Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2014, 22:09   #81
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik heb ondertussen ook het boek gelezen : "Bullshit management". Alles is zo herkenbaar. In de fabel van de mier voel ik me de mier.

http://www.youtube.com/watch?v=3VeW1MDmEy4

Laatst gewijzigd door Geertje : 2 november 2014 om 22:12.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 05:27   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Ik ben inderdaad nog niet in het vizier maar er vallen al slachtoffers rondom mij, die er gewoon de brui aan geven.

... ik kan het gewoon niet verbergen dat het 'oenen' zijn, maar momenteel hebben ze mij nog nodig en laten me dan ook gerust.

Er zijn al rare dingen gebeurd, zoals iemand die een directeur letterlijk ging uitschelden om zijn ontslag te krijgen ... want dan ook prompt gebeurde ... tot zijn eigen voldoening.
Ik wil U niet ontmoedigen, maar met wat je schrijft, en niet slapen en zo, 't is al vijf voor twaalf zulle.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 06:01   #83
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ondertussen ook het boek gelezen : "Bullshit management". Alles is zo herkenbaar. In de fabel van de mier voel ik me de mier.
Ja, iedereen kan zich er wellicht in herkennen. Dat is alvast een stap in de goede richting maar dan is je probleem nog niet opgelost, enkel het probleem is dan gekend. Hoe dan verder?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 06:03   #84
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is normaal een goed draaiende business : het geld stroomt binnen. Nu heeft directie op enkele jaren tijd er wel voor gezorgd dat winst omgezet is in verlies en de buitenlandse bazen zich toch vragen beginnen stellen. ... maar ze luisteren enkel naar managers ...
Als je buitenlandse bazen hebt, een groot voordeel. Internationaal bedrijf met veel vestigingen?
Oud 3 november 2014, 06:30   #85
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niet genoeg solidariteit onder het personeel. De enkelingen die gereageerd hebben, zijn zelf als de 'problemen' gedetecteerd.
Ben je in de mogelijkheid om het financiële plaatje van het bedrijf in kaart te brengen en mogelijke malversaties vast te stellen?

Op die manier hebben wij een plaatselijke "streber" directeur die over lijken ging, maar zelf fictieve facturen door een bevriende directeur, voor herstellingen van machines liet opstellen, voor wat ik kon bewijzen dat die nooit waren uitgevoerd , rond de 500.000 €, en de winst onder hun 2 te verdelen, voor altijd uit het bedrijf laten verwijderen.

Wat een bestuur en aandeelhouders niet kunnen verdragen is dat ze bedrogen worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 07:20   #86
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ben je in de mogelijkheid om het financiële plaatje van het bedrijf in kaart te brengen en mogelijke malversaties vast te stellen?
Daar zou ik toch mee opletten, op die manier wordt duidelijk hoe werknemers doorgaans hun tijd zitten te verschijten maar wel de baas incompetentie verwijten. Het is een mes dat aan twee kanten snijdt, zeg het vooral niet tegen de aandeelhouders of iedereen mag vertrekken.

Laatst gewijzigd door tandem : 3 november 2014 om 07:22.
Oud 3 november 2014, 08:20   #87
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Daar zou ik toch mee opletten, op die manier wordt duidelijk hoe werknemers doorgaans hun tijd zitten te verschijten maar wel de baas incompetentie verwijten. Het is een mes dat aan twee kanten snijdt, zeg het vooral niet tegen de aandeelhouders of iedereen mag vertrekken.
Nee, enkel waar je de bewijzen voor op tafel legt. Je zegt zelf dat ze het niet enkel op jou gemunt hebben.
Veel tijd moet daar niet aan besteed worden. Als je iets opvangt even na checken en als je dan zoals hij, internationaal ook al mensen van andere zetels tegen het hoofd hebt gestoten, is het einde oefening voor hem.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 08:44   #88
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dit is eigenlijk wel een toffe ervaring.
Op dat moment was ik daar wel kapot van, in al mijn jonge naïviteit dacht ik dat de directie zo'n opmerkingen wel zou appreciëren. Ik kon er toen echt niet bij dat ik daarvoor ontslagen werd.

Maar achteraf bekeken was het wel een goede stap, veel beter dan het management te laten verder prutsen en er een maagzweer van krijgen.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 09:08   #89
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze huidige maatschappelijk ‘donkere nacht’ is deels te wijten aan de onderdrukking van het kind in ons. (Thomas Moore)
Kinderen ontwikkelen van nature uit hetzelfde gedrag dat hier beschreven wordt. Ik zal zelfs meer zeggen: volswassenen vertonen in feite dezelfde eigenschappen als kinderen. De ultieme vrije opvoeding leidt tot zeer sterk ontwikkelde instincten en talenten, maar ook tot weggedrukten. Die vrije opvoeding is meer sociaal darwinisme dan vele progressieven willen inzien. Een donkerblauwe natte droom eerder dan een nieuw paradijs.
Elke vorm van discriminatie en racisme is ontstaan uit toeval en groepspatronen. Het is fout om te denken dat dat beredeneerd is ontstaan. Misbruikt: dat wel! Zoals alle natuurlijk dingen.
Met andere woorden: je kan niet libertariërs gaan aanvallen tezelfdertijd geloven in een vrije opvoeding. tenzij je jezelf wil voorliegen, zoals 99% van de bevolking.

Balans, balans, balans. De rest is sprookje.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 3 november 2014 om 09:11.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 09:26   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Die vrije opvoeding is meer sociaal darwinisme dan vele progressieven willen inzien. Een donkerblauwe natte droom eerder dan een nieuw paradijs.
Geef toe dat ik consequent ben

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 november 2014 om 09:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 11:38   #91
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je bent integer, IS is dat ook. Ze doen wat ze aankondigen, bij politiek ligt dat geheel anders.
Oud 3 november 2014, 11:43   #92
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Kinderen ontwikkelen van nature uit hetzelfde gedrag dat hier beschreven wordt. Ik zal zelfs meer zeggen: volswassenen vertonen in feite dezelfde eigenschappen als kinderen. De ultieme vrije opvoeding leidt tot zeer sterk ontwikkelde instincten en talenten, maar ook tot weggedrukten. Die vrije opvoeding is meer sociaal darwinisme dan vele progressieven willen inzien. Een donkerblauwe natte droom eerder dan een nieuw paradijs. Elke vorm van discriminatie en racisme is ontstaan uit toeval en groepspatronen. Het is fout om te denken dat dat beredeneerd is ontstaan. Misbruikt: dat wel! Zoals alle natuurlijk dingen. Met andere woorden: je kan niet libertariërs gaan aanvallen tezelfdertijd geloven in een vrije opvoeding. tenzij je jezelf wil voorliegen, zoals 99% van de bevolking. Balans, balans, balans. De rest is sprookje.
Ja, balans of het redelijke evenwicht bewaren, het is een tijdloos gegeven waarbinnen de meest absurde scheeftrekkingen zich kunnen manifesteren. Vandaag zijn we getuige van zo een haast onwaarschijnlijke scheeftrekking maar toch blijken sommigen dat maar niet te bevatten. Vooral op politiek niveau heeft men daar geen voeling mee, alle studies ten spijt doet men rustig verder en de bevolking blijkt het ideale stootkussen.
Oud 3 november 2014, 22:41   #93
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:

Op die manier hebben wij een plaatselijke "streber" directeur die over lijken ging, maar zelf fictieve facturen door een bevriende directeur, voor herstellingen van machines liet opstellen, voor wat ik kon bewijzen dat die nooit waren uitgevoerd , rond de 500.000 €, en de winst onder hun 2 te verdelen, voor altijd uit het bedrijf laten verwijderen.

Wat een bestuur en aandeelhouders niet kunnen verdragen is dat ze bedrogen worden.
Bedrog is er niet (denk ik toch), enkel incompetentie.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2014, 22:44   #94
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedrog is er niet (denk ik toch), enkel incompetentie.
Volgens de huidige systeemconfiguratie kan je rustig spreken van zelfbedrog, koppel dit aan incompetentie en je komt zeer bedrogen uit.
Oud 4 november 2014, 08:36   #95
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, enkel waar je de bewijzen voor op tafel legt. Je zegt zelf dat ze het niet enkel op jou gemunt hebben. Veel tijd moet daar niet aan besteed worden. Als je iets opvangt even na checken en als je dan zoals hij, internationaal ook al mensen van andere zetels tegen het hoofd hebt gestoten, is het einde oefening voor hem.
Als je wat ervaring hebt met al die steekspelletjes dan ga je daar misschien anders over denken.
Oud 4 november 2014, 08:44   #96
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
leve de manmanman club
Oud 4 november 2014, 08:47   #97
Steben

Standaard

Citaat:
Volgens de huidige systeemconfiguratie kan je rustig spreken van zelfbedrog, koppel dit aan incompetentie en je komt zeer bedrogen uit.
Zijn de beleidsmakers incompetente bedriegers en vraagt de bevolking bedrogen te worden

of zijn de beleidsmakers competente bedriegers?
leve de manmanman club
Oud 4 november 2014, 09:04   #98
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De problemen zijn ontstaan na een doorlichting door een extern bureau : hun eerste conclusie was dat een directeur totaal onbekwaam was.
Als een directie zo'n rapport besteld is een conclusie zoals deze vooraf ingesteld. De rest van de directie lijkt me ook incompetent te zijn.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 11:27   #99
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn de beleidsmakers incompetente bedriegers en vraagt de bevolking bedrogen te worden. of zijn de beleidsmakers competente bedriegers?
Interessante vragen, misschien weet niemand nog waar over gaat en doen we maar wat. Misschien bestaat er ook zoiets als collectieve blindheid, het systeem neemt dan over zoals Castells ons tracht te zeggen. Het wordt dan graaien, pikken, pesten en tegen elkaar aan lopen, net zoals geen tijd hebben om naar de oorzaak te zoeken.

Citaat:
Het eindresultaat van het proces van financiële mondialisering zal misschien zijn dat we in de kern van onze economieën een automaat hebben gecreëerd die in beslissende mate ons leven conditioneert. De grote nachtmerrie van de mensheid – er getuige van zijn hoe machines onze wereld gaan beheersen – lijkt op elk ogenblik werkelijkheid te kunnen worden, niet in de vorm van robots die banen overbodig maken, of grote regeringscomputers die ons dag en nacht bewaken, maar als een elektronisch systeem van financiële transacties.

Deze automaat functioneert volgens een eigen logica die niet de logica is van de regels van onze traditionele markt. Overheden, ondernemingen en financiële instellingen hebben vrijwel geen greep op de dynamiek van de door de automaat in beweging gebrachte geldstromen, ondanks hun rijkdom en macht. Toch is een effectieve regulering van de wereldeconomie technisch denkbaar. Het schort niet aan technologie, maar het draait om menselijke (en dus ook om politieke) waarden. Deze menselijke waarden kunnen veranderen, het zijn geen natuurwetten. Dezelfde elektronische netwerken van informationele en financiële stromen kunnen worden afgestemd op andere waarden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Manuel_Castells
Oud 4 november 2014, 12:16   #100
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Momenteel worstel ik met een serieus probleem. Waar ik werk zitten we opgescheept met een totaal incompetent management. Op de managers na ziet iedereen het probleem. De problemen zijn ontstaan na een doorlichting door een extern bureau : hun eerste conclusie was dat een directeur totaal onbekwaam was. Dit liet de directie niet over zijn kam gaan. Het rapport werd veranderd naar : de structuren zijn onvoldoende. Zodus werd een fantasiestructuur opgezet waarmee iedereen lachte. Maar helaas, nu begon het geviseerde directielid deze structuur op te vullen met personen die heel volgzaam waren aan haar en geen enkele competentie hadden. Diegene die competenties hadden vlogen er al snel uit.
Na enkele jaren is het lachen ons vergaan : deze incompetente personen zitten op sleutenfuncties en zijn nu aan fase 2 begonnen : het buitenkrijgen van oudere personeelsleden die tegenwind durven geven.
Het gevolg is : ongeveer alle projecten falen, op bepaalde diensten is er een verviervoudiging van het personeelsbestand terwijl er nog nauwelijks rendement is.
Ten gevolgde van de crisis is men nu ook beginnen bezuinigen ... er worden extra managers aangeworven om zo volgens hun overbodig personeel te kunnen weg saneren.

Mijn vraag is nu : hebben jullie tips om hiermee om te gaan ?
Misschien eerst naar jezelf kijken voor je je superieuren aanvalt.
En als je dat niet kan: ontslag nemen en ergens anders proberen om wel respect op te brengen voor je werkgever.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be