![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik moet roeien met de riemen die ik heb .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een boiler in een woning doet maar 1 ding, water warm maken. De kans dat ge een stoomboiler hebt is wel zeeeer klein. Is dat nu voor uw douche, of voor de centrale verwarming, dat doet er weinig aan toe.
In het geval van een standaard huurcontract. U had contact moeten opnemen met de verhuurder. Als de schade aan de verwarmingsketel te wijten is aan een technisch mankement niet gerelateerd aan misbruik of achterstallig onderhoud (wat in een standaard contract ten laste van de huurder is), dan is het aan de verhuurder die op een realistische termijn te laten herstellen of een vervangende oplossing aan te bieden. In theorie is het genoeg voor de verhuurder om de huurder een petrol/gaskacheltje aan te bieden tot de herstelling/vervanging van het niet door de huurder misbruikte/verwaarloosde infrastructuur uitgevoerd is. Maar in alle geval, tenzij U geen standaard contract hebt, moet U de loodgieter doorverwijzen naar uw huisbaas. Een loodgieter die U niet hebt gecontacteerd. Anders is het pure goodwil van de huisbaas dat er maar iets door de huisbaas betaald wordt.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe veilig is dat dan wel? Bembem + aardgas + een aansteker..... ![]() Edit: 'k weet dat je geen fan bent van werklozen maar dit is echt de verkeerde aanpak hoor... ![]() ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 4 november 2014 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() boiler marcheert weer
![]() heeft wel patat gekost, 128€ ![]() en kwiet zij me dat als de factuur niet betaald wordt, ik ze niet moet contacteren van te komen in geval van nieuw defect want dan komen ze niet, en hij zei ook dat als het niet betaald wordt ze de deurwaarder op mijn nek sturen, ik vraag me serieus af hoe ie dat zelfs kan vermits ik in schuldbemiddeling ben en hem dat papier toonde, die procedure is juist opdat deurwaarders niet aan je deur zouden kloppen, de sukkel ![]() ik word ook maar beter reparateur van boilers als ik die bedragen enzo zie pfff! Laatst gewijzigd door bembem : 5 november 2014 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() Daar kan je bijna een nieuwe boiler van kopen zeg.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zodra ze weten dat je pas achteraf wil betalen, weten ze ook dat je niet solvabel bent. Voor zulke klanten werkt de heer K. Kodo niet. Als ik gratis werk, kom ik dat van tevoren overeen, maar contracten die klaarblijkelijk niet zullen worden nageleefd... ik ben niet gek. Ik breng dus ook nooit vriendenprijsjes in rekening. Ofwel ben ik volledig gratis, ofwel ben ik heel duur. Al de rest is een bron van misverstanden en ergernis, en doet afbreuk aan mijn professionele reputatie en vriendschappen. Maar als jij zoiets gratis wil hebben, ben ik hier niet de aangewezen raadgever. Stel nu dat je voor het gerecht, na torenhoge advocatenkosten, kunt bewijzen dat jouw firma bereid was het werk te doen tot jij hun vertelde dat je pas achteraf zou betalen, en dat je zo de uitvoering van de werkzaamheden in rechte zou kunnen afdwingen. Nog afgezien van de krankzinnige toestanden die in de hele maatschappij zouden ontstaan, je dienstverlener zal nooit meer iets met jou te maken willen hebben, en er tijdens zijn reparatiewerkzaamheden, en als dat mogelijk is al voordien bij het opstellen van de factuur, voor zorgen dat ook jij nooit iets met hem te maken zult willen hebben. Ik heb hier vorig weekend de uitdrukking "juridisering van de maatschappij" geleerd, een duidelijk woord. Dat jij op zulke ideeën komt, lijkt me een voorbeeld te zijn van juridisering van ons denken. Als wapen in handen van de zogenaamde "zwakken" zal het misbruik van het recht ooit nog een zware boemerang blijken, waar je maar beter geen opdoffer van krijgt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar ja ze proberen hé, ik noem dat morele intimidatie ![]() ![]() ![]() ik vraag mij soms echt af waarom ik in collectieve schuldenregeling zit, als ik altijd maar op mijn strepen moet staan ivm. het wettelijke, het is nochtans wettelijk gestipuleerd dat ik omwille van die procedure recht heb op een menswaardig bestaan .. in theorie dan vooral zekers ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 5 november 2014 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij heeft dus "ja" gezegd. Kun je dat bewijzen?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schuldbemiddeling is een gunst , geen absoluut recht dacht ik. De schuldbemiddelaar kan er een einde aan maken als je je niet gedraagt naar zijn /haar regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() was spreekstijl van mijn kant, hij begon direct met 'als ik niet zou betalen dan ..' wat op zich niet correct is want ik had enkel laten weten van de factuur op te sturen, niet dat ik niet zou betalen, integendeel zelfs -> vermits ik hem zelfs de e-mail van m'n zus heb laten zien waarin ze schreef dat zij het wel zou betalen ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik betaal niet op voorhand tenzij een voorschot die niet hoger is dan 10%. Niet akkoord? Andere bedrijven die het wel op mijn manier zaken willen doen.
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() daarbij, stap ik er toch uit, like i care ... Laatst gewijzigd door bembem : 5 november 2014 om 12:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat een loodgieter meestal moet komen om dringende zaken te herstellen, wc, water of warm water, mensen durven tegen zo'n man of vrouw zomaar niet zeggen dat ze een andere zullen zoeken want dan zitten ze nog weken langer in de shit, soms zelfs letterlijk...
![]() |