![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Bart De Wever melden dat de Koning bij Hitler op de koffie ging ? | |||
1. Neen. Hij houdt zich beter bezig met de problemen van deze eeuw. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
2. Ja. Hij moet de problemven van vorige eeuw oprakelen. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
3. Hij zou als politicus beter zijn academisch gelijk voor zich houden. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
4. Bart De Wever hoeft niet te stellen dat de collaboratie fout was. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
5. Bart De Wever wordt beter terug academicus. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
6. Bart De Wever mag zijn respet uiten voor colloberateurs. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
7. Bart De Wever dient het ontslag van Jan Jambon te vragen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
8. Bart De Wever zou beter de Waalse rol in de colaboratie in de verf zetten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
9. Bart De Wever moet aandringen op amnestie. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
10. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is "het waarom" ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar weet u toch maar mooi niets van. In ieder geval, Hugo Schiltz kende ze wel. En hij wist welk vlees hij in de kuip had bij de NVA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog veel onnozele opmerkingen? Laatst gewijzigd door giserke : 19 oktober 2014 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb Bart De Wever nooit aangevallen op zijn "flauwekul"-verwijt. Als je het echt wil weten heb ik een groot aanzien voor de minachting die Bart De Wever koestert voor het parlement. Ik ben persoonlijk voorstander van minder democratie en Bart De Wever brengt dit in de praktijk. Als jij mij een tactiek aanmeet schat jij mij te hoog in.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 oktober 2014 om 20:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke leeftijdsgroep en welke omstandigheden gaat het volgens jou dan wel ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Bump!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ik wist al langer dat veel NVA adapten hier louche familiegeschiedenissen hadden.
Veel kleinzonen of dochters van foute mannen in den oorlog. En die komen nu hun frustraties uiten. Mijn bomma heeft nog voor den duits dwangarbeid mogen verrichten. De vlaamse collaborateurs gingen leukweg zulke regimes steunen. Foute keuze. En als ge als kinderen die keuze verdedigt, tja...foute keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat uw vader die keuze gemaakt heeft voordat het oorlog uitbrak. In de midden of laat jaren '30 of zo. Maar natuurlijk, als men zijn partij blijft volgen tot in de hel, dan moet men niet komen klagen over brandwonden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2014 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijpend lezen zit er bij u niet in. Het zij zo.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2014 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Mijn dank. Buiten een nummer aan haar binnenarm en een brief eind jaren 90 met de mededeling dat ze x fr krijgt als compensatie weten wij er ook vrij weinig af. Er is bijzonder weinig (lees: niet) over gesproken, wat doet vermoeden dat het geen fijne periode was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Bovendien heb ik het zo niet begrepen op ivoor. En in mijn huis staat geen toren. In Diksmuide wel.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 oktober 2014 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ging deze draad nu ook weer over ?
Ah ja, over het feit dat zelfs Polleke drie poogde een arrangement te treffen met den Dolf. Wel, d�*t kan ik nu niet aan Den Taaien verwijten. En ook niet aan zijn dochterken, het dutske. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom het dan naar boven brengen ?
![]() |
![]() |