Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2014, 18:33   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
bedankt Fred.
Graag gedaan Rudy
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 18:36   #82
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Communes en naar een parenclub gaan is iets Totaal anders he....In een commune leef je 24 op 24 samen en naar een parenclub ga je na een gezellige avond samen terug huiswaarts.Trouwens in een commune was het bestaan van koppels onbestaande.....terwijl in een parenclub enkel koppels zitten (of liggen)
Ik weet echt niet wat het ene met het ander vandoen heeft.
Wat maakt dat nu uit of er in parenclubs koppeltjes zijn en in communes niet?? En dit los van het feit dat uw stelling serieus betwistbaar is.
Kan u echt niet antwoorden op de essentie van mijn betoog?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 18:51   #83
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kallikles. Ik citeerde Brigitte Bardot niet voor niets. Ze was en is het boegbeeld van een beweging die tot op heden een voorbeeld is voor emancipatie. En feminisme.
Niks feminisme, gewoon de vrouw als lustobject. Simone de Beauvoir was toen het boegbeeld van emancipatie en feminisme.

Citaat:
Kallikles. De antecedenten van Brigitte Bardot zijn binnen deze context van ondergeschikt belang. Ik weet ook wel dat de song 'je t' aime moi non plus' werd heropgenomen met Jane Birkin. Zo wereldvreemd ben ik niet.
Gainsbourg heeft zowel voor Birkin als Bardot liedjes geschreven. En Gainsbourg is eerder een voorbeeld van machistisch haantjesgedrag dan van feminisme.

Citaat:
Kallikles. Ik heb er vooral een probleem mee als je je zo blijft vastklampen aan rurale achterhaalde seksistische en patriarchale principes van rond de kerktoren.
Er is niets seksistisch en patriarchaal aan liefde, wederkerigheid en trouw. Het is integendeel op de brutaliteit van de seksuele markt dat het ergste seksisme wordt tentoongespreid.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 18:53   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit of er in parenclubs koppeltjes zijn en in communes niet?? En dit los van het feit dat uw stelling serieus betwistbaar is.
Kan u echt niet antwoorden op de essentie van mijn betoog?
Maar al te graag denken de meeste mensen dat communes openlijke sexclubs waren....dat verkoopt natuurlijk goed
Trouwens wie zegt dat deze communes niet werkten omwille van de al dan niet vrije seks ? Er waren ook nog tal van andere aspecten die het samenleven bemoeilijkten of onmogelijk maakten....financiële en andere afspraken ..bedrog...taakverdelingen om er maar een paar te noemen.
Maar het enige waar mensen direct naar verwijzen is De Vrije seks werkt niet..terwijl die vrije seks in de meeste communes helemaal niet van toepassing was en al zeker niet altijd de hoofdreden om te beslissen om te gaan samenwonen

Het is een feit dat de meeste mensen geen libertijnen zijn als het op gebied van seks aankomt....Aangenomen wordt dat ongeveer 2% van de koppels vrijdenkend genoeg zou zijn om liefde en lust zo te kunnen scheiden dat ze in alle vrijheid kunnen genieten van een andere partner zonder dat jaloerse gevoelens de bovenhand nemen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 oktober 2014 om 19:03.
Oud 10 oktober 2014, 19:21   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Niks feminisme, gewoon de vrouw als lustobject. Simone de Beauvoir was toen het boegbeeld van emancipatie en feminisme.
Kallikles. Ik neem aan dat je het boek "de 2de sekse" van Simone de Beauvoir toch eens goed hebt gelezen. Nu je het toch over haar hebt.

Kallikles. Het boek is puur existentialisme. Vrijzinnigheid. Ook al was haar beste vriend JP Sartre, de marxist.

Kallikles. Simone de Beauvoir schildert de vrouw niet als lustobject.

Wat niet wegneemt dat er zoiets bestaat als mannetjes en vrouwtjes. Het vrouwtjespubliek heeft er steeds best aantrekkelijk mogen uitzien.
En dit is nog steeds zo.

Wat is uw punt uiteindelijk Kallikles ? Wat wil je nu uiteindelijk aantonen.
Ik heb de indruk dat je een probleem hebt met vrouwen die geëmancipeerd zijn, en niet willen luisteren naar papa, de patriarch.

Laatst gewijzigd door Rudy : 10 oktober 2014 om 19:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2014, 19:37   #86
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gainsbourg heeft zowel voor Birkin als Bardot liedjes geschreven. En Gainsbourg is eerder een voorbeeld van machistisch haantjesgedrag dan van feminisme.
Dochter Charlotte is nochtans nog steeds een succesverhaal bij de Franstaligen. Hoe zou dit kunnen.
Oud 10 oktober 2014, 19:39   #87
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niets seksistisch en patriarchaal aan liefde, wederkerigheid en trouw. Het is integendeel op de brutaliteit van de seksuele markt dat het ergste seksisme wordt tentoongespreid.
Liefde heeft niets met seks te maken, beste Kallikles.
Oud 10 oktober 2014, 20:09   #88
geertvdb

Standaard

Citaat:
Maar al te graag denken de meeste mensen dat communes openlijke sexclubs waren....dat verkoopt natuurlijk goed
Trouwens wie zegt dat deze communes niet werkten omwille van de al dan niet vrije seks ? Er waren ook nog tal van andere aspecten die het samenleven bemoeilijkten of onmogelijk maakten....financiële en andere afspraken ..bedrog...taakverdelingen om er maar een paar te noemen.
Maar het enige waar mensen direct naar verwijzen is De Vrije seks werkt niet..terwijl die vrije seks in de meeste communes helemaal niet van toepassing was en al zeker niet altijd de hoofdreden om te beslissen om te gaan samenwonen

Het is een feit dat de meeste mensen geen libertijnen zijn als het op gebied van seks aankomt....Aangenomen wordt dat ongeveer 2% van de koppels vrijdenkend genoeg zou zijn om liefde en lust zo te kunnen scheiden dat ze in alle vrijheid kunnen genieten van een andere partner zonder dat jaloerse gevoelens de bovenhand nemen.
Leest u wat ik geschreven heb? Nee, echt serieus? Ik heb namelijk de indruk van niet.
Oud 10 oktober 2014, 20:16   #89
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Er bestaat geen verseksing van de samenleving.
Oud 10 oktober 2014, 21:13   #90
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is omgekeerd : in een parenclub zijn er geen koppels, in een commune wel.
sex en relaties zijn 2 totaal verschillende dingen, het verschil is essentieel. wisselende relaties werken niet, wisselende sex wel, het publieke aspect maakt alle verschil.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 10:17   #91
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Dochter Charlotte is nochtans nog steeds een succesverhaal bij de Franstaligen. Hoe zou dit kunnen.
Nu begin je over iemand die al meer dan 20 jaar getrouwd is met dezelfde man en er kinderen mee heeft. Traditioneel gezin, nee?

Goed, ze heeft precies van die losbandige, seksuele fantasieën maar die houdt ze dan ook tot het fantasiewereldje (witte doek). Voor zover ons bekend is.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 10:18   #92
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat geen verseksing van de samenleving.
Inderdaad.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2014, 10:44   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leest u wat ik geschreven heb? Nee, echt serieus? Ik heb namelijk de indruk van niet.
Is dan duidelijk wederzijds.Feit is dat voor U vrije seks en monogamie totaal verschillende dingen zijn die niet kunnen samengaan...voor mij kan dat wel.
Men kan zijn hele leven trouw blijven aan 1 partner en seks hebben met andere mensen.....Iemand trouw zijn zit in je hoofd en niet in je geslachtsdelen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 oktober 2014 om 10:58.
Oud 11 oktober 2014, 10:46   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
sex en relaties zijn 2 totaal verschillende dingen, het verschil is essentieel. wisselende relaties werken niet, wisselende sex wel, het publieke aspect maakt alle verschil.
Klopt inderdaad.
Oud 11 oktober 2014, 12:02   #95
geertvdb

Standaard

Citaat:
Is dan duidelijk wederzijds.Feit is dat voor U vrije seks en monogamie totaal verschillende dingen zijn die niet kunnen samengaan...voor mij kan dat wel.
Men kan zijn hele leven trouw blijven aan 1 partner en seks hebben met andere mensen.....Iemand trouw zijn zit in je hoofd en niet in je geslachtsdelen.
Waar zeg ik dat???

Monogamie en vrije seks, is dat niet het tegenovergestelde?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 11 oktober 2014 om 12:04.
Oud 11 oktober 2014, 12:07   #96
geertvdb

Standaard

Citaat:
Klopt inderdaad.
Wacht efkes ...

Eerst is uw stelling dit:

Trouwens in een commune was het bestaan van koppels onbestaande.....terwijl in een parenclub enkel koppels zitten (of liggen)

Dan stelt iemand:

En uw antwoord is: klopt inderdaad.

Awel, dat snap ik dus niet, dat soort logica. Het zal aan mij liggen, zeker?
Oud 11 oktober 2014, 12:59   #97
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kallikles. Ik neem aan dat je het boek "de 2de sekse" van Simone de Beauvoir toch eens goed hebt gelezen. Nu je het toch over haar hebt.

Kallikles. Het boek is puur existentialisme. Vrijzinnigheid. Ook al was haar beste vriend JP Sartre, de marxist.
Je gaat toch niet aan een tiersmondist uitleggen wie Sartre en de Beauvoir waren? Ze hebben de rechtvaardige strijd voor Algerije en Vietnam gesteund en als ze vandaag onder ons waren dan zouden ze nog altijd het imperialisme wereldwijd bestrijden.

Citaat:
Juist. Vandaar dat het absoluut grotesk is van Brigitte Bardot als een boegbeeld van feminisme neer te zetten. Brigitte Bardot is evenzeer een icoon van feminisme als Britney Spears, Joyce de Troch of de Spice Girls. Niet dus!

Simone de Beauvoir was toen het boegbeeld van het feminisme. Punt, ander lijn.

Citaat:
Wat niet wegneemt dat er zoiets bestaat als mannetjes en vrouwtjes. Het vrouwtjespubliek heeft er steeds best aantrekkelijk mogen uitzien.
En dit is nog steeds zo.
Dus vrouwen moeten er aantrekkelijk uitzien en mannen mogen het varken uithangen? Dat is pas seksisme!

In jouw tijd was het misschien zo, maar de nieuwe generatie vrouwen eist van mannen dat ze ook moeite doen om zich aantrekkelijk te maken voor hen. En ze hebben gelijk.

Citaat:
Lees gewoon wat ik schrijf, i.p.v. iets anders te proberen verzinnen.

Citaat:
Ik heb de indruk dat je een probleem hebt met vrouwen die geëmancipeerd zijn, en niet willen luisteren naar papa, de patriarch.
Dan is jouw indruk verkeerd en dan weiger je gewoon te lezen wat ik schrijf. Het is in onze maatschappij eerder zo dat het probleem ligt bij de mannen die via media, peer pressure, reclame, enzovoort het seksistisch idee krijgen aangepraat dat ze pas een echte vent zijn als ze met zoveel mogelijk vrouwen het bed delen.

Het zijn dan dat soort mannen die dan hun vrouw onder druk zetten om een "open" relatie te beginnen, wat er veelal op neerkomt dat hij zal rotzooien met wie hij wil en zij van die "openheid" en die "vrijheid" nauwelijks of veel minder zal gebruik maken. Dat zijn ook observaties die iedereen kan maken die niet hypocriet is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2014 om 13:00.
Oud 11 oktober 2014, 12:59   #98
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je gaat toch niet aan een tiersmondist uitleggen wie Sartre en de Beauvoir waren? Ze hebben de rechtvaardige strijd voor Algerije en Vietnam gesteund en als ze vandaag onder ons waren dan zouden ze nog altijd het imperialisme wereldwijd bestrijden.

Citaat:
Juist. Vandaar dat het absoluut grotesk is van Brigitte Bardot als een boegbeeld van feminisme neer te zetten. Brigitte Bardot is evenzeer een icoon van feminisme als Britney Spears, Joyce de Troch of de Spice Girls. Niet dus!

Simone de Beauvoir was toen het boegbeeld van het feminisme. Punt, ander lijn.

Citaat:
En dit is nog steeds zo.
Dus vrouwen moeten er aantrekkelijk uitzien en mannen mogen het varken uithangen? Dat is pas seksisme!

In jouw tijd was het misschien zo, maar de nieuwe generatie vrouwen eist van mannen dat ze ook moeite doen om zich aantrekkelijk te maken voor hen. En ze hebben gelijk.

Citaat:
Lees gewoon wat ik schrijf, i.p.v. iets anders te proberen verzinnen.

Citaat:
Dan is jouw indruk verkeerd en dan weiger je gewoon te lezen wat ik schrijf. Het is in onze maatschappij eerder zo dat het probleem ligt bij de mannen die via media, peer pressure, reclame, enzovoort het seksistisch idee krijgen aangepraat dat ze pas een echte vent zijn als ze met zoveel mogelijk vrouwen het bed delen.

Het zijn dan dat soort mannen die dan hun vrouw onder druk zetten om een "open" relatie te beginnen, wat er veelal op neerkomt dat hij zal rotzooien met wie hij wil en zij van die "openheid" en die "vrijheid" nauwelijks of veel minder zal gebruik maken. Dat zijn ook observaties die iedereen kan maken die niet hypocriet is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2014 om 12:59.
Oud 11 oktober 2014, 13:02   #99
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik het over dochter Charlotte gehad?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 11 oktober 2014, 13:12   #100
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liefde heeft niets met seks te maken, beste Kallikles.
Dat is jouw persoonlijke visie. Voor veel mensen komen bij seksuele omgang met anderen - die, hoe je het ook draait of keert, een intense fysieke omgang met de ander is - wél gevoelens van genegenheid en liefde kijken.

Ook in de teksten van Sartre en de Beauvoir vinden we geen splitsing van liefde en seks, wél polyamorie: hoewel ze minnaars waren, mochten ze elk van hun kant romantische escapades - ook mét gevoelens van liefde en genegenheid - aangaan.

Op één voorwaarde: absolute openheid en transparantie.

Dit heeft gewerkt voor Sartre en de Beauvoir, maar voor veel koppels betekent zoiets een permanent uitzoeken en vragen of je nog altijd de "lievelingspartner" van je geliefde bent. Immers, als je ook altijd "een beetje verliefd" bent op andere partners, hoe meet je dan dat je nog altijd "het meest verliefd" bent op één persoon?

Fons Verplaetse zou zeggen: "Ik zou er niet aan beginnen. Ik, hé."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2014 om 13:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be