![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is Charles Michel I een obesitasregering ? | |||
1. Ja. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 38,89% |
2. Neen. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 50,00% |
3. Geen idee/geen mening, ik durf Maggie niet beledigen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 22,22% |
4. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet aan mij om jouw woordvoerder te spelen.
Mag ik hieruit begrijpen dat jouw kloten-schelerij niet oprecht is omdat dat jij komt aandraven met vergelijkingen met de Vlaamse regering ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 februari 2025 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 24 leden regering Michel I. Even vergelijk met BDW 1 aub!
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik, en veel mensen hier op dit forum, weten wat ik wilde stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef ook al dat de verhouding me geen kloten kan schelen, man, vrouw, lesbienne, homo, ... Het maakt me gene bal uit als ze maar bekwaam zijn om hun mandaat uit te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ·
Vrienden, Ik wil een korte gedachte kwijt over de hetze dat onze regering ‘te mannelijk’ zou zijn. Los van het feit dat de wereld in brand staat en er dus wel grotere problemen zijn, verwondert deze kritiek me. Elke partij kiest uit eigen rangen welke mensen ze naar de regering stuurt. Indien een progressieve partij als Vooruit twee mannen kiest voor haar twee ministerposten, hoort de enige vraag die daarbij gesteld wordt deze te zijn: zijn die competent? Of ze nu man of vrouw zijn, is in mijn ogen irrelevant. Vivaldi Ik dacht dat we daar, anno 2025, voorbij waren. Maar niet dus. Nog steeds vinden sommigen het nodig om mensen te beoordelen op wat ze zijn, eerder dan op wie ze zijn. Vivaldi toonde trouwens aan dat een regering met meer vrouwen dan mannen, niet noodzakelijk goed werk levert of op veel electorale bijval kan rekenen. Vlaamse regering Opvallend overigens: dergelijke opmerkingen hoor je telkens maar in één richting. In de Vlaamse regering zijn vrouwen oververtegenwoordigd en zijn er amper 3 mannen op 9 regeringsleden. Daarover hoorde je bij de start niemand klagen. En terecht, want die vrouwen zijn stuk voor stuk absolute toppers. Laat ons werken aan een maatschappij waarin je ideeën, inzet en daadkracht van tel zijn en niet in welk lichaam je geboren bent. Lang leve de vrijheid. Leve de meritocratie. Prettige dag, Theo Francken |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet gekozen worden en goed gekozen worden.
Als de beste een vrouw is, awel dan is het een vrouw, als de beste een man is, wel dan is het een man. Zijn er nu toevallig meer mannen dan vrouwen wel ja dan is dat zo, volgende keer is het misschien net andersom ? Maar quota invoeren dat is onnozel. want dan ben je erbij omdat je een vrouw bent, niet omdat je bekwaam bent. We hebben daar een voorbeeldje van gezien bij Vivaldi. Wat ik bij die foto wel had gedaan dat is die vrouwen een paar trapjes hoger laten staan en in het midden bvb, kortom de compositie veranderen. Nu trekt het gewoon op geen kloten. Slechte belichting en slechter compositie, ik geloof nooit dat die fotograaf of fotografe daar zelf gelukkig mee is. maar ja protocol wat er in de ruimte niet is, dat is er waar fluppe op aarde verschijnt uiteraard wel. Soms moet je wat flexibel kunnen zijn, den tijd dat den ene veel meer is dan den andere is voorbij, dat sire naast de premier staat is normaal maar daarnaast zijn het allemaal ministers en moet er ten gevolge van het esthetische maar wat kunnen gemarchandeerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist mijn punt. Er is maar weinig vooruitgang geboekt. Er zijn nog steeds 15 ministers waarvan het merendeel man.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je al aangetoond waarom het een probleem is dat er meer mensen met een penis dan met een vagina in de federale regering zitten?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joren Vermeersch
Ik begrijp dat (in se) racistische en seksistische gezeik over een 'te mannelijke' en 'te witte' regering totaal niet. Wanneer gaan we mensen nu eindelijk beoordelen op wat ze kunnen ipv op aangeboren kenmerken? 3/02/2025, 19:29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben jij hier moderator?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zou kunnen dat ge dan bij het OCMW achter steun mag gaan vragen, maar voor u zou dat geen probleem mogen zijn want uit uw schrijfsels ben je daar goed thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom deel jij hier dan bevelen uit aan medeforummers, wetende dat je die toch niet kunt afdwingen?
Grootheidswaanzin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beveel niets.
![]() |
![]() |