Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2014, 18:13   #81
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ok. Dus omdat er ene geertvdb uit België beslist heeft dat God niet bestaat, mag de hele Bijbel nietig verklaard worden?
Ik heb niet beslist dat God niet bestaat. Gij moet bewijzen dat Hij wel bestaat.

Als ge dat kunt bewijzen, geeft mij zijn email adres, ik ga Hem/Haar vragen of dat hij werkelijk de Joden het uitverkoren volk vindt. (Het zou namelijk kunnen dat hij de Hollanders het uitverkoren volk vindt. Als Antwerpenaar zou ik dat heel lastig vinden om dat te aanvaarden, maar dit terzijde.)

En als God mij verzekert dat het stukje land daar in het midden oosten aan de Middellandse zee echt voorbehouden is aan de Joden, DAN wordt ik de grootste zionist in de wereld geschiedenis.

Tot dan is het flauwe kul.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 oktober 2014 om 18:20.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 18:14   #82
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Legalisering van wiet is heel wat zinvoller dan het onnozele gedoe dat nu via antwerpen als een olievlek over heel het land uitrolt. Flikken en gerecht die hun tijd verliezen met mensen couilloneren die een joint kopen.
Begint niet over cannabis hier! Er zijn andere threads daarvoor!
Oud 22 oktober 2014, 18:17   #83
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik ook nergens.

Hmm. Wat versta jij dan onder zionisme?
Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroegere tijden de Israëlitische koninkrijken Israël en Judea lagen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme

Citaat:
Ik denk niet dat anti zionisten zoals meneer Jahjah kunnen leven met de tweestatenoplossing (dat toch nog altijd breedse basis heeft onder de bevolking hier)
Wat doet jou dat denken ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 18:19   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad katholiek. Moet ik me daar tegenwoordig al voor schamen?
Kan jij dan de Bijbel is citeren aangaande het uitverkoren volk en hun territoriale rechten ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 22 oktober 2014, 18:21   #85
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in vroegere tijden de Israëlitische koninkrijken Israël en Judea lagen.
Maar is een Joodse staat gebaseerd op de grenzen van '67 voor jou ook zionisme of niet?

Citaat:
Wat doet jou dat denken ?
Dat heeft meneer Jahjah al tig keer laten weten.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 18:27   #86
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan jij dan de Bijbel is citeren aangaande het uitverkoren volk en hun territoriale rechten ?
Exodus 6:8
'I will bring you to the land which I swore to give to Abraham, Isaac, and Jacob, and I will give it to you for a possession; I am the LORD.'"

Genesis 26:2-5
The LORD appeared to him and said, "Do not go down to Egypt; stay in the land of which I shall tell you. "Sojourn in this land and I will be with you and bless you, for to you and to your descendants I will give all these lands, and I will establish the oath which I swore to your father Abraham. "I will multiply your descendants as the stars of heaven, and will give your descendants all these lands; and by your descendants all the nations of the earth shall be blessed

Genesis 15:18
On that day the LORD made a covenant with Abram, saying, "To your descendants I have given this land, From the river of Egypt as far as the great river, the river Euphrates:

En zo kan ik nog wel een tijdje door citeren..
Oud 22 oktober 2014, 18:51   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar is een Joodse staat gebaseerd op de grenzen van '67 voor jou ook zionisme of niet?
Als het gaat om "een Joodse staat" in de betekenis van "Joods thuisland" is dat zioninisme.

Citaat:
Dat heeft meneer Jahjah al tig keer laten weten.
Kan je hem daar eens in citeren ?

Oud 22 oktober 2014, 18:55   #88
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'I will bring you to the land which I swore to give to Abraham, Isaac, and Jacob, and I will give it to you for a possession; I am the LORD.'"

The LORD appeared to him and said, "Do not go down to Egypt; stay in the land of which I shall tell you. "Sojourn in this land and I will be with you and bless you, for to you and to your descendants I will give all these lands, and I will establish the oath which I swore to your father Abraham. "I will multiply your descendants as the stars of heaven, and will give your descendants all these lands; and by your descendants all the nations of the earth shall be blessed

On that day the LORD made a covenant with Abram, saying, "To your descendants I have given this land, From the river of Egypt as far as the great river, the river Euphrates:

Bedankt voor de citaten. De reden waarom de Bijbel aanraadde om weg te blijven van het Nijlgebied was om hygiënische redenen. De Bijbel kan niet duidelijker zijn. De Eufraat was vruchbaar en de Nijl bracht verderf.

Oud 22 oktober 2014, 19:09   #89
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als het gaat om "een Joodse staat" in de betekenis van "Joods thuisland" is dat zioninisme.
Hoe verklaart u dan dat u daarnet het volgende zei:
Citaat:
Het is trouwens ook niet zo dat je het bestaansrecht van Israël in vraag stelt door het zionisme af te keuren.
Dat is toch tegenstrijdig wat u zegt?

U zegt enerzijds dat zionisme gaat over een Joodse staat maar anderzijds zeg je dat als iemand het zionisme afkeurt toch het bestaansrecht van Israël kan erkennen?

Citaat:
Kan je hem daar eens in citeren ?
https://www.youtube.com/watch?v=zhoh-z4y6vw

5.45 --> 6.15
Oud 22 oktober 2014, 19:12   #90
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe verklaart u dan dat u daarnet het volgende zei:

Dat is toch tegenstrijdig wat u zegt?

U zegt enerzijds dat zionisme gaat over een Joodse staat maar anderzijds zeg je dat als iemand het zionisme afkeurt toch het bestaansrecht van Israël kan erkennen?
Wat begrijp jij niet ? Israël erkennen impliceert niet dat je Israël als Joodse staat erkent.

Oud 22 oktober 2014, 19:15   #91
geertvdb

Standaard

Citaat:

En zo kan ik nog wel een tijdje door citeren
..
Allez! Niet stoppen, doorgaan!

Hoe zit het met den email van God, al gevonden?
Ik dacht aan deze: [email protected]. Of is dat die van Sint Pieter?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 22 oktober 2014 om 19:18.
Oud 22 oktober 2014, 19:20   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat meneer Jahjah daar zegt is gewoon de verkeerde perceptie die hier heerste over Israël wegwerken.

Oud 22 oktober 2014, 19:21   #93
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat begrijp jij niet ? Israël erkennen impliceert niet dat je Israël als Joodse staat erkent.
Op die manier...

Maar ok, waar gaat dit over? Gaat toch niet gebeuren. Dan is er 66 jaar oorlog geweest voor niets.

En het lijkt me niet meteen de oplossing. Krijg je een soort Irak of Syrië met verschillende bevolkingsgroepen die elkaar de kop in slaan.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 22 oktober 2014 om 19:23.
Oud 22 oktober 2014, 19:23   #94
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat meneer Jahjah daar zegt is gewoon de verkeerde perceptie die hier heerste over Israël wegwerken.
Welke perceptie heerste dan over Israël voor Abou Jahjah de magische woorden zei?
Oud 22 oktober 2014, 19:24   #95
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Momentje, ik ben zjust een boekske aan 't schrijven waarin staat dat ik God ben, met versnummers en al. Ik citeer straks wat van die verzen als bewijs .....en dan regelen we wel iets voor 't geval er iets in moet staan dat jij als bewijs wil gebruiken voor 't een of 't ander....'t zal niet zoveel kosten, hoor
Anders beginnen we wel over de Egyptische Goden, daar hebben ze ook teksten over.....die bestonden dus ook wel degelijk.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 oktober 2014 om 19:29.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 19:36   #96
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Momentje, ik ben zjust een boekske aan 't schrijven waarin staat dat ik God ben, met versnummers en al. Ik citeer straks wat van die verzen als bewijs .....en dan regelen we wel iets voor 't geval er iets in moet staan dat jij als bewijs wil gebruiken voor 't een of 't ander....'t zal niet zoveel kosten, hoor
Anders beginnen we wel over de Egyptische Goden, daar hebben ze ook teksten over.....die bestonden dus ook wel degelijk.....
Ok, laten we een nieuwe religie beginnen!
Oud 22 oktober 2014, 19:42   #97
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, laten we een nieuwe religie beginnen!
Ik ben God en jij ook, en aangezien we hier niet discrimineren : iedereen is God. Voila, 't voornaamste is al gedaan.
Zjust dat aanbidden en dergelijke, daar zal wat werk aan zijn....of we beginnen daar niet aan. 't Voornaamste is dat er 'iets' is en dat dat 'iets' nergens voor verantwoordelijk is aangezien dat 'iets' ons een vrije wil heeft gegeven Prachtig toch om een altegenwoordig 'iets' dat alles en iedereen geschapen heeft, zo uit de wind te kunnen zetten
Eigenlijk was dat toch een genie, diegene die dat ontwijkmanoeuver heeft uitgevonden, ze hadden beter dedieje God gemaakt

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 oktober 2014 om 19:44.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:19   #98
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die meneer heeft in het debat met Doornaert alleen gezegd wat in een Israelisch onderzoeksrtapport staat, met name dat Sharon passief verantwoordelijk is voor de massale moordpartij in de Palestijnse vluchtelingenkampen Sabra en Chatila in 1982, nota bene gelegen in Libanon. Abou Jahjah is Libanees en zeer vertrouwd met wat daar toen is gebeurd.

Doornaert ging zoals gewoonlijk volop in het verweer van Sharon, die nochtans binnen de samenleving in Israel hoegenaamd niet onomstreden was. Hij werd door een onderzoekscommissie zelfs verantwoordelijk geacht en is moeten aftreden. Velen vonden het ongehoord dat hij later terug in de politiek is gestapt. Stel u voor dat Karadzic terug in de Servische politiek zou treden. Ze deed er in die uitzending alles aan om Jahjah uit zijn tent te lokken. Het geen eigenlijk niet lukte. Wat rest is de impressie van een harteloze vrouw die de slachting van die duizenden mensen wegrelativeerde als een accidentje.
Met dank voor de verduidelijking. En zijn er verder nog bewijzen voor het 'anti-semitisme' van die Mr.Jahjah? Of is vermoedens genoeg?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:24   #99
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad katholiek. Moet ik me daar tegenwoordig al voor schamen?
Doe je dat niet dan ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2014, 20:41   #100
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat hebben Vlamingen en Joden dan toch al gemeen.

*begint weg te dromen*

humor en zelfrelativering? Ik vraag het me af. Ik zou die zogezegde antisemitische cartoons die verboden werden in dat baken van de vrije meningsuiting en gevoel voor humor, Nederland, wel eens willen zien dan.

En het schijnt dat in De Morgen Obama als een een aap gecartoeneerd werd. Dat moest ook gecensureerd heb ik vernomen.

Leve de persvrijheid in Venezuela denk ik dan tussen haakjes. Chavez werd daar continu met een aap vergeleken door de oppositiepers, zowat allemaal dus. Dat kon daar. Alhoewel ontertussen wel gedaan werd in het o zo vrije westen alsof er geen persvrijheid was onder Chavez. Zo werkt de propaganda nu eenmaal. Als je ziet hoe men durft de waarheid omdraaien zou ik nog beginnen denken dat Noord Korea wel een soort van verborgen ecologisch paradijs is waar mensen in punkkapsels rondlopen en het zelfs wagen gelukkig te zijn.

Ik dwaal af. Wat ik eigenlijk zeggen wou is dat 130 landen van de wereld het bestaansrecht van Palestina erkennen maar niet de VS, de EU, en niet Israël. Hebben die dan veel reden om verontwaardigd te zijn als iemand als Jahjah het bestaansrecht van Israël niet zou erkennen (en doet die dat wel degelijk...citaat)? Is zo'n visie dan simpelweg te herleiden tot 'antisemitisme'? toch niet noodzakelijk lijkt me.

En hoe noemen we dan de destructie van een derde van alle woningen (zo'n 18000 volgens de VN tijdens de vriendelijk klinkende 'Cast Lead' operatie...weinig chirurgisch aan) in Gaza tijdens het laatste Israëlische uitstapje? Een uiting van menslievendheid omdat het niet tweede derde is geweest misschien? En is kritiek daarop dan geboren uit gevoelens van racisme tegenover Joden? Is het echt nodig het begrip 'anti semitisme' zo ruim beginnen toe te passen dat de meerderheid van de wereldbevolking eronder valt? Wat is de zin daarvan?

Voor alle duidelijkheid. Ik erken het bestaansrecht van Isräel en Palestina en ik boycot geen Israëlische producten. En ik kan moeilijk geloven dat er vele Joden zijn die het Israëlisch staatsterrorisme tegen de Palestijnen goedkeuren omdat ik niet wil geloven dat het extremisme onder joden zo wijdverbreid zou zijn.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2014 om 20:47.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be