Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2014, 11:42   #61
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wat er ook van is, ik leg de schuld bij hen, die deze barbaren massagewijs in onze contreien invoerden.
Het is nogmaals het bewijs dat onze culturen nooit samen zullen kunnen leven.
Absoluut mee eens. Moet er nog zand zijn ? Heel die apenbende terug naar de zandbak vanwaar ze komen. Amen en uit. Trouwens laat me over een ding heel duidelijk zijn. Teruggaan zullen ze vroeg of laat, waarschijnlijk met een oorlog die we dan te danken hebben aan al die bedriegers van links. Hun eigen kinderen hebben ze dan opgeofferd aan die moslims. Maar het kan nog een honderdtal jaar of meer duren.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 11:45   #62
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Natuurlijk, en in die tijd had Allah de elektriciteit dus nog niet uitgevonden.
Dat er tevens bijstaat dat het mes scherp moest zijn is een feit. Dat er ook bijstaat dat het keeltje oversnijden niet mag gebeuren als er andere dieren op staan te kijken, blijkt ook niet van belang te zijn.

Wat vooral primeert is: VEEL bloed, VEEL geblaat, en zeker niet verdoven want dan is de lol eraf.
En in die tijd werden huizen met hout gestookt. Geen gas, geen stookolie. Geen telefoon, geen auto, ...
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 12:05   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En in die tijd werden huizen met hout gestookt. Geen gas, geen stookolie. Geen telefoon, geen auto, ...
ge méént het? maar wat wil je hiermee zeggen? Dat ze nu ook in feite in hutjes met een open vuur zouden moeten wonen. Een soort van 365-dagen durend loofhuttenfeest voor moslims? Hewel ja, ze hebben in hun woestijnen toch genoeg plaats?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 12:21   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De manier van slachten is afhankelijk van de diersoort.
Varkens worden namelijk massaal verdooft door vergassing en daarna de strot doorgesneden.

Kippen worden levend aan de poten opgehangen daarna vergast en onthoofd.
Runderen en paarden krijgen een slachtpin door de hersenen gejaagd.

Bij schapen worden de twee methodes gebruikt, afhankelijk van het slachthuis.

Het spuitje is voorbehouden aan dieren die door een dierenarts worden uit hun lijden verlost en daarna direct afgekeurd voor consumptie.
Bij noodslachtingen is de gebruikte methode afhankelijk van het dier en de slachter. Sommige slachters gebruiken de slachtpin, andere de plaatselijke vergassing, maar steeds is de aanwezigheid van een dierenarts vereist en moet het lijden beperkt worden.
Zoals zo vaak citeert Jantje uiterst slordig en met veel fantasie.
Dit maal uit het kb waar per diersoort een of enkele toegelaten slachtwijzes beschreven worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 12:27   #65
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge méént het? maar wat wil je hiermee zeggen? Dat ze nu ook in feite in hutjes met een open vuur zouden moeten wonen. Een soort van 365-dagen durend loofhuttenfeest voor moslims? Hewel ja, ze hebben in hun woestijnen toch genoeg plaats?
Chill, man. Ik ben het met u eens.

Ik wil daarmee zeggen dat ze helemaal niet consequent zijn. Het joods orthodox geloof wemelt ook van dat soort futiele regeltjes. Waarbij ik me steeds de bedenking maak dat als God al zou bestaan, hij toch maar een lul zou zijn als hij dat allemaal belangrijk vindt.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 12:41   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Chill, man. Ik ben het met u eens.

Ik wil daarmee zeggen dat ze helemaal niet consequent zijn. Het joods orthodox geloof wemelt ook van dat soort futiele regeltjes. Waarbij ik me steeds de bedenking maak dat als God al zou bestaan, hij toch maar een lul zou zijn als hij dat allemaal belangrijk vindt.
uiteraard.

Neem nu de rituele wassing. Moet gebeuren in een klein kommetje met water waar ge uit slurpt, uw neus spoelt, uw handen en voeten mee afwrijft etc.. uitgevoerd in een bepaalde volgorde (eerst handen wassen en dan pas mond spoelen en neus spoelen en dan (nog steeds met hetzelfde kommetje water) armen, haar en voeten. Nu, best handig in zo'n woestijngebied waar amper een druppel water te vinden is. maar hoe ridicuul is het toch om dit hier uit te voeren terwijl iedereen minstens over een douche beschikt?

http://www.risallah.com/islam/gebed....r_woedoe#stap1

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 september 2014, 12:52   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals zo vaak citeert Jantje uiterst slordig en met veel fantasie.
Dit maal uit het kb waar per diersoort een of enkele toegelaten slachtwijzes beschreven worden.

.
Jantje komt voor zijn job veel in slachthuizen, dit tegenover de vele die beweren te weten hoe het in elkaar steekt zonder ooit een poot in een slachthuis te hebben gezet.
Jantje weet dat je de werkwijzen allemaal kan terugvinden in KB's, het zijn immers de enige werkwijzen die slachthuizen mogen toepassen.
Het is dus niet verwonderlijk dat beide zeer goed overeenkomen.
Als slachthuizen zich niet aan die KB's houden, verliezen ze hun vergunning.

En tot mijn groot verdriet moet ik zeggen dat de slachtpartijen op de tijdelijke slachtvloeren tijdens het offerfeest slechts een kinderlijke grap zijn tegenover wat er met proefdieren gebeurd in veel laboratoria.
Dit dan uit naam van de wetenschap en het menselijke welzijn.
Veel van wat daar gebeurd kan zelfs niet eens de schaduw van het daglicht verdragen, laat staan dat het ooit in de media zou komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 12:59   #68
Allesstroomt
Gouverneur

Allesstroomt's schermafbeelding

Standaard

We mogen ons dus vanaf volgend jaar weer verwachten aan rare plastiek zakken in grachten overal des landes. Die moslims zijn geen haar beter als ons zelle. Als ze moeten kiezen tussen eens goed eten of aan liefdadigheid doen gaan die als echte bourgondiers voor het eens goed smikkelen kiezen. 't Schaap in de badkuip de strot over en 't afval in de beek of zo. Op dat vlak zijnt echte ouw Belgen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:14   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ah, wat verandert er dan voor de schapen ?
Ze worden door vlamingen vermoord i.p.v. door Moslims.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:15   #70
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Europa kan maar iets verbieden als er daarvoor eerst een verdrag afgesloten is onder de lidstaten.
Ik denk niet dat er al iets afgesproken is omtrent religieuze slachtingen.

Wel omtrent hygiëne in slachthuizen en de voedingsketen.

.
Is het bezoek aan de jaarlijkse N-VA BBQ ook een Religieuze Rite ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:25   #71
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allesstroomt Bekijk bericht
We mogen ons dus vanaf volgend jaar weer verwachten aan rare plastiek zakken in grachten overal des landes. Die moslims zijn geen haar beter als ons zelle. Als ze moeten kiezen tussen eens goed eten of aan liefdadigheid doen gaan die als echte bourgondiers voor het eens goed smikkelen kiezen. 't Schaap in de badkuip de strot over en 't afval in de beek of zo. Op dat vlak zijnt echte ouw Belgen.
Onverdoofd schapen kelen heeft totaal niks te maken met 'eens goed eten'.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:31   #72
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
En tot mijn groot verdriet moet ik zeggen dat de slachtpartijen op de tijdelijke slachtvloeren tijdens het offerfeest slechts een kinderlijke grap zijn tegenover wat er met proefdieren gebeurd in veel laboratoria.
Veel van wat daar gebeurd kan zelfs niet eens de schaduw van het daglicht verdragen, laat staan dat het ooit in de media zou komen.
Terechte invalshoek.
De ene barbaar verwijt de andere barbaars te zijn. Ze zouden hier allemaal beter eens wat meer spreken over 'de mens' i.p.v. 'zij' en 'wij'.

Als ge objectief zijt moogt ge niet enkel een afkeer hebben voor de moslim, maar voor de mens in het algemeen, zoals ik.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:49   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jantje komt voor zijn job veel in slachthuizen, dit tegenover de vele die beweren te weten hoe het in elkaar steekt zonder ooit een poot in een slachthuis te hebben gezet.
Jantje weet dat je de werkwijzen allemaal kan terugvinden in KB's, het zijn immers de enige werkwijzen die slachthuizen mogen toepassen.

bent u laborant ??
Wat gebeurt daar dan zoal dat het daglicht niet mag zien ?? Hebt u daar foto's van ???
Wanneer hebt u daar voor het laatst dan aangifte van gedaan aan het gerecht ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 september 2014 om 13:51.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 13:54   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ze worden door vlamingen vermoord i.p.v. door Moslims.
neenee, een halalschaap moet door een MOSLIM worden gekeeld, voorafgegaan door een AllahHakmaar gebedje

Oud 13 september 2014, 13:56   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee, een halalschaap moet door een MOSLIM worden gekeeld, voorafgegaan door een AllahHakmaar gebedje
alsof al die moslim-kelers allemaal professionele slachters zouden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 16:30   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is het bezoek aan de jaarlijkse N-VA BBQ ook een Religieuze Rite ?
Dat is de tweede hoogst mogelijke ritus voor ons.
De hoogste is een politiek congres.

Bij jouw vrienden moet het hoogste zoiets zijn als de aankoop van een koekendoos met een foto van de bande de Laeken op.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 20:16   #77
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Dat doet mij ook veel verdriet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2014, 20:17   #78
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bent u laborant ??
Wat gebeurt daar dan zoal dat het daglicht niet mag zien ?? Hebt u daar foto's van ???
Er gebeurt heel veel wat 't daglicht niet mag zien en waar we met z'n allen tegen zouden moeten protesteren, opkomen voor de rechten van dieren, �*lle dieren.

Dit bvb, pas 'n paar dagen geleden geplaatst door Derk.

Afschuwelijke beelden van dierproeven met apen.

En zo is er nog veel meer dierenleed in de wereld.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 07:52   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bent u laborant ??
Ik ben technicus en geen laborant.
Maar in onderzoekcentra moeten ook herstellingen uitgevoerd worden.
Foto's nemen is in alle bedrijven verboden en kan zelfs gerechtelijke vervolging tot gevolg hebben.

Aangifte doen van zaken die bij het gerecht bekend zijn en die zelfs wettelijk toegelaten, erger zelfs, wettelijk opgelegd zijn?
Of dacht je dat de farma-industrie zijn proeven en testen niet meer op dieren mag uitvoeren?

In België zijn er zelfs bedrijven die niets anders doen dan proefdieren voor de farmaceutische laboratoria kweken.
En niet enkel voor de farma-industrie, maar ook voor de medische industrie en de chemische industrie.

En wat denk je van de duizenden dieren die enkel gekweekt en geslacht worden voor de mode wereld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2014, 08:11   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

allez, OK.

Omdat er in Duitsland in het Max Planck instituut onverdedigbare proeven op aapjes worden gedaan, enkel om te zien hoe de hersenfunctie werkt, mogen we nu allemaal (en niet enkel de moslims) onverdoofd slachten.

Omdat er in andere laboratoria ook nog levende dieren gebruikt worden om medicijnen op te testen, mogen wij nu massaal koeien onverdoofd de keel oversnijden.

Omdat de biggen ook onverdoofd gecastreerd worden, mogen we nu allemaal (geen discriminatie) onverdoofd schaapkes in onze badkuip slachten.

Omdat de kalveren een ellendig leven hebben mogen wij ze vanaf nu onverdoofd de keel oversnijden.

Omdat de kippen in de bio-industrie een ellendig leven leiden(ook lijden), mogen wij vanaf nu ook geiten onverdoofd kelen.

En wie daar iets op durft te zeggen moet maar veganist worden;

Dat we daar nog niet vroeger aan gedacht hebben! Zolang het ene leed niet is uitgeroeid mogen we gerust duizenden koeien per dag levend martelen!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be