Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2014, 15:00   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Circe, we kennen allemaal jouw voorliefde voor het nazisme en je pathologische haat en racisme tegen Afrikanen. Het feit dat jij een traditioneel Afrikaans kledingstuk gelijkstelt met een SS-uniform verbaast ons dus niets.
Humor kent ge niet hé Kallikles. Maar dat verbaast me niet , want dat is naar het schijnt een teken van intelligentie.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 15:58   #82
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat kan het kledingstuk van de ene persoon nu de andere persoon kwetsen???
Is het recht om zich gekwetst of beledigd te voelen voorbehouden aan slechts enkele groepen of hebben we allemaal dit recht?
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 16:46   #83
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
ergo : gelovigen horen niet in een seculaire maatschappij
gelovigen die niet volgens de Westerse waarden en normen handelen, horen niet in de seculaire staat.

Het is toch niet toevallig dat alle problemen met gelovigen, niet met 'gelovigen' zijn, maar gewoon met moslims hier. Maar dat durven inzien, is racistisch...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 16:47   #84
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"goddelijke wetten" zijn een uitvinding van één of andere halve gare.
en wat is uw punt nu eigenlijk na deze uitspraak waar ik de argumentatie van mis?
Oud 21 oktober 2014, 16:54   #85
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
gelovigen die niet volgens de Westerse waarden en normen handelen, horen niet in de seculaire staat.

Het is toch niet toevallig dat alle problemen met gelovigen, niet met 'gelovigen' zijn, maar gewoon met moslims hier. Maar dat durven inzien, is racistisch...
Kom, kom, kom.

Ben jij niet de man van de perfecte god?

Wel, je krijgt van hetzelfde laken een pak.

Een aantal mensen nemen misschien voor waar aan dat diezelfde perfecte god richtlijnen heeft uitgevaardigd die ingaan tegen de westerse normen en waarden.

Nu zie je zelf tot waar de idiotie van het geloof, en dan nog wel in een perfecte god, kan leiden en lijden.
Oud 21 oktober 2014, 17:45   #86
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat is uw punt nu eigenlijk na deze uitspraak waar ik de argumentatie van mis?
argumenteren over sprookjesfiguren ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 17:51   #87
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Kom, kom, kom.

Ben jij niet de man van de perfecte god?

Wel, je krijgt van hetzelfde laken een pak.

Een aantal mensen nemen misschien voor waar aan dat diezelfde perfecte god richtlijnen heeft uitgevaardigd die ingaan tegen de westerse normen en waarden.

Nu zie je zelf tot waar de idiotie van het geloof, en dan nog wel in een perfecte god, kan leiden en lijden.
Ik ben met mijn geloof niet in strijd met de staat.

Ik weet dus niet echt waar u naar toe wil...

Nu ja, voorbeelden zijn altijd welkom (zolang u dit op niveau doet : kom niet af met achterhaalde feiten die eeuwen geleden zijn gebeurd, of met pedofilie dat niets met het geloof te maken heeft, maar enkel met priesters die net zoals een ander individu zeer erge feiten kan plegen. Als een agent pedofilie pleegt, doet hij dat dan vanuit zijn ambt 'agent', nee, hij doet dit als (psychopatisch) individu)
Oud 21 oktober 2014, 17:55   #88
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
argumenteren over sprookjesfiguren ??
Natuurlijk!

Let wel op : God is geen sprookjesfiguur, maar een mythisch figuur (voor mij blijft hij natuurlijk een religieus figuur, maar als u niet in hem gelooft, wees dan correct en zeg : mythisch)

Het zijn geen sprookjesfiguren, noch mythische.

Het feit dat meer dan een miljard mensen zijn bestaan niet als nonsens erkend, maakt dat een discussie wel mogelijk is, en u dit niet mag afhandelen als 'sprookje'. (Als u zich daarmee een tevreden man noemt : doe gerust, maar ikzelf zou niet met de schijn kunnen leven van een discussie denken te gewonnen hebben.)
Oud 21 oktober 2014, 17:56   #89
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

nog Even Zeggen Dat Dit Hier Niet Over Religie Maar Over Racisme Gaat !!!!
Oud 21 oktober 2014, 19:04   #90
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Het probleem is dat de 2de groep racisten de 1ste groep voedt. Extremisten vergoelijken hun daden altijd dóór het bestaan van een omvangrijkere groep minder extremen of zoals jij ze noemt: 'gematigde' racisten van de 2de groep.

Trouwens er is vaak ook geen eenduidige grens tussen de 1ste en de 2de groep racisten. Ze vertroebelt zonder dat men het zelf beseft. Het begint met een onschuldig mopje over de dikke lippen van een neger en al gauw mondt de minachting uit in haat, haat wordt agressie, enz.

En weet ge waarom? Omdat diezelfde neger ook een mens is die voelt dat men hem als minderwaardig aanziet en zich uiteindelijk ook zo zal gaan gedragen. Actie-reactie, het hek is van de dam.

Mensen zoals jij hebben het altijd over: "De multicul samenleving is een grote mislukking", maar jullie beseffen niet dat jullie voor een groot deel zelf verantwoordelijk zijn voor de huidige problemen. Ik zie het zo vaak. Collega's van me die beweren dat ze totaal niet racist of aanvallend zijn, maar alleen al de manier dat ze naar een moslim kijken of de manier waarop ze hen aanspreken zet meteen aan tot een defensieve houding van de moslim in kwestie. Het ergste is dat ze het van zichzelf niet meer zien en het gewoon normaal vinden. Zoals gij het blijkbaar normaal vindt om te behoren tot de 2de groep racisten.

Laatst liep ik door mijn (sociale) wijk en zag ik drie meisjes van een jaar of 6 met elkaar spelen. Een Marokkaanse, een zwartje en een Vlaamse. Hoe mijn hart zich op dat moment vervulde met een gevoel van warme gelukzaligheid, je hebt er geen idee van. Ze spraken alle drie perfect Nederlands, ze speelden en lachten zonder enige mentale barrière tussen hen. Enkel de fysieke kenmerken gaven prijs dat het om drie meisjes van verschillende origine ging.
En dan komt gij hier zaken lullen als: "De allochtoon is een tweederangsburger". Mijn goed humeur weer vergald en mijn hoop op een betere wereld weer aan diggelen.
Sommige allochtonen tonen genoeg en teveel aan dat ze niet passen in onze maatschappij. Kinderen zijn kinderen en daar valt dat nog niet op. Tot ze oud genoeg zijn om gehersenpoeld te worden en zich te gedragen zoals de meer volwassen exemplaren, of ze het willen of niet.
Waarom gaat men sommige allochtonen als 2de rangs burgers ervaren en anderen niet? Doen alsof we blind, doof en stom zijn helpt niet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 19:09   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben mij bewust van het vervolg van het verhaal. En toch ben ik er van overtuigd dat deze zaken langzamerhand zullen verdwijnen. Mijn grootouders gingen elke zondag naar de kerk. Twee generaties later ben ik er en blijft er van dat katholiek geloof praktisch niets meer over. Waarom zou dat bij hen niet zo kunnen evolueren? Ok, misschien niet na twee generaties, maar wat langer?
Hoe kun je nu van ons verlangen dat we blij zijn met de veranderingen die misschien binnen een paar eeuwen zullen vast te stellen zijn?
En dan schrijf ik nog "misschien"! Het zou ook de andere richting kunnen uitgaan, met een "kalifaat" of zo...
Oud 21 oktober 2014, 19:19   #92
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ok, dat principe had ik al door, ik lees soms ook wel eens een folder van het Vlaams Belang. Wat ik echter nooit kan terugvinden is:
Waarom is het voor u logica dat het 'eigen volk' eerst aan de beurt komt?
Is het omdat ge hier toevallig zijt geboren en ge uzelf daarom dit stukske grond genaamd België met de daarmee samenhangende welvaart toe eigent OF omdat vele allochtonen nog gebruiken en tradities hebben die qua evolutie achter liggen op die van ons? Of omdat ze er qua uiterlijk wat anders uitzien?
Of misschien een combinatie? Misschien nog een andere reden?

Al dat oppervlakkig gedoe interesseert me niet, ik wil uw diepere beweegredenen kennen.
Eigenlijk kun je je dan ook afvragen waarom je eigen familie, je eigen kinderen enz eerst aan de beurt komen om voor te zorgen ipv alles wat je bezit ergens in een grote pot te gooien, en schiet er nog iets over voor je eigen familie en je eigen kinderen, zoveel te beter nietwaar?
Dat is gewoon een normale menselijke reactie!
Je kunt dat dan verder doortrekken naar je eigen straat, dorp, land en landgenoten voor je aan "vreemdelingen" begint! Niets te maken met kleur en godsdienst. Maar hun gedrag en levenshouding kan nog een, meestal negatief, tandje bij steken!
Oud 21 oktober 2014, 19:28   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan misschien belachelijk klinken, maar honden waren ook ooit wilde dieren die ons in groep aanvielen en het strot wouden over bijten.

Als toen iedereen zo avontuurlijk als u was geweest joegen we ze nog steeds met speren op omdat ze volgens uw filosofie toch niet te temmen zijn?

En toch, kijk ik (ik geef het toe, met een positieve bril), rondom me en zie ik meer en meer ingeburgerde mensen van vreemde origine die meer en meer verwesteren. De ene al wat sneller dan de andere, uiteraard.

Ik zie ook mensen zoals u die aanvallend reageren op de minder verwesterde types die daardoor een zeer defensieve houding aannemen en langer zullen vasthouden aan hun traditionele gebruiken, puur uit reactie.

Nogmaals: hoe domesticeert ge een hond het beste? Door hem elke dag te slaan en zonder eten te zetten of door hem met liefde te behandelen? Dat klinkt misschien ridicuul, maar in essentie is het hetzelfde.
We dachten dat we dat deden door vreemdelingen hier op te vangen, onderdak en eten te geven. Een vorm van inkomen, onderwijs, geneeskundige zorgen enz
Sommigen zijn "dankbaar" en passen zich aan aan onze maatschappij, anderen schrapen alles bij elkaar dat er voor hen te rapen valt en beschouwen ons als een soort vijanden die moeten bestreden worden, voor racist uitgemaakt, hun eigen onaanvaardbare praktijken opdringen zoals offerfeest, halal, hoofddoekjes enz in naam van een"godsdienst" die naam niet waardig en zogezegd gebaseerd op een karavaanrover en massamoordenaar uit de 7de eeuw...
Dergelijke lieden "met liefde" tegemoet komen en een mes in je rug krijgen?
Neen, dank U!
Oud 21 oktober 2014, 19:31   #94
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het woord "hond" om een mens aan te duiden, wil ik ook niet horen. Begrijp je dat?

Ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoelt met het opvoeden van verwilderden. Mensen worden doorgaans al door hun ouders, school en omgevingsfacturen opgevoed.
Voor mensen die dan strafbare handelingen plegen, bestaat er justitie.
Voor mensen die compleet doordraaien, is er collocatie.
Voor mensen die ongeluk in het leven gehad hebben, bestaat revalidatie.
...

Wat wil je nog meer?
Probleem met de uitdrukking "ongelovige honden"?
Ik heb meer respect voor de meeste honden dan voor sommige "mensen", en daar kunnen ook autochtonen tussen zitten uiteraard.
Oud 21 oktober 2014, 19:40   #95
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat kan inderdaad een minder beschaafd mens zijn.

Handig dat je mijn andere commentaar over de procedures van halal slachten negeert maar mijn punt was net dat dit jouw perceptie is: ze kelen schapen met leedvermaak. In de praktijk gaat het er sereen aan toe met godsvrees, nederigheid en gehoorzaamheid aan Allah. God moet ook niets van een bende verwilderden, zoals de Arabieren waren voor de islam naar hen kwam.

Misschien is een meerderheid in dit land zelf aan het verwilderen? De islamofoben op dit forum beschouw ik nu niet echt beter geëvolueerd om eerlijk te zijn. En de perceptie van niet-moslims interesseert me eigenlijk niet. Religie en deze belijden is iets tussen God en de gelovige.
Vreselijk dat men nog met die onnozele prietpraat durft aankomen!
Er is geen god, ,nooit geweest , zal nooit zijn!
Er zijn wel mensen die dat begrip hebben uitgevonden, eeuwen geleden, en dat als handpop gebruiken om hun eigen grillen en willetjes aan een ander op te dringen.
Oud 21 oktober 2014, 21:39   #96
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet dus niet echt waar u naar toe wil...
Nog even nalezen dan.

Ik heb het niet over uw geloof, ik heb het over 'geloof' en wat dat allemaal kan teweeg brengen.
Oud 21 oktober 2014, 21:53   #97
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nog even nalezen dan.

Ik heb het niet over uw geloof, ik heb het over 'geloof' en wat dat allemaal kan teweeg brengen.
Doe dat ergens anders misschien.

Hier hebben we het over 'racisme' !
Oud 21 oktober 2014, 21:55   #98
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe dat ergens anders misschien.

Hier hebben we het over 'racisme' !
Maar daar heb ik het ook over!
Oud 21 oktober 2014, 21:57   #99
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vreselijk dat men nog met die onnozele prietpraat durft aankomen!
Er is geen god, ,nooit geweest , zal nooit zijn!
Er zijn wel mensen die dat begrip hebben uitgevonden, eeuwen geleden, en dat als handpop gebruiken om hun eigen grillen en willetjes aan een ander op te dringen.
Toch vreemd dat de atheïsten dit gewoon 'beweren'. Zonder argument.

En ik begrijp dat, want zij doen dit omdat atheïsme hun 'aannemelijk' lijkt.

Zo lijkt mij ook het Katholicisme 'aannemelijk'. En ook net zoals u is dat slechts een overtuiging die men hoogstens met eigen bevindingen kan 'verduidelijken', maar nooit met argumenten zal kunnen staven.

Maar goed ---> racisme !!
Oud 21 oktober 2014, 21:57   #100
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar daar heb ik het ook over!
hoezo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be