![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rond 11.30 u heb ik telefonisch contact opgenomen met het cultuurcentrum van de stad. Toen was de vergadering nog bezig. Na de middag heeft de voorzitter mij terug opgebeld en heeft ze mij zeer goed uitgelegd hoe de vork écht in de steel stak. De raad van bestuur wordt in de eerste plaats samengesteld door vertegenwoordigers van alle politieke partijen. De stad Sint-Niklaas wordt bestuurd door een coalitie N-VA, Spa en Groen. CD&V, O-VLD en VB vormen de oppositie. Deze vertegenwoordigers zijn, op de voorzitter na, geen gemeenteraadsleden. Daarnaast hebben ook mensen van buiten de politiek, zoals vertegenwoordigers van de winkeliers, musea, heemkundige kring en dergelijke, zitting én stemrecht in de raad, zodat in de zitting van vandaag 27 personen aanwezig waren. Iedereen, ook de voorzitter heeft welgeteld 1 stem. Het college van burgemeester en schepenen heeft geen enkel zeggenschap in de beslissingen van de raad. Alleen wanneer het om bijeenkomsten van mensen gaat die niks met cultuur te maken hebben, zoals de kaalkoppen met de gestrekte arm of aanhangers van Aboe Jaja, mag en zal het stadsbestuur optreden. Wat leer ik nu uit de toch wel talrijke reactie's? De man met ongeveer 20 tussenkomsten, superstaaf dus, liegt er duchtig op los en bekladt hiermee de reputatie van een integere politica, die zich bovendien niet kan verdedigen, op een weerzinwekkende manier. Hij zal zijn woorden niet terugnemen, trouwens het kwaad is geschied. Maar ook mijn vriendin Knuppel gaat niet vrijuit. Volgens haar is het ondemocratische cordon sanitaire de fout van de ganse heisa. Niets is minder waar. Waar ze die onzin haalt is voor mij een groot vraagteken en voor één keer moet ik pandareus, die haar opmerkzaam maakte op deze toch wel vreemde gedachtenkronkel, gelijk geven. Of hoe twee intelligente forummers bekvechten over een cultureel probleem en daarbij allebei argumenten gebruiken die in de verste verte absoluut niks met de zaak te maken hebben. Leven we dan toch in een surrealistisch landje? Nog één klein detail. De stemming was, op het VB na, unaniem. De uiterst rechtse zanger mag zijn concert op zijn buik schrijven. Een logische beslissing. Laatst gewijzigd door robert t : 20 november 2014 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Nu ik vind dat wel belangrijk. Je zegt immers :"de overheid moet niet". Punt. Omdat ik dat vind. Tja... over censuur en dus eenzijdige acties gesproken.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 november 2014 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met jouw scheldpartijtje bewijs je alleen maar dat je zonder argumenten zit.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik noteer dat jij het okay vindt dat de politieke kaste met de N-Va op kop bepaalt wat jij al dan niet te horen krijgt.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leve het VB!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Je bent gewoon tegen democratie, dat is alles. Democratie is NIET de macht van de minderheid. Je kan dat jammer vinden, maar zeg niet dat dat het toppunt van democratie is.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 november 2014 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() De zanger is vrij om Charlier te vervolgen.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Demokratie is een beslissingproces. Hier werd 'demokratisch' beslist om een bepaalde opinie te muilkorven. Op dat moment verdwijnt de demokratie want in een demokratie wordt elke stem gehoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hadden waarschijnlijk niet begrepen over wat de discussie nu eigenlijk ging, en hebben dan wellicht gewoontegetrouw het omgekeerde gedaan van de anderen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat heeft Storme hier dan mee te maken? Storme staat voor het recht van privé personen om te discrimineren. De gemeenteraad mag niet discrimineren. Maar blijkbaar vind jij het wel OK als een rechtsgezinde zanger wordt gediscrimineerd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 november 2014 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner u Jan Jambon die gewoon naar een bijeenkomst ging van een bepaald clubje, het kot was onlangs nog te klein. Wie bepaalde dat Jambon daar niet heen mocht gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel ik ze ervan verdenk grote fan te zijn van aangebrande zangers. Ter info: ik zou zelf nooit naar die bruine rotzooi gaan luisteren, maar het is al even bruin vanwege de gemeentelijke overheid om iemand het podium te weigeren omwille van zijn opvattingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eindelijk iemand die het begrijpt.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |