Omdat de kalveren een ellendig leven hebben mogen wij ze vanaf nu onverdoofd de keel oversnijden.

Omdat de kippen in de bio-industrie een ellendig leven leiden(ook lijden), mogen wij vanaf nu ook geiten onverdoofd kelen.

En wie daar iets op durft te zeggen moet maar veganist worden;

Dat we daar nog niet vroeger aan gedacht hebben! Zolang het ene leed niet is uitgeroeid mogen we gerust duizenden koeien per dag levend martelen!

En de katten mogen ook terug levend van de Ieperse toren gegooid worden, zolang er nog kistkalveren bestaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2014 om 08:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:46   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Off topic, maar jij noemt dit direct haat.

Als je opsomt waarvoor islam en moslims allemaal staan, dat niet spoort met onze cultuur, dan kan je spreken van een waaier die begint met "niet akkoord zijn" tot inderdaad aan "haat".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:56   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
allez, OK.

Omdat er in Duitsland in het Max Planck instituut onverdedigbare proeven op aapjes worden gedaan, enkel om te zien hoe de hersenfunctie werkt, mogen we nu allemaal (en niet enkel de moslims) onverdoofd slachten.

Omdat er in andere laboratoria ook nog levende dieren gebruikt worden om medicijnen op te testen, mogen wij nu massaal koeien onverdoofd de keel oversnijden.

Omdat de biggen ook onverdoofd gecastreerd worden, mogen we nu allemaal (geen discriminatie) onverdoofd schaapkes in onze badkuip slachten.

Omdat de kalveren een ellendig leven hebben mogen wij ze vanaf nu onverdoofd de keel oversnijden.

Omdat de kippen in de bio-industrie een ellendig leven leiden(ook lijden), mogen wij vanaf nu ook geiten onverdoofd kelen.

En wie daar iets op durft te zeggen moet maar veganist worden;

Dat we daar nog niet vroeger aan gedacht hebben! Zolang het ene leed niet is uitgeroeid mogen we gerust duizenden koeien per dag levend martelen!
Dat de tijdelijke slachtvloeren verboden worden is een positieve zaak.
Niet alleen voor de dieren, maar ook voor de volksgezondheid.

Een dergelijke massa dieren brengt immers ook een massa mest met zich mee.
Maar ook bij het slachten ontstaan er gevaren voor de volksgezondheid.
Het is namelijk niet te vermijden dat er bloed en andere inwendige organen op de grond terecht komen. Hierdoor worden deze ook verspreid via de aanwezige kijklustige over heel de omgeving en trekken deze ongedierte aan.
Daarnaast is het onmogelijk om alles te controleren.

Men kan dus andere zaken inroepen dan het dierenleed om dergelijke massale slachtingen op tijdelijke slachtvloeren te verbieden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:56   #85
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Off topic, maar jij noemt dit direct haat.

Als je opsomt waarvoor islam en moslims allemaal staan, dat niet spoort met onze cultuur, dan kan je spreken van een waaier die begint met "niet akkoord zijn" tot inderdaad aan "haat".

.
Ik weet niet wat dat onverdoofd slachten gaat oplossen. De moslims zullen er zich alleszins niet aan houden en de politie zal niet in staat zijn ook maar 1 inbreuk op de wet te verhinderen. Ondertussen laat men IS begaan, doet Belgie of zijn neus bloedt, blijven de belastingsbetalers belastingen betalen waarvan er geen gedeelte via de rva en ocmw naar steun gaan naar IS varkens die mensen onverdoofd onthoofden. Ook deze nieuwe wet is enkel een bewijs van de kleingeestigheid van het vlaamse nieuwe correcte (=NVA) denken. Technocratische regeltjes die niets veranderen in de praktijk. Ook de EU is daar goed in. De echte problemen, deeconomische structurele neergang van de EU en het IS gevaar en de werkloosheid, daar worden maar geen maatregelen voor getroffen.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 09:05   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat de tijdelijke slachtvloeren verboden worden is een positieve zaak.
Niet alleen voor de dieren, maar ook voor de volksgezondheid.

Een dergelijke massa dieren brengt immers ook een massa mest met zich mee.
Maar ook bij het slachten ontstaan er gevaren voor de volksgezondheid.
Het is namelijk niet te vermijden dat er bloed en andere inwendige organen op de grond terecht komen. Hierdoor worden deze ook verspreid via de aanwezige kijklustige over heel de omgeving en trekken deze ongedierte aan.
Daarnaast is het onmogelijk om alles te controleren.

Men kan dus andere zaken inroepen dan het dierenleed om dergelijke massale slachtingen op tijdelijke slachtvloeren te verbieden.
kan je me dan ook even verduidelijken waarom IK geen koe onverdoofd mag laten slachten maar Mohammed wel?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 september 2014, 09:36   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kan je me dan ook even verduidelijken waarom IK geen koe onverdoofd mag laten slachten maar Mohammed wel?
We laten het verdoven bij het slachten even buiten beschouwing en stel je de vragen;

Waarom mag een Christen geen grootvee slachten in een opgestelde tent die tot tijdelijk slachthuis is uitgeroepen, terwijl er voor Moslims zelfs door de gemeenschap tenten worden opzet om als tijdelijk slachthuis te dienen?

Waarom moet een andere burger speciaal uitgeruste transportmiddelen gebruiken om dieren te mogen vervoeren, terwijl Moslims massaal schapen in de kofferbak van hun auto mogen vervoeren?

Waarom moeten andere burgers over de nodige vergunningen beschikken en de nodige papieren van het slachtdier bezitten, terwijl Moslims zelfs niet eens moeten verantwoorden waar hun offerdier vandaan komt?

Als je daar het antwoord op gevonden hebt, weet je ook direct het antwoord op jou vraag.
Want er is slechts 1 antwoord op alle vragen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 14 september 2014 om 09:38.
Oud 14 september 2014, 11:13   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We laten het verdoven bij het slachten even buiten beschouwing en stel je de vragen;

Waarom mag een Christen geen grootvee slachten in een opgestelde tent die tot tijdelijk slachthuis is uitgeroepen, terwijl er voor Moslims zelfs door de gemeenschap tenten worden opzet om als tijdelijk slachthuis te dienen?

Waarom moet een andere burger speciaal uitgeruste transportmiddelen gebruiken om dieren te mogen vervoeren, terwijl Moslims massaal schapen in de kofferbak van hun auto mogen vervoeren?

Waarom moeten andere burgers over de nodige vergunningen beschikken en de nodige papieren van het slachtdier bezitten, terwijl Moslims zelfs niet eens moeten verantwoorden waar hun offerdier vandaan komt?

Als je daar het antwoord op gevonden hebt, weet je ook direct het antwoord op jou vraag.
Want er is slechts 1 antwoord op alle vragen.
zijnde?

Oud 14 september 2014, 11:23   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zijnde?
Positieve discriminatie tegenover lawaaimakers en herrieschoppers!

Toen de geloofsherkenningstekens verboden werden op openbare plaatsen, verwijderde de Christenen alles, de Moslims trokken hun bek open en bekwamen uitzonderingsregels.
Oud 14 september 2014, 13:34   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Heerlijke tweets van islamofiel Bertje:

Citaat:
Bert Anciaux ‏@bertanciaux 12 sep.
Niet dierleed wordt hierdoor bestreden, integendeel. Het is zoveelste beslissing van NVA-verantwoordelijke met als enig doel Moslims pesten.
Uitvoeren van Europese richtlijnen is dus moslimpjes pesten? (sinds wanneer moet "moslim" met een hoofdletter worden geschreven dhimmie Bertje?)

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2014 om 13:42.
Oud 14 september 2014, 13:59   #91
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dikke proficiat aan minister Ben !!

Maar mijn Aardbeitje, die schapen worden wel opgegeten hoor.

Vooral lamsvlees is erg lekker.

.
Ja zeer lekker een afgebeulde schaap kop op een bedje zijn eigen beuling , smakelijk, zegt veel van die mensen die dit eten,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 14:01   #92
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk niet dat dierenvrienden foie gras eten ,
Oud 14 september 2014, 14:03   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja zeer lekker een afgebeulde schaap kop op een bedje zijn eigen beuling , smakelijk, zegt veel van die mensen die dit eten,
Zoals jij dat formuleert is dat inderdaad maar vuile koek voor in mijne muil, maar toch is schaap en lam lekker.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 14:05   #94
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals jij dat formuleert is dat inderdaad maar vuile koek voor in mijne muil, maar toch is schaap en lam lekker.

.
Proper en respectvol geslacht misschien wel ,
Oud 14 september 2014, 14:56   #95
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus volgens u haat ik Joden wtf
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 19:11   #96
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik kan daarin komen. Ik heb dat gevoel ook al een tijdje.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 19:28   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik juich deze maatregel toe maar

wat dan met vrijheid van religie?

Die wordt toch beperkt hier door voor moslims of vergis ik mij
Ge vergist u.
Ge kunt evengoed geloven zonder onverdoofd slachten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 19:42   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Foie gras eten is niet wettelijk verboden.
Zodra dat wel het geval os hoop ik dat dat het voor iedereen verboden is.

Laatst gewijzigd door Bobke : 14 september 2014 om 19:46.
Oud 14 september 2014, 19:53   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, ik kan daarin komen. Ik heb dat gevoel ook al een tijdje.
Geloven we graag.
Hebt ge ook dat gevoel als de uitwassen van een ander geloof op de korrel genomen wordt?
Oud 14 september 2014, 19:54   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Foie gras eten is niet wettelijk verboden.
Zodra dat wel het geval os hoop ik dat dat het voor iedereen verboden is.
niet te snel conclusies trekken. Best mogelijk dat foie gras enkel voor moslims wordt toegestaan omdat de sukkels geen varkenskop mogen eten.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be